Uncategorized

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رقية محمود

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رقية محمود 

دخلوا مع بعض الشركه ومسك ايدهاا ودخلت وراه المكتب 

الباب / تك تك تك 

عمر / اتفضل 

احمد / الحمد الله ع السلامة ي فندم ، الحمد الله ع السلامة ي مدام ندي 

عمر بغيظ كان نفسه يقوم يأكله / ف حاجه ي احمد ي حبيبي 

احمد / لا ي فندم خالص اناا كنت جاي اطمن ع مدام ندي واقولهاا الحمد الله ع السلامة 

عمر بأنفعال وهو بيقوم من ع الكرسي / طب اتفضل ع مكتب لو سمحت 

كل ده وندي واقفه بتبصله وقالت ف نفسهاا / انت مينفعش فيك العشره ده الشركه دي اتربيت فيهاا وخيرهاا عليك ازاى يتخوناا كده ي جبان

عمر / ندي انتي كويسه 

ندي فاقت من شرودهاا / اهاا اناا تمام 

عمر /طب يلاا روحي ع مكتبك ولو حصل اى حاجه اعملي اللى اتفقناا عليه 

ندي بأستسلام / طيب 

وقبل م تطلع عمر وقفهااا 

عمر / ندي 

ندي لفت وشهاا ورجعت قربتله تاني 

ندي / نعم 

عمر / بحبك ي ندوشتي 

ندي وقفت كده وفضلت واقفه يجي خمس دقايق بصاله ف عينه وهو كمان باصصلهاا ف عنيهاا 

ندي/ لا ثواني كده اناا اتثبت !

عمر / اى ده بجد ، عارفه انهاا حاجه كبيره ان الواحد يثبت واحده دبش زيك 

ندي / طب اتصدق بالله اناا غلطاانه اني اتثبت اناا دبش ي عمر 

عمر وهو بيقرب منهاا / انتي احلي جعفوري ف الدنياا

ندي وهياا بطلع لسانهاا زي العيال الصغيره / متثبتش ع فكره 

عمر بضحك / مصيرك ي ملوخيه تقعي تحت المخرطه

ندي / اسلوبك بلدي وانت بلدي وعمو اللى واقف هنااك ده بلدي 

عمر بيبص ع مين عمو اللى هناك ده ف بص لقاه التمثال اللى شبه ابو الهول اللى محطوط ع المكتب 

عمر/ اناا وربناا قولت كده محدش صدقني 

ندي / اخس عليهم 

وفضلوا يضحكوا شويه وبعدين ندي راحت ع مكتبهاا 

ف مكاان تااني 

اميره / فهمت هتعمل اى بالظبط 

مالك / تمام فهمت 

اميره / تمام اوي انت بقاا هتدخل من باب الشركه الخلفي واحمد هيكون مستنيك هنااك وهيظبط كل حاجه 

مالك / متقلقيش كل حاجه هتكون تمام 

اميره / ماشي اتحرك بسرعه بقاا 

ومالك راح ع باب الشركه الخلفي وكان لابس تيشرت اسود وبنطلون اسود وكاب اسود علشان محدش يعرفه وراح خبط خبطه براحه ع الباب واحمد كان مستني وفتح ( بالنسبه للباب ف الباب كان صغير جدا كان بتاع عمو بتاع الجنينه غير باب الامن ) ودخل منه بسهوله لانه كان متفق مع عمو بتاع الجنينه ودخل وفضل حاطط وشه ف الارض علشان محدش يااخد باله منه واحمد كان مداري وفضل ماشي لحد م وصل مكتب ندي 

احمد خبط 

ندي / اتفضل 

احمد /ممكن ثانيه بس ي فندم 

ندي / اتفضل 

احمد / لا ف حاجه عايزك تشوفيهاا بره 

ندي فهمت وقامت معاه من سكاات 

طلعهاا بره بحجه بيااخد رأيهاا يجيب لوح زياده يعلقهم ف الكوريدور ولا كفايه كده 

ندي / لا هو حلو كده لوح بسيطه وجميله اناا بحب البساطه ف سبهم كده 

كان ساعتهاا مالك دخل واتسحب ل مكتبهاا 

احمد / عندك حق ي فندم شكل حضرتك بتفهمي ف الديكور وكده

ندي / شويه ، عن اذنك بقاا ورايااا شغل 

احمد / تمام ي فندم اسف اني عطلتك 

ندي / مفيش مشااكل 

ندي دخلت المكتب وقفلت الباب بتبص وراا الباب لقت مالك 

ندي اول م شافته نسيت الخطه وفضلت بصاله 

ندي ف نفسهاا / انت لسه بدق ي غبي ده كداب وخدعني وبصتله نظره عتااب انت ازاى قدرت تكدب ده كلو ومبانش عليك ازاى قدرت تخدعني ازاى قلبك طوعك تجرح حد حبك ، ازاى ده انت كنت اول حب لياا بس للاسف الحب الاول احياناا بيبقاا كدبه ويجي مكانه الحب التاني بيجي بعد نضح وبعد م نعرف ازاى نفرق مش كل واحد قال بحبك صدق ، منكرش ان الحب الاول بيسيب اثر ف القلب بيوجع لانه مهماا كان حب بجد حب واحناا لسه شايفين ان الدنياا صادقه مشوفناش الوش التاني منهاا ، اناا حبيت عمر بعد م حبيتك ، حبيته بعقلي مش بقلبي ، ممكن لسه محبتهوش الحب اللى حبتهولك ، لكن اناا متأكده ان ف يوم هينساك وعمر هو اللى يستحق يااخد حبي كله ، هو فعلا يستاهل كل خير 

مالك مستغرب سكوتهاا وازاى بصاله كده ف ثبات ومصرختش زى م كان متوقع الخطه تمشي وبص ف عنيهاا اللى كانت مدمع 

مالك ف نفسه / عارف انك بتعاتبيني بعينك دلوقتي ، عارف اني غلط ف حقك كتير ، كسرت قلبك ، عقلتك بياا ومشيت ، كدبت عليكي ووجعتك ، بس والله منكرش اني قلبي حبك ، انتي مستحيل تسامحيني ع اللي اناا عملته بس انتى فعلا مكدبتيش اناا حبيتك ي ندي نظرتي ليكي كانت صدق حبيب الطفله اللي جواكي حبيت دبشك وهزارك اللى كان بينسيني همومي كنت معاكي بجد وكنت بعاتب نفسي الف مره اني بأذيكي بس صدقيني مش بأيدي 

ندي فاقت من تفكيرهاا وبدأت تنفذ الخطه / اعااااااا عمر مالك عايش مالك عايش

وقعت ف الارض وكان احمد واقف ورا الباب واول م سمع صوتهاا فتح الباب ل مالك ومالك طلع مستخبي ومشي 

عمر جه ع مكتب ندي وقعت ع ركبته وفضل يهدي ف ندي واستغرب انهاا كانت بتعيط بجد هماا كانو متفقين انهم تمثيليه بس مش بعيط اخدهاا قعدهاا ع كرسي ف المكتب وهو قعد جنبهاا 

عمر / خلاص ي ندي اهدي هو مشي 

ندي / شكله اتغير حسيته كان لابس ماسك وقلعوا بقاا شكله وحش اوي مش ده اللى حبيته احناا فعلا بنتخدع ف الوشوش 

عمر حضنهاا وفضل يهدي فيهاا 

عمر / ششش خلاص عدت ع خير بااس خلاص 

ندي وهياا بترفع وشهاا وكانت محمره من العيااط وشكلهاا قمر 

ندي / ع فكره اناا مش طفله م تقولي انجغه ي قلبي انجغه بقاا 

عمر / الله يحرقك يعني اللى فيكي فيكي وبرضو دبش 

ندي / دبش م تحسن ملافظك ي بغل انت 

عمر / بغل بقاا اناا بغل ي ندي 

ندي / واجمل بغل خلقه ربناا 

عمر / اى ده ثانيه اى التثبيت اللى مش قادر احدد هو حلو ولا لا

ندي / لا حلو????????

عمر / ماشي ي ستي مقبوله بمناسبه انجغه ي قلبي انجغه م تيجي نكمل المهرجاان واهو ندور ع الواد سواا ونخلي بالناا منه 

ندي / ولااا اظبط يااض 

عمر / الله يحرقك انت جيت ي جعفروي???? 

ندي / لا يخوياا موجود ع طول بس انت اللى مبتسألش 

عمر / اخس علياا ده اناا وااطي بس متجيش????

ندي / هو اى اللى متجيش 

عمر / جعفورى 

ندي / طب يلا نكمل الخطه 

عمر / يلاا

واخدهاا وراح عند مكتب كده 

عمر / واحشني ي حضره الظابط 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية براءة للكاتبة آية عامر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!