Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسماء نبيل

وقفنا عند امير وهو يحمل قمر عائد الي بيت الغابه عندما قبل الوصول إلى منزل مارد بالقرب من  الباب
قمر، امير امير نزلني
امير باستغراب، ليه يا قلبي.
قمر، عشان مارد
امير بحذم، قمر انا مش عاوز جنان انت مراتي مش صحبتي وهو عارف ده.
قمر بتردد، بس.
امير وهو يدخل بها، بس ايه، هو بعد الي حصل بنا امبارح في بس اسكتي يا قلبي و…
ليقطع كلامه صدمته فالباب الداخلي للمنزل مفتوح وهناك اثار دماء علي الارض.
قمر بخوف. هو ايه الي حصل.
امير، معرفش استني هنا
قمر بخوف، لا ماتسبنيش
امير بحنان، ماتخفيش يا قلبي انا معاكي بس خطر تدخلي قبل ما اتاكد واطمن.
قمر بدموع، خلاص متدخلش انت كمان
امير، ما هو انت مش هتعرفي تمشي.
قمر، لا همشي نزلني بس
لينزلها امير ويضعها خلف ظهره، خليكي ورايا
ليدخلا ويجدا ما لم يتوقعه احد ف شريف وحامد وجاك مدبحين ليضم امير قمر ويخفي عيونها بصدره وياخذها ويخرج
امير، قمر انت تعرفي الناس ده
قمر ببكاء، ايوه دول الي سعدوني انا ومارد
امير، طب اهدي المكان هنا خطر يلا نروح عندي عشان اعرف اتصرف ليذهب قمر وامير الي منزله ليجد الجميع على اعصابهم
قبل خمس ساعات من الان كان الجوكر قد علم مكان قمر وضعفت قواه جدا فعلم بوجود قمر مع امير.
Flash back
الجوكر، انا مش عارف مالي.
احد رجاله، اجبلك بنت من الي تحت.
الجوكر، ماشي.
لياتي له احد رجاله بفتاه بعمر ١٦ عام ليذبحها ويستحم بدمها ولكن دون فائدة.
الجوكر، انا استحميت بدم البنت لكن مفيش حاجه حصلت انا حاسس ان قوتي بتضعف اوي. 
احد رجاله، وده معناه ايه يا زعيم .
الجوكر، ليه معني من اتنين يا قمر ماتت يا اما اتحدت مع امير وفي الحالتين ده دمار اعرفلي مارد فين. 
الرجل، مارد اتحدد مكانه في الغابه الشرقيه. 
الجوكر، اتحرك فورا وخد معاك حامد وابنه وخطيب بنته ومعانا. 
ليبدا بالتحرك ليتزامن ذلك مع وصول مارد منزل امير وعندما لم يجده قتل جاك وحامد وشريف بدم بارد وترك جثثهم عنده ليراهم ولكن من ذهب  هو امير وقمر. 
back
ذهب امير بقمر منزله ليجد الجميع علي اعصابه فهم علموا بما حدث وصدم مارد بشده 
مالك، امير انت كنت فين ايه ده قمر معاك. 
لينتفض ادم ومارد عندما سمعوا ذلك 
مارد وهو يقترب من قمر بغضب، انت كنت فين وطلعتي من البيت ليه انا قولت تلك متطلعيش انا قلت هجيبلك ادم بس انت مسمعتيش الكلام شفتي ايه الي حصل. 
امير بزعيق، انت بتزعقلها كده ليه متزعقلهاس كده 
ادم وهو يقترب من قمر ويضمهار، بس اهدوا انت عامله ايه يا قلبي وحشتيني. 
امير بغيره وهو يسحب قمر من احضانه، ايه يا شبح ده مراتي انا. 
ادم، اه مراتك بس اختي وصحبتي وبنتي الي ربتها علي ايدي 
مارد وهو يقترب من قمر، انت كويسة. 
قمر، ايه وانا اسفه بس كنت زهقانه فطلعت متزعلش. 
مارد بحنان، الحمد لله انك طلعتي لو كنت فضلتي يعالم كان ايه حصل انا الي اسف انا كنت علي اعصابي من ساعه ما رجعت وانت مش موجوده كنت هموت من الخوف. 
قمر، طب هو حصل كده ازي. 
مارد، معرفش انا جيت هنا عشان اطمن عليكي بس مكنتيش موجوده ولبعدها كنت هرجع انا وادم عشان لو رجعتي بس الجو كان وحش اوي فمالك اقترح اني افضل وفتحت الكاميرات ولقيت شريف وهم بيدبحوه وبعدها الكاميرات اتقفلت كنا هنموت من الخوف عليكي كنت حاسس اني مربوط الحمد لله انك بخير يا عمري. 
أثناء كلام مارد وقمر كان امير يحاول الوصول الي قمر ولكن مالك يبعده ويمسكه
امير، سيبني ده حاضنها. 
مالك، ده اخوها متخوفهاش منك اهدي. 
امير بتذمر طفولي، بس ده مراتي انا وانا بس الي احضنها. 
مالك وه يكتم ابتسامة، طب اهدي يطمنوا عليها وبعدين اعمل ما بدالك تمام. 
امير بزعل طفولي ، طيب 
ادم…. 
نعرف بعدين ادم هيقول ايه وهيتصرفوا ازي فيما حدث وكيف سيتم انقاذ قمر
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى