Uncategorized

رواية أميرتي البريئة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد طارق

ترجل وليد من السياره بسرعه ليري من اللي اصتدم بيها 
وجدها كالجثه الهامده والدماء تتدفق من راسها بغزاره 
حملها  ووضعها في الكرسي الخلفي برفق وذهب بيها الي المستشفي بسرعه فائقه 
وصل الي المستشفي ترجل من السياره وذهب الي الكرسي الخلفي وحملها ودلف الي المستشفي وهو بيقول دكتوور بسرعه 
ذهبت اليه الدكاتره قامو الممرضات بحملها على الترولي وذهبو بيها الي غرفه العملياات خرج الطبيب نظر له وليد بخوف ثم قال: في ح حاجه يدكتور ولا اي 
قال الطبيب بعمليه: لازم موافقت الاهل على العمليه اللي هتحصل في المخ دي عشان دي لها اثار جانبيه كتيره ودي عمليه خطيرة جداا ويعالم هتفوق منها ولا لاء….ومكدبش عليك انا مش هقدر ابدا العمليه علشان دي فيها رفدي….و انا لازم ابلغ البوليس لان الح
قاطعه وليد وهو يقول بعصبيه وغضب: يعني هتسبها تمووت عشان موافقت اهلها…..بوليس مين اللي تبلغه داا انا هطربق عليك المستشفي باللي فيهااا….
قال الطبيب: مينفعش الاسلوب اللي بتتكلم بي حضرتك دااه بدل مطلبلك الامن علشان المستشفي دي محترمه.
قال وليد وهو يمسكه من تلابيب قميصه وعيناه تطلق شرار: مش هيكفيني موتك لو مبداتش العمليه حالاااا انت فاهم ولو على موافقه الاهل ف انا جوزها وموافق ملكش دعوه انت 
قال الطبيب: عاوز اثبات…..وانا هبدا االعماالعمليه عشان خطر على الحاله الجلوس اكتر من كدااه ولما اخلص الاثبات يكونن عنديي بعد مخلص وانا مبتهددش واسال على “براء رحمي” ابن “رآف رحمي “
قال وليد بهدوء بعض الشيء:  ارجوك انقذهاا… 
ذهب الطبيب الي غرفه العمليات واضاء النور الاحمر وهذا يدل ان العمليه بدأت…. 
اتصل وليد ب امير 
وليد:
_____________________
في سيارة أمير 
قاطع هذا الشيجار الحاد رنين هاتف امير وكانت الشاشه تضئ باسم وليد.
وليد: الحقني يا امير انا محتجلك اوييي 
امير بجديه: في ايه يا وليد مال صوتك… 
وليد بضعف: انا في مستشفي (…………) تعالي وهتعرف في ايه 
قال امير بقلق ونغزه في قليه لا يعرف سببها: انت كويس يا وليد وعاوزني اجي المستشفي لي في حاجه حصلتلك..؟
وليد بضعف اقوي: تعالي يا اامير مش هعرف احكيلك في التلفون..
امير بجديه: مسافه السكه هكون عندك 
وقف السياره امام ڤيلت مليكه 
قال امير باستعجال: انا هروح للمير هتيجي معايا ياا مراد 
قال مراد بغضب وهو ينظر لمليكه بشك.
ها ها لااء انا هوصل مليكه واتكلم مع مدام سميره..
لحظه سرح في الاسم ولكنه نفض تلك الافكار من راسه ثم قال ببرود: تمام….
ترجل مليكه ومراد من السيارة  
… قال…. امير للسائق: اطلع على مستشفي (٠٠٠٠٠٠٠٠٠)
اومئ السائق براسه ثم قاد السياره قاصد المستشفي 
امسك مراد زراع مليكه بحده وهو يقول: انا عرفت كل حاجه…
قالت مليكه بتوتر وخوف من كشف الحقيقه وترقب : عرفت ايه….
قال مراد:عرفت…………………
$___________________________________________
وصل امير الي المستشفي وترجل من السياره 
كلم امير وقال له: انه امام المستشفي 
خرج له مراد ثم اخذه وقص عليه كل شيء 
قال امير بموساه: انشاء الله هتبقي كويسه يحبييي متقلقش يصاحبي 
قال مراد بخوف وارتعاش: عاوزين اثبات شخصيتها وموافقه اهلها وانا قلتلهم اني جوزها 
قال امير بجديه: نص ساعه وكل الاثباتات تكون عندك.
امسك الهاتف ثم ضغط على عده ارقام جاء صوت الحارث الشخصي وهو يقول: اوامرك ي امير بيه 
قال امير: نص ساعه ويكون عندي شهاده ميلاد باسم 
قال وليد: بيسان على احمد السعدني….
باسم بيسان على احمد السعدني.. 
قال امير: وقسيمه زواج باسم  وليد محمود احمد علي بتاريخ قديم 
قال رئيس الحراسه اومرك يفندم……..
بعد مرور نص ساعه جاء رئيس  الحرس ب الاوراق المطلوبه 
واعطاها ل امير 
خرج الطبيب بعد تلات سعات من غرفه العمليات 
قال الطبيب: الحمد الله  العمليه نجحت بس للاسف المدام فقدت الذاكره 
قال وليد: الاثبات اهوه وانا مضيت في الاستقبال اني جوزها و اني المسؤول عنها……فقدت الذاكره؟ يعني مش هتفكر اي حاجه تاني؟الطبيب: مع الوقت انشاء الله واخذها العلاج باستمرار الذاكره هترجع.
هي هتتنقل غرفه عاديه وحضرتك تقدر تشوفها 
بعد مرورو دقائق 
دلف الي غرفتها وجدهاا تحاول فتح عيناها حتي تعودت على اضاءة الغرفه نظرت له باستغراب  ثم قالت: حضرتك مين 
نظر لها قائلا: كدااه ي بيسان يحببتي تخضيني عليكي؟
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!