Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث عشر 13 بقلم ياسمينا

عند اساف وياسمين ….
اساف : هنروح فين 
ياسمين : شقتي 
اساف بسعاده : بجد 
ياسمين : مش انت متجوز وفضلت تقول حياتك بعد جواز حاجه وقبل جواز حاجه 
اساف بتسغراب : عرفتي منين 
ياسمين بسخرية : مانا عارفه اشكالك كويس 
اساف بضيق :  بجد عرفتي منين 
ياسمين : انا ياسمين ابقا صحبه امال واعرف اركان 
اساف : ينهار اسود روحت في داهيه بصي انا مش كدا 
ياسمين بضحك : اومال ازاي 
اساف بحضك : بجد انا اتغيرت شويه 
ياسمين : واضح 
اساف : طب ايه حكايتك 
ياسمين : تعرف وسام ماجد 
اساف بسرعه : طبعا ده صحبي سوء وانا صحبو سوء يااااه ايام والله 
ياسمين بضيق : ايام مقرفه 
اساف بضحك : لا طبعا كان كلها نسوان 
ياسمين بغضب : ماتلم الفاظك ياراجل انت 
اساف بضحك : اعملك ايه مانتي فكرتني بلذي مضي 
ياسمين بضيق : انا ابقا بنتو 
اساف بصدمه : نعمممم نعممممم انتي بتقولي ايه وسام مخلف شحطه
ياسمين بغضب : قولتلك لم الفاظك 
اساف : طب احكي حكايتك 
ياسمين بدأت تحكيلو عن وسام ومامتها
اساف : طب وسام مالو مش غلطان 
ياسمين بغضب : نعم 
اساف : بصي ياياسمين هو فعلا مغلطتش ده اتجوز 
ياسمين : اتجوز عرفي
اساف  : حبيبتي افهمي وسام كان بيحب مامتك جدا وحكالي كتير عنها وهي كانت بتحبو وهي ست محترمه أطلقت اصلا قبل ما وسام يدخل حياتها ولما دخل اتجوزتو 
ياسمين بستحقار : اتجوزت واحد يعتبر لسا عيل واصغير منها بكتير وعرفي 
اساف : عيل ايه 19 سنه يبقا عيل تعرفي ابوكي ده 
ياسمين بغضب : متقولش ابوكي 
اساف بسخرية : اه صح دا باين انتي الي امو اصلا ده وسام اجمل واحد فينا دا يابنتي الي بيشوفو يقول عليه عندو 20 سنه لسا 
ياسمين بضيق : مش مهم عندي كلام ده 
اساف : دانا لو بنت كنت اتجوزتو ياشيخه 
ياسمين بصتلو بخبث 
اساف : مالك يابت في ايه لالالاااااا متفهميش غلط 
ياسمين بضحك : ضحكتني
اساف : يلهوي ليكون عندي عيال من الستات الي كنت ماشي معاهم 
ياسمين انفجرت من ضحك 
اساف بمزح : لالا متضحكيش دا اركان هيقتلني لو ده صح 
ياسمين بضحك : مش خايف من مراتك 
اساف بضحك : لا حنين طيبه أما اركان وزفته بتاعتو بجد ممكن يموتوني 
ياسمين بضحك : علشان تعرف تتصرمح 
اساف بخبث : مش هنروح الشقه 
ياسمين بضحك : لا اله الا لله ياستاذ انا متجوزه 
اساف : بجد ياااااااه دانا بعشق النوع ده 
ياسمين ضحكت جامد علي اساف واساف ابتسم انو قدر يضحكها ومسك تلفونو وبعت رساله لي وسام 
اساف : معايا حاجه تخصك عنيها سوده شعرها طويل وعندها 20 سنه????♥️
????عند وسام كان قاعد في عربيه اريان هو واريان وشهد 
وسام : خلاص ضاعت مني يعني 
اريان بغضب : ازاي سبتها تروح 
شهد : اهدو علشان نعرف نفكر 
وسام  سمع صوت رساله جتلو علي تلفونو فتح تلفونو بهدوء وشاف رساله بصدمه 
وسام : احلف 
اساف : والله????
وسام : عايز اشوفها ونبي ياااساف 
اساف : اممممم تدفع كام اصل بنتك مزه اوي الصراحه ????♥️
وسام كتب بغضب : اتلم دي بنتي  
اساف : خلاص ياعم تعال استلمها????????
وسام : انت فين يازفت
اساف : زفت طب والله مانا قايل
اريان كان شايف كل ده وبعدين مسك تلفون خالو ورن علي اساف واساف رد 
اريان بضيق : انت فين وهي معاك ازاي 
اساف بخبث : انت مين 
اريان : جوزها 
اساف بضحك : اه دا انا وياسمين رايحين شقتها 
اريان بص علي تلفون وقال : ايه القرف ده 
وسام بضحك : بيهزر معاك 
اريان بضيق : متعصبنيش ياراجل انت 
اساف : وسام كان بيحكي عنك كتير وبيقول انك احسن مننا كلنا
اريان بثقه : طبعاااا 
اساف : طب تعال استلم مراتك 
اريان : العنوان 
اساف بخبث : ماقولتلك الشقه 
اريان بغضب : انجز 
اساف بضحك : العنوان …..
اساف قفل تلفون وبص علي ياسمين لقها متعصبه 
اساف : احم هو انا وانا بتكلم موتطتش صوتي 
ياسمين بغضب : لا 
اساف بضحك : يقطعني 
ياسمين بغضب : والله 
اساف بضحك : اهدي بقا 
ياسمين بصتلو بضيق وسكتت 
________________________________________
????عند سيف ????
سيف وعاصم وصلو الصعيد وراحو علي البيت علطول وحبسو ميرا
سيف : بص علشان منخليش ناس يقربو من مكان ده لازم نطلع اشاعه فيه 
عاصم بتفكير : زاي ايه 
عليا بسرعه : مثلا نقولو انو مسكون بلعفريت وكل ناس شافونا واحنا جاين 
عاصم : مش فهمك 
ريم : عليا قصدها أن احنا لو ضحكنا عليهم وقولنلهم أن فيه جن هنا مش هيصدقو ف لازم نعمل نفسنا ميتين علشان يصدقو
عليا : علشان يصدقو أن اي حد بيجي في البيت ده بيموت 
سيف : تصدقو فكره حلوه 
عاصم : بس هنحتاح اريان في حاجات دي
سيف : هو اكيد جاي بكرا 
ريم : طب يلا ننقل الآثار تحت الارض 
سيف : يلا اريان قالي أن في اوضه تحت الارض  بابها مصفح 
عاصم : ايوا فعلا 
ريم : طب يلا 
وبدأو ينقلو الآثار تحت البيت…
________________________________________
????عند جعفر ????
جعفر كان قاعد معا فرعون 
جعفر بغضب : الحيوان نقل الآثار 
فرعون بشر : عندي فكره 
جعفر : ايه هي 
فرعون : اريان هندمرو لانو الاقوه هو ساحر يبقا لازم الساحر يتقبض عليه 
جعفر : ازاي وهو عامل زاي الزيبق 
فرعون بخبث : هتشوف اولا انا هعمل نفسي الساحر وهقعد اقتل في اطفال وفي ناس بريئه وادبس كل ده في اريان وبكل سهوله 
جعفر بابتسامه : يخربيت دماغك 
فرعون : تلميذك 
جعفر بخبث : شكلها قربت 
فرعون بصلو بخبث وبعدين ابتسم ..
__________________________________________
????عند اساف ????
بص علي ياسمين لقها نامت كان باين عليها التعب وبعد دقيقه بظبط اريان وصل بعربيتو واساف طلع من عربيتو 
اريان : هي فين 
اساف بخبث : تعبت ف نامت 
اريان بضيق :  اخرس بقا أحسلك 
وسام سبهم وراح لي ياسمين وفتح باب العربيه وفضل يتأملها اريان جاه وراه 
اريان : وسع خليني اشلها
وسام بغيره : لا طبعا أنا الي هشلها دي بنتي 
اريان بضحك : نعم 
وسام بضيق : معرفش بقا بس انا غيران متقربش من بنتي تاني أحسلك
اريان بضحك : مالك ياوسام 
شهد بأيتسامه : طبيعي دي غيره الاب علي بنتو
اساف بضحك : مش مصدق انو اب اصلا 
وسام قرب من ياسمين وشالها 
اريان بخبث : هات بس اشلها 
وسام بغضب : قولت لاااا
وسام شالها وودها عربيه اريان ورجع لي اساف 
وسام : ازيك يا صاحب السوء 
اساف : وحشتني والله 
اريان : شكرا انك فضلت معا ياسمين 
اساف بأبتسامه: ده وجبي 
اريان : يلا علشان اتأخرنا 
وسام بص لي اساف : لينا لقاء تاني ياصحبي 
اساف بأيتسامه : طبعا 
وسام سلم علي اساف واساف ركب عربيتو وتحرك ووسام ركب وراه جمب ياسمين وشهد قدام واريان كان مستغرب من تصرفات وسام بس شهد كانت فاهمه 
اريان  : مش فهمك 
وسام بضيق : طب اسكت وقفل الازاز الدنيا برد عليها 
اريان بصدمه : من امتا وانت كدا 
شهد بضحك : عادي مهو بقا اب طبيعي 
اريان : طيب ياستي 
وسام قلع الجاكت بتاعو وحطو علي ياسمين وبعدين حطه راسها علي كتفو ومسك أيدها لقها سقعه اوووي مسك أيدها وفضل يدفيها 
وسام بهمس : مش هسيبك تروحي مني وهعوضك عن كل حاجه حصلتلك صدقيني 
اريان ساق جامد علشان يلحق يوصل الصعيد بسرعه اما شهد لما شافت معاملة وسام لي ياسمين حست تجاه وسام بحاجه غريبه بس كل الي كانت حاسه بيه أنها فرحانه أنها مرااتو أما اريان كان مبسوط أن ياسمين بنت خالو العزيز حس انها بقت مربوطه بيه اكتر وده فرحو اووووي وسأل نفسو هو بيحبها ولالا ……؟!!!!!!!!!!!!!
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!