Uncategorized

رواية حب وعذاب البارت الثالث عشر 13 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الثالث عشر 13 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الثالث عشر 13 بقلم آية السيد

رواية حب وعذاب البارت الثالث عشر 13 بقلم آية السيد

في بيت حسن خليفه
محمد لقي ابوة وأمه قاعدين وقرر انه يتكلم معاهم في موضوع حنان
محمد/بابا.. ماما.. كنت عاوز اتكلم معاكم في موضوع كده
حسن /خير يبني فيه ايه
هيام /اتكلم يا حبيبي
محمد /بصراحه كده يا بابا انا عاوز اخطب
هيام بفرحه /الف الف مبروك يا حبيبي
حسن /استني بس يا هيام… مين العروسه يا محمد
محمد /حنان بنت عمي محسن
حسن /تمام يا ابني حنان بنت كويسه ومحترمه واحنا جيران من زمان وابوها راجل محترم.. الف مبروك وربنا يتمم بخير ان شاء الله
محمد قام حضن ابوة
محمد بسعاده /ربنا يخليك ليا يا احلي اب في الدنيا
حسن بضحك /يا واد يا بكاش
هيام بسعاده وهي بتحضن محمد /الف مبروك يا حبيبي… حنان طيبه وبنت أصول وانا متأكده انها هتكون خير زوجه ليك
محمد /تسلميلي يا حبيبتي
ريم جت وهما قاعدين
ريم بضحك /ايه دا ايه جو العشق الممنوع دا
هيام بضحك /تعال يا ريم باركي لمحمد
ريم بابتسامه /ابارك علي ايه ما حد يفهمني
محمد راح عندها /تعالي يا قلبي وانا افهمك
ريم برفعه حاجب /قلبك… لا كده الموضوع فيه ان.
وبعدين حطت ايدها علي راس محمد /انت سخن يا محمد ولا فيه ايه
محمد /يبت بطلي لماضه بقا
ريم /يا عم ما تقول فيه ايه
محمد بضحك /عم ماشي يا ريم… اسمعي يا ستي انا قررت اخطب
ريم بفرحه وهي بتحضنه /ايه دا بجد مبروك يا حمص…. بس مين العروسه
محمد /بت بطلي حمص دي بقا انتي شيفاني عيل قدامك
ريم بضحك وهي بتمسك خدوده /انتي زحلانه يا كميله
وحسن وهيام فضلوا يضحكوا علي ولادهم وعلي مناقرتهم اللي مش بتخلص
محمد بعصبيه خفيفه/ بت.. طب مش هقولك مين العروسه
ريم /لا يا اسطي خلاص متزعلش… قول بقا مين سعيده الحظ دي
محمد بابتسامه /بعيدا عن يا اسطي اللي محسساني اني واقف مع سواق تاكسي بس هقولك العروسه تبقا حنان بنت عمك محسن
ريم فرحت بس اتصدمت لما سمعت اسم حنان واول حد جه في تفكيرها علا صاحبتها لان ريم عارفه ان علا بتحب محمد ويا تري ايه هتكون حالتها لما تعرف ان محمد ناوي يخطب
محمد استغرب سكوت ريم وشرودها وفرقع بصوابعه قدام وشها
محمد باستغراب /انتي يا بنتي روحتي فين
ريم بخضه /هااا موجوده اهوه
محمد /موجوده ايه بس دا انتي روحتي في دنيا تانيه
ريم بسعاده مصتنعه/مبروك يا حبيبي… يلا مش عاوزين حاجه انا همشي بقا عشان متاخرش علي الجريده
حسن /ماشي يا حبيبتي مش عاوزة حاجه
ريم بابتسامه /سلامتك يا حبيبي
هيام /سلام يا قلبي #آية_السيد
ريم /سلام
محمد /سلام يا ريمو
ريم بابتسامه وحاولت انها تكون مبسوطه /الله يسلمك يا حبيبي
ريم خرجت من بيتهم ودماغها عماله تفكر في علا ورده فعلها لما تعرف بخطوبه محمد
وانه خلاص هيبقا ملك واحده تانيه وفي نفس الوقت بتفكر في اخوها ومش عاوزه تكسر فرحته وأنها لازم متزعلوش ولا تكسر فرحته وخصوصا انها عارفه ان محمد بيحب حنان وأنها هي كمان بتحبه وافتكرت صدمتها لما عرفت بحب علا لمحمد
______________________فلااااااش باااااك
ريم وعلا كانوا مروحين وريم لاحظت شرود علا
ريم بضحك /اللي واخد عقلك
علا بعدم تركيز /هو واخد عقلي بس دا واخد عقلي وقلبي وكل حاجه فيا
ريم بعدم استيعاب ورفعت حواجبها الشمال /نعم
علا اخدت بالها من كلامها
علا بارتباك /هاا.. لا متخديش في بالك يلا
ريم /لا يلا ايه دا احنا نروح كافيه وتحكيلي كل حاجه… ولا انتي هتخبي عليا
علا بنفي/لا يا ريم والله مش قصدي انتي عارفه اني مليش غيرك بس اصل
ريم /لا اصل ولا فصل يلا بينا وتحكيلي كل حاجه ومين دا اللي امه دعيا عليه
علا برفعه حاجب /داعيه عليه
ريم بضحك /لا يا اسطي انا قولت كده… دي امه دعياله بالتلاته هههههههه
علا بضحك /ماشي يلا
ريم بضحك /يلا يا ستي وانا هدويكي احلي كافيه واكتر كافيه انا بحبه
علا بابتسامه /يلا يا ستي
علا وريم راحو الكافيه وقعدوا وريم طلبت عصير ليها ولعلا
ريم بابتسامه /ها بقا يا لولو ايه الموضوع
علا بتنهيده /بصي يا ستي انا هحكيلك
ريم باهتمام /وانا سمعاكي
علا /الشخص اللي بحبه يبقا… يبقا
ريم بضحك /ايه يبنتي انتي علقتي ولا ايه
علا غمضت عينها /يبقا محمد اخوكي
ريم بصدمه /هااااا
علا /ايوة يا ريم انا بحب محمد ومن زمان اوي بس هو مش واخد باله
ريم لنفسها /كده خربت
____________________باااااك
ريم فاقت من شرودها لما خبطت في حد
ريم بالم /اههه مش تحاسب
زين بفخر / انا بردوا… واضح انك لازم تاخدي أوسكار في انك احسن واحده بتخبط في الناس وكمان بتزعق ليهم
ريم رفعت وشها بصدمه وقلبها فضل يدق بسرعه /زين
زين بص ليها ومجرد ما عينه جات في عيونها ضربات قلبه هو كمان زادت وانبسط بس تصنع البرود /ايوة…. و يا ريت بعد كده تبقي تاخدي بالك كويس وانتي ماشيه
ريم بعصبيه /وانت مالك اصلا انا امشي زي ما انا عاوزة وسابته ومشت
زين ابتسم لما مشت وفرح اوي انه شافها وبعدين طلع لمحمد
_________________________
في شركه الجرحي
ياسين كان قاعد في مكتبه وكان عمال يفكر في وعد
ياسين لنفسه /خلاص يا وعدي هانت وهتكوني ليا وخلاص هعترفلك بقا ويحصل اللي يحصل
أما اتصل اشوف بقا انتي فين
ياسين رن علي وعد وهي ردت
ياسين بحب /صباح الفل يا وعد
وعد /صباح الخير يا ياسين
ياسين /ها يا جميل فينك
وعد /نازله من البيت اهوه وهركب. العربيه وكلها نصايه وهبقا في الشركه
ياسين بضحك /نصايه… بقا بالذمه فيه بنت تقول نصايه
وعد بضحك /مش انا قلت
ياسين /اه
وعد /خلاص يبقا فيه وفجأه وعد صرخت اهههههههههه والموبايل وقع علي الارض
ياسين انتفض من علي الكرسي
ياسين بخوف وعصبيه /وعععععد فيه ايه ردي عليا وفجأه الخط قطع
وراح بسرعه علي مكتب رحيم
________________________
في شركه الجرحي
رحيم قام وقف قدام حنان
رحيم وهو بيبص في عنيها /حنان انا ب…
وقطع كلامه دخول ياسين
ياسين /رحيم وعد اتخطفت
رحيم بخضه /انت بتقول ايه يا ياسين
ياسين /كنت بكلمها وفجأه صرخت وبعدين الخط قطع
رحيم خرج من مكتبه بسرعه ورجالته وراه ومعاه ياسين اللي قلبه واجعه علي حبيبته وخايف عليها
وحنان راحت مكتبها و هي خايفه علي وعد لان وعد طيبه وهي بتحبها
حنان /يا رب جيب العواقب سليمه يا رب
في عربيه رحيم
رحيم وياسين كانوا راكبين العربيه وفجأه تليفون رحيم رن
رحيم لقي الرقم مش متسجل
رحيم /الرقم مش متسجل
ياسين بلهفه /رد بسرعه طيب
رحيم رد وفتح الاسبيكر واول لما فتح الخط سمع صوت صريخ وعد اخته وقلبه وجعه من صوتها وياسين اتعصب وحس بنغزة في قلبه
رحيم وقف العربيه فجأه وسمع صوت شخص تاني
الشخص /الو
رحيم بعصبيه /انت مين يالا واختي معاك بتعمل ايه… عارف يبن ال******لو اختي حصلها حاجه انا مش هرحمك
الشخص ببرود /اهدي بس كده يا رحيم بيه وقول هديت عشان الأمورة متتاذاش
ياسين سمع الصوت واتصدم /احمد
أحمد بضحك /هههههههههههه شكلك معاك عريس الغفله
رحيم بص لياسين بعدم فهم
ياسين بعصبيه /عارف يبن ال*******والله لو لمست شعره منها لادفنك مكانك
أحمد باستفزاز/اهدي كده يا عريس واسمعوني كويس ونفذوا كلامي بالحرف الواحد والا انا مش عارف انا ممكن اعمل ايه في الأمورة دي
ياسين بعصبيه /انت مفكر انك تقدر تعملها حاجه
رحيم بيحاول يمسك اعصابه عشان اخته واتكلم بهدوء مميت /انت عاوز ايه
أحمد بشر /كده انت بدأت تفهمني يا رحيم بيه
رحيم /اخلص
أحمد/اولا البوليس لو شم خبر يبقا اعرف انك مش هتشوف اختك تاني لان بصراحه فيه ناس شافتها وعندها استعداد تدفع كتير اوي هههههههه
ياسين بغضب /يبن ال******
أحمد باستفزاز /تؤتؤتؤ يا ياسين بيه كده مش صح…. وكمل ببرود /ثانيا انا عاوز عشرين مليون جنيه مقابل السنيورة وطبعا واحد زي رحيم الجرحي مبلغ زي دا بالنسبه ليه شويه فكه
رحيم بهدوء/موافق
أحمد بشر / يبقا اتفقنا معاك من دلوقتي لغايه بكرة تجهز المبلغ
رحيم /ماشي بس لو اختي حصل ليها حاجه انا هدفنك فاهم
أحمد وهو ينظر بشر لوعد /طبعا طبعا يا رحيم بيه
وقفل الخط وبعدين رحيم رن علي رقم تاني
رحيم /الو
الشخص /ايوة يا رحيم بيه
رحيم /هبعتلك رقم دلوقتي تعرف هو فين مفهوم قدامك نص ساعه واعرف هو فين
الشخص /بس
رحيم بصرامه /مبسش نص ساعه وتعرفي لي هو فين مفهوم
الشخص بخوف /م.. مفهوم
وقفل التليفون وبص لياسين
رحيم بصرامه /انا عاوز اعرف كل حاجه
ياسين /ماشي يا رحيم انا هحكيلك
ياسين حكي لرحيم كل حاجه حصلت وازاي وعد اتعرفت علي أحمد وقاله انه قابل احمد من فترة وقال انه يبقا خطيب وعد
رحيم بصدمه /معقول كل دا حصل
ياسين باسي /انت كنت بعيد عن وعد يا رحيم لأنك كنت بتسافر كتير فبالتالي وعد كانت وحيده والزفت دا عرف يلعب عليها
رحيم بشر وهو بيقفل قبضه ايده /والله يا احمد الكلب لاندمك علي اللي عملته
_______________________
في احد المخازن
أحمد كان واقف بيبص بخبث علي وعد اللي مربوطه في الكرسي وبتعيط وجسمها كله بيرتعش
أحمد قرب منها ومد ايده يمسح دموعها بس وعد بعدت وشها عنه
أحمد /تؤتؤ ايه يا وعد دا انا احمد حبيبك
وعد بصت ليه ودموعها بتنزل واتكلم بقهر /انا ب….بكرهك
أحمد /انا هسيبك دلوقتي بس هرجعلك تاني يا ….يا حبيبتي
أحمد خرج هو ورجالته وساب وعد مربوطه زي ما هي
وعد فضلت تعيط علي حالها والحاله اللي وصلت ليها وعماله تفكر في ياسين ورحيم
وعماله تلوم نفسها /انا ازاي غبيه كده ازاي في يوم من الايام حبيت بني آدم بالقذارة والانحطاط دا وافتكرت صدمتها لما شافت احمد بعد ما انخطفت
______________________فلااااش باااالك
وعد كان نازله من البيت وبتكلم ياسين ومبسوطه
ومخدتش بالها من اللي واقفين يراقبوها
الشخص١/هي دي
الشخص ٢/ايوة هي يلا ننفذ وبسرعه قبل ما حد ياخد باله
الشخص ١/يلا
وفجأه الاتنين هجموا علي وشدوها في العربيه وعد صرخت وحاولت تهرب والتليفون وقع منها بس هما كانوا اقوي ودخلها العربيه وبعدين حطوا مخدر علي وشها ونامت
وبعد مده فتحت عينها ولقت نفسها مربوطه في مخزن
وعد حاولت تفك نفسها بس فشلت
وبعدين سمعت صوت
الشخص /ازيك يا حبيبتي
وعد رفعت وشها واتصدم لما لقيته احمد
وعد بصدمه/احمد
أحمد بضحكه خبيثه /عيونه
________________________
ريم سابت زين ومشت ومن جواها مبسوطه انها شافته بس في نفس الوقت افتكرت علا صاحبتها
ريم فضلت ماشيه لغايه ما وصلت وقابلت علا صاحبتها
علا بضحك /لا ريم هانم جايه بدري ايه دا هتتحدسي
ريم بابتسامه /ازيك يا علا
علا باستغراب /مالك يا ريم
ريم /بصراحه فيه حاجه حصلت وانا مش عارفه اقولك ازاي او اقول ولا لا
علا بعدم فهم /فيه ايه يا ريم اتكلمي علطول
ريم بتنهيده /محمد
علا بخوف/م… ماله
ريم بحزن وهي بتبص في الارض /ها…
علا بنفتك صبر./ها ايه
ريم /هيخطب يلا علا
علا سمعت الكلام دا وحست بنغزة قويه في قلبه وحست ان الدنيا بتلف بيها وفجأه…
ريم بصراخ/علاااااااا
يتبع..
لقراءة البارت الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت عفيفة للكاتبة آية السيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!