Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

اركان وصل للمستشفي وشال امال والدكاتره خدو منو امال ودخلت اوضة العمليات اساف كان واقف جمب اركان 
اركان : تعرف دي فرصه نقدر نخليها تطلق منو بسهوله 
اساف : ايوا 
اركان بصلو : ايوا ايه انت مش مركز معايا ايه ده انت بتاكول 
اساف وهو بياكول سندوتش : وفيها ايه 
اركان بغضب : ركز معا امي 
اساف : علفكره انا من ساعت ما قبلتك وانا المصايب فوق راسي 
اركان بغضب : براااااا 
اساف بضحك : من قلبك 
اركان : حسبي الله ونعمه الوكيل 
اساف : بتحسبن عليا دانا كنت بشيل القه من بوقي واحطها في بوقك 
اركان بضيق : ايه شغل القرف ده 
اساف بضحك : مش بفكرك 
اركان : بطل قرف وحس بيا حبيبتي جوا في العمليات بتموت
اساف : ياعم دي حتتة رصاصه مش قصه يعني 
اركان بغضب : امشييييي من هنا 
معتز قرب منهم بهدوء 
معتز: متخافوش معاها احسن دكاتره هنا 
اساف : والله انا مش خايف هو الي خايف
اركان : سؤال بس هما كانو بيرضعوك ايه وانت صغير 
اساف بضحك : لبن صناعي 
اركان بغضب : علشان كدا دماغك جذمه 
اساف بحب : اعيش واعصبك باحبي
معتز بضحك : توم وجيري والله 
تالا قربت منهم 
تالا بضيق : مش هتبطلو خناق ده وقتو 
اركان : اوووف طيب 
اساف : تالا اطلبلنا بيتزاااااا
اركان بصلو بصدمه 
اساف : احم يعني مش لازم بيتزا لو يعني  سندوتشات كبده يبقا كدا حلو اوي
اركان بصلو بغضب 
اساف بضيق : خلاص هاتلنا سندوتشات فول ماحنا عالم فقر 
معتز وتالا ضحكو عليه..
_____________________________________
❤️في عربيه يامن❤️
مريم بتوتر : لوسمحت 
يامن بغضب : اخرسي 
مريم بزعيق : خرستك خراسه ياشيخ
يامن : ايه ايه قولي تاني كدا 
مريم : ايييه تقصد ننا
يامن بغضب : انتي هتغنيلي 
مريم : علي صوتك علي صوتك في الغناااا لسا الاماني ممكناه  ممكناه
يامن وقف العربيه بغضب وقال : انزلي وسبيني يلا 
مريم بتغني : اخصمك اه اسيبك لاااا وجو الروح هتفضل حبيبي الي انا بهوواااااه
يامن بغضب : لا ماترقصيلي كمان ده ناقص 
مريم : استنا استنا هغني اغنيه ليك 
مريم وهي بتغني : بحبكككككك يااااحمار وانا بزعل اوي لما حد يقول ياحمااار
يامن مسك شعرها بغضب وقال : اسمع صوتك تاني صدقيني هرميكي لكلاب السكك 
مريم بخبث : ارميني لكلب البحر احسن 
يامن شد شعرها جامد وهي صرخت 
مريم بغضب : همجي وحيوان 
يامين : صوتك 
مريم سكتت وهو شال ايدو من شعرها وبعد ربع ساعه وصلو المستشفي واول ماوصلو لقو امال طالعه من اوضة العمليات 
اساف قعد جمبها علي سرير المتحرك 
اساف : يلا زقونا 
اركان بغضب : انت طفل ياض 
اساف بضيق : امال واخده كل المكان لما تقوم بسلامه خليها تخس شويه 
اركان : هيحننييي 
اساف : تعالي ياحنو القلب اركبي معايا 
حنين بضحك : مجنون وربي 
يامن بغضب : ايه ده 
اساف بسخرية : مفيش انا والمدام هنتفسح في مستشفي شويه 
يامن بغضب : انزل 
اركان بغضب : وانت مال اهلك انت نسيت الي عملتو كلها ساعه والبوليس هيجي ويقبض عليك
مريم بضحك : وهيبقا اول مره كلب بحر يدخل السجن
اساف وهو بيقلد صوت ست : وهيحطو في ايدك الكلبوش ياعنياااااااا
يامن بغضب : تمام يلا اتفضلو امشو 
اركان : لا ده عند ست الولاده 
الممرضه : مينفعش كدا لازم المريضه تدخل اوضتها 
اساف وهو بيغمز للممرضه : طب ماتعتبريني مريض ويلا ندخل الأوضه 
حنين بغضب : انت بتقول ايه 
اساف : احم مفيش 
اركان : كل الي بيحصلنا ده بسبب قلة ادبك 
اساف بضيق : كل مصيبه بسبب قلة ادبي قومي ياامال قووومي اسمعي هحكيلك دا في مره كان بيحب الميس بتعتو وووو
اركان أدلو بوكس في وشو 
اساف بغضب : هفضحك يعني هفضحك نسيت لما كنت تقولهم رايحين نذاكر وانت اصلا رايح تقابل بنت الجران وانا اقف من بعيد وووو
اركان ضربو بلبوكس تاني في وشو 
اركان بغضب : اتلم بقا 
اساف بص علي معتز لقه بيضحك 
اساف : وانت بتضحك علي ايه مش فاكر واحنا في جامعه كنت بتظبط بت اسمها هند وهي اصلا كانت بتعشق اركان ومش معبراك 
معتز بغضب : متخلنيش اقلب عليك 
اساف بضحك : طب فاكر لما حبيت تالا وفضلت طول الوقت تسأل عنها وانا اجبلك اخبارها وو
اساف سكت والكل بصلو بصدمه وهو كان بيستوعب قال ايه 
اساف : احم انا من رأي تقتلوني وتخلصو من لساني 
تالا بصت لي معتز ومعتز مكنش عارف يقول ايه 
اساف : احم زقوني يلا خلينا ندخل الاوضه
الممرضين زقو السرير الي فيه امال واساف ودخلو الاوضه وشالو امال من السرير المتحرك وحطوها في سرير تاني 
اساف : يلهووي انا ايه الي قولتو ده يارتني كنت نايم زايك ياامال يخربيت لسان امي 
اركان بضحك : معتز هينفخك 
اساف : خبيني الله يسترك دنيا واخره 
يامن ابتسم علي صداقتهم كان نفسو يبقا عندو صحاب كدا وبعدين قرب من سرير امال وفضل يتأمل وشها الي باين عليه تعب وفضل يلمس شعرها بهدوء 
اساف : حبيبتك بتتشقط ياكوكي 
اركان بص علي امال ويامن وحنين قربت منهم وشالت ايد يامن وقالت : معلش عايزه اقعد جمبها
حنين قعدت جمب امال وبصت لي اركان بأبتسامه وهو ابتسملها 
اساف : حبيبتي ذكيه ياناس 
اركان بسخرية : صعبانه عليا هتجوز اغبه انسان في الكون
اساف : حبيبي ياكوكي
❤️برا الاوضه❤️
تالا كانت واقفه قدام معتز 
معتز : احم اساف ده مش كويس 
تالا بأبتسامه : مش كويس ازاي دا كان بيياعدك وبيجبلك اخباري 
معتز : بصي هقولك الصراحه انا بحبك من زمان وكنت بحاول اجيب اخبارك رغم اني علاقتي بأركان كانت وحشه بس اساف كان صحبي من ايام الجامعه وكان بيجبلي اخبارك حبيتك اوي اوي اوي بس كنت بحسك بتحبي اركان وبتكرهني
تالا : امممم وليه تاني
معتز : وعايز اتجوزك 
تالا : وايه تاني 
معتز : ونجيب اركان وآمال 
تالا بصتلو بصدمه 
تالا : اركان وآمال 
معتز بأبتسامه : مهي قصة حبهم هي الي جمعتنا 
تالا بسعاده : عندك حق 
معتز بخبث : مفروض تقولي بحبك 
تالا بضحك : لا دا المفروض عند المكوكي 
تالا دخلت اوضة امال 
معتز بسخريه : هتجوز واحده دمها زفت …
معتز دخل الاوضه ومريم طلعت منها كانت بتكلم في تلفون 
مريم : اييييه بتقول اييييه مات ازاي ….. مات امتا طيب ……. طب وحسين حصلو ايه …….. ماشي خلاص لو في جديد قولي 
مريم قفلت التلفون وكانت مش عارفه تفرح ولا تزعل وبعدين دخلت اوضه امال 
مريم : عندي ليكو خبر مش عارفه هو حلو ولا وحش 
اركان : قولي طيب 
مريم : مصطفي مات في سجن بسكته قلبيه أما حسين بعد ما الفيديوهات بتاعتو اتنشرت كل شغلو ادمر وهو تعب واتشل 
اساف : وليه نزعل دا انتقام من ربنا ليهم 
اركان : يلا ربنا يسامحهم وعقبال الباقي 
يامن بصلو بابتسامه وقال : تسلم
اركان بص ليامن بكره وبعدين سكت
______________________________________
❤️عند روضه كانت بتاخد عزا ابوها وكانت بتعيط وجت اقعدت جمبها شروق 
شروق : بعد العزا عايزكي في موضوع مهم 
روضه : تمام 
وبعد ساعه بظبط الكل مشي وشروق وروضه كانو قاعدين سوا 
شروق : مش نفسك تجبي حق ابوكي
روضه بشر : طبعا نفسي 
شروق : ومش نفسك تجوزي اركان 
روضه : اكيد بس انا اخر واحده ممكن اصدق انك تجوزيني اركان 
شروق بخبث : مهو مش هيتجوزك لوحدك 
روضه : قصدك ايه 
شروق : بعدين هتفهمي تعالي بقا نستقبل البنت التالته الي معانا 
روضه : هي مين 
ضحي دخلت عليهم بثقه : انا 
روضه بصتلها بستغراب : وانتي مين
ضحي قربت منها وقعدت جمبها
ضحي : انا الي اركان حبها انا الي عملت الي معرفتوش تعملوه 
روضه بصتلها بسخرية : وهو حب فيكي ايه 
ضحي بثقه : كتيرررر 
شروق : علي العموم مبقاش بيحبك بيحب امال دي 
ضحي : تمام تعالو ندخل في المهم في شخص رابع معانا ومش هقول اسمو دلوقتي 
شروق تفكير : انا سمعت أن امال دي اتجوزت واحد اسمو يامن 
ضحي : لالا مش ده هي اصلا بنت مش راجل 
روضه بتفكير : مين
ضحي : ماقولتلكم مش مهم هي هتساعدنا من بعيد 
ضحي مسكت شنطتها وطلعت منها 4 صور واحده لي اركان وتانيه لي امال والتالته لي اساف والرابعه لي حنين 
ضحي : احنا بس بحركه بسيطه هنقدر نوقع الاربعه دول في بعض كل واحد هيبقا لوحدو وكدا قوتهم هتتهز واحنا هنبقا اقوه 
روضه : اهم حاجه صداقه اركان واساف لازم تنهد بس بحاجه قويه لأن صداقتهم قويه 
شروق : بس ليه هنفرق الاخوات دول 
ضحي : اولا اساف يلزمني وانا عايزاه وعايزه أدمر حنين دي واظن انكم عايزين تدمرو امال صح ولا ايه
شروق بشر : اكيد 
روضه : طب هنعمل ايه 
ضحي : مش معتز هو الي غدر بأبوكي صح 
روضه بغضب : اه 
ضحي : خلاص كل واحد هياخد عقااابو …
روضه وشروق بصو لبعض بخبث وضحي بدأت تقول خطتها ..
______________________________________
❤️في المستشفي ❤️
امال فاقت ولقت قدامها ظابط وأركان واساف ويامن 
الظابط : حمدالله علي سلامتك
امال بهدوء : الله يسلمك
الظابط : مين ضرب عليكي نار 
امال بصت لي يامن بهدوء وبعدين بصت علي اركان الي كان بيشجعها بعنيه علشان تقول أن يامن السبب 
امال بثقه : معرفش الرصاصه جت من بعيد 
الكل بصلها بصدمه وآمال تجاهلتهم كلهم 
الظابط : بس انا معايا فيديوهات تدل علي أن يامن هو ضرب عليكي نار 
امال بثقه : وانا قولت انو مش هو ها هتاخد بلفديوهات ولا بكلامي 
الظابط : كدا انتي هتتنازلي عن حقك 
امال : تمام 
الظابط : تمام انا هقفل المحضر علي كدا 
الظابط خرج 
اركان بغضب : انتي ازاي تعملي كدا 
امال : ممكن تهده 
اركان قرب منها وقال : مستحيل ازاي تضيعي مننا الفرصه دي 
اساف : ممكن تهده خليها تكلم 
اركان بغضب : مش ههده 
يامن بيتابع كل ده بهدوء 
يامن : ممكن تسبونا لوحدنا 
اركان بغضب : شوووفتي 
امال : معلش سبنا لوحدنا 
اركان بغضب : لا دول ناوين يجننوني 
اساف : تعال بس نسبهم لوحدهم
اركان بصدمه : حتي انت 
اساف بضحك : ياعم اهده بقا 
امال بهدوء : اركان خليك واثق فيا بقا 
اركان حاول يهده وبعدين قال : ماشي 
اركان خرج هو واساف ويامن قعد علي سرير قدام امال
يامن : ليه مبلغتيش عني 
امال : لاني واثقه انك كويس
يامن : انا اسف 
امال : علي ايه ولا ايه ولا ايه 
يامن : انا بحبك صدقيني 
امال بهدوء : والله ده ما حب ده امتلاك انت عايز تمتلكني 
يامن بغضب : لا طبعا
امال : طيب بص انا هفضل مراتك شهر واحد بس وفي الشهر ده هثبتلك أن ده مش حب وانا واثقه انك انت الي هتجي وتقولي أن ده مش حب 
يامن بدأ يفكر وبعدين بص لي امال وقال : وانا موافق 
امال بأبتسامه : مش بقولك انك جواك حاجه كويسه 
يامن : خلاص يبقا ناخد هدنه 
امال : نبقا صحاب 
يامن : اممم طيب
امال بضحك : طب ممكن بقا تخليني اشوف اركان عايزه اتكلم معه 
يامن بابتسامه : طيب ياستي علشان بس مش بلغتي عني معأني يعني كنت هخرج منها كدا كدا 
امال : لا والله
يامن : اه والله انا هخرج وبعد شويه هخدك ونروح البيت 
امال : اشطا 
يامن خرج برا الاوضه وأركان دخل هو واساف 
امال : استنا قبل ماتتعصب أو تزعق هحكيلك 
امال بدأت تحكيلو عن يامن 
اساف : علفكره انا معاكي في الفكره دي 
اركان بضيق : لا والله دي عايزه يامن يتجوز مريم 
اساف : وفيها ايه ماهي بتقولك كويس اهو 
امال بخبث : ولا انا غيران علي صحبتك
اركان بضيق : لا طبعا بس يعني مش لدرجه انها تجوز مجرم
اساف : اولا هو مش مجرم انا سالت عنو شغلو كلو في ساليم 
امال : وكمان  طيب تعرف في الفتره الي قعدت فيه معه بجد محاولش يقربلي وكان دايما مهتم بيا
اركان بغضب : انتي عايزه تعصبيني 
امال بضحك : اه اتعصب يلا 
اساف : امال ماتجي امرجحك شويه 
امال بستغراب : ازاي 
اساف بص علي سرير المتحرك وقال : يلا 
امال بطفوله : يلااااا
اركان : يلااا ايه 
اساف : تعالي اسندك
امال الطلقه جت في كتفها واساف سندها من كتف تاني وقعدها علي سرير 
اساف : استني اركب 
امال : لحظه بس مين الي هيزقنا 
اساف بص لي اركان 
اركان : اوع تفكر 
اساف بضحك : معتز وتالا وحنين
اساف طلع برا الاوضه وندهم 
معتز : انت اتجننت صح 
اساف : بص متخلنيش اقول حاجات وفضايح انا مش عايز اقولها 
معتز بضيق : طيب جاي 
امال : مش هتجي معانا يااركونتي 
اركان قرب من علي سرير وقعد 
اركان : جت بس علشان اخلي بالي منك 
امال بضحك : هصدق مانت طفل زاينا اهو
اساف : انتو واقفين كدا ليه يلا ساعدوهم
حنين بضيق : مشمعنا احنا نزق وانتو تقعدو 
تالا : انعرف 
اساف : انتو دور واحنا دور
امال بحماس : يلاااا انجزووو
معتز وحنين وتالا بدأو يزقو السرير وطلعو برا الأوضه وكل الي في مستشفى كانو مستغربين وبيقولو عليهم مجانين 
امال بحماس : احب اغنلكم بصوتي الحلو
اركان : لا ونبي متبوظيش علينا الحظه
اساف بضحك : انا لو مكانك كنت وقعتو من علي سرير
امال بصت علي اركان وجت توقعو هو مسك أيدها وكتفها بأيدو
اركان بحب : حلو اوي القرب ده 
امال بتعب : كتفي بيوجعني
اركان فك ايدو شويه 
امال بضيق : سيب ايدي 
اركان : تؤ تؤ 
يامن كان واقف من بعيد ومريم قربت منو 
مريم : حرام نفرق بنهم بجد حلوين معا بعض 
يامن بصلها بهدوء : بتحبي اركان 
مريم : اوووي اوووي بس هو بيحب امال مينفعش افرق بنهم ابدا
يامن ابتسملها : عندك حق 
مريم بسعاده : يعني هترجعهم لبعض 
يامن : هشوف 
مريم بأبتسامه : هتشووووف اكيد وهتوافق 
اساف بدأ يغني : زاي ماهي حبها  بحلوها وبمرها 
اركان وهو بيبص لي امال : بص لي حبيبتك حسها وزاي ما هي حبهاا
معتز وقف السرير وبدأ يغني : ولحتاخد ايه ولا كام وليه دا العشق لو من القلب طاالع 
تالا : ولعمر حتي نضحي بيه ونغني للفجر الي راجع 
مريم قربت منهم وغنت: افتح خزاين ذكرياتك شوف الصور ولمس طفاير بنت حلوه زاي القمر
حنين : هتلقي قلبك بيرتعش حب وشجن ويدوب يدوب بين ضلوع لو كان حجر
الكل : زاي ماهي حبها بحلوها ومرهاااا بص لي حبيبتك حسها وزاي ماهي حبهااااااا..
الكل فضل يغني وهو فرحان ويامن كان متابع ده من بعيد محسش انو مضايق بلعكس كان نفسو يروح يغني معاهم….
_____________________________________
وعده اسبوع وامال طلعت من مستشفي وراحت علي بيت يامن ويامن طول الاسبوع بيحاول يقرب منها بس مش كا حبيب لا كا صديق وهو حب الوضع ده وفكر في موضوع الطلاق وبذات بقا لما لقه نفسو بيفكر كتير في مريم اما امال اركان كان معاها دايما بيتصل عليها وبيفضلو يتكلمو واساف وحنين علاقتهم بقت اقوه وتالا كانت دايما جمب معتز وكانت معه في شغلو وحاولت معه علشان يشتغل معا اركان وهو وافق وأركان رحب جدا بده وبقو فريق لا ينهزم …..
❤️عند امال ❤️
امال كانت بتكلم في تلفون ويامن كان قاعد معاها 
امال : بتقولي ايه ياماما شرين هتجوز اسلام 
اميره : ايوا يابنتي الي جاه وطلب ايدك قبل كدا 
امال بضيق : ازاي تعمل كدا وتجوز حد من قرايب عمي خليها ترفض ياماما
اميره : هي عايزه كدا وحاولت كتير أوقفها بس هي مش بتسمع الكلام المهم الفرح الاسبوع الي جاي والخطوبه بعد بكرا 
امال : ليه الاستعجال ده 
اميره بحزن : هي الي عايزه كدا 
امال بضيق : علفكره انا عرفت أن بابا كلم يامن وخد منو فلوس قبل ما يامن يتجوزني 
اميره بغضب : معقوووول 
امال بحزن : ايوا ياماما 
اميره : وأقسم بالله ماهسكتلو 
امال : ماما اهدي يامن اصلا بقا انسان كويس وهو قالي انو هيطلقني 
اميره : بجد 
امال : ايوا والله 
اميره : طب الحمدالله المهم هتجو بكرا انتي واختك
امال : اكيد ياماما 
اميره : ماشي ياامال ربنا معاكم 
امال : يارب خلي بالك من نفسك سلام 
امال قفلت التلفون وبصت علي يامن 
يامن ابتسملها : لما نرجع من قريه السعاده هطلقك 
امال بسعاده : احلف 
يامن : والله 
امال بسعاده : مرسي يايويو بجد
يامن بضحك : يويو خلي اركان يسمع بقا الكلمه دي 
امال : لا يويو ده بيني وبينك اوع تقولو 
يامن بضحك : هحاول 
امال : هروح اتصل بحنين واقولها 
يامن : اوك
امال بخبث : وهخلي مريم تجي معانا 
يامن اول ماسمع اسم مريم ابتسم 
امال بخبث : حلوه الابتسامه دي 
يامن : امشي من هنا يابت 
امال مشيت وهي بتضحك وبعدين اتصلت بحنين وقالتلها 
حنين : حلو اساف اصلا كان عايزني اديلو معاد معا بابا 
امال : اشطا خلي يجي معانا 
حنين بخبث : وأركان 
امال بحب : ياريت 
حنين بضحك : طب اقفلي هقولو وطبعا مش هنسه مريم ومعتز وتالا 
امال : اوك ياحب سلام 
حنين اتصلت عليهم وقالتلهم وكلهم وافقو 
______________________________________
❤️عند اركان ❤️
كان قاعد قدام مكتبو وبيرسم كان شبه الطفل بظبط كل ما يرسم حاجه يقطعها وبعدين افتكر امال بدأ يرسمها وهو بيبتسم بحب اساف دخل عليه وقرب منو وشافو وهو بيرسم امال وأركان مكنش مركز خالص اساف طلع تلفونو وصور اركان وهو بيرسم وبعدين بعتها لي امال 
اساف وهو بيلقد صوت ست : اركونتي ايه وحشتك
اركان مكنش مركز خالص وقال : اوووي اوووي 
اساف : طب ماتجبيب بوسه 
اركان ساب القلم وبص جمبو بستغراب 
اركان : اهاااا ياسافل 
اساف بضحك : بحبك ياض 
اركان بضحك : بص هو انت اه حمار بس بحبك 
اساف : عندي ليك خبر يجنن 
اركان : ايه هو 
اساف : يامن قرار يطلق امال 
اركان بصدمه : معقول
اساف : اه والله حنين لسا متصله عليا وقالتلي 
اركان بسعاده : اخيراااا
اساف وهو بيقلد صوت بنت : بتحبني 
اركان بضحك : ابعد عني انت شكلك مش مظبوط 
اساف : بهزر معاك انا غلطان
اركان : تعرف انك جدع 
اساف بسخرية : لا والله مانا عارف
اركان بضحك : طب هات حضن
اركان حضن اساف وهما مبسوطين …………
______________________________________
❤️عند امال ❤️
امال شافت صورة اركان ابتسمت بحب وحضنت التلفون وهي مبسوطه
امال : قريب اوووي اووي هرجعلك 
امال نامت علشان تصحي بدري وتروح قريبه السعاده 
❤️وفي صباح يوم جديد❤️
اركان جهز وكان مبسوط انو هيشوف امال وخد مريم وتحرك أما اساف راح خد حنين ومعتز وتالا وآمال ويامن اتحركو هما كمان وتلا العربيات كانو ماشين ورا بعض
❤️عند امال❤️
لقت رساله من أركان مكتوب فيها ( وحشتيني )
امال كتبت : اتلم ????
اركان : طيب هي كلها اسبوع وترجعيلي❤️????
امال : ومين قالك اني هرجع ليك بعد ماطلق????????
اركان بثقه : عينك الي عماله تدور عليا بصي جمبك هتلقيني❤️❤️????
امال بصت جمبها لقت عربيه اركان جمبهم غمزلها وقال بهمس : بحبك 
امال ابتسمت ومسكت تلفونها وكتبت : وانا مش بحبك????????
اركان : بلاش كدب علشان مجيش وانزلك من العربيه دي وخطفك????????
امال : لالا خلاص ويلا سلام بقا علشان مش اعملك بلوك فاكر ????????????
اركان : ماشي يامحترمه????
امال قفلت تلفون وبصت علي طريق بأبتسامه ..
أما يامن كان مركز في سواقه بس كان ماسك التلفون وكتب 
يامن : اخيرا لقيت رقمك 
مريم بصت علي اسم المرسل بصدمه وبعدين كتبت : جبت رقمي منين????
يامن : انا يامن مفيش حاجه صعبه عليا????
مريم : عايز ايه ????
يامن : شكلك يجنن انهارده????
مريم : مطلبتش رأيك ????
يامن : طيب ياستي سجلي رقمي ????
مريم : لا خد احلا بلوك ❌????
يامن : اياكي تعملي كدا علشان شعرك ده مش ينخلع كلو????????
مريم : اوووف ماشي سلام ياكلب البحر ????????
يامن قفل تلفون وابتسم 
❤️قريه السعاده❤️
الكل وصل قريه السعاده 
❤️في عربية يامن❤️
يامن : يااه القريه لسا زاي ماسبتها من 10 سنين 
امال : ليه هو انت مجتش بعديها خالص
يامن : هي مره واحده بس لما شوفتك فيها 
امال : طب يلا تعال انزل هوريك مزرعتي 
يامن وآمال نزلو من العربيه وجت وراهم عربية اركان ومريم  ونزلو 
مريم : الجو هنا حلو اوي 
اركان : وتحسيه كدا هادي 
اركان وآمال قربو من امال ويامن 
امال : استنو بقا لما كلو يوصل وهوريكم مزرعتي 
وبعد دقيقه عربيه اساف وصلت وكان معه حنين وتالا ومعتز  ونزلو من العربيه وفضلو يتأملو المزارع 
اساف : ايه الحلاوه دي 
امال : هو انت لسا شوفت حاجه 
تالا : بجد الجو حلو 
معتز : وينفع كمان اقعد افكر فيه واطلع افكار في تصميمات بتعتي 
حنين : ايوا الجو هيساعدك انك تفكر بهدوء 
فاجأه طلع عليهم راجل كبير في سن 
الراجل بصوت عالي : انتو مين 
امال : انت الي مين 
الراجل بغضب : انا الي بسأل
يامن : انا يامن ودي امال مراتي 
معتز : وانا معتز ودي حبيبتي وهتبقا خطبتي 
تالا بابتسامه : لما اوافق الاول 
اساف : وانا اساف 
حنين بصتلو بغضب 
اساف بضحك : انا اساف ودي حبيبتي 
الراجل بص علي مريم وأركان وقال : وانتو 
اركان بسخرية : هتفرق يعني
الراجل بغضب : انجز 
اركان : ياسيدي انا اركان ودي حبيبتي
امال بصتلو بضيق 
اركان : في ايه مهو قال عليكي مراتي وسكت 
امال بضيق : هو انا اتكلمت 
اركان بزعيق : كنتي هتكلمي 
امال بغضب : ولا كنت هعبرك اصلا 
اركان قرب من امال وقال : بصي انا ماسك نفسي بلعفيه 
امال بضيق : يسلام
اركان بغضب : اماااااااااااال 
امال بغضب : اركاااااااااان 
الراجل بغضب وهو بيرمي عليهم تووب : امشو من هنا ياولاد الهبله 
الكل ضحك علي راجل 
الراجل بخبث : انا محتاج مساعدتكم 
اركان : احنا تحت امرك عايز ايه 
الراجل بدموع مزيفه : بيتي خلاص قرب يتهد وعايز حد يساعدني 
اساف : هنساعدك اكيد وهنجبلك بيت جديد 
الراجل بخبث : لا انا عايز بيتي ده 
يامن : خلاص هنظبطهولك 
الراجل : بجد 
معتز : طبعا كلنا جمبك 
الراجل : طب ممكن تجي تشوفو بيتي 
الكل بصو لبعض 
اساف : ماشي يلا 
الراجل بخبث : بيتي مش بعيد تعالو ورايا 
الراجل مشي وأبطالنا كان وراه وطول الطريق البنات كانو قلقانين وبذات أن مكان مهجور وبعد 5 دقايق وصلو قدام بيت قديم اووووي وباين عليهم أن هيتهد قريب 
الراجل : اتفضلو ادخلو 
يامن : لا احنا خلاص شوفنا البيت وهنساعدك 
الراجل بدموع تمثيل : علشان بيتي مش قد المقام مش عايزين تدخلو 
اساف : لا بس احنا متأخرين 
اركان : خلاص هندخل 
الراجل فتح الباب بخبث وخلهم يدخلو وهو كان برا البيت والكل دخل وبصو علي بيت كان ضلمه حتي  نور شمس مش داخل جوا البيت لان مفيش شبابيك  وكان مخيف فاجأه الراجل قفل الباب من برا بلمفتاح وهما بصو لبعض بصدمه وأركان قرب من الباب علشان بفتحو لقه مقفول 
اركان : ده مقفول ….
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى