Uncategorized

رواية ضحية الاختيار الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

 رواية ضحية الاختيار الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

رواية ضحية الاختيار الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

رواية ضحية الاختيار الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

احمد :بلاش كلمه استاذ دي 
صدفه :انا مش مصدقه أن حضرتك بتكلمني
احمد :ليه يا صدفه
صدفه :حضرتك كنت حلم كبير اوي والله ومش مصدقه أنه بتحقق
احمد :هو احنا نخلص من استاذ ندخل في حضرتك 
صدفه :امال اقول اي
احمد :قولي احمد عالطول 
صدفه :حاضر يا احمد 
احمد :انتي بقالك سنه مهتمه بيا من غير ما تقولي وانا مش حاسس ابدا 
صدفه : ولو العمر كله والله ربنا يعلم انا بحبك ازاي 
احمد :اشمعنا أنا مع انك مشوفتيش مني حاجه كويسه
صدفه :قلبي والله قالي هو ده وانا معملتش حاجه غلط 
احمد :كنتي مهتمه ب أدق التفاصيل وعايزه تشوفني فرحان ومبسوط بس 
صدفه :ادفع عمري كله وأشوف دايما بتضحك 
احمد :صدفه انا معرفش عنك حاجه خالص 
صدفه :انا بابا وماما متوفين عايشه مع عمتو جوزها مسافر ومش عندها اولاد يعتبر انا بنتها اي تاني عايز تعرفه عني 
احمد :لا المفروض الحاجه اللي احب اعرفها اعرفها من نفسي زي ما انتي عملتي 
صدفه :والله انا مش مصدقه حاسه ان بحلم 
احمد :انتي انسانه طيبه اوي يا صدفه 
صدفه :ميرسي كتير 
احمد :صدفه انتي طبعا عارفه أن كنت مطلق قبل كده 
صدفه:ايوه عارفه 
احمد :وده مش هيعمل مشكله عندك في البيت 
صدفه :مش فاهمه ازاي يعني 
احمد :يعني عمتك هتوافق 
صدفه ،:عمتي بتحب أنها تشوفني مبسوطه ومش هيهمها غير اني اكون سعيده وبس 
احمد :طيب احنا نقدر نيجي نتقدم امتي 
صدفه :لا لا انت بتتكلم بجد 
احمد :اي في مشكله 
صدفه :لا طبعا انت تنور في اي وقت 
احمد :طيب شوفي عمتك وانا هشوف اختي ونيجي نتقدم 
صدفه :اكيد حاضر وراحت صدفه اوضه عمتها 
عمتي يا عمتي قومي والنبي 
عزه :في اي يا صدفه بس 
صدفه :احمد عايز يتجوزني 
عزه :احمد مين 
صدفه :زميلي في الشغل 
عزه :انتي كنتي بتحلمي 
صدفه :والله بتكلم جد 
عزه :مش فاهمه بتقولي اي 
صدفه:احمد زميلي في الشغل بقالي سنه اموت بس ويبص ليا جه وقالي أنه بيحبني 
عزه’سنه يا صدفه وانا معرفش 
صدفه :باست ايد عمتها حقك عليا بس انا كنت مكسوفه والله اقول لحد 
عزه :صدفه انتي مش بنت اخويا لا انتي بنتي انا ومينفعش بنت تخبي حاجه علي مامتها 
صدفه :اوعدك اخر مره والله 
عزه :ها كملي 
صدفه : شوفتي بقي مروه اللي بتقولي مش مرتاحه ليها هي السبب أنه يجي يتقدم 
عزه :مش فاهمه فهمني اكتر 
صدفه :مانتي هتزعلي 
عزه :صدفه اتكلمي علي طول 
صدفه :انا كنت بحب احمد جدا وبصراحه كنت بجيب ليه هدايه وهي قالت لازم اني اتكلم معاه 
عزه ‘روحتي قولتي ليه بحبك 
صدفه :لا انا عرفته بس والله اني كنت بجيب ليه الحاجه 
عزه :بوصي يا حبيبتي مش انتي عايزه كده خالص
صدفه :هو فيه مشكله 
عزه :خير يا صدفه 
صدفه :هو كان متجوز  ومطلق 
عزه :قومي معايا 
صدفه :هنروح فين
عزه :تعالي ووقفت قدام المرايا بوصي لنفسك يا صدفه انتي ناقصك اي انتي بنت جميله جدا لسه راضيه دائما ب اقل حاجه 
صدفه :عيطت والله بحبه 
عزه :يا حبيبتي خلي يجي يتقدم بس مافيش ارتباط رسمي الا لما عمك محمد يجي 
صدفه :حبيبتي يا عمتو هروح اعرفه بقي 
عزه :لا طبعا بكره في الشغل مش وقته اتقلي بقي 
صدفه : حاضر ماشي 
وتاني يوم في الشركه 
مروه :اي الجمال ده 
صدفه :بجد حلوه انا اول مره احط مكيب 
مروه :عسل والله لسه التغير ده 
صدفه :احمد قالي أنه بيحبني وعايز يجي يتقدم 
مروه : هههههههههههه بسرعه كده
صدفه :هو انا قولت اي يضحك 
مروه :ابدا يا قلبي مافيش وبعدين 
صدفه : هعرفه أنه يجي الجمعه الجايه
مروه :حلو اوي الف الف مبروك 
صدفه : طيب انا رايحه ليه 
مروه : اي اللي معاكي ده 
صدفه :فطار ليه 
مروه :فطار من اولها جايبه اي 
صدفه : مكرونه بالبشاميل وجلاش
مروه :في الشغل 
صدفه :, اكيد زهق من اكل الشارع 
مروه :صح عندك حق 
صدفه : مش نسياكي خدي نصيبك 
مروه :حبيبتي وخرجت صدفه راحت لاحمد 
خطبت علي المكتب
احمد :ادخل 
صدفه :صباح الخير 
احمد :صباح الخير يا استاذه خير 
صدفه :انا اتكلمت مع عمتي وقالت تقدرو تيجوا يوم الجمعه
احمد :الكلام ده يتقال لما نروح هنا شغل يا استاذه 
صدفه :مالك يا احمد 
احمد:بوصي يا صدفه انا بحب شغلي جدا الكلام هنا شغل وبس مفهوم انا دماغي كده هتقدري تمشي على دماغي 
صدفه :اه اه طبعا 
صدفه :طيب انا جبت ليك الفطار 
احمد :فطار 
صدفه :اه مكرونه بالبشاميل وجلاش
احمد :عالصبح شيلي القرف ده
صدفه :حد يقول كده علي نعمه ربنا 
احمد :شكلك هتخدي مني وقت كبير عقبال ما أعلمك كل حاجه الذوق فن الكلام كل حاجه وشكلي هتعب اوي
صدفه :لا والله خالص انا هتعمل بسرعه 
احمد : شكلي المطبخ ده من هنا 
صدفه :حاضر وخرجت وهي هتعيط 
ومروه راحت مكتب حازم 
حازم :ادخل 
مروه :صباح الخير 
حازم :صباح الخير اتفضلي 
مروه :انا عارفه أن حضرتك عايش لوحدك عملت الاكل ده قولت تدوقه 
حازم :الله تصدقي انا فعلا كان نفسي في المكرونه 
مروه :قلبي كان حاسس 
حازم :نعم 
مروه :والله مقصدتش 
حازم :الله طمعها تحفه انتي اللي عملها 
مروه :اه اي رايك 
حازم :جميله اوي 
مروه :بالف هنا بعد اذنك 
حازم :اتفضلي وفضل ياكل في المكرونه 
ودخل احمد 
احمد :معلش ممكن حضرتك تمضي ليا هنا 
حازم :تمام اتفضل الاكل  
احمد :هو مين اللي جاب لحضرتك الاكل ده 
حازم :نعم 
احمد :انا اسف يا فندم وخرج ودخل مكتب صدفه ومسكها من أيدها بطريقه مهينه 
صدفه :اه دراعي 
احمد :والله شكلك مهمته بكل راجل عازب 
صدفه :انت بتقول اي 
يتبع …..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فانوس رمضان للكاتبة نيللي ياسر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!