Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم رنا 

امنيه لما شافته واقع علي الارض وحواليه دم: مراااد 

مدحت كان لسه قريب منهم ف جري عليه لما سمع امنيه: مرااد 

امنيه قريت منه وحطت ايدها علي صدره مكان الرصاصه: مرااد رد عليا 

*الكل جري عليهم لما سمعوا صوتهم *

نور بدموع لما شافت مراد: ايه ال حصل!! مرراد 

زينه قربت منه تشوف نبضه: طارق اتصل بالاسعاف بسرعه وانتي يا امنيه هاتيلي حاجه نوقف بيها النزيف 

*طارق اتصل بالاسعاف بس امنيه فضلت قاعده جمبه بصدمه*

زينه: امنيه!!

نور بدموع: مستحيل مراد.. اكيد مش هيحصله حاجه صح 

سليم بيحاول يهديها: اهدي يانور…

* الاسعاف وصلت وكلهم راحو وراها ب العربيات ونور ووالدها ركبو معاه *

نور بدموع: مين ممكن يعمل كده ف مراد 

مدحت: اهدي يحببتي ان شاءالله هيقوم بالسلامه 

نور وهي ماسكه ايده: يارب يابابا ده ملهوش حد غيرنا 

* وصلو المستشفى كلهم ونقلوه بسرعه علي العمليات وكانو واقفين مستنين بره *

سليم: اهدي يانور.. ان شاءالله خير 

طارق بصوت واطي ل سليم: هي امنيه مالها

سليم بص علي امنيه وكانت قاعده لوحدها بتعيط: ممكن عشان كانت واقفه معاه حسب كلام عمك مدحت قبل ما يحصل ال حصل ده 

طارق: اه صح عرفت مين ال عمل كده!!

سليم: نطمن علي مراد بس..وهروح انا وعمي بيقول ان في كاميرات مراقبه وان شاء الله نلاقي حاجه..واصلا هتلاقي البوليس جاي دلوقتي عشان ياخد اقولنا

طارق بتفكير: بس مراد لسه راجع من امريكا وعلي كلام نور ملوش اعداء او حد ممكن يأذيه كده..اعتقد ان في حد تاني كان المقصود…

نور سمعتهم: حد مين!!

طارق: متخافيش يانور هييجي وحساب امه هيكون تقيل اوي

سليم حضنها: اهدي يحببتي ان شاءالله هيقوم بالسلامه

نور: يارب يا سليم 

* الدكتور خرج والكل اتجمع عليه *

مدحت: خير يابني مراد كويس!!

الدكتور: الحمدلله الرصاصه كانت ف كتفه وقدرنا نسيطر عليه 

امنيه بسرعه: نقدر نطمن عليه!!

الدكتور: ايوه بس لو سمحتم الهدوء والراحه التامه للمريض.. عن اذنكم 

* الكل دخل يطمنو عليه *

نور: حمد الله على سلامتك يامراد..الحمدلله انها جت علي قد كده 

مراد بتعب: الله يسلمك..يانور 

مدحت: ايه ال حصل يامراد 

مراد: مش عارف والله يا اونكل كنت واقف بتكلم مع امنيه وفجأة محستش بحاجه غير هنا 

امنيه بصوت واطي: الحمدلله انك قومت بالسلامه

مراد بابتسامه: الحمدلله… طيب معرفتوش مين ممكن يعمل كده!!

سليم: متقلقش اكيد هنعرفه وهياخد جزائه 

مراد بيحاول يهزر: سوري يانور بوظتلكو الحفله 

نور ضحكت: طول عمرك يا مراد مجتش علي المره دي 

مراد بتعب: اااه..بقي كده!! ماشي حسابك معايا بعدين 

سليم حضنها بانه حط ايده علي كتفها: متقدرش تعمل حاجه طول مانا موجود 

الممرضه دخلت: لو سمحتم كفايه كده… لازم يرتاح شويه 

سليم: طيب يامراد الظابط هييجي دلوقتي ياخد اقوالك 

مراد: اوك 

* خرجو والظابط خد اقواله واقوالهم كلهم *

*نور وامنيه ومدحت دخلو*

مراد: امال فين الباقي 

نور: زينه رجعت مع جدو وسليم وطارق راحو مشوار وجايين..وقولت ل امنيه تروح ترتاح شويه ومش راضيه 

مراد بابتسامه: روح انت كمان يا اونكل ارتاح وانتي يانور روحي انتي وانا قاعد مفهاش حاجه 

مدحت: لا يبني احنا قاعدين معاك 

مراد: يا اونكل صدقني والله انا كويس..تقدر تروح ترتاح شويه وتيجي 

مدحت: طيب انا هروح اشوف جدك يانور واجي علي طول..هتيجي معايا!!

نور: لأ يابابا انا هقعد عشان لو احتاج حاجه 

مدحت: طيب يلا يا امنيه 

امنيه: لا يا عمي انا هقعد عشان مسبش نور لوحدها…

مدحت: طيب عن اذنكم 

* مدحت خرج ونور ومراد قعدو يتكلمو وامنيه قاعده ساكته*

نور: في ايه ياامنيه!!….. ايه ده ايدك مالها!؟

امنيه افتكرت ايدها لما مراد عورها وبصتله: مفيش كنت لابسه حاجه ف ايده واتكسرت وعورتني 

نور: اها..خلي بالك بعد كده 

امنيه ابتسمت: اكيد 

مراد: بقولك يانور.. ماتروحي تجيبي حاجه نشربها انا عطشان اوي 

نور: هروح اسأل الدكتور الاول لو ينفع وبعدين هجبلك… تعالي معايا يا امنيه 

امنيه هزت راسها: اوك 

مراد بسرعه: لا… قصدي سيبيها بدل ما اقعد لوحدي 

نور بخبث: ااه بقول كده بردو.. طيب عن اذنكم ههه

__________________________

_ انتو مين!!

سليم بعصبيه: فين عمر 

_ مش عارف مكانه 

سليم مسكه من هدومه بعصبيه: بقولك فين عمر 

_ صدقني معرفش مكانه 

سليم مسكه من رقبته وبيخنقه: هقولها تاني..فين عمر!!!

_ معرفش صدقني…سيبني 

طارق: خلاص يا سليم يلا 

سليم: مش هسيبه غير لما اعرف 

طارق: خلاص ياسليم تعال انا عارف مين يعرف مكانه 

سليم سابه: ماشي..بس عايزك تقول ل عمر اني هجييه ولما اجيبه مش هرحمه 

__________________________

مراد بابتسامه: ال يشوفك وانتي قاعده هاديه كده ميشوفكيش وانتي بتتخانقي معايا 

امنيه: اه شكلك مبتحبش غير الخناق

مراد ضحك: لا لأ خليكي قمر كده علي طول 

امنيه بكسوف: طيب انا هروح اشوف نور 

مراد: امنيه استني…

امنيه: نعم!!

مراد: كنت عايز اقولك سوري علي كل حاجه عملتها من اول ماشوفتك 

امنيه بابتسامه: لا بالعكس المفروض انا ال اعتذر منك علي ال كنت بعمله 

مراد ضحك: طيب يلا اعتذري 

امنيه بعصبيه: صدق انا غلطانه…عن اذنك.

* كانت خارجه بعصبيه وفتحت الباب وخبطت ف الدكتور *

امنيه: ااه.. اسفه مخدتش بالي 

الدكتور بابتسامه: ولا يهمك ياقمر 

امنيه بابتسامه: طيب عن اذنك 

الدكتور بابتسامه اكبر: اكيد 

* مراد كان قاعد متابعهم ولقي نفسه متعصب منها *

الدكتور: هاا عامل ايه دلوقتى 

مراد ابتسم باستخفاف: كويس..وهبقي كويس اكتر لو تخليك ف حالك 

الدكتور: قصدك ايه

مراد: مفيش… هخرج امتي 

الدكتور: اممم هشوف حالتك وهبقي ابلغ الانسه ال لسه خارجه 

مراد ضحك: واشمعني الانسه ال لسه خارجه!! عاجباك 

الدكتور بعصبيه: الزم حدودك لو سمحت.. الفكره انها جاتلي مكتبي قبل ماتدخلك وقالتلي ابلغها بحالتك او لو محتاج حاجه 

مراد اتعصب هو كمان: اه وعشان كده عينك كانت هتطلع عليها 

الدكتور: ايه قله الذوق دي…عن اذنك وممكن تخرج انهارده مع السلامه 

___________________________

عمر: طيب طيب ايه الدنيا هتطير 

* عمر راح يفتح ولقي سليم قدامه بيبصله بعصبيه خوفته للحظه*

عمر بشجاعه مصطنعه: اهلا اهلا..مش تقول انك جاي كنت جهزت نفسي 

سليم متكلمش بس اداله بالبوكس ف وشه وقعه علي الارض: متخافش انا هجهزك بنفسي 

_ سليم قرب منه ومسكه من هدومه بعصبيه وبدأ يضربه *

سليم بعصبيه: ايه كنت فاكر اني مش هعرف اوصلك!!

عمر بيحاول يهرب منه: ابعد عني احسنلك… انت عارف انا ممكن اعمل ايه 

سليم: بقي تبعت واحد يضرب نار علي مراد ياحيوان 

عمر ضحك: لا للاسف انا كنت باعته يقتل عمك بس مراد هو ال اتصاب..بس متخافش يا سليم المره جايه هتبقي ف قلبك انت…

______________

*طارق كان واقف تحت مستني سليم *

طارق: بيعمل ايه ده كله..اتفقت معاه يجيبه وينزل لو لاقاه… هطلع اشوفه 

_ كان طالع واول مااقرب من الشقه سمع ضرب نار

طارق بقلق: سليم!!

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى