Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ياسمين جمال

ف فله السيوفى 
ف غرفه المكتب 
سامى :ازاى حسام يعمل كده دا بنت عمه 
حسن :انت عارف اخوك من زمان بيكرهنا ولما مات خدنا ولده قلنا هيطلع كويس بس طلع اوسخ من ابوه 
سامى :وجوزتها لأبن على الهوارى يحسن تسلملوا بنتك بيدك 
حسن :مكنش قدامى خيار تانى والا  كان شرف بتى ضاع 
سامى:انا معرفش هيحصل ايه لازم نخبر زياد وأسر بالموضوع 
حسن :بس انا معنديش استعداد اقولهم ع حاجه زى كدة 
سامى:ولا انا بس كده هما مسالمين ولو حصلنا حاجه مش هيعرفوا عدوهم  وانت لازم تقولهم 
حسن :ربنا يستر ياسامى لو عرفوا هيقولوا لغيد وغيد هيضمر 
وكمان عايزنى اقولهم ان غيد وليلى ولاد خالتكوا وان على مش ابوه الحقيقى 
سامى:خلاص سيبها لظروفها 
حسن:عايزين نشوف فرح اسر وريم 
سامى:نشوف العيال ونحدد 
حسن:لا بعد اسبوعين 
سامى :ماشى 
…………………..
فى شقه غيد يرن جرس الباب ليقوم بفتح غيد ليجد امه وخالاته وبناتهم   ودخلوا جلسوا ف الصالون 
سناء:الف مبروك حبيبي  فين مرات ابنى اسلم عليها 
غيد :جوه اروح اندها 
سناء :ازيك يزياد انت وأسر 
زياد :تمام يطنط 
اسر :تمام الحمد لله 
سميه خالت غيد  :فين العروسه ولا مش عايز توريهانى 
غيد :لا طبعا يطنط هروح اندها 
حلا بنت خالته وكانت تريده :وهى بتعمل ايه جوه مش عارفه ان ف ناس جايه 
نظر لها غيد بغيظ وكاد يرد ولكن خرجت ليلى وقالت :معلش بقا حاجات عرايس انتى مش عارفه وخبطت رأسها اه نسيت انتى لسه متزوجتيش  يلا نظرت حلا بغيظ ولكن نظر لها غيد مبتسما ودخل لروما 
سلوى مامة حلا   :متلمى بنت يسناء مش شايفاها 
ليلى :ايه ده اهوه يطنط نظر لها الجميع 
لتقول ليلى باقى بنتك عشان انتى عايزة تلميها بساعدك ???????????????????????????? نظر لها الجميع مبتسما ماعدا القلوب الحاقدة 
ف الغرفه 
دخل غيد وجد روما مرتديه بنطال وبلوزه جميله محترمه وشعرها ع شكل ديل حصان 
نظر لها غيد بنظرات اعجاب 
روما :غيد غيد 
غيد :هاه 
روما :ميصحش كده ونظرت لريم التى تنظر لهما  بإعجاب 
غيد:اسف  
ريم :لا عادى      
وخرج غيد وهو ماسك روما مأنكجها  وورائهم ريم 
سناء :بسم الله ما شاء الله 
وسلمت روما ع الجميع وجلست بجانب غيد وجمبها الفتيات 
سميه :حلوة مش بطاله 
كادت ترد ليلى ولكن نظرة امها منعتها 
سناء :عسل يروما قمر اربعتاشر  ربنا يحرسك من العين ويحميكى من الحاقدين 
“كان ردا بطريقه جميله”
شاكى (فكرينها ولا لأ ) :بس مش كبيرة عليك يغيودى 
نظرت لها روما بغيظ من كلمتها 
حلا :ايوه صح يشاكى هو عندك كام سنه يغيودى 
نظرت روما بغيظ وقالت ٢٤ سنه ثم نظرت لغيد وقالت ماشى ع غيودى دى فرحان مش كده ماشى هوريك 
شاكى :سبحان الله مع ان شكلك بيدى أكبر من كدة يقول عندك تلاتين او اكتر بس سنك صغير 
نظرت لها ليلى بغيظ ع وقاحتها 
روما :هو انتى عندك ١٠ سنين 
شاكى :???????????????? مش للدرجه يعنى انا عندى ٢٥ سنه 
روما :عربيه 
شاكى :ايه إللى غريبه 
روما :ان عقلك بيقول عندك ١٠ سنين وشكلك بيقول ٣٠ وجسمك بيقول ٣٥  ولبسك انك ٢٠   
ضحك الجميع ????????????????????????????????????????????????????????????????????????
شاكى :انت بتضحك يغيودى بدال متديها قلمين يفوقوها 
غيد :اولا انا اسمى الدكتور غيد  وانا حاليا متزوج ومسمحش حد يقولى كده غير مراتى  ثانيا  :مضحكش ليه هى قالت الحقيقه مش حاجه غلط ليضحك الفتيات مرة أخرى 
ثالثا :مين دى إللى اديها قلمين وعشان مين عشانك انتى  رابعا  إللى يدخل بيتى يحترم اهل البيت 
لتقطع سناء الشجار مش هتضيفينا يروما 
قام الفتيات  إلى المطبخ 
ليلى مشفتوش البت حلا كانت عماله تبس ع زياد وأسر وغيد ازاى وكمان البجحه شاكى 
ريم :شوفت ولا هما عمالين يبتسموا ليها 
روما : ولا عماله تقول غيودى وهو عادى ولا هامه 
ريم :بس قذفها ف الاخر 
ليلى :بس بردوا اسكتى انتى قلبك طيب لازم نعمل مقلب ف الاتنين 
روما :الاتنين   مين 
ليلى :البنات والشباب 
روما :يبقا مقلب 
ليلى لا اتنين 
ريم: ازاى 
ليلى :الشباب مقلب مرأى ف الحال 
اما البنات مقلب ف الخارج 
روما :يخرب بيتك ابت 
ريم :مش فاهمة حاجة 
ليلى :حد يحوش البت دى من وشى غبيه قوى 
روما :طب هتعملى ايه 
ليلى :عيب عليكى دانا ليلى كله موجود يكوتش 
فتحت ليلى إحدى ضرف المكتب واخرجت كيس موضوع عليه ملح  انجليزى 
وكيس آخر به شطه 
روما :ليلى ناويه ع ايه 
ليلى :????????????????????????????????  ولا حاجه الملح للبنات والشطه للشباب  
روما وريم :لا دا يعملونا كفته واحنا هناكل ازاى ولو اتلغبتط الطباق 
ليلى :لا متخافوش خطه مدروسه احنا هنطلع اتنين واحده تعزم ع البنات والتانيه ع الشباب 
روما البنتين بس 
ليلى لا بس مش ع الكل واحدة من خالاتى بس 
ريم :اشمعنا 
ليلى :عشان لو للكل هيعرفوا ولو للبنتين بس هيعرفوا اما واحدة وواحدة والاتنين كله من الاكل يبقى إللى مكلتش الملح هتقول مش احنا بس انا هحتلها ده حاجه مختلفه وغير مضرة 
روما :يخرب بيتك 
وفعلا الفتيات  عملوا المقلب وخرجوا واعطوا الأطباق حسب الخطة 
شاكى :انتوا مش هتاكلوا 
روما :ليلى هتجيب حاجتنا دلوقت 
ف المطبخ 
البنات دول اغبياء عملت ف الآخرين ومش هعمل فيهم ???????????????????? وضعت لروما برشام هلوسه ف العصير مفعوله بعد ساعتان 
وخرجت بالعصير وذهبت لروما وقالت لها تأخذ الثلاث كبابى العصير منجه 
اخذت روما  وأعطت ليلى الجميع العصير 
ليلى :مش بتاكلوا ليه يجماعه  
 اخذ كل واحد طبقه والفتيات العصير
وعندما بدأ الشباب ف تناول الجاتوه اذا شعروا بالشطه وأخذوا يكحون اخذت كل فتاه  كبايه من الماء واعتطها لمن تحب 
ليلى ل زياد 
روما ل غيد 
ريم ل أسر 
ليقولوا براحه وانت بتاكل قالتها كل فتاه 
لينظر الشباب بغيظ وانتقام 
خاف الفتيات من النظرة وجلسوا ع كنبه أخرى  بعيدا عنهم والشباب يأكلون عنوه واثبات رجولتهم أمامهم ولكن ف داخل كل منهما نار موهجه   من الفتيات ومن الشطه …
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!