Uncategorized

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم نور
رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم نور

رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم نور

زليخه قاعده في المستشفى امتا هسمع خبرها البت دي بس وارتاح زي القطط بسبع أرواح  
الدكتور خرج من عند فرحه 
عدنان جري عليه خير طمني يادكتور 
الدكتور دي حالت تسمم ولذم ابلغ البوليس عنها
ابراهيم تبلغ ليه يادكتور تلاقي كلت حاجه بايته ولا حاجه 
الدكتور حضرتك بعد تحليل الماده اللي كانت في الاكل اللي كلتوا انسه فرحه طلع الاكل مخلوط بسم فران ودي جريمه 
ابراهيم  واه يعني بتي انتحرت صوح زي ماقالت زليخه 
زليخه بكدب ايوه ايوه كانت عايزة تموت نفسها يادكتور علشان مش عايزه تتجوز ود العمده بس هو عشان واد كبير البلد مانقدرشي نقول لاه 
ابراهيم واه كلام ايه اللي انتي بتقوليه دا يازليخه ليه هو انا غصبتها تتجوز ياك
عدنان اوعي تغطي علي عملتك السواده دي يازليخه وتقولي كده علشان تدري  جريمتك السوده دي واكيد انتي اللي حطتي السم في الوكل لفرحه علشان عايزه تخلصي منها 
زليخه واه واعمل كده ليه انا يعنى 
عدنان انتي عارفه ليه 
عدنان اعمل بلاغ يادكتور دلوك
ابراهيم واه عايزني اتجرس وسط البلد يا عدنان  ويقولوا مرات براهيم مسجونه ورد سجون
الدكتور لذم ابلغ
صوت من بعيد واه يادكتور من متا الصعيد بيدخلوا الحكومه في مشاكلهم 
الدكتور بس دي جريمه ياادهم بيه  
ادهم احنا اهل مع بعضين ونحلها واكيد البت كلت حاجه بالغلط يادكتور لا هي حالت انتحار ولا هي حالت قتل
الدكتور بس ياادهم بيه
ادهم مابسش يادكتور الله يرضا عليك
الدكتور امرك ياادهم بيه ومشي 
ابراهيم عايز افهم كل حاجه دلوك يا عدنان ايه الكلام اللي قولته من شويه دي
عدنان اسأل مراتك ياعمي 
زليخه وانا مالي يبقا يسأل فرحه لما تقوم 
ابراهيم لاه عايز اعرف كل حاجه دلوك
عدنان مراتك هي اللي سمت فرحه علشان كانت عايزيني انا عريس بتها وعلشان بتكره فرحه لانها بت ضرتها 
زليخه كداب 
عدنان انتي اللي كدابه يازليخه والله في سما لولا عمي ابراهيم وسمعته في البلد انا كان حبستك ورمتك كيف الكلاب في السجن 
زليخه واه شوف يا ابراهيم بيقول ايه عدنان علي  مراتك 
ابراهيم بصوت عالي  لو كلام عدنان صوح يازليخه هطلقك وارميكي زي الكلبه بره فرحه اتحملت منك كتير 
ــــــــــــ عند كريمه 
خلود نازله الطف يارب 
كريمه حصل ايه ياخلود
خلود فرحه في المستشفي لسه عدنان اتصل على كنان من شويه وكنان خرج يجري وبتصل علي كنان مش بيرد انا خايفه يكون فرحه جرلها حاجه
كريمه ان شالله خير اتصلي تاني 
خلود رنت علي كنان تاني 
كنان الو 
خلود بلهفه كنان فرحه ملها ياكنان
كنان عارف ان فرحه صديقت خلود واكتر من اخت
كنان بكدب لاه ولا حاجه بس صحبتك كلت اكل مش زين وتعبت بس دلوك هي بخير ماتقلقيش عليها
خلود يعني هي بخير 
كنان بكدب ايوه بخير ولو مش كانت نايمه كان خلتك كلمتيها 
خلود لاه المهم انها بخير الحمدلله سلام
كنان سلام
كريم ها حوصل ايه 
خلود فرحه كانت تعبانه شويه ودلوك الحمدلله بخير كريمه طيب 
كريمه سرحت في كلام ادهم
فلاش باك
ادهم جه من عند هند وعزه مديق ومخنوق
امه امه 
كريمه نعم ياقلب امك
ادهم انتي صوح كونتي قاصده تزقي هند علي الارض علشان تصقت
كريمه والله ياولدي انت عارف ان انا صوح مش بحب هند بس اللي جاي دي واد ولدي واعز الولد ولد الولد كيف المثل مابيقول انا اتعركت معها صوح بس هي وقعت لوحدها ياولدي انا مليش صالح
ادهم امه انا تعبت منيكم كل يوم عراك كل مشاكل وعراك بسبب ومن غير سبب 
كريمه سكته
ادهم امه انا هبني بيت لمراتي بره وارتاح من وجع الراس دي علشان تعبت
كريمه واه ياادهم دا انت البكري عايز تهمل امك علشان بت الكلاف دي
ادهم بغضب ادهم هند مراتي وانتي امي ومش عايز ازعل حد بتعملي فيها كل حاجه عفشه وهي ساكته وعمرها ماقلت كلمه عفشه في يوم عنك وصابره وساكته انا هبني لمراتي وعيالي بيت جديد عشان الكل يرتاح وبعدين خرج
كريمه واه ياعزه انتي وبتك عايزين تاخدو ولدي مني 
خلود مالك يامرات عمي 
كريمه بتوهان ها لاه ولا حاجه 
ادهم راح يومها عند هند وقال ليها انو هيبني بيت جديد ليها وكده الكل يرتاح 
ــــــــــــ عند عزه
هند ليه يامه ادهم ماجاشي من الصبح  
 عزه معرفشي يابتي الغايب حجته معها
هند يارب يكون بخير وميكونشي زعل من كلامك معها
عزه وانا قولت ليه ايه يعني
هند علي البيت الجديد يامه
وافتكرت كلام امها ل ادهم 
عزه بص ياولدي مراتك هتفضل هنا في الحفظ والصون لحد ماتعملها البيت الجديد انا مش هودي بتي تاني عند امك كريمه يمكن تقتلها المره الجايه وانا مش مستغنيه عن بتي الواحيده
ادهم خلاص ياخاله انا امرت الرجاله يبنوا في البيت وكلها شهر ولا اتنين ويكون جاهز
هند صوح ياادهم 
ادهم صوح ياهند وربنا يسهل سلام عليكم 
هند فجأة كده سلام عليكم
ادهم مش فاضى يابت الناس معايا شغل
عزه روح ياولدي شوف حالك 
هند خلي بالك من نفسك
ادهم قرب علي هند وباس دمغها ربنا يعدي الايام دي علي خير
هند يارب 
ـــ،،،
عزه هند يا بت ياهند 
هند فاقت من تفكيرها ها ايوه يامه 
عزه مالك يابت
هند ولا حاجه يامه 
عزه طيب يابتي اقوم احضرلك اكل علشان تقومي بخير
هند لاه مش عايزه اكل يامه لما اطمن علي ادهم الاول 
عزه تلاقي الراجل مش فاضي يابتي هقوم اعملك واكل بسرعه عشان تقومي لبناتك يابتي 
هند طيب 
ــــــــــــ  في المستشفى
فرحه فاقت
عدنان حمدلله علي سلامتك ياحبت جلبي
فرحه بتعب الله يسلمك يا عدنان
ابراهيم قرب علي فرحه وحضنها بتي الحمدلله انك بخير
فرحه تعيش يابوي 
ابراهيم من اللي عمل فيكي كده يابتي 
فرحه بصت علي بدور وزليخه وبعدين قولت معرفشي يابوي يمكن الاكل مسموم 
ادهم وكنان حمدلله علي سلامتك يافرحه خوفتيني عليك
فرحه بتعب انشالله تسلموا يارب 
وبعدين الكل خرج
عدنان ليه مش قولتي الحقيقه يافرحه
فرحه بتعب علشان خاطر ابوي اخاف تجرا ليه حاجه يا عدنان وابقا يتيمه الاب والام وقعدت تبقي 
عدنان كونت عايز اقطعها بس ادهم وكنان منعوني 
فرحه ربنا ياخدلي حقي منها حسبى الله ونعم الوكيل فيها
عدنان نامي ياجلبي وانا هقعد جنبك
فرحه بتعب بصت علي عدنان وبعدين راحت في النوام
ــــــــــــ  بره
زليخه انا مروحه اعمل اكل ل فرحه يابراهيم اكل المستشفيات دا مش بيرم
ابراهيم روحي يابت الناس 
زليخه روحت هي وبدور 
حمدان من بعيد زليخه اهي وبتها معها والله لذم اقتلك يازليخه واخد حقي منك 
ومشي وار زليخه واستنا مكان فاضي علشان يقتلها بعيد عن الناس
ــــــــــــــــــ عند خلود
كنان وصل علي البيت 
خلود بلهفه ها ياكنان طمني فرحه كويسه
كنان ايوه كويسه الحمدلله وبخير 
خلود براحه طيب الحمدلله طمنتي 
كنان قعد علي السرير اه يارجلي من امبارح واقف على رجلي في المستشفي مع عدنان وعمي ابراهيم
خلود البركه فيك فيك الخير ياكنان لكن قولي حصل ايه معها
كنان…… ساكت
خلود بصت مش بكلمك ياكنان 
كنان نام من التعب بهدومه حتي من غير مايغير
خلود حطت اديها علي شعر كنان تلاقي تعبت جوي النهارده نام ياود عمي نام وخرجت بره الاوضه
ــــــــــــــ
عدنان عمي ابراهيم
ابراهيم نعم ياولدي 
عدنان فرحه بعد ماتطلع من المستشفي انا هكتب عليها واتجوزها 
ابراهيم واه وليه بسرعه كده ياولدي 
عدنان ايوه انا كل حاجه جاهزه يبقا لذمتوا ايه التاخير
ابراهيم بس ياولدي مش هنلحق نعمل حاجه 
عدنان كل حاجه جاهزه وانا عايز فرحه بشنطت هدومها بس 
ابراهيم ربنا يسهل 
عدنان لاه  ياعمي رد عليا وقول موفق ريح قلبي 
إبراهيم اللي تشوفه ياولدي 
عدنان بفرح تسلم ياعمي ربنا يخليك انا هدخل افرح فرحه علشان تخف بسرعه
ابراهيم الله يفرحكن ياولدي
ــــــــــــــــ عند زليخه
اقف اقف 
أدهم خاله زليخه ليه ماشيه لوحدك انتي وبدور 
زليخه ركبنا معاك ياولدي الطريق طويل
ادهم اركبي ياخاله وانا هخلي معاكم سواق يوديكم ويجيبكم لحد ماتخف فرحه
زليخه اصل ياولدي تسلم
حمدان من بعيد نفتي مني المره دي يازليخه لكن مش هسيبك
ـــــــــــــــــ عند خلود 
كنان صحي من النوم
خلود كل دا نوم
كنان ليه هى الساعه كام
خلود الظهر يدن من بدري 
كنان افتكر لعبه مع خلود وقال العب شويه معها
كنان انا لذم اخرج بسرعه دلوك
خلود ليه معاك ايه
كنان ببرود ولا حاجة 
خلود رد ياكنان مستعجل ليه 
كنان انا خارج ياخلود شكلك عايزه تتعركي (تتخنقي) وانا مش فاضي ورايا عروسه عايز انقيها مع امي
خلود بغيظ ماشي ياكنان روح نقي اللي يعجبك
كنان ببردور طيب وخرج
خلود عااااه ومسكت فازه كسرتها علي الارض ورمت كل حاجه كانت قدام المريه بتعتها
كنان ورا الباب عاايز يدخل
 قلبه حرام عليك مراتك تتعزب كده من الغيره
عقله لاه خليها تتعزب هي وجعت جلبي كتير
وبعدين مشي
———
زليخه وصلت البيت متشكرين ياادهم بيه
ادهم لا عادي ياخاله هبعتلك. السواق كمان شويه يوديكي عند فرحه
زليخه في سرها قطع فرحه وسنين فرحه مش عارفه كيف قامت علي حيالها بعد كل السم دا
ادهم سلام ياخاله
زليخه مع السلامه ياولدي
ودخلت البيت
حمدان بره مداري وشه من الناس انا قاعد هنا لحد ماتخرجي يازليخه قاعدلك هنا ومش ماشي واصل 
——–عند هند
ادهم خبط وعزه فتحت الباب
عزه يا الف مرحب نورت ياولدي
ادهم تسلمي ياخاله 
هند وقفت بتعب ادهم انت جيت
ادهم كنت مشغلوا شويه
هند المهم انك بخير
عزه والله ياولدي ماراضيه تحط حاجه في بقها من الصبح علشان انت مش جيت
ادهم ليه كده ياهند
هند خايفه عليك ياسي ادهم
ادهم قرب علي هند تسلمي يابت الناس يااصيله
عزه احضر لقمه بسرعه يمكن تاكل معاك
ادهم انا تعبان وعايز اروح انام
هند كل معايا الاول وبعدين روح
ادهم تمام
كل مع هند وبعدين قعد شويه ومشي
——عند خلود
كنان كان بياخد دوش خلاص وراح يلبس مش لقي الهدوم
كنان فين خلجاتي ياخلود (هدومي)
واه ياگنان عايز تتجوز عليا وكماني بدور علي عروسه مع امك 
كنان هاتي خلجاتي(هدومي) ياخلود وبعدين نتكلم الدنياه برد
خلود بعيد عن باب الحمام لاه خليك تنشف من البرد جوه وتقول حقي برقبتي ياكنان قال عايز يجوز عليا قال 
كنان هموت من البرد يامجنونه انتي هاتي الخلقات ياخلود ربنا يهديكي يابت الناس
خلود بعند احسن خليك تموت ياكنان
كنان لو طلعت هطلع عينك ياخلود
خلود طلعها عيني ياكنان 
كنان لبس شورت كان في الحمام وخرج لخلود 
خلود اول ماشافت كنان خارج بالشورت قالت 
واه ان شالله تموت ياكنان طالع كده كيف ياجليل الحياه قدامي  وحطت اديها علي وشها 
كنان ان شالله تموتي انتي يابت عمي ماانا لوفضلت في الحمام هموت صوح من البرد
خلود كانت ماسكه الهدوم في اديها خد اهو ويلاه البس واحد قليل الحياه صوح
كنان قرب علي خلود وكله مياه وقال لاه انا زين كده ومش هلبس حاجه ياخلود 
خلود في سرها يخرب بيتك شكلك حلو قوي انت كلك ميه كده
 وبعدين فجأة زقت كنان بعيد عنها 
خلود بعد كده وروح البس بقولك
كنان بعند لاه مش هلبس 
انتي زعلانه ليه علشان  هجوز عليكي 
خلود وازعل ليه يعني عادي 
كنان هتكون احلا منك وعاقله عليكي وكماني لسه هيكمل 
خلود مسكت فازه ضربت بيها كنان كفياك كلام لحد كده حرقت دمي ياكنان ياود كريمه
كنان اه يابت المجنونه بس مرات عمي عاقله تعالي هنا 
خلود وهي بتجري في الاوضه لو جبت سيرت الجواز تاني مش عارفه هعمل فيك ايه المره الجايه ياكنان الزفت
كنان مسك خلود يدك الطويله دي عايزه القص ولسانك كماني
خلود بعد عني 
كنان لاه 
خلود بصت علي كنان وقالت وبعدين يعني 
كنان يابوي اهي عيونك دي اللي بتقتلني في كل مره تبصي عليا ياخلود
خلود بكسوف اتحشم ياكنان وروح البس 
كنان حضن خلود لو تعرفي بحبك قد ايه ياخلود عمرك ماتصدقي اني ابص لوحده غيرك
خلود بكسوف وطتت وشها واه ياكنان بتقول كلام حلو قوي 
كنان مش لساني اللي بيقول دا قلبي ياخلود 
خلود بصه علي الارض بكسوف 
كنان انتي صوح بتكرهيني ياخلود 
خلود بلهفه لاه ياكنان انا مش حبيت حد في حياتي قدك وكنت ارفضّ كل العرسان علشانك
انت وبس ياكنان
كنان بس انا اتقدملك ياخلود وانتي برضو رفضتيني 
خلود بكسوف معرفشي عادي اهو اللي حصل 
كنان قرب علي خلود بحبك يامجنونه وبحب جنانك دي وكل حاجه فيك بحبها 
خلود تايهه في عيون كنان وكلامه 
خلود بهايم صوح ياكنان
كنان صوح ياقلب كنان وشال خلود لف بيها وبعدين نزلها
خلود دوختني ياواد عمي
كنان محدش دوخني غير قلبك العنيد دا ياخلود
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المؤامرة للكاتبة منة محسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!