Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثاني عشر 12 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثاني عشر 12 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثاني عشر 12 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثاني عشر 12 بقلم هند خالد

محمد: مين دا بقى 
عائشه : وحضرتك بتسالني بصفتك ايه
محمد : مدير الشركه ولازم احافظ على سمعتها وابقى قولي للاخ الاحضان بتكون في البيت 
عائشة : انا مسمحلكش تكلمني بالطريقه دي 
محمد : تسمحي ولا متسمحيش يلا على شغلك 
عائشه بصوت واطي : دانت انسان رزل وبارد حسبي الله 
محمد : فيكي 
عائشه : نعمم
محمد : فيه ايه بتكلم في التلفون 
عائشه : اه وهي التليفونات بقت شفافه اصل مفيش تلفون
محمد : بس فيه سمعات اهي 
عائشة : اهاا تمام بعد اذنك 
زين وهو في اتجاه العربيه خبط في واحده وكانت 
ريناد : انت غبي يا عم انت ما تخلي بالك …اي دا انت تاني 
زين : لا دانتي مراقبني بقى 
ريناد : مراقبه مين يا يابا ليه شورخان وانا معرفش 
زين : دا انتي قليلة ذوق وهو ماشي ريناد خطت رجلها قدامه وكعبلته 
ريناد بضحك : شحط كبير وينفع وانت ماشي يا خسارة الرجاله 
زين بغضب : على فكره انتي اللي حطيت رجلك قدامي يا عديمة الذوق 
ريناد : تحترم نفسك يا انت اشكال تعر 
زين كام لسه هيتكلم لقاها مشيت وسابته 
زين : دا ايه البت دي 
*طبعا انتو فاكرين يوم ما ريناد خبطت عربية شخص اهو الشخص دا كان زين تخيلوا *
*في مكتب محمد*
محمود : محمد على فكره انت بتغير 
محمد : بغير من ايه بقى 
محمود : مش عايز استعباط انت عارف بتغير من ايه ماهي العصبيه الممزوجة بالغيره اللي انت كنت بتحاول تخفيها دي مش بتتخبى عليا انا 
محمد : لا على فكره انت فهمت الموضوع غلط بقى انا اغير من الإنسان دا ليه يعني 
محمود : بتحبها
محمد  : طب ممكن نقفل على الموضوع دا بقى دا مكان شغل يلا اتفضل على شغلك يا بشمهندس
محمود : الموضوع مش هيتخبى على طول هيجي يوم سلام يا حبيب
محمد : طب على شغلك يلا …..نورهان ابعتي للبشمهندسه عائشة فورا
بعد خمس دقائق دق دق دق
محمد: تعالي يا عائشة كان فيه شوية ملحوظات بخصوص المشروع اللي شغالين عليها و عايزك تتطلعي عليها 
عائشة : تمام بس ايه الملحوظات دي 
ماسك الأب توب وبيقول محمد : هنا مكتوب أن مساحة الارض هتكون …والارتفاع …فا انا شايف أن ارتفاع المبنى عالي شويه 
عائشة : اممم تمام هشوف رئيس الموقع وتقوله على الملحوظات دي في أي حاجه تانيا 
محمد ؛ اه فيه هبعتهملك على الإيميل 
عائشة : تمام بعد اذنك ..هو يعني 
محمد : فيه ايه !
عائشة : بصراحه بقى كنت عايزه أسأل انت ازاي رجعت الشركه بعد ما مشيت
محمد بتوتر : لا بصي هو انا نسيت حاجه ورجعت اجيبها مش اكتر
عائشة بعدم تصديق : امم على العموم شكرا جدا لحضرتك يا بشمهندس 
محمد : عفوا دا واجبي 
عائشة : طب انا حاليا مدة الشغل بتعتي خلصت اقدر امشي
محمد : اه ..خلي بالك من نفسك 
عائشة : بعد اذنك 
ومشيت عائشة وروحت البيت و اول ما دخلت البيت قالت دعاء الوصول للمنزل  وجت تفتح لقت الباب بيتفتح اتخضت
عائشة: بسم الله الرحمن الرحيم منك لله يا اخي خضتني
زين بضحك: دي حاجه بسيطه الهض والرعب في الطريق  اعيش واخضك يا اش اش
عائشة: طب يلا وسع من قدامي انا تعبانه اصلا وعايزه انام
زين: تديني كام وا ادخلك
عائشة: يا مامااا خلي يمشي من قدامي ..انشئ بدل ما اتغابى عليك
زين : تت ايه ياختي مسكن من الخمار .انتي نسيتي نفسك يا اوزعه انتي  
عائشة : اولا كدا سيب الخمار يا باشا ثانيا بقى انت اللي عمود نور انا متوسطة الطول يابااا
زين : قصدك اوزعه وقصيره وشبر ونص 
عائشة : طب بالله سيبني تدخل دلوقتي 
زين : لله بس ادخلي 
دخلت جوا وسلمت علي باباها ودخلت سلمت علي مامتها وبعدين دخلت اوضتها وخلعت هدومها واتوضت وصلت العصر ال فاتها وبعدها اتصلت علي ميرفت 
ميرفت : الواطيه اللي مش بتسأل صحيح الصحاب في اجازة يا أبوي
عائشة : طب تفصلي ياختي علشان اعرف اتكلم 
ميرفت : اهو فصلت ياختي 
عائشة : ايه هتنزلي الشغل امتى يا ميرو
ميرفت : اظن بكرا علشان رجلي اتحسنت اكتر من الاول بكتير اوي
عائشة : طب الحمد لله يا قلبي وحشتيني حدا اقسم بالله الشغل ملوش طعم من غيرك من ساعة ما اخدتي إجازة وانا حاسه اني ببقى مخنوقه وانا في الشغل
ميرفت : اعيط هعيط اي المشاعر الحساسه دي لا لا مقدرش مقدرش 
عائشة : هههه ظريفه والله يا بنتي الرزل دا مزهقني
ميرفت : انتو لسه مخلصتوش شغل القط والفار دا 
عائشة : لا لسه ياختي ربنا يهدي عليا 
ميرفت : طب ممكن سؤال صغنن
عائشه : كويس ياختي وبيجي وبلاش اكتر من كدا
ميرفت : فاهمني طول عمرك 
عائشة : طب يلا انا خطير انا علشان انام شويه 
ميرفت : ماشي يا قلبو السلام عليكم 
عائشة، وعليكم السلام 
لسه عائشة هناك فجأة سمعت 
: اعااااااااا الحقوني
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى