روايات

رواية أربع بنات اخوات الفصل الأول 1 بقلم آية عرفات

رواية أربع بنات اخوات الفصل الأول 1 بقلم آية عرفات

رواية أربع بنات اخوات الجزء الأول

رواية أربع بنات اخوات البارت الأول

رواية أربع بنات اخوات الحلقة الأولى

في منزل صغير كان يعيش الاب والام حياه سعيده والله رزقهم باربع بنات
جنا البنت الصغيره ١٨ سنه وهي في تلاته ثانوي
رنا البنت الوسطه ٢٠ سنه وهي في كليه تربيه
هنا البنت الوسطه وهي ٢٢ سنه كليه علوم
مني البنت الكبري وهي ٢٥سنه وخريجه كليه آداب
في المنزل الساعه ٩ مساء
مني بتخبط علي الباب وجنا فتحت ليه
الاب/ مالك يبنتي بتعيطي ليه
مني/ جوزي مات يا بابا
الاب/ يا حول الله يارب امتي حصل ده
مني/ من كام ساعه وعياله طردوني
الاب/ طب اهدي يا بنتي
جنا/ البقاء لله يا مني
الام/ يالهوي ده انتي ملحقتيش تفرحي يا بنتي ده انتي متجوزه بقالك اسبوع ده حتي لسه مدخلش عليكي
جنا /مهو انتم غلطانين في واحده صغيره تتجوز واحد عنده ٥٠ سنه
الاب/ انا معرفش مين الي قاله يبلبع الز*فت الي شربه ده اهو جاب اجلو
مني/ حظي قليل ياما قولت هتجوز واشيل عنكم الحمل شويه
رنا دخلت عليهم
رنا/ مالكم في اي
جنا/ عمو متولي مات
رنا/ ههههههههههههههه يخربي*تك جبتي اجل الراجل من اول اسبوع
مني/ يراتني كانت جيبت حتي رجلو مش اجلو ده انا مختش منه حتي بوسه دخلنا الشقه من هنا بلبع البرشام من هنا الإسعاف خدتو من هنا
رنا/ طب اهدي كويس والله انا اصلا مكنتش موافقه عليه من الاول يبنتي ده قد بابا مش عارفه كان عاوز يتجوز ازي ده
مني/ اهو مات من نقكم عليه
رنا/ طب قومي اقلعي الأسود الي انتي لبسه ده وفكي كده
مني/ افك اي يبنتي هو الي مات ده كان بيلعب معايا كوره ده كان جوزي
الام/ اهدي يبنتي الحمد لله انه لسه ملمسكيش
الاب/ انا هروح اعزي وانتي ادخلي اوضتك يله
جنا/ الحمد لله انك رجعتي والله كانت عايشه من غيرك زي اليتيمه طلبت من هنا ورنا ابات معاهم في اوضتهم كانو بيطردوني
مني/ خلاص انا بقيت مقيمه معاكي في الاوضة
جنا/ يارب تفضلي جمبي لحد ما اتجوز
مني/ ليه يابنتي كده يابنتي هخلل جمبك
جنا/ وحشني هزارك اوي
مني/ طب يله يااختي خدي هدومي وعلقيه في الدولاب
جنا دخلت الاوضه ترتب هدوم اخته ومني قاعده مع امه
الاب راح يعزي وأهل جوز بنته طردو وجه زعلان
الام /مالك يا ابو مني زعلان ليه
مني/ في اي يا بابا حصل حاجه
الاب/ محصلش يابنتي انا تعبان شويه
مني/ لا دي مش حكايه تعب يا ابو حميد هو اهل المرحوم طرد*وك
الاب/ انا عملت الواجب وخلاص
مني/ مكنتش تروح يا بابا
الاب/ يابنتي ده واجب ولزم اعمله
مني /ماشي يا بابا ماشي
_____________
هنا كانت نايمه ورنا قاعده علي اللاب
هنا/ صباح الخير
رنا/ قصدك مساء الخير
هنا /احنا بقينا الساعه كام
رنا/ احنا دخلين علي المغرب يا حبيبتي قومي يله
هنا/ يابنتي انتي حياتك كلها علي المخ*روب ده
رنا/ ادعيلي بس اشقطالي زبون حلو كده اصل الحاله نشفه بقاله اسبوعين وأيمن زعلان مني
هنا/ انا مش عارفه بيحبك ازاي وهو مخليكي تكلمي اجانب ويحولوك فلوس.وهو يخدها
رنا/ يخدها اي يبت يا هب*له انتي احنا بنحوش مع بعض علشان نبقا اغنيه
هنا/ ابقي قابليني لو راضي يتجوزك
رنا/ طب اسكتي والنبي واطلعي لاختك
هنا /جنا ماله
رنا/ مش جنا دي مني
هنا/ ماله في اي الي حصل
رنا/ جوزها توكل على الله.
هنا/ هو اصلا كان متوكل على الله من زمان
رنا/ على رأيك
هنا/ بابا فين
رنا/ هتلاقي قاعد بره هيروح فين يعني
هنا خرجت من اوضته
مني/ اهو الست هانم لسه صاحيه من النوم
هنا/ اعمل اي يعني يا مني مهو الاجازه هتخلص وهصحي بدري علشان الكليه
الاب/ ادخلي اتغدى يابنتي انتي مكالتيش حاجه
هنا/ بقولك يا بابا يا حبيبي يا قلبي
الاب/ قولي ياحبيبتي عايزه اي
هنا/ عايزه الف جنيه علشان اجيب لبس جديد للكليه لاني انا معنديش واله لبس جديد
الاب /منين يبنتي انتي عرفه ظروفنه ده انا مش عارف هكمل الشهر ازاي
هنا/ طب انا اعمل اي يا بابا مروحش الكليه يعني
مني/ خلاص يا هنا اسكتي وربنا يسهل
هنا/ يووووه بقا انا كل ما اطلب حاجه تقولو مفيش دي مبقيتش عيشه
الاب دخل اوضته وكان مضايق اوي ومني دخلت وره
مني/ مالك يا بابا
الاب/ تعبت يا بنتي مش قادر اعملكم الي انتم نفسكم فيه
مني /ومين قال كده يا بابا انت مش حرمنه من حاجه ابدا
الاب/ انا حارمكم من كل حاجه سامحوني يا بنتى الحمل كبير عليا مصاريف البيت ومصاريف دروس اخواتك ومدرسهم ده غير مصاريفهم الشخصيه ومصاريف اللبس وانا ربنا مرزقنيش بولد يسعدني ويقف جمبي ده انا شغال بواب وامك خدامه علشان نجيب ليكم الاكل والشرب
مني/ في اي يا ابو حميد انا مش ماليه عينك واله اي واله انا مش بميت راجل
الاب/ ربنا يخليكي ليا يبنتي
مني/ ويخليك لينا يارب فك بقا يا ابو حميد
هنا دخلت اوضته
رنا/ مالك في اي
هنا /الكليه هتبدا وعايزه لبس وكل ما اقول للراجل الي بره ده حاجه القيه بيقولي مفيش
رنا/ الراجل ده منه للسماء عرفتي بقا انا ماشيه مع اجانب ليه ادينى بجيب قرشين بالكلمتين الي حافظهم
هنا/ معاكي حق
رنا/ اوبا الحقي الزبون الي معالقه بقالي شهر بعتالي ٢٥٠يورو يعني 2000 جنيه علي حسابي في البنك اوبا بقا ده أيمن هيفرح اوي
هنا/ انا مش عارفه عجبك اي في أيمن ده يابنتي مفيش واحد بيحب واحده يقوله كلمي شباب علشان تجيبيالي فلوس
رنا/ هتشوفينا انا وأيمن ده بكره هنبقا اي
هنا/ طب خفي القاعده علي النت شويه علشان الناس الي بره دول بداو يشكو فيكي
رنا/ ايوه بقا بينها فرجت اجنبي كمان بعتالي طلب صداقه
هنا/ ربنا يهديكي يا بنتي
وفجاء دخلت عليهم مني
مني/كان لزمته اي تطلبي من ابوكي فلوس ما انتي عارفه حالتنا والي جاي علي قد الي رايح
رنا/ واحنا نعمل اي يعني ما احنا بنات ولينا طلبات نسرق يعني واله نعمل اي
مني/ انتو مش لسه وخدين من ابوكم كل واحده ٥٠٠ جنيه علشان الاجازه
رنا اديكي قولتي اجازه
هنا/ طب احنا نعمل اي نروح الكليه بهدوم مقطعه
مني/ لا خدي انتي ١٠٠٠ جنيه واختك ١٠٠٠ روحي اشترو الي انتو عيزينو
هنا /حبيبتي يخليكي ليا يارب
مني/ بعد كده عايزين فلوس اطلبو مني وبطلو مصاريف شويه انتو مش شغالين في الفاعل
رنا/ حبيبتي والله
مني /يامه نفسي اعرف بتعملي اي علي الزفت ده
هنا انا مش عارفه والله البت حياته كلها علي اللاب ده
رنا/ روحي بس يا مني اتكلي على الله
مني خرجت من اوضة هنا ورنا ودخلت اوضته وكانت جنا واقفه في الشباك بتتكلم مع واحد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أربع بنات اخوات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى