Uncategorized

سكريبت وقالت لي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت وقالت لي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت وقالت لي الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة وجيه

بدر مسك فكها بغضب:طبعا يهمني
شغف بخبث:لي
بدر بندفاع وغيره:عشان بحبك عقد حاجبه بحبك
شغف مسكت وشه برقه:نادر حاول تفتكر انا شغف حببتك
بدر بص في عينيه بحيره وبتظهر قدامه خيالات بس مشوشه مش وضحه زقه بنفعال ومسك راسو:انا بدر
شغف برجاء:انت مش فكرني انا شغف حببتك طب المستشفي ماما نبض
بدر حس بصدع ضغط علي راسو وبغضب:بس كفايه بقا انا بدر وبس
شغف بنفس الصراخ:انت نادر ومش هتقدر تهرب من الحقيقي دي وشدت ايدو وقفتو قدام المرايه ده انت ناااادر
بدر بص ل انعكاسه في المرايه وضربها بايدو بغل:اااع قولتلك انا بدر مش زفت وشد شعرها بايدو الي بتنزف متحوليش تختبري صبري
شغف بالم وعناد:انت نادر مهما تعمل نادر
بدر زقها بغضب:اعمل اي عشان تصدقي اني بددددر
شغف بعصبيه:نفسي اعرف بتهرب من اي من كونك شاذ فاكر ده حل
بدر جز علي سنانه بعنف لحد مطلعت صوت:انتي قولتلي اي
شغف بلعت ريقه بخوف:ان انت
بدر بغضب وعرق رقبته برز:انا اييي
شغف بهدؤ:شاذ بس ده ميمنعش اني
بدر شدها لي بغضب وعينيه بطلع شرار:طب متيجي نتاكد
شغف دمها نشف من الخوف:يعني اي
بدر زقها ل السرير بعنف:هوريكي يعني اي
شغف بدموع:بلاش يلا نادر والله هكرهك
بدر ضحك بسخريه:طب متكرهيني لازم تعرفي لا انتي فرقه معايه ولا بحبك والاهم من ده مش المتخلف الشاذ الي بتحبي وثبت ايديها
شغف بصراخ:بقولك ابعد عنييي انا بكرهك سبني سبني
بدر بص في عينيها:اكرهيني عادي
شغف بدموع:طب سبني طيب ايدي وجعتني
بدر قرب وشه اوي منها ليفصل ببنهم بعد السنتيمترات:هريحك من الوجع ده ومال باسها بعمق
شغف بتبربش بصدمه بتحاول تستوعب وقاعدت تضرب برجليها
بدر بعد عنها بضيق:مبحبش اشتغل في دوشه ممكن تهدي
شغف بعصبيه:قولت ابعددددددد
بدر بغضب:انتي الي بتجبي لنفسك وضربها براسو اغم عليه بداء يقطع الهدوم الي لبسها و…….
(ذهق روحي حتي النفس الاخير وكانه لم ينبض قلبه لي ????)
شغف فتحت عينيه وبي بتبص حوليها لقت بدر محوطها زقت ايدو بقرف وشدت الملايه علي جسمها بدموع
بدر كان صاحي بس مقامش حاسس احساس غريب وكان حاجه جوه اتكسرت مش عارف اي هي ولو يعرف انو قلبه كان لعن نفسه الف مره علي تسرعه
احمد فتح الباب بغضب لقي شغف وقفه ولفه الملايه علي نفسها وفيها دم وبدر نايم علي السرير
احمد شد درعها بغضب:قولي انك جيه عشان كده
شغف مش بترد عليه ولا بتتحرك
احمد هزها بعنف:انتي وحده رخيصه غوري برا بيتي وزقها بعنف
بدر سمع صوت حاجه بترتطم في الارض قامب بسرعه وهو بيتنفض:احمد
احمد بغضب:انت تسكت خالص ولف ل شغف بكره بررررررا
شغف متحركش من مكانها
احمد بعصبيه:ماشي انا هطلعك شدها من دراعها بعنف
بدر بغضب:سيب درعها
احمد بعصبيه اكبر:انت اخرس لحسن اقسم بالله متطلع من هنا
بدر سكت بضيق
واحمد كان بيسحبها بغضب ورماها برا وبعصبيه:البنت دي متخشش هنا فهمين
شغف وقعت علي الارض وهي مسك الملايه وضمه نفسها وبصالو بجمود
بدر رايح جي في الاوضه وهو ماسك شعرو بعنف لدرجه كان هيتخلع في ايدو:وانا مضايق ليييي اصلن هي الي جبتو لنفسها بص في الارض لقي دم عقد حاجبه دم منين مشي وراه خط الدم الملطخ لقها نزل علي السلم رجع بسرعه لبس التيشيرت بتاعو وقلبه بيدق ونزل لتحت
احمد بحده:انت رايح فين
اتجاهلو بدر وطلع لقي الدم كتير قدام باب البدر ندي بخوف علي كريم:البنت الي طلعت من هنا فين
كريم:احمد بيه طلب منا نطلعها برا
جري بدر علي برا وهو بيبص حوليه مش لقيها ضرب الارض بغضب لقي بقع دم مشي معاه لقها قدامو
بدر بصوت عالي:شغغغغف
شغف بصه ل العربيه الي جايه بسرعه ومش بتتحرك
بدر بعصبيه:شغف تعالي هنا يلا 
 شغف فجاه رمت نفسها قدام العربيه الي رفعت جسمها فوق ونزل تاني علي الاسفلت والدم غطها
(وحلفت انك لن تميل مع الهوي،اين اليمين واين ما عاهدتني )
بدر بصراخ:شغفففف وجري عليها
سواق العربيه جري ومبصش تاني وراه
بدر وقف يبصلها بصدمه الدم لون الملايه كلها وجسمها مش بيتحرك حط ايدو علي راسو:انا عملت اي قاعد علي ركبته ورفع وشهه بخوف شغف بص حوليه بحيره مش عارف يعمل اي افتكر موبيله رن علي الاسعاف وفضل قاعد مكانه وراس شغف في حضنه
بعد فتره وصلت الاسعاف وشالو شغف الي نقلوها علي العمليات وفضل بدر وقف برا
الدكتور طلع بعصبيه:دي حالة اغتصاب وقتل والمريضه حالتها حرجه
بدر بلع ريقه:بس بس هي الي رمت نفسها قدام العربيه انا شوفتها
الدكتور بشك:تعرفها
بدر هز راسو بهدؤ
الدكتور:ممكن اسمها ثلاثي
بدر:شغف ادهم ال
ادهم وصل المستشفي وهو ونبض بعد مسمع عن حالة شغف وسالو عن مكان اوضه العمليات
ادهم بصدمه:انت
بدر بصلو بعدم فهم:انت مين
ادهم ضربه بالبوكس بغضب:انت السبب صح
نبض مسكتو:ادهم مش وقته المهم شغف
الكل كان وقف علي اعصابه مستنين الدكتور يطلع
وبدر بيبص ل نبض وكانه يعرفها قبل كده
الدكتور طلع وادهم جري عليه:خير يا دكتور
الدكتور:حضرتك مين
ادهم:انا انا ابوها بنتي مالها
الدكتور:للاسف بنتك اتعرضت ل اغتصاب
ادهم بصدمه:اغتصاب
الدكتور:وللاسف لازم ابلغ البوليس
بدر بيبصلهم بخوف
احمد:محدش هيبلغ حد
ادهم بغضب:انت اتجننت
احمد ببرود:انا بقول ننهي المساله دي بنا احسن
ادهم بعصبيه:انت تاني وبص ل بدر بغضب كنت لازم اعرف
احمد:مممم ول العلم انا الي اغتصابتها
بدر بصلو بصدمه
احمد كمل ببرود:ممم عشره مليون لا لا عشرين كده الموضوع اتحل
ادهم شدو بغضب:هتحلو بالفلوس
احمد بسخريه:لو عايز تحلوه بالجواز انا معنديش مانع
ادهم بغل:او هتحلو في السجن وضربه بالبوكس
بدر مسك ايدو:قالك هيتحل
ادهم كان هيكلم فجاه الدم طلع من بؤقه
بدر بصدمه:مالك وقرب منو
ادهم زقه بعنف وهو لسه الدم بيطلع منه
بدر كور ايدو ومشي مع احمد
نبض قاعده مع ادهم في الاوضه بليل:هروح اشوف شغف
ادهم هز راسو بهدؤ
نبض طلعت والدكتور دخل لقي ادهم مغمض عينه رفع ايدو يحطها حولين رقبته لكن ادهم مسك ايدو وفتح عينيه بضيق:اي الي جابك
بدر قاعد علي حر السرير بضيق:مقولتليش لي انك تعبان
ادهم اتعدل:مش لازم كل حاجه تعرفها في حاجات ياريت لو متتعرفش
نادر عينيه لمعت بدموع:بس انا مش قدر استحمل اكتر من كده شغف بقت بتكرهني
ادهم اتنهد بتعب:الي بيحب بجد مش بيكره ولو عايز شغف لازم تثبتلي بجد انك راجل
نادر:بس
ادهم حط ايدو علي كتفه:مبسش الحياه بتخليك سعات تقسي علي الي حوليك وده في مصلحتهم والاهم متجيش هنا تاني عشان احمد ميشكش فيك
نادر:وانت
ادهم:متشغلش بالك بيا واسمع الكلام
نادر بحزن:اشوف شغف قبل ما امشي
ادهم:مطولش
نادر قام وطلع كنت نبض دخله لف وشه بسرعه
نبض بقلق:في حاجه يا دكتور
نادر بيغير صوته:لا كشف روتيني عن اذنك طلع بسرعه علي العنايه المركزه فتاحها بهدؤ ودخل
كنت شغف متوصله بالاجهزه ومش بتتحرك
مشي بهدؤ وقاعد جنبها ساد المكان الصمت معاده الاجهز الي صوتها صعاد معلن عن حياه معشوقته
مسك ايديها بدموع:انا اسف مكنتش اقصد نوصل ل هنا عارف انك مش هتبقي طيقاني ويمكن كمان كرهاني بس اكيد بعدين هتعذريني مكنش لازم تجي ملقتش طريقه غير دي ابعدك بس انتي متسرعه
شغف سمعها همس مزعج كم تمقط ذك الصوت وكانه صوت الد اعداءها بداء جسمها يتشنج وملامحها تمتعض
نادر بصلها بحزن لدرجه دي كره صوته طلع بسرعه قبل محد يجي
دخل الدكتور بسرعه يشوف مواشراتها الحيويه
بدر رجع البيت وهو سكران ومعاه واحده
احمد بغضب:اي الي بتهببو ده
بدر بضحك:انت مش شايف نسوان
احمد بغضب:صبر بداء ينفز منك
بدر بعصبيه ورمه الازازه ف الارض:وصبري انا انت متحكم عن حياتي زياده عن اللزوم اعمل اي عشان ترحمني يا اخي
احمد قرب منه بهدؤ:ممكن تهدي
بدر بغضب:مش عايز
احمد ملس علي شعرو:طب اهدي والي عايز هعملهولك
بدر نفض ايدو بدموع:انت مش بتعمل غير انك بدمر حياتي وبس
احمد مسك وشه بايدو:الي عايزو هعملو وعد
بدر فضل وقف ساكت مش بيتحرك
احمد قرب منه بهدؤ وباسه بعمق
بدر اتصدم وحس هيجيب الي في بطنه جي يبعدو مش بيبعد
(انا بريئه من الي هتقراءو ده ????)
احمد واخير بعد عنه وهو بيبصلو:انا
بدر بعصبيه:انت اي قولتلك ميت مره مبحبش الحركات دي
احمد بصراخ:وانا مش قادر استحمل انا بحبك
بدر بصدمه:انت مش طبيعي مريض
احمد مسك ايدو:انا هعملك كل الي عايزو انا ممكن اعمل اي حاجه عشان انا بحبك من زمان اوي وانا بحبك حب محدش هيقدر يحبهولك انت لو مضايق من هنا ممكن اخدك وسافر انا
بدر بغضب:مين قال عايز اسافر ولا عايز حبك انت وحبك لجهنم الحمر
احمد بغضب وصراخ:عملت حاجات متتخيلهش عشان اوصلك قتلت وسرقت وابعش مما تتخيل ولسه هعمل عشان تبقا ليا لواحدي البنت الي عمله ليك مشاكل هتموت كمان شويه
بدر بصلو بصدمه:تموت
احمد:كده كل حاجه هترجع ل مصارها الحقيقي اما انت فا صبري معاك نفذ لو فاكر موضوع انك تعمل عيان هيمشي تاني ضحك تبقا بتحلم
ضربه نادر بغل:عارف لو حصلها حاجه هموتك
احمد مسح شفايفه بحده:يبقا الي شكيت فيه صح انت مش فقد الذكره وبزعيق كررررريم
دخل كريم ومعاه اربع رجاله ومسكه نادر
نادر بغضب:ابعدو
احمد بضحك:تؤتؤ هيخدوك لمكان هتحبه يلا
شدو نادر الي بيحاول يفلت منهم وهو بينادي علي احمد بعصبيه
احمد رفع موبيله:اجهز
زقه نادر جوه اوضه وقفلو الباب بص ل الاوضه كانت اول اوضه نادر دخله لما جي القصر ل اول مره بصلها بشمئزاز:لا مستحيل
الباب اتفتح ودخل احمد:افتكرتها مش كده
نادر بعصبيه:لو فاكر الي فدماغك هيحصل تبقا بتحلم
احمد قلع قميصه ببرود ورمه باهمال علي الارض:هيحصل وبمزاجك
نادر ضحك بصوت عالي:واي يخلي بمزاجي
احمد طلع موبيله وتصل بحد فديو كول وحطه علي المكتب:وكده
بص نادر ل الموبيل وفتح عينيه بصدمه كان في واحد وقف في اوضة شغف وحطت سكينه علي رقبتها ومستني اشاره بص ل احمد:انت مش هتعمل كده
احمد قلع بنطلون ورماه في الارض ببرود:لا بصراحه عملت الابشع القرار في ايدك انت مش ايدي يا ام حببتك تموت يا ترك جملته معلقه
نادر بص ل شغف الي السكينه بدات تغرز في رقبتها وبصراخ:قوله بس
احمد قعد نص قاعده:قرارت اي
نادر كور ايدو:انااا……..
هووووف انا عيطت وانا بكتب وربنا مقدرتش هه بهزر حبيت اقطع هنا ????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية النصيب للكاتبة ياسمين الشريف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!