Uncategorized

رواية عشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة سمير

 رواية عشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة سمير

رواية عشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة سمير

رواية عشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم بسملة سمير

(عند فهد)
فهد/ايوا يا بابا حسام صحبى
محمود/متوقعتش انه هوا ابدا 
فهد/انا كنت واخد بالى من فتره وهوا جالى انهارده وقالى عاوز يتقدم 
محمود/انا مش هلاقى زى حسام بس فى الاخر رأى اختك 
فهد/طب انا هطلعلها واشوفها كدا 
محمود/ماشى 
خرجت مريم من المطبخ
مريم/رايح فين مش هتاكل
فهد/هؤوح اشوف بس حنين وهاجى 
مريم/طب بسرعه علشان الاكل هيبرد 
فهد/ماشى
طلع فهد عند حنين 
تك تك تك 
ادخل…..  
حنين/اتفضل يا أبيه
فهد/عامله ايه يا حبيبتى  
حنين/الحمدلله يا أبيه انت عامل اى وحشتنى 
فهد وهو يقترب منها ويقبل رأستها ويقعد جنبها على السرير/الحمدللهيا قلبى..انتى اكتر..خشى يا ستى كدا خدينى جنبك
حنين بضحك/اتفضل يا أبيه 
فهد/عاوزك فى موضوع
حنين/اتفضل 
فهد/فى حد متقدملك
حنين/لا يا أبيه مش عاوزه اتجوز
فهد/يابت استنى مش تعرفى مين الاول
حنين/لا مش عاوزه اعرف يا أبيه
فهد بمكر/خلاص مش مشكله حسام اى بنت تتمناه 
حنين بصدمه/هوا…أبيه حسام هوا اللى بتقدملى 
فهد/ايوا يلا اى بنت تتمناه…ولا انتى موافقه
حنين سكتت ومردتش
فهد/خلاص مترديش باين انك مش موافقه..وجه يقوم مسكته
حنين بخده/لا لاا لا موافق..وبعدين اخددت بالها انها نطقت اى
فهد بخبث/طب من اول لازم يعنى اعمل الشويتين دول علشان توافقى 
حنين بخجل/خلاص بقى يا أبيه 
فهد/نتكلم جد بقى اناى بتحبيه وعاوز كل حاجه بصراحه
حنين بخجل/ايوا يا أبيه من زمان 
فهد/ماشى يا حنين جه اليوم اللى اشوفك عروسه كبرتى يا جنون 
حنين بخجل/مخلاص بقى يووه انا هنزل اكل علشان مأكلتش
فهد بضحك على خجلها/ماشى يا ستى يلا ننزل 
نزلوا  ياكله 
محمود لمريم/مريم حسام صاحب فهد اتقدم لحنين
مريم بفرحه /بجد..عمرى ما جه فى بالى انه يتقدم لحنين
محمود/ليه يعنى 
مريم/لان على طول حنين بتقوله يا أبيه وكدا ف مفكرتش ابدا انه بيحبها
محمود/النصيب بقى 
محمود لحنين/وانتى موافقه يا حنين 
حنين بخجل/احم…ايوا يا بابا
محمد لفهد/يبقى على بركة الله…يبقى رد على حسام يا فهد يبنى وقوله يجى يتقدم 
فهد/حاضر يا بابا…عزه.يا عزه
عزه ويها تتقدم منهم /نعم يا فعد بيه 
فهد/انا مش قولتك اعمليلى قهوه معملتليش ليه
عزه/والله يا فهد بيه ست الهانم قلتلى معملكش غير لما تاكل 
مريم/انا اللى قولتلها يا فهد متعملكش غير لما تامل لقمه وبعدين تعملك
فهد /ماشى يا ماما…عزه اعنليلى قهوه بتعتى وهتهالى فوق على اوضتى 
عزه/حاضر يا بيه 
محمود لمريم/هيا رنا مش بتيجى هنا ولا اى يا مربم
مريم /ايوا مش بتجى واحسن كمان بس سمعت انها بسفره دبى
محمود/انا مش عارف اناى مش طايقه البت دى ليه 
مريم/والله هي اللى بت مايعه ومش مظبوطه 
حنين /ااه يا بابا ماما عندها حق وغير لبسها اللى عامل زى بنات كابريهات..ومش بيسار حاجه من جسمها تحس ان جسمها كله مكشوف 
محمود/ربنا يهديها انا مش عارف محسن اخويا سيبها كدا ليه يلا هنقول اى غير ربنا يهديها 
جميعهم /يارب 
فهد وهو يقوم /طب استأذنانا بقى اطلع انام علشان بكرا عندى شغل كتير 
جميهم/ربنا معاك
فهد/عاوزين حاجه تصيبحوا على خير 
جميعهم/وانت من اهله
طلع فهد اوضته ودخل الحمام واخد دش وغير هدومه وخرج من الحمام وراح نحيت الرير وقعد عليه وبعدين مسك الفون بص فيه وقال ارن عليها ولا لا ممكن تكون نايمه ولا حاجه
تك تك تك
اتفضل….
عزه وهى تضع القهوه على  الكوميدينو اللى جمب السرير وقالت اتفضل يا بيه..عاوز حاجه تانى 
فهد/لا شكرا يا عزه 
خرجت عزه من الاوضه
وهو نام على السرير وقعد يفكر وفى نفسه(يا ترى يا ألين هتوفقى ولا لا هيرتينى معاكى يابنت الناس)
ونام فى سبات عميق
__________________________
(فى الصباح)
عند ألين
صحيت ألين من نومها ودخلت الحمام اخدت دش وخرجت لبست بنطلون قماش واسع لونه اسود وعليه قميص ابيض وعليهم بليزر اسود جميله
م صندل اسود بكعب وشنطة ايد ممزوجه بين اللون الابيض والاسود وتعمل شعرها زيل حصان بطريقه جميله
وتخرج من غرفتها
ألين/صباح الخير
جميعهم/صباح النور
محمد/ازيك يا وحش
ألين بضحك/ازيك يا برنس 
هاجر / كل وانتوا ساكتين 
أليم بضحك هي ومحمد/حاضر 
اكله وخلصه
ألين /يلا يا محمد ولا امشى انا علشان كدا هتأخر 
محمد/استنى بس ألبس الكوتشى
ألين/طب يلا بسرعه 
محمد/حاضر
نزل كا من محمد وألين 
ألين لسهام/عمرك فى حياتك ما نزلتى مره بدرى 
سهام/الله يا رمضان مش كنت بلبس
ألين/ماشى يختى يلا اركبى خلينا نخلص 
 ركبوا العربيه 
وصل ألبس  ألين على الشركه اللى بتشتغل فيها وهوا كمل طريقه هوا وسهام
دخلت ألين الشركه واتجهت نحيت المكتب لقت لسه فهد لسه مجاش قعدت ترتب اى حاجه ناقص
________________________
(عند فهد)
صحى فهد من نومه بص الساعه لقاها عشره اتصدم ازاى نام كل دا قام بسرعه من على السرير ودخل الحمام غسل وشه واسنانه وخرج من الحمام دخل اوضته ألبس ولبس بدله كحلى وعليها قميص ابيض كرفته نبيتى ورش برفانه الفاجر ولبس الساعه بتاعته 
وخرج من الاوضه
نزل تحت
فهد/صباح الخير 
جميعهم/صباح النور 
قعد على السفره واخد وحدة تستس وحط عليها مرمبه وبدأ ياكل /حنين هتمشى معايا وسيبى بابا يمشى براحته 
حنين/حاضر يا أبيه
(بعد لحظات)
فهد/خلصتى يا حنين
حنين/ايوا يا أبيه يلا
خرج كل من فهد وحنين الفيلا وركبوا العربيه 
بعد نص ساعه وصلت العربيه امام الشركه مزلت حنين وفهد ودخلوا الشركه 
حنين/عاوز حاجهيا أبيه
فهد بحب/لا شكرا يا حب حاجه خلى بالك من نفسك
حنين/حاضر.سلام
فهد/سلام
اتجه فهد الى مكتبه واتجت حنين الى مكتبها 
(عند فهد)
دخله مكتبه وخلع جاكت البدله وعلقه وقعد على الكرسي بتاعه ومسك تلفون المكتب ورن على ألين 
ترن..ترن..ترن..
ألين/الو 
فهد/ألين تعليلى المكتب
ألين/حاضر 
اتجهتألين الى مكتب فهد 
تك..تك..تك..
ادخل…..
ألين/حضرتك محتاج حاجه
فهد/هاا ايه رأيك يا ألين 
ألين/حضرتك مواف…….
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق حمزة الهواري للكاتبة بسملة سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى