روايات

رواية ما وراء الحقيقه الفصل الثاني 2 بقلم جنى هاني

رواية ما وراء الحقيقه الفصل الثاني 2 بقلم جنى هاني

رواية ما وراء الحقيقه الجزء الثاني

رواية ما وراء الحقيقه البارت الثاني

رواية ما وراء الحقيقه
رواية ما وراء الحقيقه

رواية ما وراء الحقيقه الحلقة الثانية

-انت هتعمل اي!؟

عمر قرب من اسيا شويه

-انا عرفت يعني أنك بتحبي الطبيعه زي حياه الله يرحمها

=الله يرحمها

– ف جيبتك هنا بقي عشان نصطاد العصافير

=نعم اي علاقة الطبيعه بصيد العصافير وبعدين جايبني مكان مهجور وتقولي طبيعه لو سمحت عايزه اروح

-انا اسف يااسيا كنت فاكرك هتتبسطي تمام يلا بينا

=ماشي يلا

-لا خلاص متخشش اكتر من كده

=انتي خايفه عمو وطنط يشوفونا مع بعض

-عمر انت عارف ان موقفك وحش انت متهم في قتل اختي انت متخيل

=بس انا طلعت براءه وانتي عارفه اني بريئ

-اكيد بس هناخد فتره علي مانسبتلهم

=ماشي يااسيا

اسيا طلعت علي بيتها

-رجعتي يااسيوش

=اه ياماما

-طب يلا غيري وتعالي عشان نتعشي

=لا ياماما معلش أنا هتعشي مع بابا انهارده في اوضتو تعالي اتعشي معانا

-اسيا انتي عارفه اني بحب اتعشي علي السفره

=ماشي ياماما براحتك

(ملحوظه:من بعد موت اختي التوأم بابا جالو جلطه ومش بيقدر يقوم من السرير وبيشتغل من البيت)

طلعت غيرت وخدت العشا وطلعت علي اوضه بابا

-عامل اي ياحبيبي

=الحمد لله ياحببتي كل ده تاخير

-معلش يابابا كنت عند مليكه انت عامل اي دلوقت الممرضه جت عشان الجلسات بتاعتك

=اه ياحببتي جت انتي هتتعشي معايا النهارده

-اه ياحبيبي

اتعشيت مع بابا واديتو الدوا بتاعو

-يلا بقي تصبح علي خير

=وانتي من اهل الخير ياحببتي

دخلت علي اوضتي وانا في دماغي ميت حاجه بفكر فيها وكل ده معاه موت اختي التوأم حاسه اني عايشه من غير قلبي عايشه علي حس ماما وبابا ومليكه وبس

______________________

في صباح يوم جديد لبست وجهزت عشان اروح المدرسه

-صباح الخير ياست الكل

=صباح الخير ياحببتي

-انا همشي بقي ياماما عشان متاخرش خلي بالك من بابا ومتنسيش تفطري وتديلو العلاج

امها بضيق ماشي يااسيا

وصلت المدرسه

-صباح الخير يااسيوش

=صباح الخير يامليكه

-عملتي اي امبارح روحتي مع الواد ده فين

=هه لا ده اتغدينا مع بعض

-اسيا ممكن تخلي بالك منو لو سمحتي

=حاضر يامليكه متقلقيش؛اهو السنيوره وصلت

-انتي اي مشكلتك مع قدر

=مشكلتي أنها بتستغل مصطفى

-هي فعلا بتستغلو بس هنعمل اي

=طب يلا علي الفصل

كلو بدأ يجهز عشان في حصة للرياضه مخصوص وكلو بدأ يلبس اللبس الخاص

-يلا بينا نغير يااسيا

=روحتي انتي وانا هعمل حاجه بسرعه واجي وراكي

-تمام

كلو خرج من الفضل متبقاش غير اسيا وقدر اسيا قفلت الباب

-انتي عايزه اي مني يااسيا

=خدتي الفلوس من مصطفي تعملي بيها اي

-بصي بقي ياحببتي انتي اخر واحده تتكلمي خالص انتي فاكره نفسك اي مش معني انك غنيه يبقي انتي فوق والكل تحت ده انتي عماله تجري ورا المتهم في قتل اختك ومش معني اني معنديش أهل اني اسكتلك فاهمه

=شوف مين بقي عندو لسان وبيتكلم أنا هوريكي ياقدر استني عليا عشان انتي مش مظبوطه يابت بس لو ياسين حصلو اي حاجه بسببك مش هيحصلك كويس

 اليوم فات وروحت البيت

-انتي جيتي يااسيوش

=اه ياماما طب جهزي نفسك باباكي عازم ياسين ومصطفي ابنو ومراتو

-اشمعنا

=عادي عازمنهم زي مابنعمل علاطول

-ماشي ياماما صحيح هو بابا يقدر ينزل

=اه الممرضه قالت بدأ يتحسين

-طب الحمد لله أنا هطلع اغير علاطول بقي

طلعت غيرت ونزلت الريسبشن لاقيتهم جم

-ازيك يااسيا ياحببتي

=الحمد لله ياطنط ازيك ياانكل

-الحمد لله ياحببتي

=مصطفي مش محتاج سلام احنا في وحش بعض علاطول ولا اي

-اه معاكي حق

=طيب انا هطلع أسند بابا عشان ينزل

-اجي اساعدك

=ياريت يامصطفي تعالي معايا

طلعت أنا ومصطفي عشان ننزل بابا

-بابا حبي..؛انت لسه نايم بابا يابابا؛م مصطفي هو هو مش بيرد لي

=اهدي يااسيا

اسيا ندهت علي مامتها وجابو الدكتور

-يادكتور هي هي دي غيبوبه سكر صح

=البقاء لله

-اسيا حطت ايديها علي قلبها وبعدين اغمي عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما وراء الحقيقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!