Uncategorized

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة جودة

 رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة جودة
رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة جودة

رواية عشق المراد 2 الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة جودة

ليليان .. عاصم فين 
عز .. في الجيم 
ليليان .. انا مبحبش اللي انتو عاملينه دا 
عز .. يا حبيبتي عشان نحافظ على جسمنا والرياضه مهمه غلط في اي لما عملت اوضه خاصه بالأجهزة الرياضيه 
ادم .. بصراحه يا ماما هي حلوه في البيت جدا وبعدين البيت واسع جدا عادي يعني 
ليليان .. انتو مجانين والله يلا الغدا جاهز 
عز .. ادم من فضلك نادي ميرا وعاصم 
ليليان .. كدا ميرا بقت من العيله خلاص 
عز .. اه البنت محتاجه أهل معاها 
ليليان … قطعت قلبي والله 
Fatma goda 
********
ادم بيخبط علي الباب 
عاصم .. ادخل 
ادم .. ماما بتقولك الأكل جاهز 
عاصم .. ماشي جاي 
ادم .. بقولك 
عاصم .. نعم 
ادم .. عامل ميرا كويس بلاش تعاملها وحش 
عاصم بغموض .. انشاء الله بس انت حنيت والا اي 
ادم .. للأسف مينفعش انت عارف اني مرتبط 
عاصم ..  مش هتقول ل بابا وماما 
ادم .. هقول قريب بس لما اتفق انا وهي 
عاصم .. ماشي
ادم بيخبط علي ميرا 
ميرا .. مين 
ادم .. انا ادم الاكل جاهز انزلي 
ميرا بحرج .. شكرا مش جعانه 
ادم .. ممكن تفتحي الباب 
ميرا فتحت 
ادم .. مش عايزه تنزلي لي 
ميرا .. بصراحه مكسوفه 
ادم سند علي الباب وابتسم  .. مكسوفه من مين فينا 
ميرا اتكسفت 
ادم ضحك وبانت غمازاته .. لا بتهزري مكسوفه مني دا انا طيب والله وملاك 
ميرا ضحكت وادم تاه .. عادي ممكن من عاصم واونكل عز 
ادم شدها من ايديها .. تؤتؤ ملكيش حق يلا 
ميرا بإحراج .. هنزل سيب ايدي 
ادم .. اه معلش مش قصدي 
*******
كلهم اتجمعو 
ليليان .. اعملو حسابكم أن بكره اليوم عند داليدا 
ليان .. مش بكره يوم  فيري 
ليليان .. احنا خلاص اتفقنا كلو بقي 
عز .. طبعا هتيجي معانا يا ميرا 
ميرا بحرج .. شكرا يا اونكل انا هفضل هنا 
ليليان .. بصي يا حبيبتي انتي خلاص بقيتي مننا احنا كل جمعه بنتجمع عند حد من العيله 
ميرا .. عشان محدش يضايق منهم 
ليليان .. لا طبعا متقلقيش دا هيحبوكي اوي 
**********
عهد .. ماما انتي حالتك بتتأخر كل شويه 
روان بتعب .. خلاص هنسافر بكره الاوراق جهزت 
عهد .. ربنا يشفيكي يا حبيبتي 
روان .. عندي مشوار لازم اعمله قبل ما اسافر 
عهد .. هاجي معاكي 
روان بتعب .. مش هينفع مش هتأخر 
*********
مرام .. اي هتفضلي في اوضتك 
حور .. جايه هو زين جه 
مرام .. اه وبابا كمان 
حور نطت .. جاب الحاجه الحلوه 
مرام جريت .. انا هروح الحق قبل ما تخديهم 
اسر .. اي بتجرو لي 
حور .. فين الحاجه الحلوه 
اسر طلع شنطه مليانه حاجات حلوه كتير 
مرام .. تدري  انك قلبي 
حور وشها اتبهدل نوتيلا .. بابا فين الاندومي 
اسر .. الله يقرفك انتي طفله انك تبهدلي نفسك كده 
حور بزعل طفولي .. انا طفله ماشي يا اسر طلقني 
اسر .. مرام البت طالعه هبله زيك 
مرام .. الله يكسفك 
حور .. انا راحه لزين حبيبي 
حور راحت اوضة زين 
زين ضحك .. اي دا 
حور قعدت علي السرير وربعت رجليها .. قولت اجي اقعد معاك 
زين .. برا يا حور هتبهدلي السرير 
حور .. اخس عليك يوسف روح البيت 
زين .. اه بتسألي لي 
حور .. انت عارف انو صديقي 
زين .. طب ما انا اخوكي احسن اكون بير أسرارك 
حور .. امم هو انت بتحكيلي حاجه 
زين .. مهو انا معنديش حاجة احكيها 
حور .. خلاص اصبر هسألك شوية أسأله عشان انا زهقانه 
زين  .. اسألي يا لمضه 
*********
Fatma goda
روان راحت لبيت عز 
ليان فتحت .. مين حضرتك 
روان .. استاذ عز موجود 
ليان .. ايوه 
عز .. مين يا ليان .. روان اتفضلي 
روان .. ازيك يا عز 
عز .. الحمدلله 
ليليان .. جايه لي يا روان عشان نطلق المرادي 
روان بتعب .. ممكن اتكلم معاكو لوحدنا 
عاصم .. لي احنا ولادهم 
عز .. اطلعو فوق 
عاصم .. بابا 
عز .. يلا يا عاصم اطلع وخد اخواتك 
عاصم طلع هو وأخواته وميرا 
عز .. خير يا روان 
روان عيطت .. ممكن تسامحوني انا اسفه علي كل اللي حصل انا فعلا كنت عايزه اخد عز منك بس اتغيرت والله سامحوني 
عز .. روان العلاقه انقطعت بينا من سنين 
روان .. ارجوكم اسمعوني لأني مش قادره اتكلم والله 
ليليان صعبت عليها .. اتكلمي 
روان .. من اخر مره شوفتكم روحت اتعالجت نفسيا والحمد لله اتجوزت راجل مقتدر ماديا وعيشت عيشه كويسه 
ليليان .. طب الحمدلله 
روان .. بعد مرور 20 سنه اتوفي  الله يرحمه 
انا خلفت بنتي عهد عندها 22 سنه 
انا جايه اقولكم سامحوني عشان اموت وانا مرتاحه 
عز وليليان .. بعد الشر عنك 
روان .. انا خلاص يا ليليان هموت انا عندي كانسر وفي آخر مراحله 
ليليان عيطت .. لا اله الا الله 
روان بعياط .. انا اهل جوزي عايزين يموتو عهد عشان كانو رافضين جوازي انا وهو بس هو وقف قدامهم ولما مات قالولي أنهم هيجوزو عهد لابنهم عشان ياخدو الورث ويقتلو عهد عشان ينتقمو مننا 
عز .. روان اهدي انا قادر احميكي انتي وبنتك 
روان .. انا مسافره امريكا اتعالج بس هما هيعرفو اني في امريكا ويوصلو  لعهد ويقتلوها 
ليليان .. مش هي هتسافر معاكي 
روان .. ايوه انا طالبه منكم حاجه 
ليليان .. اطلبي 
روان .. لو هما عرفو ان إحنا هناك هيموتو عهد انا بمجرد ما اعرف هخليها تيجي عندكم ممكن 
عز طبطب عليها .. طبعا يا حبيبتي ولو عايزه تجيبيها من دلوقت البيت هينور 
روان .. انا الحمدلله عايشه بس يا عز بمجرد ما ابعتلك المحامي تعرف أن عهد في خطر 
عز .. طب وانتي 
روان .. هما عايزين عهد عايزين يحرقو قلبي علي بنتي 
عز .. في اي عمليات تقدري تعمليها 
روان .. اه انا هعمل عمليه كمان اسبوع بس بالله عليك يا عز لو رسالتي وصلتك تاخد عهد وتحافظ عليها يمكن ربنا يكتبلي اني اعيش واخف
عز ..  متخافيش يا حبيبتي 
روان .. مسمحاني يا ليليان 
ليليان حضنتها .. مسمحاكي والله 
روان .. انا همشي بقي عشان عندي سفر بكره 
عز .. ربنا يتم شفاكي علي خير 
روان مشيت 
ليليان .. انا خايفه عليها يا عز 
عز .. متقلقيش انا متفائل ان ربنا هيشفيها. 
*********
فوق عند عاصم وادم 
عاصم .. بس دمك خفيف 
ميرا .. شكرا 
ليان .. طب وانا يا عاصم 
ادم .. طب ما انا بدلعك وبجاملك كتير يا نكرة الجميل 
عاصم .. وانتي يا حبيبتي 
ليان طلعت لسانه لميرا وميرا ضحكت 
عاصم .. انتي تافهه لي 
ليان .. انا عسل والله 
ميرا .. طب وانت يا ادم لي معملتش شركه لوحدك زي عاصم 
ادم .. عادي حابب اكون مع ابويا واونكل عمر 
*********
كارمن .. حازم  
حازم .. اي 
كارمن .. مش هتخرجني 
حازم .. برا يا كارمن 
كارمن .. يا حازم عشان خاطري انا زهقانه 
حازم .. برا يا كارمن 
كارمن ..  يا باااااابا 
مراد .. اي يا كارمن 
كارمن .. حازم مش رادي يخرجني 
داليدا .. ما تخرجها يا حازم 
حازم .. ماما والنبي خليها تسكت 
داليدا .. خلاص بقي يا كارمن تعالي ساعديني عشان اليوم بكره عندنا 
كارمن .. احلفي لولولولولولولي
داليدا .. بس يخربيت صوتك 
حازم .. بنتك دي مجنونه 
**********
Fatma goda
حور .. انت بتكلم بنات قول عادي انا اختك 
زين .. اه هي دي الاسأله اطلعي برا 
حور .. يعم قول 
زين حدفها بالمخده .. برا يا بت 
*********
تاني يوم 
داليدا .. يلا يا حازم قوم عشان صلاة الجمعة 
حازم .. حاضر حاضر 
داليدا .. قوم يا ابني بقي 
حازم .. قومت قومت 
******
ادهم .. يوسف انت فين 
يوسف .. انا خلصت اهو يلا 
******
عز ..صحي عاصم وادم عشان الصلاه 
ليان .. حاضر 
ميرا .. صباح الخير 
ليليان .. صباح النور يا حبيبتي فوقي كده والبسي عشان نروح عند داليدا 
ميرا .. طب وصلاة الجمعة 
عز .. هنروح نصلي ونيجي علي طول 
عاصم .. انا جاهز 
ادم .. وانا 
عز .. يلا 
صلاة الجمعة خلصت 
عز .. يلا ادم خد ميرا وليان في عربيتك واحنا في عربيه 
ادم .. يلا 
وصلو البيت وليليان عرفتهم علي ميرا بس هي صاحبت كارمن لأنها في نفس الجامعه
الكل اتجمع واتعرفو علي ميرا 
داليدا .. اي رأيكم في الاكل 
وليد .. تحفه يا ديدا 
(هما بيدلعو فريده وداليدا وليليان ودا بينرفز عز  ) 
كارمن .. انا اللي عملاه اصلا 
وليد .. تسلم ايدك يا كارمن 
الجميع  .. تسلم ايدك يا ديدا 
كارمن .. يا جماعه انا اللي عامله الاكل والله 
وليد ضرب كارمن في كتفها بخفه .. منا قولتلك والا انا مش مالي عينك 
الكل ضحك 
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!