Uncategorized

رواية وردة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح سامي

 رواية وردة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح سامي

رواية وردة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح سامي

رواية وردة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم صباح سامي

ورد : انا حامل ف شهرين .
جاسر بصدمه : من مين ؟؟ .
ورد : ازاي من مين ، منك يجاسر .
جاسر قرب منها مسكها من شعرها : انا اليوم دا مش فاكر اي الحصل بينا اساسا ، و معرفش حتي ان كنت لمستك ولا لا ، انطقي .
ورد بعدت ايدوو بقوة و ضربته بالقلم : القلم دا عشان تفوق وعشان تبقي تطعن ف شرفي ، و كنت عارفه انك عتعمل كدا عشان انت انسان اناني ، اطلع برا يجاسر و سبني ف حالي ، اطلع برا من حياتي كلها ، انا بكرهك .
و زقته خارج الباب و اترمت علي السرير .
ورد : انا مش هخلي اي حد يأذيك ، انا هنقذك ي مالك .
************
مها : بقولك كنت واقفه و شيفاهم ، ورد حامل يماما .
سمر : يعني اي الكلام دا ، مستحيل تحمل ، هي عاوزة تكوش علي كل حاجه بالعيل الف بطنها .
مها : اتصرفي يماما كل حاجه بتضيع .
سمر : انا هتصرف متقلقيش .
و مسكت تلفونها .
سمر : قازم المهمه القولتلك عليها اخر مرا لازم تتنفذ بأسرع وقت ! .
قازم : بس !.
سمر : مبسش ، مستنيه تلفون منك .
**********
“ف الصباح” 
سميحه : ورد ياورد .
ورد : ايوا يدادة .
سميحه : مازن تحت عاوزك .
ورد لبست اسدال و حاطت طرحتها .
مازن اول ما شافها : معقول ورد .
ورد : السلام عليكم .
مازن بيسلم عليها بالايد .
ورد بأبتسامه : مبقتش اسلم بالايد يمازن .
مازن : بس نا خطيبك .
ورد : مازن انت واعي و ناضج ، عارفه انك كنت بتحبني من واحنا صغيرين و مستنيني السنين دي كلها ، بس انا مش ليك ولا هبقي ليك ، ورد لو بقيت ليك هتبقي واخد جسم من غير روح و بدات تقلع الدبله : انا اسفه يمازن مش هقدر ، انشاءلله ربنا يرزقك بالاحسن مني و التصونك ، انا مستاهلش حبك ، غيري يستاهلو .
مازن : الانتي شايفاة يورد بس انا خايف عليكي ، انتي كل مدي ما بتدمري اكتر .
ورد : ادعيلي يمازن ، ادعيلي كتير اوي محتاجه الدعوة .
مازن بأبتسامه : حاضر يورد ، لو عاوزة اي حاجه نا موجود كلميني فورآ .
ورد : حاضر ، لا اله الا الله .
مازن : محمد رسول الله.  
و طلع برا الفيلا .
جاسر داخل قابلو ف الطريق .
جاسر : كنت بتعمل ايه.
مازن : كنت بزور ورد و للعلم ورد سبتني ، بس افتكر انك بالطريقه دي ف يوم هتخسرها ، انت بتخسر ورد ، ورد مبقتش ورد يجاسر ، ورد عجزت و دبلت و كله بسببك ! .
************
” الساعه 12 بعد منتصف ال ليل” .
قازم : الو .
ورد : السلام عليكم ، ف ايه يقازم جاسر بخير .
قازم : جاسر تعبان اوي يورد ، تعالي فورآ المكتب بس اوعي تبلغي حد عشان جدو سعيد لو عرف هيتعب .
ورد بقلق : حاضر حاضر انا جايه حالا .
ورد لبست و نزلت .
وهي ف نص الطريق بتسوق العربيه الجايبهلها جاسر .
لقيت عربيه وقفت اصادها و اتخبطتت دماغ ورد مشافتش حاجه بعدها. 
سمر : هي هتفوق امتي .
قازم : اصابه بسيطه ، هتفوق متقلقيش ! .
ورد بدون وعي : جاسر جاسر .
سمر : ياعيني يختي ، زمان جاسر قالب عليكي الدنيا .
و قربت منها قلبت مايهه علي وشها .
ورد صحيت لقيت نفسها متكتفه ف كرسي ، مكان اسود ضخم و الريحه لا تطاق ، معظم هدومها متبهدله و مقطعه .
ورد بخوف: انتو عملتو فيا ايهه !!!! .
سمر : معملناش لسه هنعمل .
ورد : سبيني ، سبيني يقاسيه يازباله .
سمر وجهت المسدس عليها .
قازم وقف اصادها : لاااا يسمر دم لاااا ، انا ممكن اعمل اي حاجه الا القتل ، ورد متستحقش تموت ، تهددي بيها جاسر اة لكن قتل لا .
سمر : ابعد من وشي عشان متموتش انت .
***********
جاسر واقف اصاد كاميرات الفيلا .
جاسر بزعيق : يعني ازاي تسمحو لورد تخرج ف الوقت زي دا و لوحدها ، ايييي مشغل بهايم هناا .
سميحه : والله كنت نايمه ،و كمان البواب كان نايم و كريم مكنش موجود .
جاسر بزعيق: مش ذنبي ، المهم انها ترجع ، اقلبو الدنياا عليهااا .
و اخد بعضه و مشي .
جاسر : الو ، نمرة العربيه …. شوفلي هي فين حالاا .
**********
سمر : اجلا ام عاجلا ورد هتموت  .
قازم : انا قولت لا .
سمر : مين يقدر يقف ف وش سمر ، انت كلب عندي بتاخد فلوس و بس !! .
*******
“عدي حوالي يومين ” .
قازم : انا اسف يورد خلي جاسر يسامحني ، انا حهربك حالا اول حاجه تعمليها تبلغي عن المكان هنا .
ورد بتعب : حاضر ، خلي بالك من نفسك يقازم .
قازم : كله بيد الله ، ربنا يسامحني علي العملتو .
ورد اخدت بعضها و طلعت تجري ف منطقه فاضيه و فضلت تجري تجري ملقتش اي طريق ، مفيش اي عربيه ، من تعبها وقعت علي الارض ماسكه بطنها و كل ما تفتكر الف بطنها تحاول تجري اكتر .
طلعت علي طريق ، واحد ماشي بحصان .
ورد بتعب و بتنهج : استني استني ارجوك خدي .
حسن : مين انتي يابنتي ،و ميبن مبهدلك كدا .
ورد : ركبني معاك بس ياحج و يحلها ربنا .
**********
سمر : يعني انت هربتها .
قازم متكتف : ايوا قولتلك دم لا ، و كمان ورد محدش يأذيها انا عملت كل حاجه بشعه بس خلاص انا فوقت .
سمر : يبقي انت الجنيت علي نفسك و انا معنديش غالي .
جاسر دخل المكان و سمر ماسكه مسدسها و صوبته علي جاسر قبل ما يمسكها .
قازم : لااا .
جاسر بصدمه : ….
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شظايا القدر للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!