روايات

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني البارت الخامس

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني
رواية طفلة الأسد الجزء الثاني

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني الحلقة الخامسة

مراد كان مفتح عين ومغمض عين
مراد بهمس……. مشوا مش كدا
جاسم بهمس…… ايوه
حازم بضحك…… هههههه حلوه فكره إننا نعمل نفسها اغمى علينا دي
مراد…….. انا لو مكنتش اتصرفت كنت دلوقتي بتحاسب عند ربنا
أسد بضحك……. هههههه يا مجا*نين
فرح من وراهم…….. وايه كمان يا مراد
مراد…… فرح حبيبتي دماغك عامله ايه
فرح بغيظ……. عايزه تسلم عليك
مراد بضحك…… المسامح كريم يا فرح
حازم بضحك……. بس فرح مش كريمه يا مراد خدي حققك يا فرح انا بقلك اهوه
مراد بغيظ…… أخرس يا حيو*ان انت بتولع الدينا وهي أصلا شايطه
جاسم بضحك……. طب بالنسبة ليا انا عايز تعويض عن ضهري اللي بيو*جعني ودماغي كمان
فرح بضحك……. المسامح كريم يا جاسم
جاسم بضحك…… وانا مش كريم
فرح…… مراد لو عايزني اسامحك خلي جاسم يسامحنا
مراد….. هي فين فرده الجزمه اللي كانت هنا واد يا جاسم سامح يا عم بدل ما اسلم عليك
جاسم بضحك…… خلاص انا مسامح

 

 

انجي بضحك……… فؤاد مالك ساكت كدا ليه
فؤاد بضحك…… بعد ذ*نوبي بس
انجي بضحك…… و وصلت لحد فين دلوقتي
فؤاد بتسرع……. لحد لما اتجوزتك
مراد🤦‍♂️🤦‍♂️….. غبي
انجي بغضب…… نعممممم
فؤاد…… قصدي قصدي اني لما اتجوزتك الذ*نوب كلها اتماحت خلاص انتي قضيتي عليها يا قلبي
أسد بضحك…….. جدع يا عم
فؤاد……. الحمد لله
سلمي بضحك……. طب يلا اجهزوا على الغدا
جاسم….مسافة السكه وهتلاقينا بنسمي
البنات ضحكوا ومشوا
الشباب قاموا وجهزوا نفسهم وغيروا هدومهم
سارة فاقت وغيرت هدومها ونزلت تحت وكانت غضبانه
سارة بغضب……. ممكن افهم ايه اللي عملتوه دا
انجي……. عملنا ايه
سارة بغضب……. جو الر*عب دا ايه شغل الأطفال دا
فرح مسكت سكــ…ــينه.
فرح بهدوء…….. صوتك يا قطه واطيه تمام وبعدين جو أطفال ومش أطفال شكلك كدا صاحة وجايه تقر*فينا وانا بصراحة مش بحب حد يعكر مزاجي ف اقعدي كدا من غير كلام احسنلك ماشي علشان متهورش يلا
سارة بصت لفرح بغيظ وغضب
كان في كرسي جنب فؤاد سارة قعدت عليه
سارة بابتسامة……..هي حور فين يا فؤاد
انجي بغيره……… جايه بس حضرتك قعدتي مكانها
سارة…… اووو سوري بس يعني انا ملقتش مكان
انجي…….. دا لأنك ضيفه
سارة بخبث…….. بس ام بنته
انجي نظرت ليها بغضب
فؤاد بهدوء………. وانجي مراتي وحبيبة قلبي وأم ولادي وانتي يا سارة مجرد ضيفه مش أكتر وأنا رفعت قضية انا هاخد حضانه حور
سارة نظرت لفؤاد بصدمه
سارة بصدمه…… انت انت بتقول ايه
فؤاد بهدوء……. بقول جهزي محامي شاطر علشان القضيه لاني مش هتنازل عن بنتي

 

 

سارة بتمثيل متقن ودموع مزيفة……..الزاي هتبعد أم عن بنتها يا فؤاد انت قلبك ايه حــ..ـجر
فؤاد بهدوء……. انا برده اللي قلبي حـ..ــجر يا سارة وقلبك ايه لما ر*ميتي بنتك وهي طفلة صغيره
سارة بدموع مزيفه…….. غلطت يا فؤاد وانا معترفه بكدا ومسكت ايده
سارة……. فؤاد متبعدنيش عن بنتي أرجوك
انجي بصت بغيره وغضب على سارة
فؤاد سحب ايده من بين ايدين سارة
فؤاد…….. سارة جهزي محامي لاني خلاص مش هتنازل وبحذرك تاني ملكيش دخل لا بيا ولا حتى بمراتي و ولادي ولا حتى بحور
سارة قامت بغضب وطلعت على اوضتها
فؤاد مسك ايد انجي
فؤاد بحب…….. كله هينحل قريب
انجي ابتسمت وعيونها دموعوا
عند سارة
سارة بغضب…….. مستحيل لا مستحيل ابعد عنك يا فؤاد لا انت ليا انا وبس وطلعت تليفونها
سارة بخبث…… الو
….. الو
سارة…… كنت عايزه أبلغ عن خبر مهم أن فؤاد الشرقاوي حفيد جاسر الشرقاوي كان على علا*قة بفتاة تدعي سارة محمد جارته في البيت القديم وله الان ابنه منه تدعي حور عايزه الخبر دا يتصدر العناوين كلها وسؤال هل حور الشرقاوي فتاه غير شر*عيه أما أن الحقيقة شيء آخر سلام
سارة بخبث وشر…….. هنشوف بقي إذا أنا هفضل ضيفه ولا هبقي حرم فؤاد الشرقاوي وأخذت تبتسم بشر
حور جات على الغدا وكانت زعلانه
فؤاد بابتسامه…… حبيبت بابا مالها كدا
حور بدموع…… بابا انا خايفه من الست اللي جات
فؤاد بابتسامة…… خايفه وأنا جنبك ينفع كدا
حور بدموع…… بابا الست دي و*حشه انا خايفه منها
انجي بابتسامة……… بقي حور البطله تخاف لا مش معقول تعالى يا حبيبتي
حور راحت لانجي
انجي بابتسامة…… بصي طول مانا معاكي وجنبك ديما اعرفي ان مفيش حد هياذ*يكي ودا وعد
حور بابتسامة….. وعد
انجي…… وعد ويلا بقي علشان نتغدي انا عملت ليكي الآكل اللي بتحبيه
حور ابتسمت وحضنت انجي وبدأت تأكل
،، اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️❤️،،
أسد…… الو يا معتز انت فين
معتز….. خلاص أنا في مطار القاهرة جاي في الطريق
أسد……. تمام خلي بالك من نفسك

 

 

معتز….. حاضر سبها على ربنا يلا سلام
أسد………. سلام
معتز كان في العربيه بتاعته وفجأة ظهرت قدامه شاحنه كبيرة خبطت عربيه معتز قلبتها ومشت الشاحنه
الناس بدأت تتجمع حوالين الشاحنه اللي خلاص على وشك الانفجا*ر ومعتز غايب عن الوعي وبينز*ف كتير وجر*وحه كبيرة خلاص بدأ العد التنازلي لانفجا*ر العربيه والناس مش عارفة تعمل ايه
،، اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️❤️،،
فؤاد بصدمه…….. ايه الزاي دا يحصل
……….
فؤاد…..تمام اقفل دلوقتي
وشغل فؤاد الأخبار والعيلة كانت حاضرة
عااااااجل
وصلت لنا أخبار مؤكده أن فؤاد الشرقاوي حفيد جاسر الشرقاوي كان على علا*قه بفتاة تدعي سارة محمد ولديه الآن ابنه تدعي حور منها السؤال الآن هل حور فتاة غير شر*عيه ام ان الحقيقة شيء آخر كمان ان سارة محمد موجوده الآن في قصر الشرقاوي هل سارة زوجة فؤاد الشرقاوي أم ماذا وإذا هي ليست زوجته كيف تسكن في هذا القصر
انجي بصدمه……. الزاي الأخبار
فؤاد بصدمه…… مين اللي عمل كدا
أسد بغضب………… لعب في عداد عمره
سارة بتمثيل متقن جدا
سارة بدموع…… اتفضحت خلاص اتفضحت خلاص أهلي أهلي هيكون رد فعلهم ايه وبنتي بنتي المجتمع هيفكر فيها الزاي بعد كدا وأخذت تبكي بإتقان
الشرقاوي بهدوء…….. أسد جهز مؤتمر صحفي وانت يا فؤاد اعمل حسابك انت هتتجوز سارة
الكل نظر بصدمه للشرقاوي
فؤاد بصدمه…… بتقول ايه يا جدي

 

 

وفجأة كلهم سمعوا صوت شي وقع على الأرض
فؤاد بصدمه…… انجييييييييييي
،،اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️❤️،،
العربيه انفجر*ت والناس كلها كانت مصدومه وزعلانه على اللي حصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الأسد الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى