Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي عشر 11 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي عشر 11 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي عشر 11 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الحادي عشر 11 بقلم هند خالد

دق دق دق 
عائشة : اي دا مين اللي تيجي في الوقت دا 
زين : روحي افتحي طيب 
عائشة : حاااضر 
وهي بتفتح الباب 
: ازايك يا عائشة
عائشة : انت بتعمل ايه هنا قصدي اللي جابك في الوقت دا فيه حاجه يا بشمهندس
محمود : لا بس حبيت اديكي التلفون دا 
عائشة : بتاع ايه دا وليه 
محمود : عرفنا أن اللي اسمه ياسر دا مراقب تلفونك فا اكيد لازم تلفون غيره علشان مبعرفش يوصلك
عائشه : انت بتهزر صح معقوله فيه حد كدا دا انسان مريض 
محمود : بصي انتي متقلقيش محمد قال انو هيجيب ناس تحميكي بس انتي نفسك مش هتاخدي بالك منهم تمام 
عائشة : ربنا يستر …اه البشمهندس محمد عامل ايه دلوقتي 
محمود : لا دا بقى احسن بكتير الحمد لله وهيطلع بكرا أن شاء الله
عائشة : طب الحمد لله 
قاطعها زين : عائشة مين اللي كان بيخبط
عائشة : لا دي واحده صحبتي يا زين كانت بتديني حاجه……خلاص يا بشمهندس انا هتصل بيك من الرقم الجديد 
محمود : تمام استأذن انا بقى سلام 
عائشة : سلام
دخلت عائشة جو وهي مش مصدقه ان في انسان يعمل كدا
خديجه : كان عايز ايه يا عائشة 
عائشة : كان بيديني تلفون جديد علشان الزفت اللي اسمه ياسر مراقب تلفوني انا مش عارفه اخلص منه ازاي 
خديجه : هو مش اتقبض عليه ايه اللي رجعه تاني 
عائشة : هرب من الشرطه وضرب على العربيات بتعتهم نار انا خايفه بحد دا انسان هاجم الشرطه يعني ممكن يعمل فيا اي حاجه ومش هيخاف 
خديجه : اطمني مش هيقدر بعمل لي حاجه هو بس بيهدد من بعيد علشان يخوفك بس انا اختي استرونج صح ولا لا 
عائشه : بعد حملة النضافه اللي عملناه انهارده مبقتش استرونج خاااالص 
خديجه : لو امك سمعتك دلوقتي هتقولك اومال لم تتجوزي وتتحملي مسئولية بيت هتعملي إيه 
عائشه : اه والله يلا ننام بقى لان انا جسمي مكسر وكمان بكرا هصحى بدري علشان الشغل
خديجه : اوكيشن اه بس قوليلي ايه اللي خلى اللي اسمه محمد دا رجع الشركه تاني بعد ما مشي 
عائشه : اه صحيح تصدقي مخدتش بالي يمكن نسي حاجه 
خديجه : يمكن يلا تصبحي على خير بقى 
عائشة : وانتي من أهله 
**ونام كل البيت بعد اليوم المتعب دا وتاني يوم الصبح**
زين : ايه صاحيه بدري ليه يا ست الكل 
أمل : هروح اصحي اخواتك علشان شغلهم 
زين بالنظر إلى ساعته : بس دا لسه بدري اوي يا ماما مش الشغل بتاعهم الساعه ٨ 
أمل : اه الساعه ٨ بس اخواتك معاهم نص ساعه علشان يصحو وساعه لغاية ما يلبسو فا لازم اصحيهم بدري 
زين : طب خلاص هروح اصحيهم انا بطريقتي وحضرتك جهزلنا الفطار????
أمل : حاضر يا حبيبي بي ربنا يكون في عونك وانت بتصحيهم
زين : لا متقلقيش دي كلها دقيقه وهيصحو 
زين يدخل إلى المطبخ ويملى الماء في حله كبير  ويقوم بالدخول إلى غرفة خديجه و عائشة
زين : بسم الله خديججججه عاااااائشه اصحو
عائشة وخديجة بخصه : اعاااااااا يخرب بيتك 
عائشة : في حد يصحي حد كدا يماماااا تعالي طلعي الواد دا براااا
خديجه : دانت حيوان ياخي امشي اطلع براااا
زين هو يضحك : علشان تاني مره تصحو لوحدكم 
عائشة : طب امشي من قدامي يلاا
زين : بت بت احترمي نفسك انا اخوكي الكبير هاااا الكبير 
عائشه : طب لو راجل سيب شعري كدا وانا اوريك
زين : توري مين يا بت انتي شكلك وحشك ضربي ولا ايه 
خديجه : بس انت وهي انا مصدعه لوحدي يلا اطلع برا يا زين : لا وانتي كمان أخص عليكم دا انا لسه جاي من السفر تطردوني كدا 
عائشه : اه يلا اطلع برا بقى يا رزل
زين : انا هطلع علشان عايز افطر مش اكتر غير كدا كنت اديتك علقه مظبوطه
عائشة : طب يلا بقى هويناا يا اخ انت 
زين : لم ترجعي من الشغل بقى 
خديجه : اه ياني هقوم اغير من هدومي الميه كانت ساقعه اوي 
عائشة : اااه الحيوان جاب ميه ساقعه جداااا
خديجه : طب يلا نغير هدومنا علشان نروح الشغل بدري 
عائشه : يلا ياختي 
*على الفطار*
عائشة : تسلم ايدك يا ست الكل ايه الأكل الجامد دا
أمل : عايزه حاجه يا عائشة 
عائشة : دائما كدا فاهمني صح معرفش ليه بس 
أمل : اهلصي عايزه ايه ابت 
عائشة : لم اجي من الش…اعااا يا غبي 
زين : بت احترمي نفسك انا عملتلك حاجه
عائشة : يا سلام مين اللي رمى البتاعه دي عليا دلوقتي 
زين : مين يا ترى 
عائشه : مااااشي يومين كدا و هفوقلك يا اخ انت 
احمد : ما تاكلو وانتو ساكتين احسن 
زين وعائشه : حاضر يا بابا 
عائشة : الحمد لله انا شبعت همشي انا بقى يلا سلام 
زين : استني يا بت انتي 
عائشة : نعم عايز ايه يا رزل 
زين : تصدقي انا غلطان لاني كنت بفكر اوصلك 
عائشه : اي دا لا دانت حبيبي يا اخويا القمر 
زين : بتاعة مصلحتك جدا يلا علشان متتاخريش
عائشة : يلا يا احلى أخ في الدنيا
زين : يلا ياختي 
°وهم في العربيه °
زين : انا نفسي اشوف المدير بتاعك واشكره والله
عائشة : اشكره ليه يعني 
زين : علشان بيعلمك الادب 
عائشة : تصدق وتؤمن بالله انت شبه بارد ورزل ومعندكش دم
زين : بقى انا كل دا 
عائشة : اه انت يا بااااارد 
زين : طب يلا انزلي علشان وصلنا 
عائشه :طب تعالى وصلني للشركه طيب 
زين : ليه هو انا جايب بنت اختي الحضانه
عائشة : تشكرات يا عم مش محتاجلك
زين : خلاص ياختي دانتي هتعيطي
عائشة : يلا طيب 
..
……
زين : يلا بقى هنشي انا هاتي حضن بقى 
عائشة : وتديني كام
زين : مادية حقيره امشي ابت من قدامي 
عائشة : خلاص يا عم  .وحضنتو 
زين : يلا سلام خدي بالك من نفسك 
عائشة : اوكيشن سلام 
مشي زين وخديجة كانت طالعه على سلم الشركه بس قابله اللي كان بيراقبها من اول ما نزلت من العربيه 
: مين دا بقى 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!