روايات

رواية صراع الحب الفصل الأول 1 بقلم سارة

رواية صراع الحب الفصل الأول 1 بقلم سارة

رواية صراع الحب الجزء الأول

رواية صراع الحب البارت الأول

رواية صراع الحب الحلقة الأولى

_طب بيني وبينكْ
=قول
_عينيِ فعينِك
=اهو
_مين فحلاوتِك مين؟
=نعم!! وانا اللي فاكراك هتقول حاجة مهمة
_انا شوفت جمَالك. قلبي ندالك.
=خلاص ياعم المطرب
_فيها اية يعني لما اقول كلمتين حلوين فحقك وتستاهليهم.
=مفيهاش..
_طب بصيلي كدة
=اهو خير
_بغمزة_رسمها داير مايدور.. لو تهِل يزيد النور
=انت عايز تتضرب صح؟
_لا بس بعترفلك
=ب اية
_ بحُبي يـ حُبي
=حُب!!
_اايوا حُب! عارف عارف انك مصدومة بس اعمل اي
حد قالك توقعيني؟
=انا عُمري ما آمنت بالحُب يا سليم
_وبعدين
=ولا فكرت فيه
_كملي
=وبعدين انا مبحبش اثق ف الناس زيادة عن اللزوم
بيخذلوني
_في حاجة تاني
=اوف.. سليم متتجاهلنيش كدة.. انا عارفة ان كلامي مش عاجبك بس عاجبني ومقتنعة بيه جدا جدا
وواثقة اني صح
وبعدين حُب اية دلوقتِ
_انتِ شايفة كدة يعني
=ايوة طبعاً
_بس انا مش الناس يا سارة
وبعدين مين قالك اني هخذلك
=لانها مش جديدة عليا الاشخاص اللي بتدخل حياتي…
_ومين قالك اني زيهم
انتي لية متأكدة اوي كدة؟
=متأكدة علشان عارفة ان الناس كلهم زي بعض..
_بس انا مش زيهم
=انت مش فاهمني
_لا انا فاهمك كويس اوي
بس مكنتش محتاجة اللفة دي كلها
كنتي تقولي انك مش موافقة من البداية
وكان هيمر الموضوع عادي
ومكنتيش هتهينيي كدة
=انا هِنتك!!
_ايوا.. كونك بجمعيني مع الناس
مش عارف امتا هتغيري دماغك
وامتا تفكيرك هيتغير
وتعرفي اني صادق ومش بكدب عليكِ،، واني بحِبك بجد مش بقولها وانا عادي
عارفة لية بنفكر دايما قبل ما نقول الكلمة دي؟
لانها مهمة اوي… ولازم يتعملها حساب، قولتها يبقى اتحملها
لانها بيتبني عليها ثقة وامان وحنية وحُب ولازم ابقى فاهم دة.. والاهم اني مينفعش اخذل.. اخون.. اكره.. مهتمش
علشان كدة قولتها ياسارة
كوني قولتها معناه اني جدي
يمكن هزاري بين اني كلامي مش جد بس بالعكس انا جد الجد كمان
=على فكرة ببقولو كدة كلهم ف الاول
_انتي مينفعش الكلام معاكي
مفيش منه فايدة
بصي… انتي اكبر غلطة فحياتك انك رابطة بقيت حياتك ف المستقبل ف تجارب قديمة وحاجات فاتت وعدت وانتهى وقتها من زمان
ومش عارف امتا هتفهمي
وتعرفي انك غلط
بس خلاص مش مهم على راحتك… واسف ازعجتك
سلام….
_استنى…
ا..
=استني اي بس ياسارة
انتي بقيتي غريبه بشكل مبالغ فيه
وفيها لية لما نجرب
انتي معقدة
_انا معقدة
تنهد: سارة… انا اسف بس بصراحة انتي غريبة اوي ومش عارف اي شعورك ناحيت بس ايا كان مش هجبرك
عاوز اقولك بس تخلي بالك بعد كدة من نفسك وتفكريك وتعقلي
[وفجأة جاء في ذهني
فلاش باك
_انت بجد هتسيبيني
=ومسبكيش لية!!مش حاسس اني مشاعري ليكي صادقة
_انت جاي تقولي كدة قبل فرحنا بيوم
=معلش.. ولو على التعويضات عليا
بعصبية_تعويضات اية يامجنون انت…. انت عارف اني بتكسر قدامك دلوقتي
يعني اي مشاعرك مش صادقة؟
يعني اي مش بتحبني
انت جاي تقولي دلوقت
=عادي
مكننش حاسس بس اتاكدت ياسارة متكبريش الموضوع
_موضوع اي ال اكبره..
انت واعي انت بتقول اي
طب انت فاهم وعارف بتعمل فيا كدة لية… طب عارف انا ضحيت علشانك قد اي وحاربت قد اي علشان افضل معاك ومسبتكش ف اوجاعك واصعب اوقاتك
انت بتعمل فيا كدو لية
=سارة بالله عليكِ كفاية دراما وافورة
_انت شايف ان دي افورة
انت معندكش دم
=انا هكلم باباكي واقولو ان كل حاجة انتهت… مش هقدر اعيش معاكي هظلمك ونا مش بحبك
_مش بتحبني!!! وانت بتقولي دلوقتي
امشي ولا انا عاوزة اشوف وشك تاني
امشي ولو شوفتك صدفة انت حُر.. ومش هسمح لعيني تنزل دمعة واحدة على واحد زيك
ميستاهلنيش
=مش هستحمل اكتر من كدة… سلام ياسارة
باك
_انتِ روحتي فين ياسارة
بعصبية_سيبني… سيبني زيهم كلهم… منت مش هتتفرق عنهم
كلهم اتخلو عني وانت ال فاضل
=سارة انا مسبتكيش… انتي لللي مش عاوزاني
_و….
انا مش بجبرك تفضل جمبي
=وانا مش بجبرك تحبيني
عمتاً ياسارة انا مش هسيبك كدا كدا… هنفضل صحاب بما انك رافضة الفكرة اصلا
قولتي اية….؟
_ا….انا هروح
=استني ياسارة هروحك
_لأ من فضلك سيبني عاوزة اكون لوحدي
_مش هسيبك لوحدك ياسارة
بعصبية: قولتلك عاوزة اكون لوحدي فاهم.. اكون لوحدي
=بس انا مش هسيبك
_انا ال بقولك سيبني.. لو سمحت ياسليم سيبني
=عاوزاني اسيبك ونتي كدة
_ايوة
=لا….
_سيبني بقا… انا مبستاذنكش
امشي..
سلام
….. ومشيت في الشارع
وتساقطت قطرات دموع من عيني حينما….
فلاش باك
_انتِ معجبة ب كريم..
=ايوا يـ مريم.. مانتي عارفة من بدري وقايلالكم كلمكم
_تيا كانت خارجة معاه النهاردة
=.. هي عارفة اول واحدة اصلا
_عادي، شوفي حد غيره بقا
_________
_انهاردة الخطوبة.. شوفت الصور بتاعتهم
=مبروك
باك
بدموع: وعاوزني اصدق ازاي بعد ما كل اللي كانو جمبي ف لحظة اختفو وخذلوني جامد
حتى حبيبي ال عمره ما حبني

_نعم ياسارة
=انا متصلتش
_بس كنتِ عاوزة تكلميني قولت اكلمك انا في اي
=مفيش حاجة. عادي… مدايقة شوية بس
_مدايقة!! يعني مفيش حاجة مهمة
=يعني اية
_خلاص طالما مش عاوزا حاجة انا هقفل علشان نازل مع صحابي
مع السلامة
….=مش مهمة!!! هو زعلي مش مُهم!
____
_انتِ مين يرضى بيكِ اصلا
كتر خيره انه فضل معاكي السنتين دول على خير
كتر خيره انو استحملك
انتِ مين يستحملك اصلا
=يعني اية!!! انا اللي غلطت
_اكيد زهق منك وقرفك وجنانك اللي مستحمله بقاله كتير
واوعيِ تصدقي حد يقولك انع بيحبك
اكيد بيجبر بخاطرك
لانك متتحبيش
انتِ اصلا محدش يرضى بيكِ
فاهمة!! محدش يرضى بيكي.!
باك
بعياط_يعني كان بيجبر بخاطري بس…. انا متحبش فعلا
علشان كدة زين خاني وكسرني وسابني يوم الفرح
علشان كدة صحابي كانو بدورو على الحاجة اللي تدايقتي ويعملوها ويخذلوني!!
انا ال بغلط
انا المذنبة
هما ملاك!!!
بس انا مش وحشة..
=ومين قالك انك وحشة!؟
بصدمة:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صراع الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!