Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية عشر 12 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية عشر 12 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية عشر 12 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الثانية عشر 12 بقلم حبيبة حسن 

في صباح يوم جديد تفتح بطلتنا اعيونها بوهن شديد لتري انها مازالت عند ذلك المريض النفسي 

حور: ييييي ابنالكلب دا تانيي 

الممرضه: اخيرا فوقتي قلقتينا كتير عليكي حتي تعرفي انتي كنتي هتموتي بس ربنا بيحبك وعيشتي 

حور: انتي مين 

الممرضه: انا ريم الممرضه بتاعتك عشان تخفي 

حور: بس نا كوايسه 

الممرضه: جوزك صمم علي كدا 

حور: جوز الندامه ياختيي دا جوز الجذم احسن منوا 

الممرضه بتضحك: ايي دا موز نتي بتقولي ايي

حور: متتلمي ياختي دا جوزي برضوا الاااه 

الممرضه: اوكي لازم اغيرلك علي الجرح بتاعك 

حور: اوكي 

ليدلف جاسر الي الغرفة 

جاسر: ما موتيش ليه!؟ 

حور: فكرت تفكير غبي جدا بس هعالجه لان اللي زيي مفروض يعيش علشان يكسر اللي زيك وبقولك اي هات اخرك 

جاسر:  اخري كبير عليكي متقدريش عليه يبنتي نا ادوس عليكي بالجذمه واعدي عادي 

حور: اللي بيعمل مش بيقول 

الممرضه خايفة تتكلم وبتتابع بصمت 

لتقطع شحنه الغضب هذة:والله يشباب كبرتوا الموضوع اهدوا مش كدا استاذ جاسر انا من رائي حور هانم لازم تروح دكتور نفسي لان انا مش بايدي حاجه اعملهاا 

حور:والله من ناحيه دكتور نفسي فلازم المجنون دا هو اللي يروحه 

جاسر:والله ما هسيبك ليخرج من الغرفة وهو متعصب ثم يقرر الذهاب الي الشركه ليطمئن علي احوالها 

في كلية تجارة

مالك:حازم بيعمل ايي مع ملك

ملك شافتوا جريت عليه:ازيك عامل اييي 

حازم بصدمه مزيفة:مالك؟! 

مالك:ضربوا بالبوكس في وشوا وهجم عليه بتعملوا خطه عليا يا شويه او*** دانا مش هيبكوا انت وال****اختك والله لهنهيكوا ونتي كمان يملك تعملي كدا انتي جزء من الخطه 

ملك:خطه ايي انا مش فاهمه حاجه انا معملتش حاجه دا زميلي في الجامعه وبنغني مع بعض والله مش اكتر والله 

مالك شدها من ايديها ودخلها العربيه: حسابك معايا وانت بلغ اختك ان يومها اسود ومش هسيبها

عند عمر

بيتصل بحور تليفونها مقفول عمر لنفسه:يمكن موبايلها ضاع او جابت بيت جديد يمكن عايشه مع ماما طب انا هروح لماما اشوف حور وبالمرة اطمن علي ماما

في بيت ام حور 

الام لاحدي البائعين بما يسمي بالروبابيكيا “اشياء قديمه لا يمكن استخدامها” 

الام:هتاخد العفش دا كلو ب٢٠٠٠الا مش هبيع 

ليدخل عمر بصدمه:انتي بتعملي ايي 

الام:خضتني اييي ببيع العفش ومعزله 

عمر بصدمه:يعني اي معزله 

الام:يعني هتجوز ومعزله يخصك في حاجه 

عمر بصدمه اكبر:تتجوزي مين وبنتك حور فين 

الام:حور اةة بعتها لجاسر الالفي ب 4مليون هيتجوزها

عمر:انا مكسوف ان واحدة شبخك تكون امي انتي من النهاردة ملقيش ابن ولا بنت سلام 

الام:خد الباب في ايدك 

ذهب عمر الي البحر ليفكر بماذا سيفعل في هذة الحياة

ليقعد علي احدي الصخر ويشرد بما حدث 

Flashback

  الباب بيخبط عمر راح يفتح 

جوري بابتسامه:عامل ايي انا جيت اعتذ…لتصمت من الصدمه فهي رائت فيروز لتكمل كلامها بدموع: ليه كدا الحمدلله اني اكتشفت حقيقتك قبل ما اكمل مع واحد زيك مع السلامه مش هتشوف وشي تاني 

عمر الجمته الصدمه ماذا مهلا هل هي ظنت ان فيروز احدي العاهرات وهو شخص عديم الشرف لهذة الدرجه ليخرج عمر من المنزل حتي لم يفكر في معاتبتها لكن هذا الوضع ليس كما هي تظنه 

Back

عمر بتفكير: مين جاسر الالفي دا كمان اللي اشتري اختي ليصمت ثم يقف بصدمه نعم فهو اخ جوري التي اخبرته عنه كيف يحدث ذلك هل جوري كانت تلعب به ام ماذا وما دخل اخته هل جاسر ارسل جوري حتي توقعه في غرمها ثم تغرب اما ماذا لياخد مفاتيح سيارته ثم يذهب للمنزل وهو ينوي فعل شئ فما هو يتري؟!

في الكليه

ملك راكبه مع مالك وبتعيط مالك وقف في شارع جانبي فاضي 

مالك:ممكن افهم بتعيطي ليه 

ملك:عشان انت زعقتلي ونا مبحبش حد يزعقلي وتكمل بدموع من ساعة ما بابا عمي قتلوا ونا محدش بيزعقلي خالص تيجي انت وتزعقلي ليه يعني احنا صحاب وقلتلك دا زميلي 

مالك بيزعق جامد:متعصبنيش زميلك اييي ونا ونتي مش صحاب انا بحبك يا ملك من ساعة ما شفتك ونا بحبك وبغير عليكي ومينفعش تكلمي غيري سمعتي انا بحبك 

ملك بصدمه:يعني انت بتحبني بجد يعني اللي هو هتتجوزني❤

مالك بمزح:ايوة اصلي هلست كتير وبفكر استقر هيهيييييي

ملك بضحك:العب اموت اناا في الاستقرار هيهيييي????????????????

مالك:يخربيتك هتفضحينا 

ملك:روحني يلا????

مالك:انت تأمر يجميل 

ملك بتضحك بكسوف❤

في قصر الالفي 

حور:قومي يا بت قومي خدي حقك 

لتقوم حور وتذهب الي المطبخ لتحضر سكينا وتتسحب لتذهب الي غرفة هذا الوسيم اللعين 

حور دخلت الاوضه وقفت ادام السرير وءهبت لتزيل الغطاء لتري الانوار تشتعل وهذا الوسيم يمسك بخصرها 

حور:ينهار ابيض احييييه

جاسر:انتي عايزة تقتليني 

حور:استهدا بالله كدا يجاسر دانتا عايز خنجرين واحد في قلبك والتاني في طيبببببه قلبك اللي هتسامحني دي صح 

جاسر بضحكه:يبنتي انتي مجنونه 

حور:وه انت بتضحك شبهنا وبتعمل حاجات زينا 

جاسر:بوقاحه اةة تحبي اوريكي بعمل اي تاني 

حور:ولاااا اظبط لاشقك

جاسر:يبنتي تشقي مين دانتي اخرك قلم 

حور:اوفففف خلاص انا رايحه اوضتي عشان انام 

جاسر:لا مانتي هتنامي هنا 

حور:نعم يعمر 

جاسر:بيئه 

حور:انام فين يا عنيا

جاسر:هنا يحوري 

حور مهلا هل وصفها بحوريته هل هي فعلا حوريته هل هي فعلا ملكه ام ماذا ماذا يحدث اللعنه 

جاسر:انا قلت اللي عندي هتنامي هنا يعني هتنامي هنا وجمبي علي السرير الا هقتلك انتي….

حور:انتي وامك واخوكي الدكتور هههعهعه اعمل اللي تعملوا كتك القرف ونت شبه كراشي كدا هيييح 

للكاتبه حبيبه حسن

جاسر بزعيق :كراشك مين؟! انتي هتستعبطي يروحمك

حور: متقولي دوكتوووووور 

جاسر: انتي مجنونه بجد  

حور:نينيييي نا رايحه انام علي سريرك جدع قربلي 

جاسر: اديكي قولتيها سريرك هنام جمبك يا حور وهتشوفي 

حور: علي جثتي 

لم تكمل حديثها حتي سقطت في حضن هذا الوسيم لتسرح غي عيونه الزمرديه و دقنه التي تعطيه مظهر جذاب للغايه 

لذوب هو ايضا في بحور اعيونها الجميلة ثم بدون وعيي منه ليقبلها ثم تبدله هي ايضا قبلته دون وعي منها لتستفيق علي اثر خبط علي الباب 

عند ملك ومالك 

ملك:هييييي وصلنا 

مالك:طفلة والله بحب طفله 

ملك:يلا باي تصبح علي خير 

مالك هو يجذبها في حضنه:مينفعش تمشي من غير حضن خليكي عارفة 

ملك بكسوف: ابعد طيب خلاص 

مالك:تصبحي علي جنه يحبيبتي 

ملك:وانت من اهل الجنه 

لتدخل المنزل لتتلقي صفعه علي وجهها لتجعلها تسقط ارضا من اثرها 

فماذا حدث يتري؟!

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!