Uncategorized

رواية هنايا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شوشو النجار

مراد: عارف لو لمستها هقتلك 
الشبح (صاحب ابوه) :لالا داحتي مراتك بين ايدي وبتهدد
مراد :عاوز اي
الشبح :عقود شركه ابوك كلها تبقي بااسمي
مراد :تمام هقبلك ازاي
الشبح :جهز الورق وهبلغك بالمكان
ادهم : هو
آدم : ايوا عاوز شركه ابويا بااسمه
ادهم :انت هتعمل كدا
آدم : ايوا علشان هنا ترجع جهز الورق معادا توقيعي
عبدالرحمن : ابويا اللي خطفها صح
آدم :لا دا الشبح
عبدالرحمن بصدمه :مين
آدم بااستغراب: انت تعرفه
عند هنا
هنا بزعيق :ياللي هناااااا انتو يابهايم
واحد من الرجاله :صوتك عالي ليه ياحلوه
هنا بثقه :نديلي الراجل اللي مشغلك انا مش بتكلم مع صبيان
التاني : دا طلعت بتخربش 
الاول:انا بحب اللي بيخربشوا 
هنا قلبت قطه:لالالالا ونننننننبي
الاول: احنا جينا جنبك يابت 
هنا: ماانتو هتيجوا اهوا اهوا اهوا اهوا اهوا 
التاني : بس اخررسي مش عاوزين نسمع صوتك 
هنا: تحت امرك ياباشا 
بعد شويه 
هنا: باشا باشا باشا 
الأول : عاوزه اي تاني 
هنا : بص انا عندي مشكله 
الأول : عاوزه تشربي
هنا :عيب عليك اخوك جمل يستحمل 
الاول:عاوزه تكلي 
هنا : معرفش اي اللي بيستحمل الجوع الصراحه بس اهوا بستحمل بردو 
الاول: امال عاوزه اي بدل مقتلك 
هنا: هي فيها قتل خلاص ياباشا مش عاوزه
مشي وفضلت هنا تكلم نفسها :اي اللي اخرك يامراد انا خايفه اوي،. هارابيض لايكون قاعد مع البت المسلوعه اااه ماخلاص انا مش موجوده والله لااطلق 
هنا:ياللي هنا انتو ياللي برا 
الأول:هقتلها ياعم دي مصدعاني 
التاني: ياعم متستعجلش هنقتلها بس مش دلوقتي 
هنا : ياناااااس ياللي هنا دي مش أصول ضيافه والله 
الأول : قوم شوفها ياعم 
التاني:عاوزه اي يابت عامله صداع ليه 
هنا: وحياه ابوك فكي علشان اروح بسرعه 
التاني : انتي هبله يابت انتي مخطوفه
هنا: بس متقولش هبله وبعدين عارفه اني مخطوفه بس زمان الواد جوزي بيخوني 
التاني: انتي عرفتي ازاي 
هنا: انا عارفه مع البت المسلوعه صدقني 
التاني: اهوا انتو كدا الراجل يبقي قاعد في أمان الله وتنكدوا عليه 
هنا: ننكد عليه، انت متنكد عليك ولااي
التاني. بتاثر: ايوا بس والله مخونتها 
هنا : ياحبيب قلب امك لااقعد احكيلي 
التاني قعد : انا كونت في الشغل 
هنا: كونت خاطف حد بردو 
التاني : ايوا وكان راجل والله وهي تقول لا دا ست وصورهولي
هنا : ياحلاوه وبعدين 
التاني : زعقت معاها قولتلها انتي مش واثقه فيا 
هنا بتشوق :اه وبعدين
التاني : قالتلي مش واثقه فيك لأنك خاين ومتجيش البيت 
هنا: بس بس متعيطتش بص لما امشي هنا هخدك معايا تبات عندنا 
الاول: انت يازفت البوص جهه
التاني : انا همشي دلوقتي 
هنا: مع السلامه ونبي انت أطيب من التاني دا 
عند مراد 
مراد :انطق انت تعرف الشبح 
عبدالرحمن :معرفهوش بس سمعت ابويا قبل كدا بيتكلم مع حد وفي آخر الكلام قبل ماشي ياشبح باشا ولما سالته قالي متتدخلش في اللي مالكش فيه 
مراد بزعيق: ادددهم 
ادهم :في اي 
مراد : جهز الورق واتصل باجيجي خليها تجهز اللي قولتلها عليه 
ادهم :تمام 
تليفون مراد بيرن 
الشبح :جهزت الورق 
مراد :ايوا هتخدهم ازاي 
الشبح :تركب عربيتك لوحدك هيكون في عربيه ماشيه وراك من اول متطلع من الشركة هتتبعها 
مراد: تمام 
مراد : عبدالرحمن هتروح بيتي دلوقتي تستني هناك أي حاجه حصلت الحراس معاك انى واثق فيك
عبدالرحمن :متقلقش 
مراد :ادهم انت حالا هتروح عن الظابط أحمد هتقوله علي اللي هقولهولك دلوقتي تمام 
ادهم: انت هتعمل اي هتروح لوحدك 
مراد :متقلقش عليا عامل حسابي والظابط أحمد عارف هو هيعمل اي 
نزل مراد وشاف عربيه سمرا ركب العربيه ومشي ورا العربيه السمرا وصلوا مصنع في منطقه مهجوره نزلوا وغموا عنيه 
الشبح :لالا يارجاله دا مش كرم الضيافة اللي علمتهولكم دا مراد باشا بردوا، فك يابني 
مراد : هو انت تعرف تعلم نفسك لما تعلم شويه زباله عندك 
الشبح بضحك: عندك حق طالع زي ابوك فعلا زي ماسمعت
مراد بتريقه : ياتري مين اللي قالك 
_اناااا
يتبع ..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دكتورة قلبي للكاتبة شوشو النجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى