Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميادة خاطر

اختنا نبض اول ما دخلت الحمام صوتت 
مارتينا ومكه ومالك جريوا عليها وهي برضو طلعت تجري عليهم فإيه حصل خبطوا فبعض مالك ونبض????????????????????
نبض:مسكت دماغها:اه ياني عالهم ايه ده ااااه
مالك:اه يادماغي ياني ياما اااه
مكه ومارتينا ميتين ضحك عليهم وبعد شويه 
مارتينا :لاش كنتي عن تصرخي
نبض وكائنها افتكرت ونطط فحضن مالك:اه صرصار صرصار وبشنبات يماما صرصار وبشنبات وبيطير يماما وبتعيط????????????وهي اصلا مش دريانه بنفسها هي دماغها دلوقتي فالصرصار????????????????????????
مالك ومكه ومارتينا التلاته متنحين وخلوهم كده شويه وطبعا مالك كان لسه عالارض مقامش وكلهم فطصوا ضحك عليها ومش قادرين يمسكوا نفسهم ونبض بعد شويه بصتلهم كده????????????????وقامت من حضن مالك ودخلت الاوض٧ وقفلت الباب ولا كإن حصل حاجه وهما مستمرين فالضحك 
مالك:اه اه يابطني عالضحك اه ????????
مارتينا؛ماني قدرانه عنجد بطني رح تفرقع????????
مكه:يخربيتك يا نبض اه بطني اه ????????????????
وبعد شويه سكتوا وبصوا لبعض واشتغلوا فالضحك تاني وهي جوه هطق وبعدين ابتسمت ابتسامه شريره????????????????(اكيد هتعمل مصيبه معروفه ????????????)
وهما بره قاعدين يضحكوا وكله تمام مره واحده لقوا مايه بتترش عليهم بصوا لقوا نبض ماسكه خرطوم وبترش عليهم وبتتضحك 
مارتينا:بيكفي نبض بيكفي عااااااا 
مكه:يخربيتك غرقتيني بس اسكتي باااااس
مالك:عمال يضحك وخلاص واعد مكانه ومارتينا ومكه عمالين يجروا ويتخبوا وهو قاعد يضحك ونبض تاهت فضحكته اللي بتخطف قلبها وشعره المبلول ولما التيشرت اتبل عضلاته بانت وبقا حاجه مزه كده ومكه جريت قفلت المايه ووقفت هي ومارتينا والغضب مالي وشهم وهي ومالك مش فالدنيا اصلا مكه ومارتينا غمزوا لبعض ومكه راحت جابت جردل مايه وحطط فيه تلج وشالته هي ومارتينا ورموه علي نبض السرحانه 
نبض:يح يح يح ايه التخلف ده مائه تلج يح واعدت تعمل هدومها وتنزل التلج
وبقوا الاربعه مبلولين واعدوا يضحكوا كلهم وسكتهم صوت الخبط اللي عالباب
مالك:استنوا هشوف مين
وفتح الباب 
قاسم جارهم اللي تحتهم:شو انتوا متخلفين ولا هبل انتو نسيانين اداش الساعه مو عارفين  ننام منكوا ضحك ومسخره وقله حيا وجري وتنطيط وصويت لك والله لو انتو مو كبار شو ما عندكن زوق وين بيك  ناديني بيك
مالك:ايه القنبله اللي انفجرت دي ايه حج في ايه 
قاسم:لسه رح يقلي شو في وشو ما في وينه بيك 
مالك:ابويا نايم 
قاسم:بالله جد كيف نايم بكل هالاصوات 
مالك:بيحط سدادات اذن 
قاسم؛والله انك قليل حيا كيف بتحاكيني هيك يا ولد 
مالك:خلاص خلاص اسفين 
قاسم:والله شو اعمل بيها هي اسفين 
مالك:اهبب ايه يعني 
قاسم؛ما تعمل شي أنا رح ارفع عليك قضيه ازعاج وورجيني شو رح تساوي????????
مالك:اعلي ما فخيلك اركبه يلا بقا هوينا 
قاسم وهو ماشي:قليل حيا اتفو علي هي اشكال
مالك قفل الباب وهو مضايق جدا ودخل 
نبض:في ايه ومين ده 
مالك انفجر:في أن حضرتك كل شويه تصوتي وتجري وتخلينا نضحك عليكي وناسيين أننا فوقت متأخر الجيران مضايقين وهيرفعوا عليه قضيه ازعاج اتفضلي ههبب ايه عشان حضرتك شايفه نفسك سوبر مان وبتتفرجي علي فيلم تعابين وكل شويه تصوتيلنا وخايفالي من حته صوصار وبرضو صوتي وغرقتينا بالميه وكل ده بنضحك وبسبب حضرتك يارب تفرحي 
نبض بدموع بتهدد بالنزول:أنا أنا ????????????????
مالك:مسمعش صوتك اتفضلي علي جوه 
نبض لسه هتكلم مالك بصوت عالي:قلت جوه????
نبض جريت علي جوه وهي بتعيط وقفلت الباب عليها واعدت تعيط وراه 
مارتينا:ياأخي والله زودتها شو سوت البنت كلنا غلطنا مو هي لحالها والله حرام 
مكه:ايوا انت اڤورت يا مالك هي معملتش حاجه وبعدين فعلا كلنا ضحكنا وجرينا مش لوحدها حرام عليك 
مالك مسح علي وشه؛ياالله ممكن حضراتكوا تخرسوا وتخشوا تنخمدوا
مارتينا:بعتذر بس ما بيحقلك 
مكه:ايوا مش من حقك
مالك بصوت عالي:البيت ده بيتي وليه حق فكل حاجه ولما اقول خشوا خشوا 
مارتينا:شو هالذله هي انا رايحه لاهلي 
مكه؛وانا رايحه بيتي 
مالك:مفيش خروج فالوقت ده 
مارتينا:قلتلك مره ما بيحقلك فهمت انا رايحه وخدت شنططها ومشيت هاي نسيت أن همومها وشعرها مبلولين 
مكه نفس الحوار:مارتين خديني معاكي أنا فطريقك
مارتينا’اى يلا تعي ربنا يهدي ومشيوا ومالك مش شايف حد من عصبيته وبعد ما مشيوا نظره نبض ليه مش راضيه تفارقه(ماهي مظلومه)فكسر كل حاجه فالصاله ونبض مش سامعه حاجه من عياطها ومحمد حاطك سدادات فودانه نايم ولا هنا وبعد شويه مالك اعد مكانه ومسك رأسه بدماغه ودماغه هيفرتك مالصداع 
ونبض عماله تعيط برضو ومضمونه فنفسها ووشها وعيونها بقوا دم مالعياط ونفسها بيقل بيقل (فاكرين وهي صغيره لما ملك شدتلها شعر العروسه ايه اللي حصلها والدكتور قال إنها بتتأثر بسرعه هو ده اللي هيحصلها عشان مظلومه )وشويه شويه راح نفسها خالص ووقعت مكانها ورا الباب قطعه نفس????????????
ومالك لما لقا صوت عياطها اختفي قلق عليها ام خبط:نبض افتحي أنا آسف حقك عليا اتعصبت عصب عني والله اسف 
نبض:لا رد 
مالك خبط اكتر:نبض نبض ردى أو افتحي نبض نبض ورجع واعد يجري عالباب عشان يكسره وكسره فعلا ولقاها ورا الباب ولما شافها أنصدم وشالها بدون تفكير تجري عالمستشفي 
مالك:دكتور دكتور حاله طوارئ دكتور 
دكتوره:جيبا هون وخدوها علي غرفه الكشف الدكتوره:حضروا العمليات فورا 
مالك:لي لي ليه عمليات ليه 
الدكتوره:هيدي ما بتتنفس وصارلها شي عشر دقائق هيك الله يستر وما تموت ودخلت علي العمليات وبعد ساعه طلعت الدكتوره
الدكتوره:الحمد لله لحقناها
مالك:هو جرالها ايه 
الدكتوره:من وين رح بلش شوف هي ومن وهي صغيره عندها عيب خلقي عندها غده زياده وهي الغده بتفرز هرمون يخلي الجسم ما يستقبل اي شي خارجي حتي الهوا وبتفرز هاد الهرمون لما تزعل كتير كتير وشي اوى مأثر فيها ونحنا شلناها هلا وهاد شي كتير نادر يعني هد الغده بتكون في ٣بالميه من سكان العالم(طبعا كل ده تأليف معرفش أن كان في حاجه زى كده او لا????????) بس سؤال هاد الشي صار معا قبل 
مالك افتكر زمان لما ملك قطعت شعر عروستها وتعبت ازاى بس هو مش فاكر أن الدكتور قال كده 
مالك:ايوه حصلها مره وهي عندها خمس سنين بس الدكتور مقالش حاجه زي كده
الدكتوره؛شو عمرها هلا 
مالك:٢٥ 
الدكتوره:اكيد ما رح يقول لان هي الغده مكتشفه من فتره مع كبيره المهم هي هلا بخير بس نايمه بسبب البنج وانشالله خير وسابته  ومشيت وهو اعد يندم فنفسه لانه السبب وبعد شويه فونه رن وكان رقم غريب 
مالك؛الو 
مكه:احم اسفه بس نبض مش بترد عليه 
مالك:جبتي رقمي منين
مكه:نبض كانت رنت عليك مره من فوني فرقمك اتسجل 
مالك:امم تمم 
مكه:احم طب هي فين 
مالك:فالمستشفي 
مكه:ايه????ازاى وليه 
مالك حكالها كل اللي حصل
مكه بعياط:يا حببتي يا نبض الله يسامحك انت السبب انت السبب ابعتلي اللوكيشن أنا جايه 
مالك قفل نت غير ما يرد ماهو مش ناقص وبعتلها اللوكيشن وهي جت فورا ومارتينا رنت عليها فالطريق ومكه حكتلها اللي حصل ومارتينا جت وراها وانقابلوا الاتنين عند الباب هتسألوني ازاى هقولكوا بيت مارتينا اقرب للمستشفي من بيت مكه ????????
وطلعوا ودخلوا لنبض ومهتموش بمالك اللي قاعد ادام الباب وحاطط ايده علي وشه وكانتونبض لسه بتفوق والممرضه بتظبطلها المحلول 
مكه جريت عليها:نبض حببتي ياروووحي ايه اللي جرالك الله يسامحك يامالك منك لله يا شيخ 
مارتينا مش فهمه اخر كلمتين فعلامات التعجب بانت علي وشها 
نبض بصوت هادئ:هو ايه اللي حصل 
مارتينا :ما صار شي فوقي بس وبعدين بنحكيلك كل شي لازم الاول تكوني كتير منيحه 
نبض بنفس الصوت الهادئ :فين مالك وافتكرت أنه زعقلها وهي عيطط ومش فكره حاجه بعدها وعيونها دمعت 
الممرضه:لا لا ما تبكي الله يخليكي ما بيصير حالتك رح تسوء 
نبض بصت باستغراب وهي مش فهمه:ايه 
الممرضه:نحن سوينالك عمليه هلا وشلنا الغده اللي بتسببلك عدم التنفس لما تزعلي كتير وما بيصير تزعلي وتبكي هلا
نبض:أنا أنا مش فهمه حاجه
مكه:أنا هفهمك دلوقتي لو سمحتي ممكن عصير ليها أو اى حاجه 
الممرضه:اي تكرمي وطلعت ومكه بصت لنبض وحكت كل اللي حصل أو كل اللي مالك قالهولها 
نبض
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى