Uncategorized

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى سامح

 رواية نغم حياتي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم هدى سامح

مراد بتسليه: نغم اهدى شويه اتفضلى ي سيلين.

ثم ذهب مراد وسيلين بعيد عنهم نسبيا. 

نغم وجها احمر من كتر الغضب.

نغم: مااااااشيي ماااااشييى ي مراد الكلب اما عرفتك مين هيا نغم انت والبرص إلى معاك دى .

شيرى بهمس: اتتتقللى يبت كده هتفضحينا.

نغم بغيره قاتله: اااميييى يختى اااميييى

شيرى بنفس الهمس: اااامييى يختى اااامييى

زياد: ي اخت ريا ي اخت سكينه اى انا مش مرتاحلكم .

لم ينظرو إليه من الاساس عيونهم على سيلين ومراد.

نغم : لاااااا بنت الكلللب بتحط ايدها عليه وششششرف  جوووز خالتى  منا عتقاها ثم ذهبت إليها بغضب كا الريح وهيا تشمر كلتا يديها .

ذهبت اتجاههم وامسكت سيلين من شعرها وانفجر مراد ضاحكا على مجنونته اما زياد وشيرى كان يهدو نغم

نغم وهيا جالسه فوقها وتضربها

نغم:ممممحححدش يووووحشنااااااى سييبوناااااى عليها بنت الصصصرمه وأكملت فى الضرب مالك يختى عملا نفسك هيفاء وهبى وانتى شبه البرص الجعاان ….انااا هكسرلك ايدك يروووحممككك وجااايه بماااايوه اى يرروووحمممك محدش مالى عيين اهلللك ولاااا ايييى وأكملت فى الضرب وهيا تسبها.  

زياد: يدين اومى الله يرحمك ي سردين قصدى سيلين ثم التفت إلى مراد وقال حوش نغم يعم وللهى هتقتلها البت معتش فيها حاجه سليمه مش عارف اى البيضحك فى كده ثم انفجر ضاحك هوا لاخر هههههههه احنا وقعتنا محبره هههههههههه مش هنعرف ناخد نفسنا ههههههههه 

شيرى بغضب: خدوو علشان يوحشك يعنيا.

زياد بخوف: رقتك بتقتلنى.

مراد وهوا يحمل نغم من على سيلين: يبنتلمجنونه خلااااص يبت خلااااص البت ماتت نقرأ الفاتحه عليها ههههههه ثم حملها على كتفه .

نغم وهيا تضربه على ظهره:سسسسبااااااى عليها أنثى البطططرييق ديياااات وللهى منا عتقاكى يبنتلجزمه وانتت يرووووحممك عاملى روميووو وبتقولها اتفضلى ي سردين ماااشى يا ابن عاااايده نزلناااى انتا مودينى على فييين خلينى اكمممممل عليها ودورك جااى ثم ضربها على مؤخرتها.

سكتت نغم .

مراد: اسكتى يمجنوونه جبتيلى صداع هههههههههه مش تقولى انك واقعه فيا كده كنت راعيت مشاعرك هههه.

نغم بخوف: طااااايب نزلنى كده .

مراد بتسليه: لاااا لازم نتكلم.

نغم : هتكلم وانا على كتف اهلك كده طاب احنا رايحين فين ماما زمنها بتسأل عليا .

مراد بضحك: لااا مامتك زمنها روحت متخفيش زياد قالهم انك معايا.

نغم بخوف من تواجدها معه بمفردهم: انتتت انتا عايز تتكلم فى اى مفيش حاجه بينى وبينك نتكلم فيها.

مراد بخبث: وللهى اومال البنت إلى انتى شلفتيها دى اى. 

نغم: ههههههههه انت مفكر انو انا عملت كده علشان غيرانه عليك هههههههه ثم قالت بنبره بكاء منا عملت علشان كده فعلا نزلنى بقا.

مراد بضحك:هههههههههه مجنونه انا مش عارف انا حبيتك ازاى بجنانك دا.

نغم بنبره بكاء:مراد طب نزلنى وللهى بطنى مغصت من كتفك….على فكره هذا اسلوب غير لاق وعلى شان كده الغى رحلتشى.    

مراد:ههههههه ي مجنونه خلاص وصلنا.

نغم:طب حمدالله على السلامه نزلنى بقا.

انزلها مراد ثم جرت منه نغم 

نغم: هههههه خازوق من المريخ ههههههههه تعيش و تاخد غيرها يبتااع سااااردين.

مراد وهوا يجرى وراها: وللهى ي نغم الكلب لهعرفك .

نغم بضحك وميوعه:طلقنييييى لو مش عاجبك طلقنييييى

مراد:اتنيلى مش لما اتجوزك لأول هههههه ثم لحق بها وامسكها وحاصرها بين يديه ونظر فى عينيها الذى يعشقهما. 

نغم بتوتر:ا ا مراد انا كنت بهزر معاك ي جدع هههه فى اى بتبصلى كده ليه .

  مراد بحب:اترينى مكنتش عايش وانتى مش معايا.

ثم احتضنها بقوا : سامحيني ي نغم ارجوكى ادينى فرصه بس اقولك السبب.

نغم وها تبكى:انا كنت ميته ي مراد كنت جسم بس اما روحى كانت معاك ….. انت اذتنى اووى ي مراد.

أخرجها من احضانه وقال وهوا ينظر اليها: لااا يقلب مراد مراد يضحى بحياته كلها علشان ضحكه من نغمه.

نغم ببكاء وهيا تضربه على صدره: تساعدنى انك تبعد عنى هااا…..تساعدنى وانت مش جمبى وسندى…..دا انت حتى طول الخمس سنين مكلمتيش بالتلفون حتى…كل هذا وهيا تضربه.

امسك مراد يديها : لو كنت كلمتك او حتى سمعت نفسك كنت هضعف واجى مصر من غير تفكير حتى.

كانت نغم تبكى بشده.

مراد: يحببتى انا عملت كل دا علشان مصلحتنا صدقينى.

نغم ببكاء: يعنى اي يعنى انك تبعد عنى من مصلحتك . 

مراد: لاااااا يحببتى انتى حياتى كلها انتى الهوا إلى بتنفسه 

انا هقولك على كل حاجه من خمس سنين

فلااااش باك.

 كا ن مراد يكلم نغم على الهاتف بعد ان  أنهى كلام معها ظل يضحك ويفكر فيها وابتسامة حالمه تشق شفتيه قاطعه ولده

  بقسوه:وللهى عال اوى ي أستاذ مراد.

مراد التفت إليه باحترام: ازاى حضرتك يبابا .

مهاب بقسوه: حضرتى لسه فاكر تسأل على حضرتى.

مراد:انا عملت حاجه غلط يوالدى.

مهاب بقسوه: ايوا كككلل حياتك غلط داخل ككلليه اييى كلاااام قال اى هتبقى دكتور وسكككت كنت بتشتغل معايا فى الشركه دلوقت حالك ا تقلب وبقيت بتسرمح مع بنات الناس وسايب كل حاااجه عليا كنت مفكرك راجل للاسف خيبت ظنى فيك.

مراد.بغضب: اى إلى انت بتقوله دا يولدى.انا بحب نغم وهتجوزها.

مهاب بقسوه: هههههههههه ههههههههه ضحكتى وللهى تتجوز اى وانت لسه عيل بشخه مكملش عشرين سنه ههههههه دا هيا هتكون ابنها فى حجرها وانت لسه بتكون فى مستقبلك ولا انت معتمد على فلوس ابوك هههههه قال اتجوزها قال.

مراد بحزن: لااا يوالدى انت عارف ان انا ممكن اعمل اى وعمرى معتمدت على فلوسك لما كنا بره انا كنت بدير شغلك وهعمل شركتى الخاصه بيا ونغم هتبقا معايا.

مهاب بنفس القسوه: اييييه الكلاام الفااارغ إلى بتقوله دا هوا لعب عيال انت مفكر انو هيا مش هتسيبك وهتقبل تعيش معاك يوم تأكلها وعشره لااااا هتسيبك وهتزهق منك. 

بااااك

كان مراد يبكى: مقدرش اعيش من غيرك ي نغم فكره انك ممكن تسبينى بتقتلنى ف قولت انا هسافر وهعمل شركتى الخاصه علشان اعيشك العيشه إلى انتى تستحقيها علشان اعيشك ملكه مكنتش بنام فى اليوم الا ساعتين كنت عايز أكبر شركتى إلى بدأت بيها من الصفر وحققت نجاح كبير بقت ملك لاقتصاد فى وقت صغير وملقبنى اصغر رجل أعمال فى االعالم وكل دا مش هدفى مسك يديها وقبلها وقال انتى هدفى ي نغم حياتى كل إلى انا عملته دا علشان خاطرك ومش ندمان لو هخلينى العمر كله فى غربه علشان لحظه معاكى مش هتردد. ثانيه واحده.

 كانت نغم فى زهول مما يقوله انهو عان أكثر منها ثم قامت واحتضنته نغم: انا عايزه اتجوزك.   

مراد انفجر ضاحك عليها: ههههههههههه ي مجنونه طب أتلقى دا التقل صنعه.

نغم بطريقه مضحكه وهيا بين احضانه: لااا انا عايزه اتجوزك مليش فيه زهقت من السنجله.

مراد بحب: وانا وللهى يمجنونه.

نغم وهيا تخرج من احضانه: تيجى اخطفك

مراد بعشق من طفولتها: ههههههههه معنديش مانع كلى ليكى.

نغم: علشان تعرف انى ديمقراطيه بس وللهى وكانت ترفع اصبعها بطريقه مضحكه وللهى ي ابن عايده ان ماتجوزتنيش فى ظرف شهر هقولهم انك اغتصبتنى ولااازم تصلح غلطتك اهووو اللهم بلغت ههههه

مراد : هتلبسيلى مصيبه يخربيتك ههههههه لااا وعلى اى هتجوزك وخلاص هههههه.

نغم وهيا تقفز من الفرحه: ييييسسس ههههههه

مراد بعشق: يلا يمجنونه هتخطفينى فين.

نغم ببساطه كادت تقتله: هخطفكك طول العمر.

مراد: هتقتلينى ي نغم.

نغم بهيام: انت إلى هتموتنى بحلاوتك دى اى ألحلاوه دى وللهى لو مروحتنيش هتجوزك دلوقت هااا.

مراد: يلا يمجنونه هههههه ربنا يصبرني عليكى.

…………  .  

فى مكان آخر كانت تلك الجميله تبكى على حالها انها تلك السمراء الرقيقه منه .

منه لمحسن: اى الغييرك ي محسن انا عملت حاجه دايقت منى .

محسن بوجع ولكن يقول بقسوا: انااااا معتش طاااايقك هوا انتى ليييه مششش عاييزه تفهمييى هااا احنا معدنااش لبعض.

منه ببكاء: حط عينك فى عينى وقول كده وصدقني مش هتشوف خلقتى حتى بالصدفه.

اغمض محسن عينه: ايييى إلى بتقوليه داا 

منه بامل: علشان تعرف بس ان محسن لسه بيعشق منه .

محسن: لااا ي منه اناا معتش بحبك صدقينى .

ثم خرج .

ظلت منه تبكى ف زوجها الذى كان يعشق التراب الذى تمشى عليه تغير معها وأصبح يكرهها.

فرنت على صديقتها.

نغم:الوو اذيك ي أم نغم ههه 

منه ببكاء: نغم الحقينى .

نغم: مالك يحببتى .

منه: انا محتجالك اووى ي نغم مليش حد غيرك.

نغم: انا جيالك حالا بس اهدى يحببتى بالله عليكى اهدى.

…..

نغم لمراد

نغم: مراد انا لازم اروح لمنه ….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاكي للكاتبة اسراء.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!