روايات

رواية حب غير مشروط الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء الرابع والأربعون

رواية حب غير مشروط البارت الرابع والأربعون

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة الرابعة والأربعون

ونزلت ركبت عربيتها وراحت العياده
في العياده
الدكتوره بحزن انا هقولك بس عايزاكي تتماسكي وتكوني قويه عاشان بنتك
منه بخوف خير يا دكتوره
الدكتوره بحزن للاسف الفحوصات والتحاليل اثبتت انك مريضه سرطان ولازم تدخل جراحي في اسرع وقت
منه اتصدمت واكملت بوجع ودموع سرطان
الدكتوره بحزن بصي يا حبيبتي انتي لو عملتيك نجحت مش هيبقي في خطر علي حياتك خلاص
منه بدموع طب ولو منجحتش ??
الدكتوره بصت للارض واكمل بحزن تفائلو بلخير تجدوا بلاش نقول كده احنا هنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا
منه بدموع شكرا يا دكتوره عن اذنك
الدكتوره بحزن في اسرع وقت شوفي دكتور كويس يعملهالك مينفعش تسكتي
منه بدموع باذن الله عن اذنك يا دكتوره
وخرجت ركبت عربيتها واكملت بوجع وعياط طب لو موت هسيب ساره من غير ام واب ?? وهي هتستحمل ابعد عنها ?? وعياطها زاد واكملت انا مش عايزه اموت قبل ما اشوف ادم واقوله اني معملتش حاجه انا قلبي واجعني اوي بجد انا مش هقدر ابعد عن ادم وساره اشوفه مره واحده بس يارب ارجوك ومسحت دموعها واكملت بوجع بس كويس ساره بتحب ادم اكتر مني وهتعرف تعيش لو انا حصلي حاجه بس انا اللي مقهوره اني هسيبها وغمضت عنيها بوجع واتجهت تروح لبيتهاا
————————————–
في بيت حاتم
شهد صحيت وقامت خدت شاور ولبست دريس بيتي قصير وراحت تحضر الفطار وخلصت ودخلت لملك
شهد بحب ملوكه انتي صاحيه
ملك بابتسامه كاذبه اه صحيت من شويه صغيرين
شهد باست خدها واكملت بحب طب روحي صحي بابا علشان فطاره اتحضر لحد ما انا اعملك السندوتشات
ملك بمرح حاضر وبصت لايديها بوجع وحزن ودخلت تجري علي اوضه حاتم
ملك طلعت علي السرير واكملت وهي بتهزه بابي .. بابي
حاتم بنوم اممم ايه يا ملوكه
ملك باست خده واكملت قوم صباح الخير
حاتم ابتسم واتعدل في قعدته وخدها في حضنه واكمل بحب ياخواتي ده ايه الصباح القمر ده صباح النور علي اجمل ملوكه في الدنيا وباس خدها
ملك بابتسامه يلا قوم علشان تفطر مامي قالتلي كده
حاتم بحب حاضر يا قلبي روحي وقولي لماما بابا هياخد شاور بسرعه وجاي
ملك حاضر
وطلعت
وحاتم قام دخل الحمام ياخد شاور
شهد فين ابوكي يا ملك مش قيلالك صحيه
ملك قالي هاخد شاور وجاي
شهد بحب ااه طب يا قلبي تعالي اقعدي
وشهد رصت الاكل وشويه وحاتم خارج لابس بدلته وجاهز
حاتم باس خد شهد واكمل صباح الخير يا قلبي
شهد بابتسامه صباح النور يا حبيبي اقعد يلا علشان تاكل
حاتم قعد واكمل ملك انتي ملبستيش ليه
ملك بحزن بصراحه مش عايزه اروح انهارده
شهد بحده وده ليه انشاء الله انتي مكفيش حاجه علشان
حاتم بص لشهد فسكتت بتوتر فاكمل هي دي طريقه ?
شهد بضيق خلاص يا حاتم اديني سكت
حاتم لملك انا هعتبر مسمعتش حاجه يا ملك وخلصي اكل وقومي البسي
ملك بحزن يا بابي علشان خاطري بليز
حاتم بهدوء مش هينفع وانتي مش عايزه تروحي ليه اصلا يا ملك
ملك بحزن كده
حاتم ساب الاكل وبصلها لا مفيش حاجه اسمها كده اكيد في سبب
ملك بدموع بصراحه اه امبارح اتاخرت 5 دقايق لما انت وصلتني والمس ضربتني علي ايدي جامد ورفعتها كانت زرقه شويه واكملت بعياط وانا مبقتش احبها ولا احب الحضانه
حاتم اتصذم وقام وقف واكمل بحده مس مين اللي ضربتك كده قومي البسي حالا وتعالي وريهاني ومتعيطيش بنت حاتم الشريف لا عاش ولا كان اللي يعيطها
شهد بحده ضربه في ايديها البعيده ايه المنظر ده انا ازاي مخدتش بالي تعالي يا ملك البسك ابوكي هيربيها
ملك بعياط لا يا بابي علشان متضربنيش تاني ارجوك
حاتم بحده ملك محدش هيقدر يضربك تاني روحي لبسيها يا شهد واخلصي
شهد شالتها وهي مضايقه ودخلت تلبسها
في الاوضه
شهد بحزن حقك عليا وباست ايديها واكلمت بدموع ضربه في ايديها الحيوانه وحضنتها واكملت زعقتلك وانا مش فاهمه متزعليش مني
ملك ابتسمت واكملت متعيطيش يا مامي انا كويسه ومسحت دموعها
شهد بحب والله انتي نورعين مامي يلا نلبس علشان بابا يبهدل الحيوانه دي
ملك بدموع مامي انا خايفه تزعقلي لما بابا يمشي
شهد مسحت دموعها واكملت متقدررش هتشوفي دلوقتي
وجهزتها وطلعت
حاتم كان قاعد متعصب جداا ولما شاف ملك اكمل يلا ووطي شالها واكمل لشهد مش هتاخر البسي علشان نزور منه انهارده بقالي يومين معرفش عنها حاجه
شهد طب نستني ملك
حاتم ملك انا هرجعها معايا انهارده انجزي انتي بس
شهد حاضر
وقفلت ودخلت تلبس
——————————————–
في بيت منة
منه وصلت تحت بيتها وركنت العربيه وطلعت السلالم وهي سرحانه وبتفكر في مرضها وموجوعه اوي ودموعها بتنزل ووقع منها ورق الفحوصات ومخدتش بالها وطلعت وبتفتح الباب كان طارق نازل فاكمل بحزن صباح الخير
منه مردتش ودخلت وقفلت الباب وطارق اضايق من طريقتها ونزل بس لفت نظره الورق اللي متفرط علي السلم فلمه واتصدم لما لقي ان منه عندها السرطان فطلع جري علي فوق وفضل يخبط
طارق بخوف منه افتحي افتحي ارجوكي هقولك حاجه وامشي علطول منه وفضل يخبط
منه بدموع من ورا الباب طارق متجبليش البهدله من مالك لو سمحت امشي ومتخبطش تاني
طارق بحزن انتي عندك السرطان ازاي
منه اتصدمت واكملت وانت .. انت عرفت منين
طارق بحزن وراقك اهو وقعتيه وانتي طالعه افتحي خديه
منه بحده ودموع سيب الورق قدام الباب وامشي لو سمحت
طارق بحزن ارجوكي يا منه هقولك علي حاجه واحده وحياه بنتك
منه فتحت وشدت الورق واكملت بعصبيه قولتلك متجبليش المشاكل مع مالك خلااص خلي عندك دم وابعد عن حياتي بقي
طارق بعصبيه انا خاايف عليكي افهمي بقي انتي خايفه منه لييه
منه بعصبيه علشان ده اخويا الكبير واخو جوزي فاهم يعني ايه جوزي يعني ابو بنتي وانا علي ذمته وهفضل عليها لحد ما اموت ومش هشوف ولا احب راجل غيره. ولييه احترامه في غيابه لما كنت بكلمك كانت نيتي انك اخ انما انت لا فملكش دعوووه بياااا وحل عني وسبني في حااالي
طارق بحزن منه انا مكنتش اقصد اسببلك كل المشاكل دي عموما طلع فونه وعمل فيه حاجه واكمل بعتلك رقم دكتور قريبي في امريكا وهيقدر يساعدك روحيله علشان خاطر بنتك واكمل بسخريه وجوزك اللي مبنشوفهوش
منه بحده ودموع تشكر يا طارق ولو سمحت متخبطش تاني كفااايه اللي سمعته بسبك ودخلت وقفلت الباب ودخلت اوضتها وفضلت تعيط بهستريه وبصت علي الحيطه الي عليها صورتها هي و ادم وفضلت تعيط واكملت مش لو كنت هنا كان زمانك جمبي في مرضي وجمبي في ولادتي وجمبي في حياتي اللي شكلها هتنتهي من غيرك واكملت بعياط خلااااص يا ادم ارجع بقي كفايااك. كفااايه اللي حصلي وبيحصل لبنتك …. ساااره تعبت يا ادم تعبت ومحتجاك ارجوك كفااايه وتعالي انا بموت بلبطئ من غيرك وهموت من غيرك والله بحبك ومحبتش قدك ولا هحب غيرك بس تعالي نفسي اضمك نفسي المحك نفسي طب اشوفك خمس دقايق طب دقيقه واحده وفضلت تعيط واكلمت طب تعالي قبل ما ادخل العمليات انا… ناا مش قادره اتخيل اني خلاص هموت ومش هشوفك تاني وانهارت عياط واكملت انا اتظلمت اوي يارب وانت بتسمع للمظلوم ارحمني يارب وارحم ضعفي انا شوفت كتير ومبقتش قادره اقاوم ومعنديش مانع اموت بس احضن ادم ولو لمره واحده بس ارجوك يارب عارفه انه صعب بس ميصعبش عليك يا رب ميصعبش عليك قدرت تفرح تاليا ..فرح قلبي بشوفته اربع سنين بتمني المحه واقوله قد ايه انا اسفه وبحبه ارجوك ياارب ارجووك وحضنت صوره ادم االي كانت علي الكومود واكملت بعياط واحشتني اووي وفضلت تعيط واكملت واحشتني يا ابو بنتي يا نورعيني يا كل حاجه ليا ارجوك يا ادم ارجع كفايه انا محتجالك
———————————————-
في بيت مالك
مالك دخل واكمل صاحيه لوحدك ولا ايه
جيسي بحب لا ماما بتصلي الضهر جوه وبابا نزل انت جيت بدري يعني
مالك قعد جمبها وهي بتتفرج علي الشاشه واكمل الشغل مكنش في ضغط انهارده فكلنا مشينا بدري
جيسي بحب طب كويس هتروح امتي تجيب الولاد
مالك ساعه ولا حاجه هي اصلا منه هتيجي هنا صح علشان اجيب ساره علي هنا
جيسي ايه الجديد يا حبيبي ما كل يوم بتيجي
مالك تمام ورجع ضهره لورا واكمل بحب جوجو ممكن كوبايه قهوه يا حبيبتي هتعبك معلش
جيسي بحب تعبك راحه يا قلبي حاضر وقامت
في اوضه ساميه
ساميه كانت قاعده بتعيط واكملت يارب كفاياه بعد عني كل يوم بمثل القوه والصمود بس انا ضعيفه ومحدش غيرك كاشف صغفي بعده عني كل السنين دي قاهر قلبي وبيموتني وكل يوم بيمر عليا بتعب اكترر ارجوك يارب ارجوك رده ليا في اسرع وقت اربع سنين بدعي كل يوم الدعوه دي وهفضل ادعيها رجعه لاهله ولبيته ومراته وبنته واسعدهم وعوض ايامهم يارب .. انا هموت ومش قادره اصدق اني بقالي 4 سنين مشوفتوش واحشني اوي وفضلت تصلي وتعيط وقعدت تقرأ في القرأن
——————————————-
في امريكا الساعه 5 صباحا حيث واشنطن متاخره ب 7 ساعات عن القاهره
ادم كان نايم بيحلم وجسمه بيتنفض وفاجاه قام مفزوع واكمل منــــــــــــــــــة وفضل بينهج واكمل بخوف اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ايه ده اكيد لا بعد الشر عليها من الزعل والتعب وسكت ثواني واكمل لالا انا هكلم مالك اسأله احسن ومسك كوبايه مايه شرب وخد نفسه وقام وقف في البلكونه كان النهار بدا يطلع
عند مالك
مالك بحب تسلم ايدك يا قلبي بجد
جيسي وهي نايمه في حضنه اكملت الف هنا
مالك بضحك والله بحب حياتي لما تكوني رايقه يابت ياجيسي ورفع وشها ليه ورايح يبوسها
جيسي بعدت وضربته في صدره واكملت بضحك احترم نفسك لا امك تطلع
مالك بضحك لا امي مش هتطلع دلوقتي متقلقيش وقرب باسها بحب وفونه رن
جيسي اتنفضت وبعدت عنه واكملت بضحك شوف فونك يا قلبي وزقته بخفه
مالك نفخ بضيق بص للفون واكمل يعني اشتمه بالله اللي مرااته بيجلها عرسان ده
جيسي فضلت تضحك واكملت بس يا مالك عيب
مالك بضحك عيب مين ده انا هحرق دمه معرفش ايه مصحيه بدري اوي عندهم كده و رد
ادم بحده ساعه علشان ترد يا حيوان في ايه الساعه دااخله علي واحده عندكم يعني مش مخمود
مالك بضحك لو سمحت ملكش دعوه بعندنا هل انت بني ادم محترم انك ترن علي حد 5 الصبح ??
ادم هشتمك انت مالك يخش ارن الفجر من عندي المهم عندك مقطعتش نومك يعني
مالك بضحك ياريت قطعت نومي ولا انك تقطع اللحظه اللي قطعتها
جيسي فتحت عنيها بصدمه وضربته في صدره
مالك تأوه من بين ضحكه واكمل اااه يابنت الجزمه انتي ايدك تقيله
ادم فضل يضحك واكمل علشان انت مهزق ومتربتش بس معلش ان كان ليك عند الكلب حاجه قوله يا سيدي
مالك بضحك تشكر يا عم ادم
ادم بضحك اكيد مش متصل علشان سواد عيونك واكمل بتنيهده كلها وجع بس طمني علي منه انا حلمت انها بتعيط في مكان اسود وحواليها في ابر مرميه وادويه متكسره وهي بتصرخ لما تشوفهم وعياطها يزيد وكانت بتنادي عليا
مالك بضحك اي يابا الفيلم الاكشن ده كله لالالا اطمن مفيش حاجه
ادم بحزن مالك لا انا مبحلمش كده خالص دي اول مره في حياتي وقلبي واجعني اوي وحياه سليم عندك يا شيخ لتطمني في حاجه مش عايز تقولهالي
مالك بص لجيسي واكمل بضحك ادم حلمان حلم علي منه وحش ومصمم انها مش كويسه وبيحلفني بغلاوه ابنك اني اقوله فانا هقول مش قصدي اضايقه لا بس بعرفه انها بخير
جيسي بضحك وهمس بس يا مالك عيب مينفعش تقول لواحد مراته جالها كده
ادم بستغراب هو ايه اللي مينفعش وعيب وجالها ايه
مالك بضحك سمعك ياختي تعرفي لو مكنش سمعك كنت افكر مقولش انما كده هضطر اقول
جيسي بضحك لا ياااراجل منا عارفاك الصراحه
مالك بتنهيده اعمل ايه فعل الخير والطمائنينه بيجري في دمي وده اخويا وانا بطمنه وبعرفه مش في نيني اي شئ لا سمح الله
جيسي بضحك ايوه مش في نيتك شئ هو تجلطه بس
مالك فضل يضحك فاكمل ادم بعصبيه يا حيوان منك ليهااا انا اعصااابي تعبانه وانتوا بتهزروا ايييه جااااالها اييييه يعني
مالك بضحك عريس
ادم اتصدم واكمل بحده نعممم يا روح امك
مالك بضحك وغلاوه سولي جالها عريس لا وايه بيطلب مني كمان اسبهاله بيقولي ابعد عنها انت كده انت بقيت اخو طليقها وانا هتجوزها واعوضها
ادم بعصبيه طليقهاااا في عينه وعين اهله ابن الكلب مين ده وشافها ازااي والهانم بتاعتي تعرفه منين ده انا هطلع عين اهلها بس الصبر
مالك بضحك اهدي اهدي هفهمك وفضل يضحك وبيحاول يكتم ضحكه
ادم بعصبيه متضحككككش وتعصبنييي في ايييه يا حيووووان اراجوز بيكلمكككك
جيسي وهي بتكتم ضحكها اكملت مالك اتلم وصلح اللي هببته الله يخربيتك وضحكت
مالك بضحك يا دوما افهم انت فاهم غلط خالص ده جارها في الشقه اللي قدامك علطول وبيشوفها لوحدها 4 سنين بقي ابتدي يتكلم عادي وهي مراتك بقي عبيطه بترد فكراه مجرد جار وكده حذرتها منه وقالتلي مش هكلمه تاني وسمعت الكلام في يوم بوصلها لقيته بيخبط واكمل بضحك وتقليد صعيدي جال عايز يجعد يتكلم معايا جال فجعدناااا طلع عايز ايه عايز يطلب مرت اخوي
جيسي فضلت تضحك واكملت بس يا مالك الموضوع مفيهوش هزار
ادم بعصبيه ازااااي ميحرقش دمي ماااالك الحيووان ثم انه منه خلعت الدبله للدرجه دي يعني علشان كلب زي ده يفكر فيها
مالك بضحك لالا حرام في ايديها ومش بتخلعها هو يابني فاكرها لابسها كده عادي منا سالته المهم اول ماقعدنا لقيت بقي الهطل ده اتقال ابعد عنها وانا هتجوزها
ادم بحده اه وبعدين
مالك عيب عليك يا دكتور وراك رجاله مسكته عدمته العافيه واكمل بضحك وحقك عليا في التربيزه الصغيره بتاعت الانتريه بقي الحيوان ضربته وقعته عليها اتكسرت
ادم بعصبيه تربيزه بس ولا يهمك كنت كسر الجهاز كله عليه
مالك بضحك وهو لما يموت وانا اتحبس هتخرجني بروح امك
ادم بحده مااالك معصبنيش انا متعصب من منه لوحدي ازاي اديته رييق اصلااا
مالك حرام عليك يا شيخ دي هي هبله وطيبه انت عارف بترد عادي السؤال علي قد الجواب انما هو اللي مش كويس ونظرته ليها مش تمام وانا بصراحه اتشحنت منه وفضلت ازعقلها لحد ماعيطت وصعبت عليا روحت راضيتها ونزلت
ادم بحده لما اشوفك يا كلب انت التاني بتعيطلي البت ماشي بس هي بردو تستاهل طلما حذرتها يبقي تستاهل
جيسي بضحك انت مع مين يا ادم دوختني منك
ادم والله يا جيسي انا ما عارف بس متعصب اوي وقلبي واجعني ومش طايق نفسي
مالك بتنهيده مش كفايه بقي يا خويا وكفايه اللي فاتك كل ماتقعد هتندم لما ترجع
ادم بستغراب اي حكايه كل ما اكلم حد يقولي كل ماتقعد هتندم لما ترجع هو في ايه هااا
جيسي بتوتر ابدا بس اهو عمر وبيعدي بعيد عن اهلك وحبايبك
ادم بحب هانت يا جيسي خلاص وصح بارك لعمر مراته حامل في تؤام
جيسي بصدمه تاليا
مالك بضحك لا يا راجل بجد
ادم بحب اه الحمدلله
جيسي بحب ودموع يا قلبي كنت انا ومالك دايما نصلي وندعيلها
ادم بحب الحمدلله استجاب
مالك بتنهيده عقبال مايستجيب في الباقي
ادم بتنهيده سيبها علي ربك يلا باي
مالك بحزن باي يا ادم
ادم بوجع بردو قلبي واجعني ومش مرتاح اوووف
———————————————–
في الحضانه
حاتم سأل علي الفصل اللي فيه ملك ودخل وشايلها واكمل بحده انتي ازاي تسمحي لنفسك تمدي ايدك علي بنتي
تالا بصتله واكملت بابتسامه حاتم ازيك
حاتم نزل ملك واتصدم انها تالا واكمل بعصبيه هي ازاي حضانه محترمه زي دي تجيب واحده زيك تعلم الاطفال
تالا ضحكت واكملت اومال انت بس اللي بشمهندس ولا ايه يا حاتم لا احنا متعلمين بردو ومعانا وبنعرف نكون اللي احنا عايزينه في اي وقت واتفضل برا مش جاي تزعق قدام الولاد ليا مكتب نتكلم فيه
حاتم مسك دراعها جامد واكمل بعصببه لايا روح امكك زي ماتجرأتي وضربتي بنت حاتم الشريف قدامهم هتتهان كرامتك قدامهم بردو وانتي بقي ايه همس واكمل بليل بارات والصبح حضانه وعلي صوته واكمل بتعلميهم ايه واكمل بسخريه وهو متعصب يا مس تاالا
ملك ببراءه انجلش
تالا ضحكت واكملت مش معقول اهي بنتك قالت دي شكلها عبيطه زي امها انما ابوها بصتله بحب واكملت خبيث اه بس قمر
حاتم ضربها بلقلم واكمل بعصبيه انتي متحطيش عينك في عيني يا حيوانه انتي وايدك دي مسك ايديها تناها ورا ضهرها واكمل بعصبيه ايدك دي اللي مدت ايديها علي بنتي هكسرهالك خالص. امها دي ستك وست البنات كلهااا ولسانك القذر ميجبش سيرتها
تالا بوجع اااه سيب ايدي يعني تبقي غلطانه وجايه متاخره وكمان تزعلوا
حاتم بعصبيه انتي مجنونه ولا ايه دي طفله تفهم اي اصلا انا وامها بنصحيها ونجيبها وانا ساعتها اللي اخرتهااا شويه هي جامعه ياروح امك علشان هي اللي تتعاقب وبعدين خمس دقاااايق ايه اللي تضربيها وتزرقي ايديها بلشكل ده عليهااا انتي عبيطه ولا ايه ده محدش في الدنياااا كلهاااا يفكر بس انه يمد ايده علي بنت حاتم الشريف ابوها حسه في الدنيا واللي يكلمها بس اخليه يتمني الموت ولا انه يواجهني
بنت من الفصل صاحبه ملك اسمها مريم اكملت اصلا يا عمو ليان دخلت بعد ملك ومش ضربتها
تالا بصتلها بحده فاكمل حاتم بعصبيه انتي بتبصلهااا قدامي كمان ده انتي فعلا بت بجحه وانا وحياه بنتي ومراتي ما هخليكي تفضلي فيهااا ماهو يابنتي تمشي يا انتي تمشي تختاري اي يا ملك
مريم صاحبتها بحزن ملك متمشيش من الحضانه بليز
ملك بابتسامه هفضل مع مريم يا بابي
حاتم وادي الاميره كررت يبقي انتي اللي هتغوري في داهيه خلاص ورفع فونه واتصل بلمدير واكمل الو معلش يا استاذ عادل اطلع فصل ملك بنتي عايزك .. تمام مستنيك وقفل واكمل بعصبيه لتالا ده انا هوريكي وهعلمك الادب علشان بنتي انا تضرب كده وانتي قاصده كمان علشان ملك بنت شهد ستك وتاج راسك اللي هتموتي منها بس غبيه نسيتي اسمي واني اقدر اعمل ايه
تالا بعياط انا اسفه يا حاتم ارجوك خلاص ورايحه تقرب لملك
ملك وقفت حضنت رجل حاتم واكملت بخوف متقربهاش
حاتم بعصبيه ارجعي ورا يا حيوانه ومتفكريش تقربي منهااا ارجعي
تالا بعياط انا هحضنها واعتذرلها بس والله انا اسفه يا حاتم اسفه بجد
حاتم بعصبيه مش عايزين منك اعتذار ولا زفت انا حقي جبته لما اهانتك قدام تلاميذك وضربتك بلقلم وكنت هكسرلك ايدك في ايديا بس لسه بقي لما تغوري من هنا يبقي تمام اوي
تاالا بعصبيه ودموع اه ما كله بلواسطه مش بنت حاتم الشريف
حاتم شد الكرسي بتاعها وقعد وحط رجل علي رجل واكمل بضحك اه واسطه اديكي قولتي بنت حاتم الشريف هي زي اي حد ولا ايه وبعدين انتي تاريخك المشرف اللي هقوله للمدير مش محتاج واسطات علشان تتفصلي وبص لملك واكمل بحب تعالي يا قلب بابا
ملك ضحكت وراحت قعدت علي رجله وهو باس جبينها وايديها وبص لتالا بحده
المدير دخل واكمل خير يا بشمهندس طلبتني
حاتم وري مدير حضنتك ايدك يا ملك
ملك فتحت ايديها واكملت اهو يا مستر عادل
عادل بصدمه يانهار ازرق مين عمل فيكي كده يا حبيبتي
حاتم بص بقي يا استاذ عادل انت عارفني انا لا ليا في اللف ولا الدوران فهنتكلم صرحه
عادل بتوتر طبعا يا فندم اعرفك خير عنيا ليك
حااتم بحده اللي اتقال ان علشان انا اخرت بنتي علي الحضانه خمس دقايق اضربت بلطريقه الزباله دي من الخرا اللي واقفه مع ان صاحبتها قالت ان في بنت دخلت بعد ملك ومكلمتهاش عادي
مريم اه يا استاذ عادل ولما قولت بصتلي بتخوفني
عادل بعصبيه انتي عملتي كده يااا تاالا اتجننتي انتي متعرفيش ان دي بنت حاتم بيه
تالا بعصبيه هي واسطه ولا ايه مالها يعني بنته ولا مش بنته
عادل بعصبيه واما هي مش واسطه مضربتيش اللي دخلت بعدهاا ليه
تالا ——-
عادل بعصبيه ماتردي
حاتم وهي هترد تقول ايه انا اللي هقولك قرب بس وبص لملك واكمل انزلي يا ملوكه بابا عايز يقول حاجه للاستاذ
ملك حاضر ونزلت
عادل قرب منه فهمس حاتم في ودونه الهانم بنت من بنات البار كنت بشوفها هناك وعرضت عليا نفسها مره وعشره ولما رفضتها واتجوزت كانت هتعمل مشكله بيني وبين مراتي ودلوقتي جات اشتغلت هنا ولما عرفت ان دي بنتي قصدت تضربها لانها مغلوله مني ومن المدام واكمل بصوت مسموع انا مش عارف ازاي حضانه محترمه زي دي تشغل وهمس عاهرات يا استاذ مجدي
مجدي كان مصدوم من اللي سمعه واكمل بعصبيه ياانهااارك اسووود ايه القرف ده انتي كده فعلا
تالا بدموع ده كداب انا مبعملش كده ومش بروح بارات
حاتم بضحك الله اانا قولتله في ودنه انتي عرفتي منين علي ايه
تالا بتوتر منا عارفه انك هتقول كده علشان قولتلي كده
عادل بعصبيه انتي بنت قليله الادب ولا تصلحي مش عارف ازاي متخرجه من كليه وجامعه محترمه بس فعلا الفلوس تعمل كل حاجه بس الاحترام والشرف الفلوس مبتعرفش تعملهم برااا ومشوفش وشك تاني
تالا بغل ماشي يا حاتم ماااشي
حاتم بضحك اسمها يا بشمهندس مش مسموح برفع الالقاب
تالا بصتله بكرهه وطلعت
الفصل سقف بفرح فاكلمت مريم بفرح مشيت كده مش هتيجي تاني صح يا عمو حاتم
حاتم ضحك واكمل اه مش هتيجي تاني وفتح ايديه فملك جريت عليه بفرح كبير
حاتم شالها وباس خدها واكمل بحب ده لا عاش ولا كان اللي يمد ايديه عليكي ولا يعيطك ويخوفك ياست البنات
ملك لفت ايديه حوالين رقبته واكملت بحب انا بحبك اوي بجد يا بابي
حاتم بحب وانا محبتش دنيتي غير لما عرفت ان ماما حامل فيكي يا ملك وباس خدها وضمها ليه اوي وبص لعادل واكمل بص يا استاذ عادل نصيحه مني اظن فرحه الفصل لما تالا غارت يدل انها حاده في التعامل وده مش مكانها الحضانه عايزه حد صبور لين التعامل علشان يوصل للاطفال الملعومه بحب وتفاهم وهما يحبوا انما دي مكنتش تنفع ومش علشان خريجه من كليه وجامعه حلوين تبقي هي اللي مفيش منها لان شخصيه الانسان بتغلب ودي شخصيتها متنفعش تكون مس حضانه ولا مثل اعلي
عادل بتنهيده عندك حق انا اتسرعت بتعينها بعد كده اي مس جديده هتبقي تحط التجريب قبل مناخد كرار تعينها رسمي
حااتم يبقي تمام اوي يلا بقي
عادل لالا هتاخدها ليه دي تنور احنا مشينا تالا خلاص هطلعلهم مس علا دلوقتي بيحبوها
حاتم بابتسامه عارف وهي مش هتمشي ملك حابه تفضل هنا وعلشان كده مش همشيها بس رايحين لعمتها انهارده وهي كانت مخضوضه مش عايزه تيجي فاخدها انهارده وتيجي بكره عادي
ملك بفرح عند عمتو مين منه صح ?
حاتم باس خدها واكمل اه يا قلبي
عادل بابتسامه طب تمام تنوري بكره يا ملوكه
ملك بابتسامه شكرا يا مستر
حاتم يلا باي
ملك شاورت لمريم باي
مريم باي
ونزلوا ركبوا العربيه
ملك بابي انا عايزه اقعد قدام جمبك
حاتم بضحك وشهد نحطها فين
ملك خلاص علي رجلك ممكن
حاتم بحب ممكن طبعا تعالي وشالها حطها علي رجله وراحو يجيبوا شهد
———————————————–
في بيت منه
منه بتتكلم في الفون فاكملت ااه حاضر يعني بكره ?
— خلاص تمام يا دكتور تسلم
— هاجي بكره خلاص
— سلام باذن الله
وتنهدت بوجع واكملت علي الله خير باذن الله و هشوف هتنيل اقولهم ايه بقي كفايه اوي عليهم شيل همي لحد كده وراحت عملت قهوه وفونها رن
منه بتسغراب الو
رانيا الو مامت ساره
منه بقلق اه انا هو في حاجه
رانيا لالا متقلقيش اهدي انا مس في حضانتها بس طالبه اشوفك ممكن
منه طب ممكن تيجي بيتي انا لوحدي بس لاني تعبانه
رانيا بابتسامه قرب النيل مش كده
منه بستغراب اه عرفتي منين
رانيا بضحك هتعرفي المهم ابعتي العنوان علي الرقم ده
منه حاضر عنيا انتي من حضانه طارق صح
رانيا اه صح يلا باي هجيلك
منه مستنيه
وقفلت معاها وراحت فتحت البلكونه ووقفت قدام النيل وتنهدت بوجع وافتكرك
فلاااش باااك
ادم قفل البلكونه واكمل بحده قسمااا بالله البلكونه تتفتح هفتح دماغك فيها وانتي حورا
منه بضيق فو في ايه لكل ده هااا
ادم بحده في ان مش عايز حد يبص عليكي ولا انتي شيفاه عادي لو عادي عرفيني
منه بستغراب هو مين بص اصلا
ادم بحده انا شوفت وخلاص خلصنا مفيش وقوف في الخرا تاني مفهوم
باااك
منه بدموع مفهوم ودخلت وقفلت البلكونه تاني وشويه والباب خبط
منه فتحت واكملت اتفضلي
رانيا دخلت انبهرت بجمال البيت وبكميه الصور المتعلقه ليها هي وادم
منه اتفضلي اقعدي وقعدتها وقعدت قدامها
رانيا بستغراب انتي مش فكراني
منه بستغراب انا حاسه اني شوفتك فعلا وضحكت واكملت بس اكيد في الحضانه
رانيا بحزن لا فاكره البنت اللي غمزت لادم عند البحر
منه قامت وقفت واكلمت بحده نعمم وبصت لملامحها واكملت صح فعلا هي انتي عايزه ايه بقي ياختي مبقاش فيها ادم ولا غيرره خلصنا خلاص وسافر
رانيا اقعدي يا مدام منه انا جايه علشان ساره
منه قعدت واكملت بضيق هو معلش اصلا انتي بتعملي ايه في الحضانه
رانيا بابتسامه انا خريجه تربيه بس مكنتش بفكر اشتغل بشهادتي لظروف معينه ومشاكل مريت بيها المهم اني اتجهت لناحيه غلط خالص ولولا جوزك بعد ربنا وكلامه ليا ساعتها كان اول مره حد يأنب ضميري ساعتها رجعت صليت واتغيرت ولبست الحجاب زي مانتي شايفه واشتغلت بشهادتي
منه بدموع فرح بارك الله فيكي مش مشكله طلما اتغيرتي والحمدلله علي الثواب اللي خده ادم منك وكنت بمنعه ساعتها بس بردو اخده وابتسمت بوجع واكملت علشان هو دايما بيحب الخير لغيره وصل دلوقتي وربنا فرحه
رانيا بدموع اهدي اهدي وقعدت جمبها وطبطبت عليها واكملت انا جيالك علشان بنتك ساره معاها صوره لادم محتفظه بيها و
منه بعياط عارفه
رانيا بحزن اهدي طيب … فا البنت مفتقده ادم اوي ونفسيتها كده هتتعب ازاي مش بيشوفها خالص حرام دي طفله
منه بحزن ابوها سافر قبل ماتتولد اصلا ومشفهاش ولا مره بسبب كده
رانيا بحزن طب مش كنتي تسافري معاه انا عارفه انه مشغول
منه بوجع في شويه مشاكل بينا
رانيا بخوف اوعي تقولي انفصلتوا
منه بوجع لالا جوزي طبعا بس في مشاكل فرفضت السفر معاه
رانيا بحزن طب بصي يا ام ساره انتي مش مجبره تخلفي بس. طلما خلفتي مجبره تربي وتربيه صحيه وسليمه وانا اللي جابني هنا لاني حاسه بساره اابويا كان عايش بس راميني فاحسيت من كلامها انها موجوعه اوي وصعبت عليا لان دي طفله صغيره علي الاحساس ده وممكن يأثر عليها بعدين فا اي ان كان مشاكلكم ايه حجمها هي ملهاش ذمب ومينفعش تتحرم من حد منكم
منه بوجع انتي صح واانا هحاول بكل طاقتي ان اجمعها با ابوها وافرحها حاضر والله
رانيا طبطبت علي كفتها واكملت هدعيلكم وانا بصلي ان ربنا يجمعكم ويهديكم وبالله عليكي لما تشوفي ادم اشكريه بلنيابه عني انا ممتنه ليه جداا
منه بدموع حاضر يا حبيبتي وتسلمي يارب
رانيا بابتسامه يلا هستأذن انا عايزه حاجه
منه قامت توصلها للباب واكملت سلامتك يا غاليه
رانيا نزلت وحاتم كان طالع هو وشهد وملك
ملك بفرح عمتو
منه شافتهم اكملت بفرح يا قلب عمتو انتي وشالتها منه وفضلت تبوس خدها وتحضنها
حاتم بضحك الله هي ملك بس اللي واحشتك
منه بحب اخص عليك وانت كمان واحشتني اوي انت وشهد بجد يا حاتم
شهد حضنتها واكملت بحب والله انتي قلبي طمنيني عنك
منه بحب بخير يا قلبي تعالوا اقعدوا
وقعدوا في الصالون
ملك بمرح فين ساره
حاتم بستغراب هي فين صح
منه بحب مفروض مالك يجيبها شكله فاكرني هروح عندهم فوداها علي حماتي
حاتم ااه طب وانتي صح هتنزلي لو هتنزلي نجيلك وقت تاني
منه لالا خليك انا ضغطي واطي اوي مش قادره انزل انهارده
شهد سلامتك يا حبيبتي
منه بحب الله يسلمك اانا عملت قهوه وبردت هعمل تاني اعملكم معايا
شهد بحب خليكي هقوم انا
منه يابت مينفعش خليكي انا هقوم
شهد عيب عليكي انا مش في بيت حد غريب
ودخلت تعمل القهوه
حاتم مالك يا منه فيكي ايه
منه بوجع مفيش يا حبيبي منا كويسه اهو
حاتم بتنيهده مش عارف حاسس عكس كده
منه بابتسامه لالا سلامتك يا ابو لوكا مفيش حاجه
ومكست فونها تكلم مالك
———————————————-
في بيت مالك في الصالون
مالك هي فين امي يا جيسي
جيسي بتتكلم مع ادم فيديو كول جوه
مالك اتنفض وبص علي ساره لقاها قاعده قدامه تنهد بارتياح واكمل كويس ساره هنا خلي عينك معاايا عليها لحد ماتخلص امي كلام مع ادم
جيسي بضحك يا حبيبي يعني هي ساره هتقوم تعمل ايه لماما مثلا مااديها بتلعب بعروستها
مالك اه بس بردو … فين ابنك يا جيسي
جيسي بيجيب حاجه من تحت
مالك يا جيسي 100 مره قايلك ميجبش حاجه لوحده
جيسي حبيبي ده من السوبر ماركت اللي تحت البيت علطول وهيطلع متقلقش
وفونه رن وكانت منه جيه يرد عليها الفون فصل فاكمل يختاي كانت ناقصه فين الشاحن يا جيسي
جيسي في الاوضه في الدرج التاني بتاع التسريحه ووالنبي اسكت علشان مركزه في المسلسل
مالك ضربها بخفه علي راسها واكمل اتفرجي يا ختي اتفرجي
جيسي قعدت تتفرج وهو دخل الاوضه يشحن الفون وكلم منه
منه ايه يا لوكا بقولك معلش هاتلي ساره علشان خالها هنا هو وملك وعايز يشوفها
مالك حاضر عنيا هجيبهالك وجاي دلوقتي
منه تسلم يارب
مالك اجبلك حاجه وانا جاي
منه لالا سلامتك
في الصالون
ساره خالتو جيسي هي ماما مجتش ليه
جيسي بتلقائيه بتكلم مالك جوه يا سوسا شوفيها
ساره هزت راسها بماشي ودخلت وفي الطرقه شافت اوضه ستها مفتوحه وقاعده قدام اللاب توب بتكلم ادم فيديو كول
ساميه بدموع حتي لو ايه انا قيلالك يا ادم بلاش تغيب كل ده كفاياك سفر وتعالي يا بني واحشتني
ادم بحب والله هانت يا ست الكل خلاص انا نفسي تعبت
ساره شافته فاكملت بفرح ورايحه تدخل باااا ولقيت ايد مالك علي بوقها وشالها بسرعه وهو بيتنهد بارتياح
ساره عماله تعيط فاخدها في اوضه بعيده نسبيا واكمل بدموع بس بس اهدي حقك عليا يا نورعيني اهدي انا بلعب معاكي مالك
ساره بعياط انا كنت هشوف بابا وانت .. انت لعبت معايا وخلتني مش اشوفه وانا كنت عايزه واكمل بشقهات وعياط اشو.. اشو فه حقي قي مر ه
مالك حضنها جامد ودموعه نزلت بوجع واكمل اصل ماما عايزاكي ضروري خالو حاتم وملك هناك وبعدين اانا لما لعبت معاكي وهزرت مكنش باابا اللي تيته بتكلمه
ساره بعياط لا هي قالتله ادم وانا شوفته
مالك بدموع انا مكنتش اعرف ان هو فلعبت معاكي حقك عليا يا ساره هبقي اكلمهولك تاني وخلاص قربتي وهتشوفيه حقيقي
ساره بدموع وعد
مالك بوجع وعد بس اوعديني متزعليش من عمو
ساره حضنته واكملت بدموع نا بحبك ومش بزعل منك خالص يا عمو
مالك باس ايديها وراسها واكمل بحب وهو بيمسح دموعها يلا علشان ماما عايزاكي وخالو هناك
ساره بمرح يلا
مالك شالها وخرج واكمل لجيسي بحده اقسم بالله هربيكي بس لما ارجع
جيسي اتخضت واكملت بخوف اانا عملتلك ايه يا مالك في ايه
مالك بحده عملتي ايه ااه احضري مسلسلك بمزاج لحد ما اجيلك بس علشان هنكد عليكي
جيسي بخوف هو هو ساره دخلتلك جوه صح ??
مالك بصلها بحده وخرج بساره وقفل
جيسي يخوف ياااختاااي مش هيطلع عليااا صبح واكملت بتوتر يارب يكون مشافتش ادم ولا ادم شافها
———————————————–
بعد شويه في بيت منه
الباب خبط فتحت شهد واكملت اتفضل يا ابو سليم
مالك تسلمي يا ام ملوكه ودخل ونزل ساره واكمل ازيك يا حاتم عامل ايه
حاتم بحب بخير ياحبيبي انت اي اخبارك
مالك الحمدلله يا حبيبي نشكر ربنا
ساره بفرح خااالو
حاتم فتح ايديه واكمل حبيبت وقلب خالو وباس خدها واكمل بحب واحشتيني اوي اوي يا سوسا
ساره بحب وانت اكتر بجد وباست خده
حاتم حضنها جامد واكمل سكره يا ناس ايه ده
شهد بحب تعالي في حضني واحشاني
ساره راحت حضنتها واكلمت بحب واحشتيني خالص يا خالتو شهد
شهد ضمتها اكتر وباست خدها واكلمت بحب قلبي وروحي انتي والله ايه الجمال ده كله
ساره ابتسمت بفرح وباست خدها واكملت انتي كمان جميله اوي
شهد بضحك ياخواتي علي العسل مفيش اجمل منك وباست خدها
ساره نزلت وحضنت ملك واكملت واحشتيني خالص
ملك حضنتها اكتر واكملت وانتي كمان تعالي نلعب
ساره بمرح يلا وبصت لمالك واكلمت باي يا عمو
منه بحب كلي انتي وهي السندوتشات دي بعدين ادخلوا
ساره حاضر
مالك بحب باي يا قلبي وبص لمنه واكمل ساره اهي جبتهالك ووطي باس خدها واكمل عايزين حاجه انا هنزل
منه خليك عايزه اقولك حاجه
مالك في ايه
منه بتوتر انا صاحبتي في اسكندريه جوزها ميت وهي هتولد بكره واتصلت بيا عشمانه اقعد معاها كام يوم فانا بعرفك هروحلها
مالك بتنهيده اكيد مش هقول لا دي مساعده انسانيه بس اقول لجوزك و ارد عليكي
منه بحده ليه وهو ماله اصلااا
حاتم بصلها واكمل متعليش صوتك علشان مهزقكيش
منه بدموع اصل ادم يعرف حاجه عني اوي علشان يقوله لا مالوش حق يعرف حاجه ده حتي بنته مكنش عايزها
كلهم اتصدموا فمالك بص علي ساره لقاها مستغربه وهتعيط فاكمل بسرعه مكنش عايزها تزعل انه مسافر بس سافر غصب عنه وقرب يجي خلاص مش كده يا سوسا
ساره فهمت فاكملت بفرح اه كده
حاتم حبيبت خالو ممكن تاخدي ملك والسندوتشات وتاكلو وتلعبوا جوه
ملك بمرح اه يلا يا ساره
ساره بمرح يلا
وجريوا علي جوه
مالك بحده انتي ايه اللي هببتيه دددده
منه اتخضت واكملت بدموع من غير ماقصد انا غصب عني الضغط بيولد الانفجار
حاتم بعصبيه بس مش قدام ساااره انتي عبيطه ولا ايه انتي عارفه ان ادم غصب عنه ولو غلطان متقوليش لبنته ابوكي مكنش عايزك
شهد حضنتها واكملت بحزن يا جماعه اهدوا عليها مش كده
منه بعياط انا طول عمري بحببها في ادم لدرجه لو سالتوها هتقولك بحبه اكتر من ماما انما انا فعلا والله طلعت مني غصب عني
مالك بتنهيده عموما ادم قرب يرجع يا منه والمواجهه بينكم وكل واحد يقول اللي عنده قربت خلاص بس ربنا يستر من موضوع بنتك ده لان ده مش سر خبتيه دي بني ادمه كامله وبنته وليه حق فيها وكلنا مكناش معاكي في كرارك بس انتي حلفتينا اجباري فاستحلمي بقي
منه بدموع انتي معاه بعد كل ده يا مالك
حاتم بتنهيده هو مش معاه هو قال في الاول كل واحد هيقول اللي عنده بس حته بنته دي صعبه وكلنا قولنالك
منه بدموع عموما ينور بلده يا مالك ولما يجي يحلها الف حالال بس انا مسافره لصاحبتي
حاتم بحده منه قالك هيشوف جوزك خلاص احترمي نفسك بقي
منه بسخريه اصل هو يعرف تحركاتي اوي
مالك لعلمك بس انا وعمر بنكلمه كل يوم وبيسالنا عليكي وبياخد مننا كلام قد كده عن يومك وانتي عامله ايه وايه اخبارك بس كان قايل متقولوش ليها اني بسأل واي كرار يخصك انا بساله بيني وبينه الاول قبل ما ارد عليكي ب اه او لا حتي موضوع طارق عرفتهوله
منه لطمت واكملت بخوف يخربيتك
مالك بضحك بيخوف حتي وهو هناك اخويا ده كاريزما كاريزما يعني بس متخافيش عرفته ان ملكيش ذمب هو اللي راجل مهزق
حاتم بستغراب طارق مين
منه بتوتر ده واحد ضايقني بس مالك ظبطه
مالك بضحك علشان تعرفي بس قيمتي في حياتك
منه بحزن طب بالله عليك كلمه دلوقتي علشان عايزه اجهز حاجتي
مالك تنهد واكمل طيب ورفع فونه
حاتم بسرعه بس لحسن ساره تطلع
مالك حاضر
ادم اي يا لوكا خير بس بسرعه الله يخليك علشان ورايا دلوقتي ورق قد كده عايز يتراجع
مالك مش هطول عليك عارف مشغول الصبح اوي المهم منه صاحبتها متوفيه فا
منه يابني جوزهااا
مالك بضحك ااه ااه جوزها معلش وصاحبتها دي هتولد في اسكندريه فاهي بتقول هتروحلها تقعد معاها ترعاها فا اقولها ايه
ادم بتنيهده بص اسالها هتقعد فين بلظبط في اسكندريه علشان مش هطمن في الفتره دي خالص لان منه ممكن تروح من نفسها عادي فعينكم عليها
مالك لالا متقلقش وبص لمنه واكمل هتقعدي فين في اسكندريه انتي
منه بحده وصوت عالي قاصده تسمعه اكملت قوله في اي داهيه ميخصكش المهم في اسكندريه
حاتم بصلها بحده
ادم بعصبيه طب قولها مفيش مرواح خاالص واللي عندك اعمليه سلام يا مالك
منه سمعته واتعصبت ورايحه تتكلم سكتتها شهد حطت ايديها علي بوقها
مالك بص لمنه بحده واكمل يا ادم ادم استني بس عيب اانا دايما بكلمك بيني وبينك في اي كرار يخصها بس المره دي فعلا دي غلطتي اني اتكلمت قدامها المهم يا حبيبي متدققش اي مكان في اسكندريه وخلاص حرام البنت جوزها ميت وملهاش حد ومتعشمه في منه
ادم بتنهيده لالا يا مالك عمري ماخليتها تسافر لوحدها قفل علي الكلام ده مش هعرف انا بسأل عايز اطمن لان منه عناديه وممكن تروح من وراكم فكنت هقولك روح وراها وتجيبها من العنوان اللي قالته انما تفضل هناك لوحدهاا كام يوم لا
مالك بحزن يا حبيبي مينفعش بتقولك واحده هتولد
ادم بحده والواحده دي مقطوعه من شجره يعني مالك قفل لا مينفعش تسافر لوحدها اصلا وانتوا مش معاها مطمنش عليها يا مالك قولت اللي عندي وسلام
مالك بتنهيده سلام
حاتم يعني ينفع الطريقه دي يا منه والله تستاهلي
منه بدموع كبر دماغك
مالك رفع كتافه بقله حيله واكمل اظن سمعتي كلام جوزك وبصراحه تستاهلي
منه بدموع طبل طبل ما هو اخوك صح
شهد بحزن يا قلبي مش كده خالص بس انتي صح اتعصبتي وده غلط
منه بتنهيده وهي بتمسح دموعها اكملت تمام خلاص
مالك راح باس راسها واكمل بحب. حقك عليا والله ماقصدش ازعلك بس بصراحه يا منه انتي غلطي كان بيشاور نفسه روحتي اتعصبتي وعارفه انه مبيحبش كده انما انا اخوكي انتي كمان متبقيش عبيطه انتي عارفه غلاوتك عندي
منه بحب ودموع عارفه يا مالك ربنا يخليك لينا
حاتم اهدي بقي وامسحي دموعك وحاولي اعتذري من صاحبتك دي
منه بتنهيده هشوف
شهد عملت اي مع مس حضانه ملك يا حاتم
حاتم بضحك هحكيلك في البيت مش ناقص نكد
شهد نكد اااه ربنا يستر
مالك ضحك واكمل كلهم صنف نكدي يابني والله المهم هنزل انا ها عايزه حاجه
حاتم بضحك قسما بالله انت صح
منه بابتسامه سلامتك
مالك ضحك ونزل
شهد برفعه حاجب لما نرروح
حاتم بضحك عنيا
وقعدوا يتكلموا سوا شويه وحاتم وشهد مشيوا ومنه دخلت حضرت شنطتها واكملت يلا يا سوسا
ساره بستغراب هنروح فين
منه بحزن هنسافر ماما تجيب علاج وجايين
ساره بحزن ليه انتي تعبانه ليه
منه بابتسامه وهي بتشيلها شويه برد بس
ساره بمرح طب يلا نسافر
منه بضحك يلا
وفعلا منه نزلت وراحت المطار وختمت الباسبور وركبت الطايره
———————————————–
في بيت مالك
مالك دخل واكمل فينها الهانم
ساميه في الاوضه جوه
مالك جيه يفتح لقاه مقفول فاكمل بحده افتحي يا جيسي
جيسي بخوف وربنا ماهفتح
مالك بعصبيه علشان عارفه نفسك مهزقه وغلطانه انا عاارف انا عملت في نفسي ايه انا واخويا واخدين اتنين هبل ومجانين
ساميه بضحك يا واد تعالي عملت ايه بس
مالك بحده قايلها عينك علي ساره معايا علشان انتي بتكلمي ادم كول فانا لما قومت سابت ساره عادي تدخل ماهي مركزه مع المسلسل قال وساره شافت ادم وقبل ماتكمل بابا روحت حطيت ايدي علي بوقها وفضلت تعيط فكراني مش عايز اوريها ابوها لانها كانت هتشوفه خلاص وانا منعتها وكله من الهانم هي ومسلسلها
ساميه بحزن يا حبيبتي يا بنتي
مالك بعصبيه افتحييي
جيسي بخوف طب مش فاتحه واللي عندك اعمله
مالك تمااام خلاص خلينا انتي هتفضلي جوه قد ايه يعني مش مشكله
وراح قعد في الانتريه واكمل انا مستنيكي يابنت كمال يا انا يا انتي انهارده قال المسلسل قال ياشيخه ام التركي اللي لحس دماغكم
ساميه بضحك والله انتوا فظاع ومش هتبطلوا مناقره ابداا
مالك بضحك لا ده بقي اسلوب حياه خلاص فين ابن الكلب التاني
ساميه بضحك في اوضته بيلعب بلتاب
وبعدد عددددت سااااعاات هبطت الطياره في مطار امريكااا ونزلت منه هي وساره وتنهدت بحزن
ساره بستغراب ماما احنا فين
منه بتنهيده في بلد تانيه المهم يلا علشان نروح البيت علشان انتي نعستي خالص وعايزه تنامي
ساره بنعس اممم انا نعسانه خالص
منه طبطبت علي ضهرها وشدت الشنطه وخرجت ركبت عربيه ووصفتله علي عماره معينه ومشي وبعد شويه وصلها تحت العماره دي ونزلت وشدت شنطتها وحاسبت الراجل وطلعت
ودخلت الشقه كانت واسعه وجميله اوي ودي كانت ليها هي وجيسي لما كانوا يسافروا امريكا كان يقعدواا في الشقه دي
منه بحب ادينا وصلنا يا سوسا
ساره —-
منه بحب سوساا وبصت لقيتها نايمه فضحكت واكملت كويس انك نمتي وراخت نيمتها في اوضتها اخر الطرقه وباست خدها وغطتها وفضت الشنطه وكلمت الدكتور
سيف الو يا مدام معاكي
منه بحزن انا جيت انهارده في مانع
سيف لا ده حلو اوي تعالي اهو نشوف وصل لحد فين مستنيكي
منه بحزن تمام ابعت اللوكيشن
سيف عنيا حاضر
وقامت منه لبست دريس بيبي بلو وحجاب نفس اللون ومحطتش اي ميكاب ووشها باين انها تعبانه الا ان جمالها واضح اوي وجميل. ونزلت ركبت عربيه ووصفتله المستشفي
في المستشفي وتحديدا العياده
منه بقلق خير يا دكتور قلقتني
سيف بحزن انا اسف يا مدام بس حالتك معقده شويه هو اه تنفع عمليه جراحيه بس انا مش هقدر اعملها
منه بعياط يعني مفيش امل
سيف لالا اهدي اهدي في امل رئيسي هنا دلوقتي وده اكبر مني ممكن اقوله واعرض حالتك عليه
منه بدموع ولهفه ياريت يا دكتور سيف مش هسنهالك ابداا
سيف حاضر حاضر اهدي انتي بس
في مكتب ادم الباب خبط
ادم ادخل
سيف دكتور ادم معلش لو هقاطعك
ادم وهو بيكتب اكمل قول يا سيف خير معاك
سيف في واحده مصريه هي تبان انسه بس لابسه دبله و
ادم بعصبيه هو انت هتتجوزها ماتخلص مالها
سيف بتوتر اسف يا دكتور اصل هي حلوه شويه .. لا شويه ايه ده شويتين تلاته وصغيره فخساره فيها المرض بصراحه
ادم بحده استغفرالله العظيم يارب برااا يا سيف انا مش فاضي للقرف ده
سيف بحزن انت مالك يا دكتور فيك ايه انهارده اليوم كله
ادم بوجع قلبي واجعني ومش طايق نفسي ومخنوق اوي فارجوك برا
سيف بحزن طب عمليتها معقده شويه ومحدش غيرك هيعرف يساعدها بعد ربنا هي جيالي مشوار من مصر بس انا معرفتش وانا قولتلها ان هشوفك وهي مستنيه اي امل حرام
ادم بحده انا بتكلم علي طريقتك انما دي واحده مريضه اكيد هشوفها هو انا امتي قولت لمريض لا يعني روح يا سيف ربنا يهديك واتعلم تغض بصرك شويه وبعدين بقالك شويه شغال تحت ايدي زي ما بتتعلم شغلي اتعلم اخلاقي عيب يا سيف انا شوفت ستات اشكال وانواع بس بغض بصري مش بس لاني متجوز بس لانه ده حراام وعيب انت قدوه للشباب
سيف بابتسامه امرك يا دكتور نعيش ونتعلم منك يا مثلي الاعلي
ادم ضحك واكمل مش لدرجه مثلك الاعلي يا بكاش ويلا روح ناديها ورجع يكتب
سيف بحب حاضر.
ودقايق والباب خبط
ادم وهو بيكتب اكمل ادخل
منه فتحت الباب وقفلته وبتبص اتصدمت بشده وقلبها دق بعنف ودموعها نزلت
ادم وهو بيكتب اكمل بتحسي بتعب بقالك قد ايه بلظبط
منه وهي لسه مصدومه ومش قادره تصدق اكملت بوجع وعياط من 4 سنين يوم ما جوزي مشي وروحي فارقتني ومشيت معاه
ادم اتصدم بشده ورفع وشه اتصدم اكتر وفتح عنيه بصدمه ودموعه نزلت بوجع واكمل بصوت مهزوز منة !!!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!