روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الخامس والعشرون

رواية الزهرة المفترسة البارت الخامس والعشرون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الخامسة والعشرون

كاظم بترقب:طب وحامد..ايه اللي حصله يالين..
ليكفهر وجه لين وبغضب:وانا مال اهلي بالكلب ده..
كاظم:امال مين اللي موته وولع في الارض..
لين بغضب:هو اللي ولع فيها لما مقدرش يشتريها..
ولجل حظه الغفير شافهم وضرب عليه النار.. هو و رجالته..
وعلشان ارضه جمب الارض اللي ولعت مسكت فيها التانيه..
كاظم بعدم تصديق:مش مصدقك
يالين..بس ماشي..هترجعي امته..
لين بإقتضاب:كام يوم كده وهرجع متقلقش..
كاظم:وهشام..هيرجع امته..
لين بضحكة:هسأله واقولك..هترجع امته يااتش الفيلا..
هشام بضحكة:هنرجع مع بعض يالينو..مش هسيبك..
لين بضحكه:سمعت يا جدي..يلا سلام الوقتي..
كاظم بتعجب:سلام..
هشام بضحكة وهو يتجه اليها:لحقتي
تألفي حكايه موت حامد في ثانيه..
لين بإبتسامه ماكرة:مش تأليف..ده اللي
هيتقال ياهشام..واللي البوليس هيثبته..
هشام وهو يمط شفتيه وهو يحاوط
خصرها:طيب..يلا تعالي انا عايز اكل جعان..
لين بضيق:مش عايزة انزل..اطلب
الاكل هنا..مش هنزل بمنظري ده..
هشام بضحكة:ليه يالينو ده انتي حتي زي القمر..
لين بضيق وهي تبتعد عنه:بقولك ايه..مش وقتك خالص..
هشام بغمزة :طيب بس افتكري ان
ليا عندك خدمة..وهتردهالي مهما كانت يالين..
لين بتأفف:عرفنا ياهشام..شوف هنطفح ايه الوقتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عادت لين وهشام الي الفيلا وانشغلت
لين مرة اخري مع نور للتجهيز الي حفل زفافها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بدأت كوثر بوضع الدواء للين وذلك في شرابها..
وذلك لمعرفة اذا كان كلام سعيد صحيح ام لا.. ت
دلف الي المطبخ وتضع الدواء في العصير وتخرج سريعا..
كوثر بغل: هنشوف ياست لين..
علي مائدة الافطار.. من عادة لين شرب عصير البرتقال
في الصباح حتي وإن لم تتناول فطورها..
لتبدء في احتساء العصير وسط مراقبه كوثر لها وسعادتها..
لين بتعجب: مالك ياكوثر بتبصيلي كدة ليه..
كوثر: هه..لا ابدا..وبتعوج اصلك وحشاني..
لين بسخرية: وحشاكي..طب اتنيلي بصي
بعيد عني مش ناقصة فقر اهلك ع الصبح..
كاظم بحدة: بس بقي نقار.. نقار..
هشام بسخريه ضاحكة: وتبقي لين ازاي
لو متصبحتش بخناقة.. ياصباح اللسان الزفر..
لين: صباح الزفت علي دماغك..انا ماشية
ع الشركة.. وانت ياجدي متنساش الاجتماع..
كاظم: طيب مش هنساه..شويه واحصلك..
لين: طيب..وترحل..
كاظم: هشام الاجتماع ده مهم وحياه ابوك
يااخي بلاش رزاله علي لين..عديها علي خير..
هشام بتعوج: انا رزل..وبتأفف ماشي
ياجدي.. ليرحلوا ويذهبوا الي الاجتماع..
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
كانت كوثر تضع الدواء للين علي فترات..وبدات العوارض
تظهر علي لين..فكانت دائما تشعر بالانهاك السريع..
في الشركه..طلب كاظم لين..
كاظم:بصي يالين..انا عايزك تعمليلي دراسه
لمشروع مصنع السكر اللي هنستوردله المكن بتاعه..
لين بتعب:حاضر ياجدي..هعمله..بس من امته ده..
كاظم:مفيش بس المصنع لسه جديد
وعايز اعرف اصحابه والسيوله اللي معاهم كام..
لين:طيب..عايز حاجة تاني..
لتحاول النهوض ولكن تشعر بالدوار..
كاظم وقد لاحظ ذلك:مالك يالين انتي تعبانه..
لين وهي تمسك برأسها :هه..لا بس
منمتش امبارح كويس..كان عندي صداع..
كاظم بقلق:طب ماتروحي للدكتور..
لين بإبتسامة ساخرة:مش للدرجادي شويه صداع
وهيروح..ولما نخلص من فرح نور.. اسيبك انا بقي..
لترحل الي مكتبها وتخبر ملك الا يزعجها احد..وتتجه
الي الاريكة وتحاول الراحة..ولكن ذلك الصداع لا يفارقها…
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصل سامي بلين..
سامي بضيق: ايوة يالين بقولك ايه
اللي اسمها صافي ديه..هتفضل عندي كتير..
لين: ومالها يعني تعباك..ده انا بخدمك
ياسمسم..ديه حتي بتعالج رجالتك..
سامي بحنق: لين انا مش ناقص انتي عارفة انا
مش بحب ستات اسيبهم عندي..وخصوصا في شغلي..
لين بعدم اهتمام: اتصرف انت ياجناب الكوماندة.. وديها اي حته..
سامي بضيق: لين انا هوديها فين ديه هي جثة
ولا حاجة هتصرف فيها..وانتي قولتي مقتلهاش..خلصيني..
لين وهي تمط شفتيها: اقولك.. سفرها اي حته..
سامي بإمتعاض: هسفرها فين..
لين بضيق: اي حته ياسامي..اقولك رجعها
بس علمها الادب الاول..وخليها تفكر مليون مرة
قبل ما تقرب من نور ومازن..انا مشغوله الوقتي..
سامي: طيب..سلام الوقتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
انتهي الجميع من التجهيزات واتي يوم زفاف نور ومازن..
كانت نور في غاية الجمال والرقة في فستانها الابيض ومازن بجوارها..
مازن بسعادة:انا مش مصدق
نفسي اني خلاص اتجوزتك..
نور بخجل:خلاص بقي يامازن..
مازن بضحكة:خلاص ايه..هو
انا لسه قولت حاجة..ده انا لسه بحضر..
نور بإبتسامه:مازن انا مبسوطه اوي..بس كمان خايفة..
مازن بحب:اوعي تخافي طول ما انا جمبك يانور..
نور بإبتسامه:ربنا يخليك ليا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
هشام بإعجاب:ايه الحلاوة ديه..فاضي ياقمر..
لين بضحكة:ايه..انت بتكلمني انا..
هشام بغمزة:هو فيه قمر غيرك ياجميل..
لين بإبتسامة:طيب حاسب علشان
لو جوزي شافك ممكن يقتلك..
هشام بجدية:لا ده مش ممكن..ده اكيد..وربنا
اللي يبصلك بس افرمه..بس ليهم حق..قمر ياناس..
لين بضحكة:ميرسي..وانت كمان يااتش..حلوة البدله..
هشام ضاحكا:هههه..البدله ولا اللي جواها..
لين بمكر:مفرقتش كتير..
هشام بإقتضاب :بقولك ايه..الفستان ده عايزك تغيريه..
لين بتعجب:ليه ان شاء الله..ماله وحش..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
علي الطاوله جلس عامر وزوجته وكاظم وكوثر وممدوح وصفاء..
دعاء بفرحة:ولادي زي القمر..ربنا يحميهم..
صفاء بتعوج:اووووي..
كاظم:مالك ياصفاء لاويه بوزك ليه..
صفاء بغيظ:ابدا ياعمي..مفيش..
كاظم بضحكة:شكل لين وهشام مبسوطين اوي النهاردة..
دعاء :ربنا يحميهم..
ممدوح بتهكم:ايه ياعامر.. بنتك حنت عليه..ورضيت..
عامر بضيق:بقولك ايه ياممدوح لم الليله..مش ناقصينك..
ممدوح بحدة:واعملك ايه ياسي عامر..
مش بقول الحقيقة..وعمايل بنتك..
عامر بعصبية:بقولك ايه..انا..
كاظم بحزم:بس انت وهو..مش عايز اسمع صوتكم..وانت
ياممدوح اسكت..مش عايزك تتكلم عن لين..والا انت عارف..
صفاء بغيظ:جاتها الهم..متفرعنة..
لتشاركها الحديث كوثر وبغل:ايوة..
مش عارفة علي ايه..ربنا يهدها..
صفاء وقد تجاذبت اطراف الحديث مع كوثر:الا قوليلي
ياكوثر..هي عامله ايه في الفيلا..يعني معاكي ومع ابني..
كوثر بحقد:عملها اسود ومنيل..ديه مطفشانا في عيشتنا..
صفاء بحنق:منها لله..وابني غلبان مش
قدها..بس انا هجوزه..واكسر مناخيرها..
كوثر بغل:ايوة..عندك حق..متكسرش الوليه
غير وليه زيها..ديه شايفه نفسها ع الاخر..
صفاء:ايوة..وانا ارتحتلك ياكوثر..انا اصلا مش بطيق لين ديه..
كوثر بغل:ومين سمعك..بس الحق علي هشام..المفروض يكسرها..
صفاء بتعوج:ايوة..بس نعمل ايه..حكم القوي..كاظم مفرعنها..
كوثر وهي تنظر اليهم بغل وحقد ولنفسها:
ااااخ ياناري..انا هوريكي يالين..هخلص عليكي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
هشام بإقتضاب:بقولك ايه..الفستان ده عايزك تغيريه..
لين بتعجب:ليه ان شاء الله..ماله وحش..
هشام بتنهيدة:ماهو علشان مجنني انا شخصيا..الباقي هيعمل ايه..
لين بضحكة:اها..طيب انا هفضل جمب جوزي علشان محدش يبصلي..
هشام بدهشه:لين انتي كويسة..ايه الحنيه اللي
نازله عليكي النهاردة.. وبتوجس..ناويه علي ايه..
لين بإبتسامة مشرقة:ابدا النهاردة فرح نور..
وانا مبسوطه..وكمان عرفت انك كلمت عامر باشا..
وخليته يسكت وميعملش حاجة..جميله يااتش..
هشام:اهاااا..طيب ياقمر..انا اموت
في الجمايل..تعالي نرقص بقي..
لين بضحكة:اوك..شايف كوكي هتطق ازاي..
هشام بضحكة:ااه يابنت العفاريت..
بقي عامله كده علشان تغيظيها..
لين بثقة:ايوة طبعا..انا عارفة ان عينيها منك..فمنها
فرسه ليها..ومنها مصلحة ليا.. اصل شكل امك حبتها اوووي..
هشام بدعاء:ربنا يكتر المصالح ديه..
لتميل لين علي نور:مبروك ياقلبي..
نور بأبتسامه:الله يبارك فيكي يالينو..
هشام بضحكة:انا فرحان اكتر منك يانور..
نور بضحكة وهي تنظر الي لين:عارفه يااتش..فرصه ياكبير..
مازن بتعجب:فرصه ايه يانور..فيه ايه..
نور بإبتسامه:لااااا..ده سيم بيني وبين اتش..مش كده..
هشام بضحكة:كده..مبروك يا دكتور..عبال البكاري..
مازن بضحكة:الله يبارك فيك..
عامر:مبروك يانور..مبروك يامازن..
مازن:الله يبارك في حضرتك..
اتمني حضرتك متكونش زعلان..
عامر:لا عادي..اللي يهمني سعادة بنتي..
دعاء وهي تحتضن نور وبفرحة:مبروك ياقلبي..
ربنا يسعدك..ولمازن خلي بالك منها يامازن..
مازن :اكيد ديه..في عينيا..
عامر:ابقي تعالي وهاتها عندنا..
مازن بإبتسامة:اكيد..ان شاء الله..
لين بسخريه لهشام:طيب اوووي..
اب من الدرجة الاولي الصراحة..
هشام بضحكة:ايوة يالينو..الفلوس تعمل اكتر من كده..
لين بحنق:بقولك ايه..انا بتخنق من
وجوده معايا في مكان واحد..عايزة اخلص منه..
هشام بضحكة:عينيا..اخلصلك الليله..
وبغمزة بس نكملها انا وانتي..
لين وهي تمط شفتيها:علشان بس فرح نور يااتش..
هشام :طيب..ولمازن..ايه يادك..مش عايز تروح..
مازن بضحكة:ايدي علي كتفك ياهشام..
هشام بضحكة:ده انت علي اخرك يادك..
ثواني ونروح كلنا..ومبروك مقدما..
مازن بضحكة:الله يبارك فيك يابو نسب..
وينهي هشام الزفاف ويرحل نور ومازن الي منزلهم الجديد..
مازن وهو يحمل نور ويدلف الي المنزل:مبروك يانور..نورتي بيتك..
نور بخجل:ميرسي يا مازن..
مازن بعد ان جلسا سويا:عارفة انا
مكنتش اعرف ان حياتي ضلمة اوي كده..
نور باستغراب:ازاي يعني..
مازن بحب:انتي جيتي نورتي حياتي..ربنا مايحرمنيش منك..
نور وقد اشتعلت وجنتيها خجلا:وانت كمان..ربنا يخليك ليا..
مازن بضحكة:هشام عنده زوق..
خلص الليله وعمل فيا معروف..
نور وهي تنظر اليه بتساؤل:يعني ايه..
مازن بغمزة:هتعرفي الوقتي..ويقبلها..ونتركهم ..
صباحية مباركة مقدما..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كوثر بغيظ:يعني دخلوا علي اوضتهم مع بعض..لااااا..انا مش
هستني لغايه ماينفذوا كلام كاظم..من بكرة هحط الدوا واخلص منها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى