Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الثانية عشر 12 بقلم دينا عبدالحميد 

هشام كان بيكلم حد وبعدبن قاله 

تمام نفذ اما اشوف اخرتها معاكى يا نوال فاكره نفسك بس بتاعت مقالب 

تانى يوم نوال راحت الجامعه بس عشان تكمل مقالب ف دكتورها العزيز  والدكتوره صفا 

والبنات قبلوها 

لميا هنعمل اى 

كارولين هنعنل مقالب 

لميا يا غبيه عايزه افهم اى نوعها 

كارولين انا غبيه يا بومه 

لما بومه مين يا ماما ده انا……

نوال لحقتهم وهما لسه هيتخانقوا ببببببببببس ارحمونى يا بنات عشان ده اسمه هبل جامد جدى بصوت چونى اخو الكبير اوى 

البنات صحكوا 

نونا المهم هنعمل اى 

لميا مفيش ف دماغك خطه

نوال لا

كارولين والى يقولك ع مقلب 

نوال ابوسه  

لميا انتى بتوزعى بوس يا اختى اتنيلي خلينا نفهم 

كارولين هقولك بس بلاش حوار البوس ده عشان منتفهمش غلط يبقالى عندك طلب توعدينى ان وقتها هتنفذيه 

نوال اوك موافقه 

كارولين لو حد عايز يكلم بنت ف فيلم بيعمل اى

لميا بيقف قدام عربيتها مثلا 

كارولين يا غبيه انتى بيعمل حاجه توقفها 

نوال ازاى 

كارولين لو صفا عربيتها عطلانه 

هيحصل اى 

لميا حد هيحاول يسعدها 

نوال لو الحد ده كمال هيتكلموا اكيد 

كارولين بالظبط 

لميا مهو ممكن يصلح العرببه

نوال ولو عجلة العربيه مخروم 

لميا الاستبن موجود 

نوال بضحك في استبن واحد 

كارولين لكن مفيش اتنين وتلاته

لميا لا كده عايزه افهم 

كارولين هنخرم كاوتش منهم 

نوال وبمسمار نهوى باقي الاربع فرد او حتى اتنين بس

لميا وبكده لما يلاقيها محتاره هيعرض عليها يوصلها 

نوال بالظبط ويفتحوا كلام تانى 

كارولين والكلام يجر بعضه

لميا ويقربوا من بعض اكتر

وبصوا لبعض وضحكوا  

وقاموا ينفذوا 

نوال وقفت تنفذ والبنات بيرقبوا وخلصوا وقعدوا ع العربيه يغنوا ويهزروا 

وفجأه ف نهاية اليوم لميا قامت 

الحقوا كمال جاى 

نوال كارلا روحى عطليه 

عشان مش كل مره لميا هيحس بحاجه غلط 

كارولين روحى انتى 

البنات بصولها بغضب فقامت جرى وقالت بهزر بهزر 

ونوال رنت ع الفون سالت فاكتشفت ان فعلا كمال خلص شغله وصفا كمان بس صفا مستنيه والدها 

فطلبت ان صفا تخرج وفعلا خرجت 

واول معتز مشافها ساب كارولين الى كانت دوشته اسأله ملهاش علاقه بمادته

 ولمايقولها مش مدتى

 تقوله محضرتك الى قولت اى مش كله هاسعدك 

يقولها مشكله اقدر عليها لو ف مادتى 

تقوله طب هاسالك سؤال تانى وفعلا تساله سؤال ميخصهوش 

وهو خلاص كان بيطلع دخان من ودانه ووشه احمر زى مبيقولوا ف كارولين سابته وجريت عليهم 

وفضلوا يرقبوا من بعيد كلام كمال وصفا 

واول ملقوهم جين وقفوا ف جنب 

كمال جه مشي بعربيته ومستناش يشوف صفا 

والبنات حسوا باحباط جامد لان صفا كان معاها مكالمه عطلتها 

ولما قررت تركب اكتشفت ف وقفت تنفخ بغضب 

البنات كانوا ع اخرهم الخطه خلاص باظت 

وفجأه كمال ظهر وعرض عليها يوصلها 

صفا هو مش كنت مشيت باين 

كمال كنت بلف بالعربيه من ملف قدام وشوفتك وانا جاى فقولو اشوف مالك وبما ان الموقف متأذم هوصلك والصبح نجيب حد يظبط العربيه وسيبيها هنا بيبقا ف امن باليل 

صفا بس انا مش عايزه اتعبك 

كمال لا ولا تعب ولا حاجه 

وركبت معاه ومشيوا 

والبنات بيضحكوا وبيقولوا يارب صفا تتلحلح وتتكلم متفضلش ساكته 

وكان هيمشوا بس فجأه لميا وكارولين ف نفس واحد قالت ابو بوسه 

نوال ملفتش وشها لما افتكرت كلامهم امبارح بس كانت متغاظه من كلام صحابه وقولته ابو بوسه 

لميا لحظت غضب نوال شورت ل كارولين 

كارولين غمزتها وقالت شكله حلو من بعيد

لميا ولا مشيته بصي عامله ازاى 

كارولين الطقم الى هو لبسه هياكل منه حته 

وفجأه نوال بصتلهم بنظره زى النار خلتهم اتسمروا مكانهم 

وسكتوا من الخوف 

ومشيت راحت عند هشام الى كان واقف مع صحابه ومستنين معتز 

هشام شفها جاى ابتسم ة

وخبي ابتسامته بسرعه عمل مش شايفها 

نوال دخلت سلمت ع صحابه وعملت حجتها انها هتعتزر عن طريقتها معاهم ف اول مره شافتهم هما وهشام 

وبصت لهشام مردش كان بيدور وشه عشان متحسش انه غيران 

او متأثر فبدأت تهزر وتضحك بس ضحكها متعداه ابتسامه بصوت خفيف ولسه هتستأذن وتمشي 

معتز نزل ووقفها 

معتز نوال استنى

نوال بصتله خير يا دكتور 

معتز مش مفروض في رفد اسبوع 

نوال بصت ف الارض اسفه بس انا متعودتش افضل قاعده ةمجيش الجامعه 

معتز امال اما تتخرجى باذن الله هتعيشى ازاى 

نوال هاجى ازوركم برضوا

معتز لا هتتجوزى وتتشغلي بجوزك وحبيبك 

نوال لسه بدرى جداً 

معتز ليه كده ده انتى فاضل ليكى سنه بس يعنى مش كتير

نوال لا كتير 

مين هيعرف يقبل ببنت مجنونه او بشكل اوضح مسترجله 

معتز بص لهشام وابتسم وقال لا كتيرررر اوى صدقيني

ثم الرجوله ف البنت صفه مكتسبه بتستخدمها عشان تحمى نفسها من مجتمع بقى زى الغابه

اما لو معها زوج راجل بمعنى الكلمه يحميها ويخاف عليها هتظهر الانثي الى جوها بس مش انوثه مصطنعه 

لا انوثه حقيقيه بالغريزه الى جواها 

نوال ابتسمت وقالت ما علينا حضرتك كنت عيزنى ف إيه 

معتز ابتسم وقال بصي انا كلمة العميد وانا وباقي الدكاتره حولنا نقنعه ونظراً لكونك انتى والبنات متفوقين بس ده استثناء مش هيتكرر تانى 

نوال تمام وشكرا جدا 

معتز الشكر ده المفروض يتوجه لحد تانى 

نوال لمين 

معتز صرخ بصوت عالي ونوال اتخضت ايه 

معتز طور بعيد عنك 

نوال سالته قصدك اى 

قبل معتز ميكمل 

في بنت جيت بصوت ناعم جد من ورا نوال وراحت حضنت هشام وقالت وحشتنى اوى اوى 

كل ده مبتسالش عليا 

نوال تنحت من المنظر وخصوصا ان البنت لابسه عريان وقصير وحاضنه هشام بطريقه مستفذه نوال بصتلهم بغضب وشر و…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!