Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

وفي يوم جديد نرى العائله كلها مجتمعه حول السفره وفجاءه يلقى الجد قنبله بقوله:سيف هينزل من السفر الشهر الجاي 
فارس بتساؤل:سيف مين 
الجد ببرود:سيف عمك يا فارس 
فارس باستغراب:عمي 
احمد بفرحه:عرفت توصله كيف يا ابوي
(ملحوظه:أحمد لما بيجي يتكلم ف الصعيد بيتكلم بلهجته الاصليه)
بعدها قال أحمد بجديه:يا ابوي
الجد:جول يا والدي
احمد:أن شاء الله هنعمل حفلة بمناسبة رچوع والدي سيف وعياله وبمناسبه رچوع والدي فارس
لواحظ بفرحه:خلف
الجد بهدوء:ايوه
وصمتوا ولم يتجرء احد آخر على الكلام ابدا فمن ينطق بعد كلام الجد والذي هو الكبير هنا
###################
استيقظت أميرتنا على صوت رن الهاتف وكان أميرنا فارس هو مين يوقظها وكانت رنة هاتفها هي! (ولا بت ولا نيله معايا حبيبتي ست الكل
ملك بخضه:البيت بيوقع البيت بيوقع
 ردت ملك بصوت ناعم:الو
فارس بحب:صباح الخير يا قلبي عامله ايه
ملك بنعاس:الحمدلله….
فارس بتوتر:ملك كنت عايز اقولك حاجه
ملك:………
فارس بستغراب:ملك انتي فين
ملك:……….
فارس بصوت عالي:ملك
ملك بخضه:ايوا ايوا انا معاك اهو فيه ايه!؟
فارس بحنان:عايزه تنامي يا قلبي
ملك بنعاس:امممم
فارس بحب:طيب خلاص ساعه وهكلمك تاني
ملك بحب:ماشي باي
أغلقت الخط وهي تتمنى رؤيه فارسها المحبب لقلبها في أحلامها الورديه
####################
كانوا يجلسون جميعا وكل واحد يفكر بشئ فجاءه قالت اسيل بهمس لفارس:عيزاك في موضوع
فارس:ماشي يا حبيبتي
صعدت اسيل وفارس للأعلى تحت نظرات الجميع المصوبه اتجاههم
جلس فارس مع اسيل فاحتضنته وبداءت بالبكاء
فارس بخضه:اسيل مالك يا حبيبتي انتي كويسه
هزت اسيل رأسها برفض وهي تقول:خايفه اوي يا فارس
فارس بحنان:من ايه يا حبيبتي
اسيل بخوف:خايفه أن أي حد دلوقتي يجي يعايرني بالماضي بتاعي
فارس بحزن ودعم:طول ما انا جانبك محدش يقدر يكلملك نص كلمه
اسيل وهي تنظر له:تفتكر حد يقدر يتجوز بنت مطلقه يا فارس
نظر لها فارس فخر وهو يكور وجهها وينظر في عينيها:كونتي متأكده انك احلى اخت في الدنيا كلها ومفيش حد في جدعنتك وطيبة قلبك فاهمه يا هبله
هزت اسيل رأسها ودموعها تاخذ مجرها على خديها فاحتضنها فارس
وهو يقول في نفسه:انا اسف يا أسيل مقدرتش احافظ عليكي بس 
####################
نزل فارس وهو يقتحم مكتب وهو يقول:يا جدييييي يا جدااااي
ظهر الجد من خلفه وهو يقول:چرا ايه يا فارس يا والدي اتجنيت ولا ايي
مسك فارس جلباب جده وهو يقول برجاء:عايز اتجوز يا جدي وحياة امك
الجد بفخر وضحك:بس إكده بت ام فخريه بت كيف فلجة الجمر كنت عارف انك هتعچب بيها يا والدي
فارس بقرف:ام فخريه ايه بس يا جدي انت حظك حلو جبتلك صورتها من تليفون البت اسيل
فتح فارس الهاتف وجاء بصوره ملك
الجد بذهول:وه وه وه كيف فلجه الجمر يا والدي
فارس بغيره:كفايه عليك كدا
فارس بلهفه:ها يلا البس بسرعه انا مستنياك هنا
الجد بتساؤل:مستنيني ليه
فارس بهيام:علشان تروح تجوزهالي يا جدي انت لحقت نسيت
الجد بغضب::دلوجت انت بتتكلم چد
فارس بجديه:وجد الجد كمان يلا بقى يا جدي علشان خاطري
الجد بعصبيه:أنت اتچنيت إياك ولا اييه
فارس بهيام:جننتي بحبها
نظر له الجد بصدمه أهذا هو حفيده فارس الذي قال في الماضي أنه لا يمكنه أن يحب فتاة مهما حدث
الجد بنفاذ صبر:طيب اصبر آخر الاسبوع
فارس بسرعه:بس..
قاطعه الجد بحزم:متنساش انك هتنجل هنا جريب يا فارس وهتفتح المستشفى اهني وانك محتاج وجت
فارس بتفكير:ماشي يا جدي
جاء الغفير وهو يركض ويرزع على الباب باستمرار:يابا الحچ يابا الحچ
الجد بعصبيه وهو يفتح الباب:عايز ايه يا وچه ألبومه
الغفير بفرحه:سيف بيه هنا سيف بيه اجي هني يابا الحچ تعالى بسرعه وشوفه
خرج الجد ووجده أمامه نسخه طبق الأصل عن والد فارس فهم تؤام 
فارس بصدمه:دا ابويا يا جدي 
الجد :ابوك ليه تؤام يا والدي.
فارس بصدمه:……
يتبع..
لقراءة البارت الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!