Uncategorized

رواية وتين الحلقة الثانية عشر 12 بقلم لولو

رواية وتين الحلقة الثانية عشر 12 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثانية عشر 12 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثانية عشر 12 بقلم لولو 

خالد ساب وتين وخرج حور اتصلت على وتين

حور.عامله ايه يا قلبي

وتين.مش كويسه خالص

حور.مالك زعلانه ليه

وتين.انا مخنوقه وعايزه اخرج

حور.دلوقتي

وتين.خلاص

حور.طب تعالي ننزل شويه،انتي ايه اللي مضايقك

وتين.مفيش،سلام

حور.سلام ايه اتكلمي قولي ايه اللي مضايقك

وتين.خلاص يا حور هبقى اقولك بعدين

حور.اقفلي انا جيالك

وتين لسه بترد وحور قفلت في وشها

بعد شويه

وتين.ايه اللي جابك

حور.امشي يعني

وتين.اه 

حور وهي داخله الشقه.طيب هاتيلي كوبايه عصير وتعالى ورايا

وتين ضحكت.حاضر

ودخلت جابت عصير ورجعت

حور.ها قولي مالك

وتين.انتي زنانه

حور.اخلصي

وتين.جالي عريس وبابا وافق عليه

حور.????????بتهزري

وتين.اضحكي ما انتي مش عارفه ايه اللي حصل

حور بضحك.لو طلعت حاجه تافها زيك هضربك بالكوبايه

وتين.(…….) وقالتلها اللي تميم عمله معاها

حور.وانتي زعلانه انه عمل معاكي كده

وتين.ايوه،اتكسفت ومعرفتش اقول لا قدام باباه ومامته وبعدين بابا دخلي وقالي خلاص اجهزي الخطوبه

حور.خلاص يا وتين ده شكله بيحبك

وتين مسكتها من شعرها.متقوليش كده تاني فاهمه

حور.خلاص بهدلتي الطرحه

وتين.جزمه

حور.خلاص اهدي

وتين.بت متقوليش اهدي تاني فاهمه

حور.طب اهدي

وتين.حوور

حور.خلاص

وتين.مش هو عمل كده واللهِ لوريك يا تميم

حور بصوت واطي.ربنا معاه دي مجنونه

وتين.سمعتك يا حيوانه

حور. يلا نخرج مش كنتي عايزه تخرجي

وتين.مش عايزه حاجه

حور.يلا يا تونه

وتين.هتعزميني على كريب

حور.لا يلا

وتين.ايه ده

…………..

تاني يوم

وتين صحيت على صوت موبيلها

وتين.الو

تميم.انتي لسه نايمه

وتين.مين

تميم.اصحي الساعه 7

وتين.وانت مالك

تميم.انا هعدي عليكي هاخدك معايا الجامعه

وتين قفلت في وشه وقامت لبست ونزلت

تميم كان مستنيها قدام البيت

تميم.كل ده تأخير

وتين.وانت مالك

تميم.انتي رايحه فين انا هوصلك

وتين.شكرا بعرف اروح لوحدي

تميم.لا ما انا هوصلك

وتين سابته ومشيت

تميم.قولت انا هوصلك

وتين.لو ممشتش دلوقتي هلم عليك الناس

تميم.وانتي لو مجتيش معايا هتشيلي مادتي

وتين.اتفلق

تميم.وتين هوصلك

وتين.انت مصمم يعني

تميم.اه

وتين.طيب 

وتين زعقتله بصوت عالي ولمت عليه الناس وقالتلهم أنه بيضايقها وبيعاكسها والناس اتلمت عليه وضربوه(مفتريه????)

………….

في الجامعه

حور.هو الدكتور اتاخر ليه

وتين.وانا اعرف منين

حور.مش خطيبك 

وتين.عارفه لو قولتي كده تاني 

وقاطع كلامهم دخول تميم

حور.ايه ده هو في حد ضربه

وتين بضحك.يستاهل

حور.شكلك ورا الموضوع

وتين????????.انا!! محصلش

حور.ماشي

فيه واحده قاعده جمبهم وبتقول ايه ده الدكتور المز شكله مضروب ولا ايه

وتين????.شكله كده

حور.عارفه انا شكه فيكي

وتين.وانا مالي يا حور

دليا(البنت اللي جمبهم).بس موز حتى وهو مضروب

وتين.ايه انتي هتقعدي تعاكسيه

حور بصوت واطي.ايه غيرتي

وتين.لا طبعا،انتي عرفاني مبحبش الجو ده

حور.بس هو مز فعلا

وتين.هقول لادهم

حور.خلاص،بس شكلك بتغيري

وتين.انتي هبله ومش هرد عليكي

……………

في الشركه

الباب بيخبط

تميم.ادخل

وتين.استاذ تامر عايز حضرتك

تميم.مش هقابل حد وتعالى عايزك

وتين.نعم

تميم.اقعدي

وتين.لا،هتقابله ولا لا

تميم.هقابله

…………

بعد شويه

تميم.يلا تعالي معايا مشوار

وتين.انت تاني

تميم.انا حسابي معاكي بعدين على اللي عملتيه الصبح.ده

وتين.انا عملت ايه

تميم.مش عارفه عملتي ايه

وتين.معرفش

تميم.ماشي،يلا تعالي معايا

وتين.فين

تميم.هنجيب فستان الخطوبه

وتين.نعم انا مش موافقه اصلا

تميم.انتي رجعتي في كلامك

وتين.انت هتستعبط 

تميم.عيب في واحده تقول لخطيبها كده

وتين.انا همسي ومش هاجي الشركه دي تاني

تميم.هتيجي معايا وبعدين نشوف موضوع الشركه ده

وتين.مش هروح في حته

تميم.انا هقول لباباكي يمكن توافقي

تميم كلم خالد

تميم.ازيك يا عمي انا بستاذن من حضرتك وتين هتروح معايا مشوار ومكسوفه تقولك

خالد.اديهالي

تميم.خدي هيكلمك

وتين.الو يا بابا

خالد.روحي معاه انتي مكسوفه من ايه

وتين.انا مش عايزه اروح

خالد.لا هتروحي،سلام

تميم.ها

وتين.مش هروح

تميم.ده انتي دماغك ناشفه

ومسكها من ايديها ونزلو وركبها العربيه

وتين.هعمل فيك زي ما عملت الصبح

تميم.هقول لابوكي

وتين.قوله

تميم.ماشي

…………..

تميم.حلو الفستان ده

وتين.مش حلو ومفيش حاجه عجباني

تميم.يلا نمشي

وتين.بجد

تميم.اه يلا

وتين.مالك

تميم.ويهمك في ايه

وتين.ولا حاجه يلا

………….

وتين روحت

خالد.روحتي مشوارك مع تميم

وتين.اه

خالد.شكلك متضايقة

وتين.مفيش

خالد.ماشي

وتين.بابا انا نازله شويه

خالد.رايحه فين

وتين.هتمشى على البحر شويه 

…………

وتين راحت تقعد على البحر كانت زهقانه ومخنوقه

وتين في نفسها.انا ليه اتضايقت لما حسيت ان هو زعل ما يتفلق ما انا كنت عايزه كده انا بحب اضايقه بس مش عارفه ليه حاسه اني زعلت ولفت انتباها واحد قاعد قريب منها وشكله زعلان لما قربت عرفت انه تميم

وتين.انا هروح اشوف ماله،لا وانا مالي،بس اكيد انا السبب

وتين راحتله

وتين.ليه ديما بنتقابل صدفه

تميم.يمكن طرقنا واحده

وتين.يمكن،مالك

تميم.مفيش

وتين.هو انا ضايقتك 

تميم.لا

وتين.بس شكلك متضايق،احكيلي

تميم.مفيش

وتين.طيب همشي

تميم.لا خليكي ينفع نبقى صحاب

وتين.لو بطلت رخامه ينفع

تميم بضخك.انا اللي رخم

وتين.قصدك انا اللي رخمه

تميم.لا بس موافقه نبقى صحاب

وتين.ممكن

تميم.يبقى موافقه على الخطوبه،سلام وسابها ومشي

وتين.ايه الرخامه دي 

…………..

وتين روحت البيت واتفاجأت من اللي سمعته

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!