Uncategorized

رواية اغتصاب صالونات الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية البدري

  رواية اغتصاب صالونات الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الثاني عشر 12 بقلم آية البدري

،الدكتوره….ولد 
صبا بصت لليث الي قاعد منتظره خارج منطقه الكشف بفرحه ..ولد بجد 
الدكتوره…..امممم لا ولدين 
ضحكه وسط صدمتها ..ولدين ولدين دموع نزلت غصب عنها
خرجت ليث مسك ايدها ..مبروووك 
خرجوا من المستشفي رن تلفونها برقم غريب
صبا …الوا
الي علي الخط..ولد ولا بنت 
صبا…قيس تجمعت الدموع في عينها ……ولدين
قفل السكه في وشها وهو بيبص علي فديوا مباشر ليها هي فين وبتعمل اي لقها بعد مقفل حطت ايدها علي فمها وتبكي بصمت جه ليث و/قيس شايف اي الي بيحصل بس مش سامع وهما ميعرفوش ان في حد مراقبهم /
ليث جه لقيها بتعيط ..مالك كنتي لسه 
…قيس كلمني 
اتنرفز …اممممم.وبعدين 
…سألني علي اا ولد ولا بنت 
…وقلتي اي 
…قلت ولدين 
..مش غربيه انه يسألك دلوقت 
..لا ليه 
…انا حاسس انه بيراقبك 
..لا لا مظنش يلا يلا نمشي 
كل ده كان قيس بيشوفه وعينه بتقلب للون الدم من ق،كتر العصبيه 
______________
عند رغد في المشرحه /دي مكان خاص بجان اخوها الكبير وحارق زوجها ايام مكانوا بيشتغلوا سوي كانوا بيقتلوا فيها الناس ويعذبوهم فيها وسموها المشرحه /
لقته متسطح علي الارض قربت بحذر وسط الدم الي باين من لبسه انه نازل من صدره قعدت علي ركبها …فؤاد نن ن نااا ريييي ن ن اانن اا اري اص اصح حيي متسبنيش م ميينفعش ناري ارجوك /بصراخ/قووووووم. حااارققق قوووووزم مينفعش تسبني قوووووم انا ان انا بببحبك قوووم مسكت ايده الي بلا حياه وحطتها علي بطنها جامد وحضنتها ..قووم ع عل علي علشاان ابب ابنانا قوم علشان لو مقمتش هقتله ماشي وهموت وراه قووووم بقي وقوم وانا مش هسيبك لوحدك تاني بس انت كمان متسبنيش علشان ده بيوجعني اوي قوووووووم كانت دموعها وصلت لايده كانت منهاره ودقات قلبها مش مظبوطه 
/لا انا مس متحمل انفعالها اكتر /
ت بأيده علي بطنها بتشدها من اللبس ووقعت ___
في حضنه وحضنها بأيده الاتنين وطبطب عليها …انا كويس اهدي محصليش حاجه اخوكي 
قربت نفسها منه اكتر واكتر …ششششش وفضلوا حاضنين بعض لحد مهدت خالص 
______________________ 
عند صبا وصلها ليث ومشي فلاش بااك 
في نفس اليوم الي طلقها فيه قيس 
فتحت الباب 
ليث ..ازيك يا انسه 
صبا ..ازيك يا دكتور اسفه لو بتعبك.معايا بس كنت محتجالك اوي 
..ولا يهمك /قعد/اي خير
….جيلي احساس اني عاوزه انزل الطفل 
..ليه كده 
..معرفش 
..مش انك.تنزليه خطر 
…وانه يفضل جويا خطر برضوا
…ايوا بس لو نزل مش هتحملي تاني 
…معرفش بس معرفش مش عاوزه حاجه تكون امل ليا انه ارجعله 
..ان انتي الي ترجعيله مش هو الي يرجعلك 
…هه ارجعله انا عاوزه ارجعله دلوقت بس مش قادره حسه ان معدش ينفع وكمان حسه بكره جويا له 
…انتي لسه بتحبيه بعد كل ده 
…اه بحبه بحبه اوي كمان 
…بعد الي عمله 
…حبي لقيس وحبه ليا حاجه مش هيفهمها غيرنا 
رن الجرس ودخل قيس وعمل الي احنا عارفينه بعد ممشي 
ليث…ده الي بتحبيه 
بصتله بتوهان واغمي عليها جري ليث عليها ودها المستشفي هناك 
الممرضه ….حضرتك جوزها 
… اه هي كويسه 
..اه الحمد لله تقدر تدخلها 
/من يومها وهو معروف في المستشفي انهم متجوزين/
بااك
عند ليث كان لوحده وبيكلم نفسه
هو…اي بدأت تحبها صح 
…هه معرفش اه ايوا بحبها 
..طب والعمل
…هي.حسه اني بحبها اصلا 
…ايوا وبعدين 
…هقلها 
..امتي 
…قريب
…امتي 
…مععععرفش قريب هقلها علي كل حاجه 
__________________
في المساء
عند جان اتصل بفؤاد ..عملتوا اي 
فؤاد بأبتسامه نصر ..خلاص اختك مش هترجعلك تاني اطمن 
جان …مبرووك 
..شكرا لمسعدتك وشكرا علشان قلتلي انها حامل 
..ولا يهمك مأكد انك رح ترد الجميل بجميل اكبر صديقي
فلاش باك من شهر ونص راح فؤاد لرغد الشغل 
..انتي مش بتردي عليا ليه 
…كده 
..مش قلتي هتقعدي مع اخوكي اسبوع وترجعي مر اسبعين اي 
…اي اخويا وقاعده معاه 
….اممم اوعي تفكري علشان جان اتغير انه هيربيني وهيقدر يقف قصادي 
..الي عندك اعمل 
مشت بس مسكها من خصرها بعنف وقربها ليه جدا …بت انتي اتلمي معايا بعدين اي القرب ده ان شاء الله 
خافت …اي في اي مالك
…مالي يا رغد انتي مالك عاوزه تبعدي عني ليه هه 
بدأت تضعف من همسه وقربه وقضوا ليلتهم سو 
صحت ولبست وكتبت رساله 
..انا كلمت اخويا علشان يشوف اجرائات الطلاق اسفه مش هقدر اكمل طلقني بليز /ومن بعدها مشفتهوش وعرفت انها حامل ومقلتش لحد بس اخوها عرف من المراقبه والحراس بتوعه وقال لفؤاد واتفقوا وخططوا ونفذوا ونجحوا ????/
عند قيس في مصر في المساء 
جهز واتشيك وراح علي ارقي حفله في مصر حفله بمناسبه تحالف شركته بشركه مشهوره في امريكا  في عربيته …فلاش باك 
فادي اخو صبا دخل المكتب بتاع قيس بعصبيه ..
فادي …انت ليه بتعمل كده 
قيس كان بارد وكأنه كان متوقع الي هيحصل ده 
فادي بعصبيه اكتر واكتر …انطق انت لييه عملت كده 
قيس ببرود تام ….علشان اوقع شركتكوا الارض 
فادي بصدمه ..يعني انت كنت عارف اننا هناخد الصفقه دي وبرضوا سرقتها مننا 
قيس …فادي يا حبيبي ده بسنس 
باااك 
قيس بغل … ولسه هتتعذبوا هدفع الكل تمن حبي ليكي يا صبا تمن خيانتك ليا 
_______________
في صباح جديد علي ابطالنا 
صبا صحت من نومها علي تلفونها بيرن بأسم ليث الكناني ابتسمت وردت
صبا..الوا 
ليث .. صباح عسل يا خواتي 
…في اي من الصبح كده 
…في انك لازم تلبسي علشان نروح نجيب هدوم البيبي يلا 
..اي ده بجد هنجيب لبس البيبيهات 
…اهاااا يلا قومي البسي يا صبا
…حاالا 
راح عندها وخدها ونزلوا المول وبدأوا ينقوا للولدين لبس وده كله بيتراقب وفي بث مباشر لقيس الي صحي عل منظرهم وشكل الابتسامه علي وشهم 
قيس كان بيراقبهم ووشه بيحمر جامد من العصبيه والغيره 
في نيوورك في المول 
صبا ..اي رئيك في ده 
ليث …حلو بس مش بناتي اوي 
…اه منا نفسي في بنوته اوي بس جم ولدين 
ليث ..بكره تخويهم ببنت زي القمر شبهك بوصي تعالي نجبلك لبس وانا كمان هجيبلي لبس 
صبا ..طيب انا اصلا خلصت لبس الولاد تعالي نشوف هتجيب اي 
…لا تعالي نشوف لبسك الاول انتي اكيد هتتأخري 
…هه انا اتأخر ليه مفكرني زي باقي البنات وكده لا لا ابدا 
بعد وقت كان ليث قاعد علي كرسي جنب غرفه القياس 
ليث بصوت عالي ..صبا هروح واسيبك بالله 
صبا من جوه وهي بتعدل الفستان …طيب طالعه اهو 
..انا طلعت روحي وانتي بتقوووووو وووواااوووو
كانت صبا خرجت بفستان ازرق يجنن كان مبين الكتف والدراعات ليث منزلش عينه من عليها 
ليث ….انتي جميله اوي 
.بأحراج ..شكرا 
..هتعوزي اي لبس تاني 
…لا خلاص كفايه كده 
…الحمد لله 
…الحمدد للله لسه هجيب جذم 
بصلها ..نعم 
..يلا يلا 
…صبا 
..اي 
…انا لسه مجبتش ربطه العنق 
..راحوا ونقوا الباقي وحاسبوا ومشوا كل ده ولسه لسه قيس بيتفرج عليهم وهو محمر الوجه وعينان الي ان خرجوا من المحل مسك كل حاجه وقعد يكسر فيها
….الخاينه انا بكرهك يا صبا بكرهكككككككك 
_________________
عند فؤاد ورغد 
فؤاد كان متأمل وجهها وعندما تحركت في نومها اخذ وضع النوم وكأنه لم يستيقظفتحت عينها بتفتكر المقلب الي عملوه فيها وازاي هي اعترفت بالحب لفؤاد بصت جنبها لقته نايم ….عمله فيا اي حرام عليك بس برضوا البارح ده مش هي…كان هتكمل الكلمه لكن قاطعها وهو يحاوط خصرها ويشدها له جيدا الي ان اصبح شفاهم تتلامس باسها بعمق وبعد بعد فتره ….وحشتيني ووحشني جنانك يا بنت المجنين 
ضحكه رغد وحطت راسها علي صدره العريان وحضنته بتملك 
رغد….كنت خايفه 
…عادي انا كمان خوفت 
…من اي
…من بعدك بصتله وسرحت شويه …انا حامل
…عرفت 
…جون هو الي قالك 
…اهااا 
..كنت هتطلقني لو مش حامل 
….مستحيل 
….فؤاد 
..يا عمره يا قلبه 
…حطت راسها تاني علي صدره وحضنته جامد ….متبعدش بعد كده 
…مش هعملها تاني صدقيني وانسي الي حصل 
_______________________
في المساء دق دق دق 
راحت صبا لتفتح الباب برقت عينيها …..قيييس  
قيس كان باين عليه الغضب لا كان باين عله انه هينفجر من الغضب 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!