روايات

رواية من الجاني الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية من الجاني الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية من الجاني الجزء الخامس

رواية من الجاني البارت الخامس

رواية من الجاني الحلقة الخامسة

من هو الجاني
إياد في تفكيره: لا يا اوجاستو احنا مدينتنا فيها ليل لكن مدينة قلبي مفيهاش ليل
في صباح يوم جديد وصل اوجاستو و ساشا القاهره
ساشا: علي وين بدنا نروح الفيلا ولا المقر
اوجاستو: المقر عند إياد قبل مايروح مع هذه البنت
ساشا: اي تمام
وصل ساشا و اوجاستو المقر
اوجاستو: اين مكتب إياد
العسكري: ده يافندم عايز منه حاجه
اوجاستو: نعم
العسكري: محمد قول للباشا ان
العسكري: اه صح اسم الباشاوات اي
ساشا: هذا اوجاستو و انا ساشا
العسكري: محمد قول للباشا ان ساشا باشا و اوجاستو باشا عايزين يدخلو
بعد ثواني طلع محمد
محمد: اتفضلو
دخل ساشا و اوجاستو
و خدو بعض ب الاحضان بعد سلامات كتيره
كانت جوري قاعده بتع*يط لان بعد شويه رايحه المح*كمه
ساشا ب اعجاب: لماذا تب*كي ايها الجميله
جوري بصتله بب*كاء و لفت وشها الناحيه الاخري
اوجاستو: انتي المته*مه ايها الجميله
إياد بغ*ضب: اوجاستو ساشا ده مته*مه بلاش الحب ده كلو
بصت جوري لإياد بك*سره و كملت ب*كاء
اوجاستو: لماذا تجر*ح هذه الجميله بكلامك الجا*رح ايها الرجل
ساشا: اذا هيا مجر*مه ف الاجر*ام مالو دخل ب الجمال فاهيا فعلا جميله ثم اكمل بتسأول ما اسمك ايها الجميله
جوري: اسمي جوري
ساشا: جميله مثل الورد الجوري
اوجاستو: و رائحتك مثل الورد الجوري
إياد بص في ساعتو بغض*ب
إياد: يلا يا جوري عشان نطلع عشان لما يندهو علي اسمك
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
في المحكمه
القاضي: المته*مه جوري احمد العاصي اي سبب انك تق*تلي ابوكي
جوري ووجهها خالي من اي مشا*عر و حز*ن ردت ببرو*د: مقت*لتش حد
القاضي: بلاش تنكر*ي انتي كل الادله ضد*ك و مفيش حاجه واحده تثبت انك بريئه
جوري ببرو*د: تمام ماشي احكم بقا
القاضي: قولي اي حاجه ممكن نقدر نلاقي د*ليل بسبب كلامك
جوري: احكم مبقتش فارقه
القاضي بيأ*س: استشار المستاشرين
القاضي: محكمه……. حكمت المحكمه حضورين علي المت*همه جوري احمد العاصي بالاعدا*م شنقن
جوري وقع*ت من طولها علي ارض فضلت تل*طم
جوري و هيا بتل*طم: لي ياربي لي ياربي لي وفضلت تصر*خ وتضر*ب نفسها بالق*لم جا*مد انا عملت اي لكل ده انا بتعا*قب علي اي
العساكر خدوها عشان يطلعو بيها
جوري بصت لإياد بح*زن شديد و إياد بص ليها بح*زن و وج*ع شديد و طلع و هو شايفها بتصر*خ و بتقول سيبوني انا بريئه ركب عربيته و دم*عه نزلت من عينه غص*ب عنه عيونو خد*عته
“والاصـعـب مـن الـحـزن ، شـرحـه !”
عند جوري في العربيه بتاعت البوليس
جوري في نفسها انا بريئه ولله بريئه طب لي يحصل معايا كل ده انا معملتش حاجه كملت بصوت عالي وهيا بتضر*ب نفسها بالقل*م: انا عملت اي عملت اي لكل ده بتعا*قبني علي اي
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
عند إياد دخل مكتبه بكل حز*ن و كان ساشا و اوجاستو منتظرينه
اوجاستو: لماذا حز*ين ايها الرجل
ساشا: اين الجميله
إياد بحز*ن و الكلام بيطلع بالع*افيه: اتحكم عليها حكم وح*ش اوي
ساشا: احكي يا رجل
إياد: إعد*ام الي وج*عني ان هيا ممكن فعلا تكون بريئه و الي وج*عني كمان ممكن تكون مش بريئه و كانت بتكد*ب عليا
اوجاستو بحز*ن و كأن تمز*ق قلب*ه عند سماع كلمة إعدا*م حس ان جميلته هيا من الذي يحصل معها كل هذه الاشياء لماذا احنا سا*يئين الحظ يا عد*م
اوجاستو: انا عايز اتكلم مع البنت
إياد بغض*ب: اوجاستو مالك بيها
اوجاستو قام طلع من المكتب بحز*ن
عند مكتب اللواء
اوجاستو للعسكري: قول للواء سامح اني عايز ادخلو قولو بس اوجاستو و هو هيقولك تدخلني
بعد شويه طلع العسكري
العسكري: اتفضل يا باشا
في المكتب
اللواء سامح: اتفضل يا اوجاستو نورت القاهره
اوجاستو: شكرا يا رجل…….. كنت عايز منك شئ
اللواء: تحت امرك
اوجاستو: في بنت اسمها جوري مت*همه بجر*يمة قت*ل
اللواء: اه الي اتح*كم عليها انهارده
اوجاستو: اه
اللواء: هيا عملت ليك حاجه او تعرفها
اوجاستو بثقه: لا بس عايز ادخل لها و محتاج وسطتك تقول للواء الي هناك ان اوجاستو موزلي هيدخل لها
اللواء بتسأول: وانت عايز تدخل لها لي
اوجاستو: هتعرف بعدين ايها الرجل
اللواء: عايز تروح امتي
اوجاستو: الان
اللواء بستغرا*ب: طب ثانيه هعمل مكالمه بعد عشر دقايق
اللواء: خلصتلك كل حاجه و خد حظر*ك لان دي حاجه ممكن تأ*ذي فيا
اوجاستو: لا تق*لق…. ابعت الي اللوكيشن
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد ساعتين وصل اوجاستو و كان في حد من الظباط المهمين واقفين ل اوجاستو و خدو و دخلو
جوه عند جوري كانت في غرفه من غرف الس*جن لوحدها
اوجاستو بحب: لماذا تب*كي ياجميلتي
جوري: انت ازاي هنا
اوجاستو: اريد التحدث معك
جوري بحز*ن: اتفضل
اوجاستو: انا مصدقك ايها الجميله
جوري: مش هتفر*ق في الاخر همو*ت
اوجاستو: مفيش مو*ت
جوري بستغرا*ب: ازاي
اوجاستو بتسأول: تعرفي مين السبب بمو*ت ابوكي
جوري: لا
اوجاستو: ولا شا*كه بحدا
جوري:………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من الجاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى