روايات

رواية حلمي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أحمد

رواية حلمي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أحمد

رواية حلمي الجزء الرابع

رواية حلمي البارت الرابع

رواية حلمي
رواية حلمي

رواية حلمي الحلقة الرابعة

منار بصت من العين السحرية شافت واحد واقف خافت ومفتحتش وبعدت عن الباب وبعد شويه رجعت تبص ملقتاش حد رجعت تاني تكمل رسم
ملك ويامن وصلوا البيت
ملك بحب : ماما انا جيت
ماماتها : اهلا يا حبيبتي
يأمن بتريقه : محسساني انك كنتي مسافره
ملك بضيق : خليك في حالك لو سمحت
ناديه بزعيق : بس انت وهي ويلا عشان ناكل سوا
يأمن : لا انا مش جعان انا طالع اغير وخرج رايح الجيم وهتاخر عشان تكوني عارفه
ناديه : وهتتاخر ليه
ملك ب استنكار : مش مرتاحلك
يأمن بغيظ : اخرسي انتي
ملك ب زهق : وهو انا بتكلم من لسانك

 

 

ناديه : خلاص بقا يا ملك اطلعي يلا غيري هدومك وتعالي عشان ناكل سوا
ملك بحب : حاضر يا ماما عن اذنك
ناديه بحب : اتفضلي يا حبيبتي
يأمن : طيب وانا كمان هاطلع اغير هدومي
ناديه : استنى عندك مقولتليش هتتاخر ليه
يأمن : عندي تدريب وكمان هاقعد مع اصحابي شويه
ناديه : ماشي
يأمن بحب : طب عن اذنك
ناديه : اتفضل
بعد شويه نزل يأمن وخرج بعربيته وراح الجيم
بعد ساعات بقا فالشركه
طارق في مكتبه خلص الأوراق اللي نادر طلب منه يخلصها ورح على مكتب نادر
طارق ل رانيا : روني نادر في المكتب
رانيا بعدم تركيز : اها جوا
طارق : ماشي ودخل ل نادر
نادر : طروقة حبيبي
طارق : امم طالما طروقة يبقي عايز حاجه هااا خير عايز ايه
نادر بخبث : على فكره بقا انت دايما فاهمني غلط
طارق بضحك : وهو في حد فاهمك قدي
نادر بضحك : لا الصراحه
طارق بضحك : عارف
نادر : طب اسمع بقا دول ارواق الميتنج بتاع الصفقة اللي المفروض نكسبها المرة دي محتاج منك بقا تخلصه وبعدين يسيدي ابقى امشي
طارق بعدم فهم : طب وانت متخلصهوش ليه
نادر : لا مانا خارج
طارق بخبث : ايوا رايح فين يعني
نادر : رايح اخد منار ونشتري لها شوية حاجات
طارق : اممم طب ايه رايك اروح معاها انا وانت اقعد خلص الورق

 

 

نادر بضيق : ودا ليه دا ان شاء الله
طارق بخبث : اشمعنا انت
نادر ولسه هيرود الباب خبط
نادر : ادخل
رانيا بتعب : دول الأوراق اللي طلبت اخلصها
نادر وخد منها الورق : طب تمام في حاجه بقا كمان قبل ما تخرجي
رانيا بزهق : ايه تاني بقا حرام عليكوا
طارق بزهق : حرام عليه هو انا مالي
نادر بزعيق : ما تخرس بقا الاه
نادر ل رانيا : أوراق الصفقة دي مهمه جدا ولازم نكسبها ب اية شكل وطبعا انتوا عارفين انها مهمه ليه
رانيا بضحك : طب هي لو مكنتاش مهمه كنت هاتوافق تتجوز بنت ماهر الاسيوطي
نادر بضيق : متفكرنيش ب احزاني الله يكرمك
طارق بضحك : لا اجمد كدا
نادر بضيق : مضطر اوفق عشان مصلحه شركتنا بعد خسارتها
رانيا بحزن : بس دي حياتك
طارق : مش جايز يحبها
نادر: هي مين دي
طارق : سما
نادر : لا معتقدش
رانيا : مش عارفه ليه عندي احساس ان الصفقة هاتم من غير الجوازة دي
نادر بفرحه : يارب يا روني احساسك يطلع صح
طارق بضحك : مش عايز اخبطك بس مفيش هروب من الجوازة دي يا صحبي
نادر بضيق : قوم اطلع برا يا طارق
طارق : مش طالع
رانيا ل نادر : انت خارج دلوقتي
نادر : اها وانتي وطارق خلصوا الورق الأول وبعدين امشوا يلا انا خارج سلام
طارق بضحك : سلام يابن المحظوظة
نادر بضيق : ابو قرك ياعم
رانيا بضحك : سلام
نادر لف ليهم : يلا اشوفكم بكرا وانت يا زفت متتاخرش
طارق : انا اتأخر براحتي
نادر بنظرة شر : بتقول ايه
طارف : احم احم بقول حاضر
نادر : اها ماشي وخرج وقفل الباب وراه
طارق ل رانيا : طب بما اننا هانعفن هنا انا وانتي تعالي نطلب اكل
رانيا بضحك : صدق انك ساعات بتفكر صح اطلب لنا يلا
طارق ب ضحك : عيب عليكي ها تاكلي بيتزا
رانيا ب استجابة : اكل بيتزا
طارق : يبقى تلاته بيتزا

 

 

رانيا ب استغراب : هو في حد غيرنا فالشركه
طارق : لا بس انتي واحده وانا اتنين
رانيا بضحك : والله ابدا هم اربعه
طارق بضحك : يبقى اربعه ورفع سماعه التلفون وطلب الاوردر
عند نادر اللي وصل قدام العمارة
عبدو البواب بينادي على نادر : يا استاذ نادر
نادر: ايوا يا عم عبدو
عبدو : انا طلعت اخبط على الشقة عشان الحاجات اللي طلبتها مني بس محدش رد
نادر: اتلاقيها مسمعتش
عبدو : معلش يا استاذ نادر يعني بس هي تقربلك ايه
نادر بتفكير : اختي تبقى اختي بس كانت مسافره
عبدو : ماشي يا استاذ نادر
نادر : طب هات الحاجه اخدها معايا
عبدو : حاضر ثانيه واحده
نادر : اتفضل
عبدو : اتفضل الحاجه يا استاذ نادر
نادر : شكرا يا عم عبدو عن اذنك
عبدو : اتفضل
نادر طلع ورن الجرس
منار سابت الرسم وقامت دخلت المطبخ وجابت طاسة وبصت من العين السحرية في الوقت دا كانت شنطه من الحاجات وقعت من ايد نادر ووط عشان يجبها منار مفيش حد يمكن تكون قطة وفتحت الباب لاقت في وشها نادر والطاسه كانت هتدخل في وش نادر
نادر بخضه : ايه دا في ايه
منار بخوف : اسفه والله اسفه
نادر دخل وقفل الباب وراه : ايه دي ومسكها كدا ليه
منار ببراءة : فكرتك حرامي
نادر بضحك : طب وانتي هاتضربي الحرامي ب دي
منار بطفولية : معرفش بقا اللي لاقتها قدامي
نادر بصلها : يخرب عقلك ايه دا مش دي بجامتي
منار بكسوف : احم ماهو صراحه انا كنت برسم وخوفت ابهدل هدومي فلاقيت دي جوا
نادر بخبث : ايوا يعني تبهدلي هدومي انا

 

 

منار بزهق : ما خلاص يا اخ هابقى اغسها ورجعها مكانها مش حوار يعني
نادر : تغسلي اي بس وتهبب على دماغك اوعي كدا خليني احط الحاجات دي
منار بفضول : ايه الحاجات دي
نادرب ابتسامه : دول شويه حاجات للثلاجة عشان متموتيش من الجوع
منار : شكرا يسطا
نادربضحك : اسطى طب اوعي كدا من وشي
منار : لا اله الا الله وهو انا ماسكه فيك
نادر بخبث : تقدري اصلا
منار بصتله : الصراحه لا انت عندك عضلات وانا بخاف
نادر بضحك : خلاص يبقى تخرسي
منار بغيط : ابو شكلك
نادر بخبث : بتقولي حاجه
منارب استنكار : لا مقولتش
نادر دخل المطبخ حاط الحاجه في الثلاجه وبعدين خرج ودخل الاوضه لاق منار بترسم في لوحة
نادر ب إعجاب : الله انتي اللي رسمها
منار بحب : اها حلوة
نادر : دي تحفه جميله اوي بجد
منار بحب : شكرا
نادر : شكلك فنانه فالرسم
منار : جدا نفسي ابقي مشهوره برسمي دا
نادر بحب : انا ممكن اساعدك
منار بتفكير : ازاي
نادر : هابقى اقولك بعدين المهم دلوقتي يلا ادخلي غيري بجامتي اللي بهدلتيها دي عشان نخرج
منار بفرحه : حالا
نادر بضحك : طيب انا هستناك برا
منار : ماشي
بعد شويه خرجت منار : يلا انا جاهزة
نادر بحب : يلا قدامي
منار بضحك : حاضر
خرجوا من المعارة وركبوا العربيه ومشوا
منار : ممكن اطلب طلب
نادر بحب : اتفضلي
منار بحب : ممكن تخليني اقعد قدام النيل
نادر ب ابتسامه : طبعا ممكن
منار بفرحه زاي الأطفال : شكرا

 

 

نادر ب ابتسامه : انتي تامري يا ستي
منار بصتله : انت بتعملي معايا كدا ليه
نادر بصلها وفضل مزكر في عيونها الخضرا الجميله وساكت : مش عارف بس طبعا اكيد هاعمل كدا لأنك متعرفش حد هنا غيري
منار بحب : مش عارفه اشكرك ازاي
نادر بضحك : عادي جدا قوليلي شكرا
منار بضيق : بجد والله
نادر بضحك : ايوا
منار بتزكير : اها صحيح النهارده في حد جه خبط بس مفتحتش
نادر : ااها عارف دا عم عبدو البواب انا اللي طلبت منه يجيب الطلبات دي ويطلعها ليكي
منار بلهفه : طب انت قولتله ايه عني
نادرب ابتسامه : قولتله انك اختي متخافيش
منار بحب : ماشي

 

 

بعد شويه وصلوا مول كبير فالقاهره ونزل نادر واخد منار ودخلوا المول وفضلوا ساعات يلفوا ويفرجها على المول وكل حاجه فيه روحوا بقا محل عشان منار تختار هدوم لها مناردخلت وبتتفرج على الهدوم اللي فالمحل ونادر كان وقف جنبها
صوت حد بينادي على نادر
نادر لف وبصدمه…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية حلمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى