Uncategorized

رواية نيروز والظابط الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سماح أبو داغر

 رواية نيروز والظابط الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سماح أبو داغر 

رواية نيروز والظابط الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سماح أبو داغر 

ووصلنا الفصل الي فات لحد
نيروز دموعها كالشلال ع وجها وبتعيط جامد
الداده بدموع ..اهدي يابنتي مش كده انا بعيط
نيروز…
تعرفي حسيت بالوجع ده لما انا مريت بيه
الداده …..سمحيه ي بنتي وقربي منه وبلاش تبعدي وحوالي تشوفي الحلو الي جواه داه كان بيموت من غيرك وقتها في المستشفى انتي صرختي عليه وبداتي تزعقي وتعيطي عليه وهو وقتها كان مستحمل وكان كل يوم بيجي يقعد معاكي وياكل معاكي ويحكيلك قد اي هو قوي بيكي
وفعلا نيروز وهي في المستشفى حست بجد قريب من قلبها اوووي وهي سمعته وقد اي اترجها انها تقوم وده الي خلها نها تفوق وترجع تاني
هزال دخلت عليهم اي النكد ده ي حاجه انتي وهو
ناس كءيبه
نيروز فرحت أن هزال موجوده حضنتها ودموعها لاتتوقف فهي صديقه الدرب والحياه بل هي العمر الجميل المتبقي منها فكيف هذه الصداقه الصادقه والصديقن الوفيه لصديقتها فهي تعشقها وتعتبرها نفسها الأخري ????????????((لو عندك صديقه بتخاف عليكي وبتحبك وديما معاكي في المره قبل الحلوه حفظي عليها مش هتلاقي زيها تاني )))????????????????
هزال اهدي ي حبيبتي واسمعيني
هزال اسمعيني ي نيروز للآخر
نيروز بدأت تهدا
فلاش باك
وقتها لما حكتيلي وورتييني حسيت أن الصور دي فاك من الاخر انا وكمان انتي عارفه انا بعشق التصوير الفوتوغرافي ((هزال بتحب الفتوغراف من وهي صغيره هويتها المفضله انها تطلع فتو عراقي بس المجتمع والناس والكلام ده منعها ))وقتها انا خت الصور منك وقولتلك هعنها عندي عشان محدش يشك انا كنت بقولك كده عشان اعرف ميين الفتوغراف دي واي الي ورها روحت الاستوديو الي الحاجات دي معموله في وحكالي ع كل حاجه لما اديته فلوس هزال ممكن اعرف مين الي عمل عندك دول
الشخص بتوتر لا دول مش عندي ومينفعش اطلع اسرار الاستوديو هزال طب تاخد كام وتقولي ه
الشخص عيونه لمعت لم سمع سيرت الفلوس 1000جنيه هزال اتفضل اهم بس تقولي ع كل حاجه الشخص تعالي معايا هزال بدء يحكيلي كل حاجه واني في انسه اسمها لوليا جنبه هنا واديته خمس الاف جنيه بس عمايل أيده وعشره كاميرا وايجار شقه ومطعم وعصير البرتقال وقتها كانت لوليا بتعيط لاحمد وبتقوله انو بتحبه نيروز دموعها نازله واتصدمت يترا اختها تعمل فيها وكل ده عشان الفلوس الفلوس ممكن تغير النفوس كده ((الضربه تجيي من اقرب الناس ليك )))لا ومش كده كمان وحطت منوم في العصير ولما احمد حس بالدوحه خدتوه هي وطاعته ع الأوضاع وفكت القميص بس منمتش معاه نهاءي هي بس عملت كده عشان تحسه بالزنب ويديها فلوس وانتي تتطلقي منه وتمسكه من أيده الي بتوجعه وتاخد منه فلوس وفعلا حست احمد بالزنب وانو خانك بس هو مكنش في وعيه اصلا وساحبت منه 100الف جنيه وفعلا حسابها في البنك 500الف جنيه بس مش عارفه الباقي ده منين نص مليون لما روحت البنك وسالت
))))نرجع تاني نيروز مصدومه اووووي ازاي اختها تعمل فيها كده واليييييه عشان الفلوس نيروز حضنت هزال وبدأت تتدمع جامد هزال اهدي ي حبيبتي مينفعش كده
نيروز انا كنت بعزبه ي هزال وكرهته الداده روحيله ي بنتي هو محتاجك دلوقتي اكتر من اي وقت
***********★********
عند احمد المهمه بدأت ويمكن ميرجعش تاني والله اعلم نصيبه فين ويمكن عمره ينتهي
احمد قاعد وسر حان وشارد في مكتبه وبيفكر وحزين ومهموم
زين احمد ي احمد
احمد بدء يستوعب اني حد موجود في المكان
احمد في اي
زين بنديلك من بدري اي الحزن ده كله يصحبي
احمد حبيتها ي زين ومش هتسمحني
زين لا يصحبي متقولش كده أن شاء الله كل حاجه هتتصلح
احمد ها في اي
زين احنا جاهزين أن احنا نطلع. عرفنا الخطه كويس
احمد يلا
زين لو مش قادر تروح بلاش انتا
احمد لا يلا وبدء يجهز نفسه عشان المعركه وبدء يلبس اللبس ويسلح نفسه كويس وبدء يقرأ بعض الآيات وعقله وتفكيره كله في نيروز
وبعد ساعه
اتجه الي المكان الذي سوف يتم فيه تسليم البضاعه وهو عباره عن فيلا بس تحت الارض ونفق كببببير وتم الدراسه المكان من قبل زين الذي كان يمثل أنه منهم
المكان ضلمه ومحاور تحت الارض والسلالم ضعيفه لا تتحمل ومليء بالاسلحه والبودي جردادت من جميع الاتجاهات التي تحاوط المكان من جميع الأماكن ولديهم زي موحد
احمد وزين ومعتز بعدو عن المكان وأحمد وزين ومعتز ارتدوا اللبس الخاص بهم حتي يقدروا يدخلو للمكان
معتز انا خايف للنكشف
احمد تتوكل ع الله بس وان شاء الله مش هننكشف وكل حاجه هامشي تمم وبدؤ في اللبس والشال الذي يغطي ووجهم وواعينهم هي التي تبان فقط وجسمهم رياضي زي الموجودين ومحدش هيقدر يشك في الزين لانو كان واحد منهم
وبدو في الدخول
الي المكان فهو شديد الظلام
الظلام منتشر في كل مكان ويوجد كثيرا من البوديجردات التي تحمي المكان بالاسلحه والمدافع
كيف هذا العنف
وبدء احمد وزين ومعتز يدخلو
وأحمد ومعتز يقفون وراء زين أمام هذا الذي يدعي نفسه جاسر بل لا حد يعرف أنه الكبير وابنه نادر السيوفي
جاسر. **صلاح ادخل جهز البضاعه وانتا من اتنين من الرجاله
زين الذي مستنكرا باسم صلاح بحده وعنف **حاضر ي معلم بقولك اي ي معلم عندي فكره
‏جاسر ابهرني منتا ديما بتبهرني ***نحط بدل الهيروين ةالبودره
دقيق تمم عشان انتا متعرفش مين الي هياخدها منك فممكن ياخد البضاعه ويضحك علينا في الاخر ومتنولش ولا جنيه زي محصل قبل كده او نزود ع البودره دقيق ونقلب والبضاعه تبقي كتتيره والفلوس تبقي كتتتيره بردو وانتا تكسب وتاكل السوق كله وترخصها شويه وتكوش ع السوق كله وتبقي انتا الكبير والكل في الكل لأن الهيروين الي جوه من بس ريحه بتعمل دماغ عاليه اوووووي وبتحبي المكان كله يعمل دماغ ولو زودنا دقيق مش هيحصل حاجه والمفعول هو هو برود ولا اي ي معلم
جاسر بخبث وضاحكع عاليه هزت المكان **هههههههههههه تعجبني اي ده مطلعتش ابليس لوحدي لا بس الفكره حلوه اووووي ي صلاح دانتا هتبقي دراعي اليمين
جاسر مش انتا ي نادر الي عقلك فوت
زين الذي يدعي صلاح انا لحم اكتافي من خيرك ي باااشا اومرني دانا مديون ليك وسائل جميلك فوق راسي مش عارف اعمل اي باشا عشان اسددهم
جاااسر الله عليك ي صلاح وقرب منه جامد.وعينه بقت في عينه يلا خلي الرجاله تقوم بالمهمة
صلاح لا يا باشا انا الي هقوم بنفسي انتا متعرفش اني دكتور ولا اي واعرف قد اي الكميه الي تتحط والي تتشال ويفضل المفعول هو هو
جاااسر بخبث وعيون ملئ بالشر عاوز قد اي من الرجاله
صلاح بسرعه وتوتر للأمر يكتشف اتنين بس واختار احمد ومعتز الذي كانو يستمعون للحديث
وذهب لتكميل المهمه زين معاه مفاتيح المخزن يعني قدر يضحك عليه بكلامه فهو نباها في الذكاء
احمد الحمدالله اول حته نجحت
معتز الحمدلله أمرنا لسه مكتشفش
زين يلا بسرعه ننقل البضاعه بسرعه ونحط مكانها الدقيق
وبعد أربع ساعات من العمل الشاق والصعب
نقابة كل البضاعه في عربيات نقل تبع الشرطه ولكن الاحد يعلم بل إنهم يعتقدون أنها سوف تتنقل ع مخازن تانيه تبع المخازن حتي لا يكتشف أمر الدقيق ةالهيروين وسمح جاسر بذلك الذي أعطي المفاتيح اصلاح
لاحد يقدر يكسب ثقه جاسر كل هذه الثقه ولكن زين الذي يدعي صلاح قام بذلك
وخرجوا من المكان بأكمله
وعكسو الاتجاه
وذهبوا الي مخازن الشرطه وبدلو الملابس وأخذوا القوات وبدأت الحرب ع الانشعال
وسوف تبدء الحرب بين جاسر السيوفي وأحمد المنياوي

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حوري للكاتبة شيماء محروس.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!