روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع 9 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع 9 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها البارت التاسع

رواية وقعت في غرامها الجزء التاسع

رواية وقعت في غرامها
رواية وقعت في غرامها

رواية وقعت في غرامها الحلقة التاسعة

مر شهر على مالك ومرام
ولسا ف القصر
_مامت مالك خفت وبقت تمشي ع رجليها
_مرام حامل
_نهى وسالي لسا بيحقدو على مرام وبيحاولوا كل مره يوقعوها بس بيفشلوا
مرام ومالك نزلوا ع الغدا
بس مرام تزخلقت من السلم وفضلت تصوت
مالك جري عليها وخدها بسرعه المستشفى
والكل تصدم من اللي حصل
مامت مالك :يارب احميهم ليا يارب
وبعد ساعتين مالك ومرام رجعوا البيت ومرام تعبانه خالص طلعها مالك ترتاح ف اوضتها ونزل وهو متعصب
داده فاطمه بزعيق وصريخ ي داده فاااااطمة
فاطمه بهلع وخوف :أمرني يابني في اي
الكل تجمعوا على صوته
الاب بغضب :في اي هي زريبه
مالك طنشه وبص لفاطمه
اخر مره مسحتي السلالم امتا
فاطمه بخوف :والله ي بيه لسا النهارده الصبح منضفاهم كويس ومنشفاهم
مالك :طب تعالي معايا كدا
وطلع على نص السلم
وفضل يزعق :اماااااال الزييييييت داااا جاااا من فيييين
فاطمه بخوف :واللهي معرف ي بني والله انا نضفته كويس
مالك بيحاول يهدا :مين دخل المطبخ النهارده
فاطمه بخوف :اصل.. اا
مالك بغضب :اصل اييي انطقي
فاطمة بتوتر وخوف :مدام نهى ومدام سالي
الكل تصدم من اللي قالته
وسالي ونهي وشهم جاب الوان
مالك وجه سؤاله لفاطمة :عملوا اي ف المطبخ
فاطمه بخوف :سالوني فين الزيت ونا طلعت انادي حضرتك انت والمدام عشان الغدا
وكنت بحضر السفره يعني ماشفتش حاجه ف عيني
مالك بص بغضب للاثنين دول :عملتلكوا اي هي ها ليه من اول ماجينا وانتو بتلفقولها حكايات وقصص
الاثنين ساكتين وباصين ف الارض
مامته جريت عليه :مالك قولي الدكتور قال اي
بص ف وش الاثنين الحيايا وقال :اطمني ي مااااماا مرام حبيبه قلبي كويسه وابني حبيب ابوه كويس
وكمل بزعيق وبغضب :قسما بالله اللي تقرب لمرام فيكوا ل مايكفيني فيكوا القتل
مفهوووم
مالك :وانتي ي امي جهزي نفسك عشان ترجعي معايا
الاب :ترجع معاك فين
مالك :انت بالذات مايحقلكش تسالها سوال زي دا
لما تسيب الطيبه اللي صانتك وحبتك وتروح تجيب واحده عليها حيه وبتحب فلوسك بس
الاب بغضب :مالك ماتتكلمش ولا كلمه
مالك :يلا ي ماما اطلعي جهزي نفسك
مامته :حاضر
طلع عند مرام ومسك ايدها
مرام انتي كويسه
مرام بعياط :كويسه ي مالك بس المره الجايه مش هضمن ابقي كويسه انا وابني ولا لا
مالك خلينا نرجع شقتنا بالله عليك
مالك بحنان :انا جاي اقولك ان احنا راجعين
وماما هتيجي معايا مش هطمن لو فضلت هنا
مرام :طبعا تيجيي
لأحسن لو فضلت هنا هياكلوها
مالك :يلا هقوم اجهز الهدوم
مرام :استنى هساعدك
مالك :لا لا ارتاحي لسا وراكي طريق طويل
مرام بدموع :ربنا يخليك ليا ي مالك
مالك :ويخليكي ليا انتي وابني
وبعد ساعه ركبوا واتجهوا الي اسكندريه
***وصلو ومرام راحت تسلم ع أهلها
ساميه بدموع:حبيبتي ي بنتي وحشتيييني خالص
مرام :وانتي اكتر ي ماما
وراحت سلمت ع ابوها واختها
وسلموا على مالك وأهله
ساميه اتفضلوا تعالوا
وسهرو سهره حلوه ومامت مالك انبسطت اووي
**الدفئ الحقيقي انك تلاقي الأمان مع ناس شبهك، مش ناس كل همها الفلووس**
وطلعوا شقتهم وناموا من كتر التعب
تاني يوم صحيت مامت مالك هوت البيت ونضفته وعملت فطار
مرام صحيت :صباح الخير
ام مالك :صباح الورد يلا عشان تفطري
مرام بزعل :ليه تعبتي نفسك كنت قايمه اهو
ام مالك بحنيه :مافيش ورايا حاجه اعملها وبعدين انتي حامل ماينفعش تتعبي نفسك
مرام حضنتها :ربنا يخليكي ليا
مالك :خيانه بتحضنوا بعض من غيري
فتحوا دراعهم ومالك جري عليهم وحضنهم وفضلوا يضحكوا
**راعوا مشاعر بعض ي جماعه، حبوا بعضكوا واتمنوا الخير لبعض، هتلاقوا الخير جاي لحد عندكوا **

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى