Uncategorized

رواية القلب المجروح الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

 رواية القلب المجروح الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

رواية القلب المجروح الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور عصام

مالك. نزل زي المجنون من خوفه عليها
امه. رايح فين يا مالك كدا ونغم راحت فين
مالك.  بعدين يا ماما ونزل جري
نغم. راحت عند الدكتوره كشفت عليها وقالتلها متقلقيش الجنين كويس وبخير والمغص لانك اجهدتي نفسك ف الشغل انهارده وانا حظرتك 
نغم. يعني البيبي كويس
ماجده. الحمد لله خدي الدوا دا وارتاحي وبصتلها وقالت اهم حاجه بردو الراحه النفسيه يا نغم
نغم. ان شاء الله يادكتوره
ماجده. ناويه تسمي الولد ايه
نغم. محمود ان شاء الله
ماجده. ربنا يقومك بالسلامه ويخليهولك
نغم. امين يارب وقامت وشكرتها ومشيت
جروب روايات بقلم نور عصام 
وبعد شويه
مالك. راح عيادة الدكتورة ماجده
ماجده. قالت انها جت ومشبت وطمنته عالولد
مالك. شكرها وخرج واتصل عليها لقي فونها مغلق اتجنن واتصل علي امها
ام نغم. اهلا يادكتور عامل ايه ونغم وولدتك
مالك. كدا فهم انها مش هناك من ردها قال الحمد لله كلهم بخير انا حبيت اتطمن عليكم
ام نغم. تسلم يابني ربنا يخليك
مالك. سلمي علي عمي وقفل وقال روحتي فين بس واتصل بالبيت وعرف انها لسه مارجعت
نغم. مشيت شويه وبعدين قررت تروح شقة محمود لحتي ترتاح شويه من كل عذابها وجروحها وفعلا راحت
مالك. سأل عليها حنين بردو قالت متعرفش عنها حاجه اتجنن وقعد يلف ف الشوارع يدور عليها وقلبه وجعه وبعد ساعه اتصل تاني علي امه وقالت انها لسه ما رجعت قفل معها وقال ليه كدا يا نغم ليه يا حبيبتي حرام عليكي تعملي فيا كدا انا عارف انك زعلانه ومتحمله كتير بس ارحميني كفايه عليا كدا ومال براسه بين ايديه وبعدين افتكر شقة محمود وقال معقول تكون راحت هناك وبسرعه دور العربيه
نغم. بعد وصولها الشقه دموعها نزلت لما شافت صور محمود ف كل مكان وصوره ليها زعلت علي حالها وقالت الله يرحمك سامحني يا محمود والله غصب عني اللي حصل  كلنا اتظلمنا وقالت يارب سامحني علي معاملتي ليه وبصت لصورته بقلمي نور عصام  وقالت سامحني يا محمود ودخلت اوضة النوم وراحت السرير ومن تعبها وارهاقها وتفكيرها ف كل حاجه نامت
عند ام مالك
امه. ياتري ايه اللي حصل ونغم راحت فين
فوزيه. متقلقيش يا حجه مادام الدكتور مارجع يبقي معها
ام مالك. طيب ليه مرجعوش لحد دلوقتي
فوزيه. حايز يكونو خرجو يتمشو شويه انتي عرفه ان ست نغم حامل ومحتاجه تمشي
ام مالك. اتنهدت وسكتت
وبعد فتره لا تعلم مداها
نغم. اتململت ف نومها وبعدين صحيت وفتحت عيونها اتفزعت وقامت قعدت
مالك. كان نايم جنبها عالسرير وصاحي 
نغم. بتحاول تهدي 
مالك. ايه شوفتي عفريت
نغم. ايه اللي جابك هنا وايه اللي نيمك جنبي وايه اللي عرفك مكاني وايه اللي
مالك. قاطعها وقال ايه ايه دا كلو
نغم. لو سمحت
مالك. قال اولا دي شقتي ومعايا مفتحها
نغم. بصتله واستغربت انو قال شقته
مالك. ايوا متستغربيش هي شقتي فعلا وجهزتها علشان نتجوز فيها ولما محمود الله يرحمه قرر يتجوز الاول انا ادتهالو هديه لانو كان مستعجل فطبيعي يكون معايا مفتاحها وبعدين قال بس بصراحه اخر مكان كنت اتوقع انك تيجي فيه لفيت عليكي كتير وروحت عند الدكتوره ماجده 
نغم. عقدت حاجبها
مالك. سمعتك وانا طالع اوضتي ودخلت البس علشان اجي معاكي بس للاسف اتصرفتي بطيش ولا همك حد خايف عليكي ولا حتي فكرتي تفتحي فونك علشان تطمنيني
نغم.  اعتقد ان دي حياتي ومحدش لو الحق يخاف عليا إلا اهلي وغير كدا انا حره
مالك.  حره
نغم. ايوا
مالك. بص لبطنها وقال لا يا هانم انتي مش حره علشان تمشي علي كيفك عندك جوز وعندك ابن ولازم تعملي حسابهم ف كل خطوه تخطيها 
نغم. جوزي الله يرحمه وابني ربنا يجيبه بالسلامه ايه بقا ا
مالك. قاطعها وقال جوزك الله يرحمه 
نغم. ايوا الله يرحمه 
مالك. حد قالك اني موت 
نغم. بصتله وعقدت حاجبها
مالك.  اعتقد ان جوزك عايش يا ست نغم وعيب قوي تقولي عني ميت وانا علي قيد الحياه
نغم. نجوم السما اقربلك مني يا مالك
مالك.  يعني بترفضي يا نغم 
نغم. ايوا وعمري ما هوافق 
مالك.  علي اساس انو بمزاجك
نغم. طبعا بمزاجي وعمري نا هوافق 
مالك. هتوافقي يا نغم 
نغم. حبت تعانده وتفكره بكلامه قالت ايه دا معقول دكتور مالك هيتنازل ويتجوز واحده عاوزه تحس بأنوثتها مع كل واحد شويه لا لا 
مالك. نغم حاسبي علي كلامك وياريت تفهمي اللي بتقوليه وكمان ياريت تفكري اذا انا قولت حاجه زي كدا فقولتها ليه وعلشان ايه وبحده قالها واي كلمه هتقوليها بعد كدا هحاسبك عليها وحسابك هيكون عسير علشان مش مرات مالك الشافعي بقلمي نور عصام وحبيبته اللي تهين نفسها ولو حتي بينها وبين نفسها فاهمه يا نغم
نغم. بردو مش هتجوزك يا مالك
مالك.  هنتجوز بعد ما تولدي يا نغم وحبنا وحياتنا هنكملهم مع بعض ومع ولادنا 
نغم. هتجوز علي وهكمل معاه وبعدين بصتله وقالت مش دايما جواز الحب بينجح كتير كمان جواز الصالونات بيكون ناجح اكتر من جواز الحب 
مالك. صرخ فيها وقالها بتعاقبيني علي ايه بتعاقبيني علي كلام قولته وانا متكتف ومش قادر اعمل حاجه حرام عليكي حسي بيا وبجرح قلبي وبالنار اللي جوايا
نغم.  انتهينا يا مالك انا فعلا هتجوز علي انا عرفه انو كلمك انت كمان وانا بس اولد 
مالك.  قاطعها وقرب منها ومسك ايدها وبص ف عيونها وقالها كرهتيني خلاص كرهتي مالك كرهتي مالك قلبك
نغم. دموعها نزلت وقالت كرهت نفسي كرهت كل حاجه حواليا بسببكم انت دايما تتهمني من غير ما تفهم وامك بتتفنن ف عذابي وحرقة قلبي
مالك. عاوز يصفي نفوسهم ويتصالحو بجد ويرجعو زي الاول بصلها ومال علي ايدها اللي مسكها وباسها 
نغم. ارتعشت 
مالك.  حس برعشها قالها حبيبتي اهدي
نغم. جسمها كله انتفض
مالك. شدها عليه وضمها بقوه وقالها حبيبتي انا مالك حبيبك عمري مأذيكي وحس برغشة قلبها وهي ف حضنه طبطب علي ضهرها وقالها ليه الخوف دا كله انا مالك قلبك يا نغم حبيبك آمانك حمايتك حتي من نفسك نور عصام
نغم. عيطت بصوت عالي
مالك. والله دموعك بتحرق قلبي ومابقدر اتحملها 
نغم. بدموع وصوت مبحوح قالت تعبانه وموجوعه ومحروق قلبي ونفسي اصرخ واتكلم خلاص معتش قادره
مالك. ضمها اكتر لصدره وقالها حاسس بيكي يا عمري كله حاسس بيكي يا حب عمري وحياتي ودنيتي وبعدين قالها نغم انا انتي وانتي انا وحياتنا من غير بعض يعني النهايه حبيبتي ونور عيني احنا بنكمل بعض
نغم. خرجت من حضنه وقالت تعبت يا مالك
مالك. قلب مالك خلاص مفيش تعب تاني احنا هنعيش مع بعض ومع ولادنا ومن هنا وجاي خلاص مفيش فراق تاني
نغم. بس
مالك. مفيش بس انا قررت اتجوز حبيبتي وانتي كل اللي عليكي انك توافقي وابتسم وقال علشان لو ماوفقتي هتجوزها بردو غصب عنك فخليها برضاكي احسن
نغم. بس انا مش موافقه
مالك.  هو انا مقولتلكيش 
نغم. ايه 
مالك.   بخبث قالها مش انا بتاع نغم ونغم بتاعتي وهنتجوز يعني هنتجوز ان شالله حتي اخطفها 
نغم. ابتسمت
مالك. ايوا كدا يا عمري كله نوري حياتي بضحكتك اللي اتحرمت منها شهور 
نغم.  قالت بتاع نغم
مالك. قرب منها وهمس جنب شفايفها وقال بشغف بتاع نغم وملك نغم ومالك وعمره وحياته وكل ما يملك بين ادين نغمه
نغم. بصتله واتكسفت
مالك. معتش قادر يا نغم اقسم بالله خلاص وبعدين قالها تصدقيني لو قولتلك معتش عندي قوة تحمل ليكي خلاص قربت انهار ست سنين بحبك وست شهور ف بيتي 
نغم.  بصوتها الحنون الدافي قالت مالك 
مالك.  قالها ارحميني وبهزار قالها خلاص يا نغم انا عاوزك ترجعي نغم المتمرده الشرسه تاني علي ماتولدي 
نغم. هههههه
مالك. قلبي ودقاته ونغمه اللي بترقص علي اوتاره 
نغم. اتنهدت 
مالك.  بصلها وقال حبيبتي صافي يا لبن
نغم. بحبك 
مالك. وانا بعشقك وبعدين قالها يلا بينا احسن ماما زمانها هتتجن وعاوزه تعرف ايه اللي حصل 
نغم. بصتله وما اتكلمت 
مالك.  قام وقف واخدها ف دراعه جوا حضنه وقالها متقلقيش منها بس علشان خاطري انسي وعامليها كويس
نغم. حاضر يا مالك 
مالك. بحب قالها يسلملي قلبي وعقلي ورجعو البيت وابتدت الامور تظبط بينهم كلهم ونغم ومالك مع بعض ف المستشفي والبيت وحياتهم رجعت زي الاول ومستنين ولادة محمود 
وما اسرع الايام وعدت ثلاث شهور 
نغم.  طنط فوزيه طنط فوزيه
فوزيه. مالك يا ست نغم 
نغم.  لو سمحتي نادي مالك انا تعبانه قوي 
فوزيه. يخبر ابيض دا انتي شكلك بتولدي يا بنتي
نغم. ااااه بسرعه الله يخليكي 
فوزيه. جريت علي تحت وف لحظه 
مالك وامه. كانو عندها 
مالك. بخوف ولهفه راح عليها وقالها حبيبتي 
نغم. الحقني يا مالك تعبانه قوي 
امه. دي بتولد شوفها يا مالك وولدها 
مالك.  شافها وقال للاسف هتولد كيسري وشالها وقال فين الحاجه بتاعت الولد بسرعه هاتوها 
وبعد بعض الوقت ف المستشفي
مالك ولدها بمساعده الدكتوره ماجده لانو طبعا مش تخصثه
وبعد ساعه 
امه. كانت قاعده ومعها الولد وبتعيط 
مالك. اهدي يا ماما 
امه. شوفت يا مالك ابن اخوك شبهه بالظبط كله محمود 
مالك. ببتسامه قال فعلا يا ماما وباس ايد الولد وقال ربنا يخلهولنا ويحفظه
جروب روايات بقلم نور عصام 
امه. امين يارب
مالك. نغم قالت انها هتسميه محمود
امه. بفرحه قالت بجد يا مالك
مالك. ايوا يا ماما
حنين. دخلت وقالت حمدلله علي سلامة نغم يادكتور
مالك. الله يسلمك يا حنين
حنين. هي كل دا لسه نايمه دي لازم تصحي بقا وراحت عليها وقالن نغم نغم حبيبتي فوقي بقا
نغم. بنوم قالت مالك ابني فين
مالك. مسك ايدها وقالها حمدلله علي سلامتك حبيبتي
نغم. محمود فين يا مالك عاوزه اشوفه
مالك. حاضر وراح واخد الولد من امه وراح عليها وقالها ابنك اهو يا نغم ابننا يا نغم حودا الصغير
حنين. سندتها
نغم. اخدت الولد وضمته لحضنها ودموعها نزلت وباسته
امها وابوها حمدلله علي سلامتك حبيبتي
نغم.  الله يسلمك يا بابا تسلمي يا ماما
د علي. خبطت ودخل وقال السلام عليكم
الكل رد السلام
د علي. ببتسامه قال حمدلله علي سلامتك يا نغم
نغم. الله يسلمك يادكتور
ام مالك.  قالت بهمس ل مالك هو دا الدكتور اللي قولتلي عليه قبل كدا انو عاوز يتجوز نغم
مالك. ايوا هو 
ام مالك.  بصتله ولقته بيتكلم مع ابو نغم ومرتاح معاه بصتله تاني وقررت …….
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى