روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء التاسع والعشرون

رواية احببت فارس الصعيد البارت التاسع والعشرون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة التاسعة والعشرون

رعد:ماشي لو عاوزه تنامي شويه نامي
ريتال:لا مش عاوزه ويلا عشان تاكل
رعد:مش جعان بقول
ريتال:انا قولت الي عندي وقامت جابت الاكل
رعد:متعصبنيش مش جعان
ريتال:استغفر الله العظيم كل يرعد بدل ما اكلك بالعافيه
رعد:ولله
ريتال:يلا بقي
رعد:ماشي
ريتال:فضلت تأكلو
_________
بقلم حبيبه محمد
رعد:كفايااا
ريتال:ماشي
رعد:روحي نامي بقي
ريتال:لو عوزت حاجه انا جمبك
رعد:ماشي
ريتال:راحت علي السرير الي قصادو ونامت
رعد:كان بيبصلها وبس

 

الساعه 2:5بليل
ريتال:رعد
رعد:..
ريتال:رعد
رعد:امم
ريتال:انت لسه صاحي
رعد:اتخمدي يريتال
ريتال:نامت
الساعه 5:00الفجر
ريتال:كانت بتتقلب كتير وبتحلم زي عادتها
ريتال:لا رعد رعد متسبنيش
ريتال: بعياط سسليم سيبو لا لا رعد متسبنيش
رعد:قام بنوم في اي
ريتال:بعياط يرعد متسبنيش انا اسفه ولله
رعد:قام راحلها براحه بتعب
ريتال:بعياط وصويت رعد الحقيني
رعد:هزها جامد ريتال ريتال
ريتال:..
رعد:ريتال قومي

 

ريتال:قامت بسرعه
رعد:في اي اهدي
ريتال:بعياط سسليم
رعد:اهدي مالو
ريتال:هياخدك مني
رعد:ياخدني فين متخفيش انا اهو
ريتال:لا هيمو*تك يرعد
رعد:متخفيش انا معاكي اهو ومش هيمو*تني
ريتال:حضنتو رعد انت مش هتسبني ومش هترحلو صح
رعد:صح
ريتال:اوعدني ونبي
رعد:حاضر بس نامي حالن
ريتال:بعياط اكتر لا لازم توعدني حالن مليش دعوه
رعد:حاضر اوعدك اني مش هسيبك ومش هروح لسليم
ريتال:انت وعدتني
رعد:حاضر
ريتال:..
رعد:يلا كملي نومك
ريتال:انا خايفه انام لوحدي وروح مش معايا
رعد:لي يعني هي روح مالها اتعودي تنامي لوحدك

 

ريتاال:لا
رعد:طب اعمل اي يعني
ريتال:انا هاجي انام جمبك ومش هعمل حاجه توجع الجرح ولله
رعد:لا
ريتال:بدموع معلش
رعد:خلاص ماشي وانا بهزر معاكي يكتكوته تعالي يلا ومتعيطيش
ريتال:بجد
رعد:يلا بقي
______
بقلم حبيبه محمد
ريتال:نايم كويس
رعد:اه يلا نامي انتي
ريتال:حاضر
بعدين كملو نومهم
عند روح ويزن
روح:قامت الساعه 3:00
روح:راحت اوضه يزن
يزن:كان نايم
روح:دخلت براحه وراحت ليزن
روح:هزت يزن براحه يزن يزن

 

يزن:..
روح:يزننن
يزن: في اي
روح:انا خايفه اوي
يزن:لي
روح:عشان ريتال مش معايا وزمانها بتحلم وبتعيط اعمل اي
يزن:متخافيش رعد زمانه معاها
روح:طب انا خايفه انام لوحدي
يزن:تعالي نامي جمبي
روح:لا عيب
يزن:هتيجي ولا انام
روح:بزعل هاجي
يزن:زعلتي لي
روح:عشان بتقولي هتيجي ولا انام
يزن:مهو اعمل اي عاوز انام وتعبان
روح:الف سلامه
يزن:الله يسلمك يلا تعالي
روح:نامت جمبو
يزن:هتمو*تيني
روح:ولله
يزن:بهزر معاكي وانتي بار*ده كدا

 

روح:شكرا شكرا يعم يزن
يزن:العغو يلا نامي بقي
روح:حاضر ونامت
يزن:شاف روح لقاها نامت خدها فحضنو ونام
الساعه 7:00
رعد:قام براحه من جمب ريتال واخد هدوم ودخل يغير
بعد ربع ساعة
بقلم حبيبه محمد الاشرم
ريتال:قامت ملقتش رعد جنبها اتخضت
ريتال:بتوتر ررعد انت هنا
رعد:..
ريتال:يرعدد
رعد:طلع من الحمام اي في اي
ريتال:براحه رد من ساعتها خوفتني
رعد:لي
ريتال:بحسب حصل حاجه
رعد:لا متخفيش

 

ريتال:طيب يلا عشان تفطر
رعد:أفطر اي بس بشعرك الي معرفتش انام منو دا
ريتال:لي
رعد: كل شويه يجي علي وشي
ريتال:معلش حقك عليا اقصو
رعد:ياريت
ريتال:حاضر اول مهتخرج هقصو
رعد:انتي اتجننتي لنا بقولك كدا وخلاص اياكي تقصي شعره منو انتي فاهمه
ريتال:طيب يرعد اهدا في اي انا كنت هقصو عشان ميدايقكش تاني
رعد:حته لو دايقني متقصهوش برضو
ريتال:حاضر يلا عشان تفطر
رعد:ماشي
عند روح ويزن
روح:قامت لقت يزن حاضنها جامد
روح: يقليل الادب اوعاا
يزن:…
روح:يزن يزننن
يزن:الله يهديكي في اي
روح:انت حاضني كدا لي يقليل الادب

 

يزن:ولله بقي في حد يصحي حد كدا
روح:اه انا
يزن:قومي ابت من جمبي قومي
روح:ماشي ييزن يبو*مه
يزن:انا طب مش هاخدك معايا لريتال ورعد
روح:ماشي هاجي ب العربيه بتاعي بس لو حصل حاجه متبقاش تتكلم بقي
يزن:مردش عليها وقام
روح:انا رايحه البس عشان اروح لرعد وريتال
يزن:راح طلع هدوم ودخل ياخد شاور
بعد نص ساعه
روح:خبطت علي يزن ودخلت
يزن:مين
روح:انا ييزن وراحتلو
يزن:كان بيلبس الساعه
روح:انا انا ونبي هلبسهالك
يزن:ماشي
روح:أخدتها ولبستهالو اي رأيك
يزن:جميله تسلمي
روح:استني البرفان وحطتلو
يزن:شكرا بس اي الحلاوه دي
روح:اي خدمه يلا نمشي

 

يزن:يلا ونزلو
________تحت
بقلم حبيبه محمد
نسرين:روح يحبيبتي الهدوم دي والأكل لريتال ورعد
فيروز:هاجي معاكو ييزن
يزن:خليكي هو ممكن يخرج انهارده
فيروز:هاجي وخلاص
يزن:معلش خليكي مع الداده بدل متقعد لوحدها
فيروز:حاضر
يزن:ورعد أن شاء الله يخرج انهارده
فيروز:أن شاء الله سلملي عليه ونبي
يزن: حاضر
بعدين يزن اخد روح والحاجه ومشيو
بعد شويه وصلو ودخلو
روح:فتحت الباب بسرعه
ريتال:كانت قاعده رووح حبيبتي وحشتني اووي
روح:انتي اكتر ولله
يزن: رعد عامل اي حالن
رعد:تمام بس اي المحن دا دول لسه سايبين بعض امبارح
يزن:هنعمل اي يعني
رعد:يلا ربنا يصبرنا

 

روح:خدي يروحي دي هدوم ليكي ودا اكل لرعد
ريتال:طيب يقلبي هروح اغير واجي
روح:طيب
روح:عامل اي يرعد دلوقت
رعد:الحمدلله
روح:الحمدلله ريتال نامت امبارح ازاي
رعد:عادي يروح في اي
روح:هاا لا عادي بسأل
رعد:بشك طيب
بعد شويه ريتال خرجت
روح:يلا يحبيبتي عشان تاكلي انتي ورعد
ريتال:اه رعد يلا عشان تاكل وتاخد العلاج
رعد:ماشي اصبري شويه
ريتال:لا يلا بقي عشان تخف
رعد:كلي انتي
ريتال: يلا يرعد بقي
رعد:ماشي
روح:طلعت الاكل ليهم وقعدو ياكلو

 

_______خلصو
ريتال:يزن هو رعد هيخرج امتي
يزن: هروح اسأل
ريتال: طيب
بعدين راح يسأل ويحاسب المستشفي هو وروح
رعد: مش عاوزه تحكيلي حاجه
ريتال: لا زي اي
رعد: اي حاجه
ريتال: لا
رعد: طيب انتي حره
ريتال: عاوزه اقولك اني كنت واخده فكره عن كل الرجاله الي ف العالم مكنتش متوقعه اني هلاقي حد كويس زي جدو بس لقيت
رعد: امم
ريتال: انت يرعد انت اثبتلي ان فعلا ربنا بيعوض وان ممكن نكون مغصوبين علي حاجه بس لما اتعود عليها واحاول احبها هكتشف ان الحاجه الي مغصوبه عليها دي عوض ربنا ليا وفعلا ربنا بيعوض انا مش مصدقه ان ربنا كان بيسمعني انا مبين البشر دول كلهم وعنيها دمعت قد اي ربنا جميل اووي يرعد
رعد: كان مركز مع كل كلمه بتقولها مش انتي بس الي ربنا سامعك ربنا سامعنا كلنا وشايفنا وحاطط لكل شخص فينا بعد. تعب عوض جميل مستنيه ف نهايه الطريق
ريتال: حقيقي
رعد: اه وربنا بيحبك عشان كدا عوضك ب روح

 

ريتال: لا يرعد انت عوضي الي ربنا كافئني بيه فنهايه الطريق
رعد: ضحك نهايه الطريق لسه مجاش
ريتال: بعدم فهم يعني اي
رعد: هتفهمي كل حاجه فوقتها يكتوكته
ريتال: ضحكت مكنتش اتخيل ان ممكن مسمعش كتكوته دي تاني
رعد: متقلقيش مش هتخلصي مني
ريتال: ضحكتلو مش عاوزه اصلا
عند يزن وروح
يزن: للدكتور لو سمحت هو رعد. هخرج امتي
الدكتور: بص لروح ممكن يخرج انهارده بس ينتظم علي العلاج
يزن: رجع روح ورا ضهرو تمام
الدكتور: حضرتك ممكن تدفع عند الممرضه الي هناك دي وانا هكتبلو استماره خروج
يزن: ماشي وراح
الدكتور: كان بيبص لروح
روح: في اي ييزن
يزن: مفيش
روح: طيب
يزن: لو سمحت

 

الممرضه: بمغازله اؤمر يجميل
روح: زقت يزن عاوزين نحاسب يختي
الممرضه: اه حاضر وبصت ليزن اختك قمر خالص شكلها صغنن
يزن: بص لروح الي باين انها متغاظه حب يدايقها اه قمر اووي
بقلم حبيبه محمد
روح: بغيظ لا يختي انا مش اختو انا مراتو متعرفيش
الممرضه: احم سوري بس شكلك ميديش انك متجوزه خااص باين انك اختو الصغننه رزح: اه يحبيبتي اصل هو ملوش ف التركيب الي زيك ليه ف العود الفرنساوي الي زي
الممرضه: اتحرجت حضرتك ممكن تقولي اساعدك ازاي
روح: اه يختي كنا عاوزين نحاسب
الممرضه: اسم المريض
روح: رعد يختي
الممرضه: ب الكامل يا انسه
روح: الله ما قولت مدام يزن يحبيبتي
الممرضه: اسفه معلش نسيت
روح: لا ولا يهمك كنتي عاوزه اي
الممرضه: الاسم ب الكامل

 

روح: ااسم اي
الممرضه: المريض ي مدام
روح: اه سوري اصلي نسيت
الممرضه: تمام
روح: رعد ايهاب القط يحبيبتي
الممرضه: تمام امضي هنا يا استاذ
روح: خليكي معايا انا وهاتي اما امضي يختي واخدت الورقه ومضت وكل دا ويزن هيفطس من الضحك
روح: بصت ليزن جامد ادفع يا جوزي يا حبيبي
يزن: ضحك من عنيا يقلب جوزك
وحاسبو
الدكتور: اتفضلي يا انسه الاستماره
روح: بأبتسامه شكرا
الدكتور: العفو انا دكتور عمر لو احتجتي اي حاجه دا الكارت بتاعي
روح: هاا بس
الدكتور: بس اي يقمر
يزن: بس اصلها متجوزه
الدكتور: احم مش باين عليكي خالص
يزن: زق الدكتور وانت مال اهلك
الدكتور: مينفعش كدا حضرتك انا بكلمها هي

 

يزن: وانا ابقي جوزها يخفيف هي اي المستشفي المقرفه دي
روح: مسكت ايد. يزن خلاص ييزن
الدكتور: بصلها
يزن: شد وش الدكتور بصلي انا وخلي روح تبقي وراه
الدكتور: مردش
روح: خلاص ييزن يلا بقي
يزن: اسكتي انتي
روح: يعني اي اسكتي انتي
يزن: يعني اسكتي انتي يروح
روح: لا معلش يعني اي اسكتي انتي هو انا كنت بشتغل عندك ولا بشتغل عندك وكان واقفه قدامو وبتتكلم
الدكتور:فضل يضحك دا انتي دمك عسل خالص
يزن: بص لروح بعصبيه
روح: لا بقولك اي يخويا مش عشان ساكته تفضل تتكلم ما قالك اني متحوزه وبعدين انت اقرع وبارد اصلا
الدكتور: لو سمحت احترمي نفسك
يزن: كان لسه هيتكلم لقي روح سبقته

 

روح: م اما تبشي تحترم نفسك انت يلا ييزن دول عالم ز*بالة
يزن: بص للدكتور بغضب ومشي
يزن: بعصبيه هو انتي مبتسكتيش لي
روح: خلاص كنت اسيبو يعاكسني
يزن: ما لو حضرتك مش مظبطالي نفسك كانك رايحه تتجوزي مكنش فتح بوقه
روح: مش فاهمه دا انا ليا فيه ولا اي وبعدين ما انت كمان مظبط نفسك والبتاعه الي هناك دي كانت بتكلمك
يزن: بعصبيه اه بس مش زيك وبعدين بتتكلمي معاه لي اصلا
روح: وانت بتتكلم معاها ليه اصلا
يزن: انتي مالك ةنتي9
روح: وانت مالك اكلمو او اكلم غيرو انت مالك
يزن: يعني اي انا مالي انتي مراتي
روح: لا يحبيبي دا جواز علي ورق والسلام
يزن: شاطره والورق دا تبليه وتشربي ميته يتني انتي فكلا الحالتين مراتي حتي لو ورق زي مبتقولي
روح: مش فاهمه

 

يزن: وانتي من امتي بتفهمي
روح: بصتلو بعصبيه تصدق انك بني ادم بارد ومتختلفش عن الدكتور دا
يزن: انا
روح: اه وسابتو ومشيت
رعد وريتال كانو قاعدين لقو روح داخله وشكلها متنرفز
ريتال: مالك يبطه
روح: مفيش يلا نمشي
رعد: ضحك اتخانقتو
يزن: جه انتي بتقوليلي انا الكلام دا يبت انتي
روح: اه وبت اما تبتك
يزن: دا انتي بارده وبعدين انا اسالك براحتي ومن حقي امنعك. تكلمي اي حد حتي لو مين
روح: لا الكلام دا علي نفسك
يزن: طب احترمي نفسك يدل مضربك.
روح: بصدمه تضرب مين
يزن: مردش
ريتال: باااس اي تزم وجيري هنا

 

روح: مانتش شايفه الجدع دا بيقول اي
يزن: لا شوفي انتي الي بتقولي اي
روح: لا انت الي بتقول كلام مجنون وميدخلش العقل
يزن: انا برضو ولا انتي يا ام عود فرنساوي
روح: 😳😳انت بتتريق عليا ييزن
رعد: ببزعيق بااسس اسكتو انا تعبان
الكل سكت
بقلم حبيبه محمد الاشرم
رعد: اي في اي انتو جاين تشفوني ولا تتعبوني اكتر
روح: مش انا هو
يزن: لا مش انا هي
روح: لا ه…
رعد: بعصبيه بس اسكتو انا مصدع
ريتال: حطت ايدها علي الجرح رعد. اهدا عشان متتعبش اكتر وبصت ليزن وروح لو هتفضلو كدا امشو هو تعبان انتو جايين تتخانقو يروح وهو تعبان
روح: انا مقصدش بس هو الي..
ريتال: خلاص في اي انتو كنتو. طالعين كويسين اي حصل
روح: بصي يست… وحكتلها

 

رعد: ازاي يروح يعاكسك وانت ييزن كل دا واقف
يزن: كل ما هتكلم. تتكلم وكنت هصربو مسكتني
ريتال: اتنيل اسكت يرعد انت جيت تكحلها عميتها
رعد: ضحك وسكت
ريتال: اسمعو انتو الاتنين الي حصل ميتقررش والجواز ممكن يكون علي ورق بس اعتقد يروح انك انتي ويزن اخوات وقريبين لبعض يعني من حقو يخاف عليكي
يزن: بنتصار ظهر الحق
ريتال: انا بتكلم تسكت
يزن: انا هسكت عشان قلتي كلمتين حلوين بس
ريتال: وانت ييزن حتي لو الحواز علي ورق نفس الكلام ليك وبعدين فوق كل دا انت جوزها وهي مراتك يعني مينفعش دا يحصل قدام حد. ومتعملوش حاجه هيقول انكو مش بتطيقو بعض ويا روح. يزن خايف عليكي وبيحبك وانت ييزن روح بتحبك وبتخاف عليك
روح: بصتلها وتنحت
ريتال: ضحكت لو مش بتحبو بعض مكنتوش غيرتو علي بعض يهبل

 

روح: ريتال اسكتي
ريتال: ضضحكت طب عملتو اي ف الراجل الغلبان الي بقالو سنه ومخرجش دة
يزن: يلا يرعد قوم هتمشي
رعد: احسن وقام
ريتال: مسكت ايدو
رعد: انا كويس
ريتال: طيب ومسكتو برضو
رعد: بس طلعتي بتفهمي اهو وبتصلحي علاقات
ريتال: ضحكت بحاول اقلدك…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى