Uncategorized

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو صالح

 صعيدي عشق مدمنة الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو صالح

صعيدي عشق مدمنة الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو صالح

رواية صعيدي عشق مدمنة الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولو صالح

عنوان الحلقه تضحيه البطل
انا اسفه الحلقه قصيرة عشان تعبانه شويه
وفي الصباح
يذهب مالك مع مايا للمول لشراء ملابس لها
مايا :ده حلو صح
مالك بحده:دا قميص نوم صح اختاري حاجه عدله احسن ما اعدلك 
مايا :طب ده
مالك :قصير
مايا :هلبس جينز تحتها
مالك :انتي مش هتلبسي جينز ولا فستات ولا بناطيل
مايا :اومال هلبس ايه
مالك : فساتين طويل وواسعه
مايا بغضب :هو بمزاجك
مالك ؛ايوة بمزاجي وانجزي مش فاضي
تختار مايا بعض الفساتين وتمل من كتر كلمه ضيق
مايا :طب ده
مالك :لفي كده مش بطال 
مايا؛اخيرا عجبك حاجه
مالك :خلصتي فساتين
مايا :ايوة كفايه دول 
مالك :الحمد لله نقي بجامات يلا 
مايا :طيب
يجعلها مالك تدخل ويخرج 
مالك :عايز ٤من دول والي هناك ده
البائعه :حاضر
فريده :بتعمل ايه
مالك :بشتري لمايا لبس
فريده:اه فهمت هتسجلها في الكليه
مالك بخبث :ايوة بس لو غلطت مفيش كليه او حاجه تانيه كده
فريده :حاجه ايه
مالك :بكرة تعرفي
????????????????????????????????????????????????
يصل راجي لمنزل مالك ويدخله الخادم
الخادم:اتفضل زمان البيه جي
راجي:شكرا
يدخل مالك ومايا وبسنت وفريده
مايا :قولتلك مش عايزة ده
مالك :حلو
مايا :لا مش حلو 
مالك بحده :قولت حلو
راجي:وعليكم السلام
يلتفت مالك لراجي
مالك :راجي وينظر لمايا ويشير اليها ان تصعد للغرفه لكنها لم تفهم
مايا : انته مين
راجي:ابن عم مالك وانتي مين
مالك بعصبيه :ماااايا اطلعي
مايا :حاضر
تصعد مايا لفوق
راجي:مين دي
فريده :دي مرات مالك
راجي:مرات مالك
مالك :ايوة مراتي فيها حاجه 
راجي:بس انته عارف ان٠٠٠
مالك:عارف 
راجي: علي العموم براحتك انته مخبرتش حد بجوازك
مالك : مكنش في وقت 
راجي:علي العموم مبروك 
: كيفك يا بت عمي
بسنت :تمام وانته
راجي:الحمد لله
فريده:_لازم تقعد تتغدا معانا
راجي:تتعوض عندي شغل مهم 
????????????????????????????
وفي الاعلي كانت مايا غاضبه
مايا :انا سكتلك يا مالك لحد اما وقعك واكسرلك قلبك تمن الاهانه دي بس مش هسكتلك كتير 
يدخل مالك 
مالك :مش هتسكتي لمين
مايا :ملكش دعوه سبني في حالي
مالك :_ زعلانه
مايا :مش كل حاجه تزعق وادام واحد معرفوش كمان ليه معنديش كرامه خالص كده
مالك بحده :انا قولتلك اطلعي وانتي الي
مطلعتيش وكمان اتكلمتي مع راجل غيري
مايا: لا افضل خرسه عشان مكلمش حد غيرك
مالك :واقطعلك لسانك عشان متكلميش اي حد غيري
تقف مايا وتضع ايدها في وسطها
مايا : يا سلام ولو قطعتي لساني هكلمك اذاي 
يرن هاتف مالك فجأه
مالك:مصطفي خير
مصطفي: انته فين الامن كله مقلوب
مالك :ليه
مصطفي:فهد استشهد
مالك بصدمه :فهد مات طب انا جي حالا
مايا:في ايه
مالك : واحد صاحبنا اتقتل
مايا بحزن :الله يرحمه
ينزل مالك مسرعا
????????????????????????????????????????
وفي مقر الامن
مصطفي: الله يرحمك يا فهد
احمد:اتقتل اذاي
مصطفي:اكتشفوا انه جاسوس لما هرب الاطفال 
احمد: استشهد الله يرحمه
مالك: فين الجثه
مصطفي:الجاسوس التاني قال رموه في البحر لسمك القرش
مالك بغضب:يا ولاد##
هاجر:مين الي اترمه
يلتفت الجميع لها
ياسر بحزن:هاجر فهد 
مالك :فهد استشهد ورموا جثتها للقرش
سمعت الكلمه ليغما عليها بعدها مباشره
ياسر:هاجر فوقي
تنقل هاجر للمستشفي وتستيقظ بعد مدة
وكانت منهارة
هاجر ببكاء:قتلوك ورموك في البحر يا قلبي عملت ايه عشان بتجيب العداله 
لتمسح دموعها وغلوتك عندي لقتلهم واحد واحد وهرمي الي رموك في النار مش في البحر اخدوا مني روحي الله يرحمك كنت حسه انك بتودعني الله يرحمك ظلت تبكي بانهيار وسمع الجميع شهقاته
مالك :الله يرحمك يا صحبي لتتحول عيناها كانها جمر من النار حقك هيجيلك وهيدفعوا التمن غالي ومتخفش هحافظ علي الامانه الي سبتها
????????????????????????????????????????????
وبعد ٣ايام 
مالك :هاجر هتيجي عندي في البيت 
هاجر:لا يا باشا انا عندي تار لازم اجيبه
مالك :التار انا الي هجيبه
هاجر:لا انا انته متعرفش اذاي تكون متعلق بشخص وتخسره ان حب حياتك يموت من غير ذنب كان ذنب ايه بيجيب الحق مفيش اصعب من فقدان شخص بتحبه الي قولي يا باشا بتحب حد
مالك :_ليه
هاجر:نصيحه خليك مع الي بتحبهم عشان الموت والفراق ملهمش وقت 
مالك:عندي ليكي امانه فهد كان كاتب ليكي جواب سيبه عندي
هاجر بلهفه:بجد تفتح هاجر الجواب
هاجر الهبله المجنونه بزياده انا بحبك معرفش اذاي حبيتك من اول ما شفتك مهمنيش اي حاجه اسعد ايام حياتي كانت معاكي ممكن لم يوصلك الجواب ده يكون مت بس مش عايزك تعيطي خليكي اقويه كان نفس اسمع منك كلمه بحبك متفهميش غلط كان نفسي اتجوزك واللهي واعوضك عن الي فقديها يمكن لاني منحوس مقدرتش اصارحك ولا حد افرح يوم من نفسي انا اسف ان كنت في يوم زعلتك او ضايقتك بكلامي انتي زعلانه مني يا هاجر بس لو زعلانه برده ادعيلي وسامحيني بس هقولك علي حاجه من قلبي انا بحبك اوي ولو دخلت الجنه هدعي انك تكوني من نصيبي في الاخرة سلام يا اغلي حاجه في حياتي سلام يا هاجر.
كانت تقرأ والدموع تنزل من عيناها لتنهار باكيه علي الارض
هاجر:زعلانه انك سبتني لوحدي وانا كمان
بحبك اوي الله يرحمك يا اغلي حاجه في حياتي سلام يا قلبي وروحي بعدك انا معنديش روح عمري ما هنساك وهجبلك حقك حته لو التمن حياتي
احيانا بيكون النصيب صاحب الكلمه وبنخسر اشخاص بنحبهم بس عمرنا ما بننسا الاشخاص دول
????????????????????????????????????????????????????????
وفي المنزل 
كانت مايا تجلس تشاهد صور مالك وهو صغير
مايا :_بقا الكيوت ده هو المفتري ده
فريده :ايوة هو
مايا : ودي بسنت
بسنت :ايوة 
مايا :كنتي عسوله
فريده :وانتي يا مايا 
مايا :مايا معندهاش صور عمري ما اتصورت غير صورة واحده انا وماما الله يرحمها دي الصورة الوحيده الي معايا
فريده :الله يرحمها
يدخل مالك وكان غاضب لتجري عليه مايا دون ان تلاحظ غضبه
مايا :شفت انا وانا صغيره انا وم
لم تكمل الكلمه واخذ الصورة وقطعها 
مالك :مش شايفاني جي متعصب صور ايه وزفت ايه دلوقتي
كانت مصدمه وهي ترا الصورة مقطعه قطع صغيره علي الارض
مايا. ببكاء:ماما حبيبتي 
جلست لتجمع القطع وتنزل دموعها
مايا :ماما متسبنيش اسفه يا ماما
فريده :حرام عليك دي الصورة الوحيده الي معاها
نظر اليها وهي تبكي
مالك :انا
مايا ببكاء :انا بكرهك منك لله يارب تحس بالوجع ده نهضت وهي تمسك بقايا الورق اقسمت ان تجرحه مهم كلفها الامر
مايا :بسنت خدني معاكي اوضتك لو 
سمحتي
مالك بحده:علي اوضتك ومسمعش نفسك
مايا بحده : بسنت وديني اوضتك
مالك :انتي مبتسمعيش
مايا :بسنت 
امسك بذراعها وزمجر كالاسد
مالك :اقولتلك اطلعي علي اوضتك
لم ترد عليها وتجاهلت كلامه
مالك :مبتسمعيش
مايا : بسنت قولي لاخوكي يسيب دراعي
مالك :وايه ده بقا 
مايا :ملكش دعوه مش كفايه الي عملته انته ايه يا اخي معندكش دم اقضيت علي اخر ذكرة ليا مع امي بكرهك بكرهك يا مالك 
ومش هسامحك 
مالك بغضب:وانا كمان بكرهك اوي بكرهك من يوم ما شوفتك ومش طايقك اصلا 
مايا :يبقا خلاص تطلقني مش بتكرهني طلقني 
مالك : لا مش هطلقك لو طلقتك يبقا رحمتك انما لا هتفضلي معايا
مايا: هرفع عليك قضيه
مالك :قدامك المحاكم كلها بس ابقي قابليني لو طلقتك 
????????????????????????????????????
وفي مطار الاسكندريه يصل شاب وسيم جدا بعيون عسليه وشعر اسود ناعم وينزع نظراته الشمسيه
فارس:اخيرا جتلك يا مايا
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى