روايات

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الثامن 8 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الفصل الثامن 8 بقلم فوفه

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الجزء الثامن

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي البارت الثامن

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي
رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي

رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي الحلقة الثامنة

في فيلة ادم
سعاد=انا قلقانه على ادم حاسه ان في حاجه حصلتله
خيري=متقلقيش تلاقيه واحد حته لوحده زي كل مره
سعاد بقلق=ربنا يجيب العواقب سليمه
في فيلة قاسم
التليفون رن وردت ليلى
ليلى=ايه ……انت بتقول ايه ……….تمام تمام انا جايه حالا
اسماعيل =في ايه يا ليلي
ليلى=ريم اتضربت بالنار ودلوقتي في مستشفى ……
اسماعيل =تمام يله نروح
نورح=انا جايه معاكو
اسماعيل =تمام يله
في المركب
علي لف شاف سلوى
سلوى =انت فاكر بعد كل اللي عملته هسيبك
علي طلع سلاحه هيضربها وهيا سبقته وضربته بالسك*ين

 

 

بصوت عالي=سلوى
سلوى لفت =قا..قاسم
قاسم=بتعملي ايه هنا
سلوى=كنت
قاطعها قاسم=مش وقته اطلعي من هنا فورا
ادهم كان هيرمي ادم في البحر
قاسم ضربه في رجله =سيبه مكانه وارجع ورا
ادهم =انت ازاي عايش هيا الرصاصه مجتش فيك اومال جت في مين
قاسم بعصبيه =جت في بنت خالتي وهموتك مش هسيبك تتهنى وكمل بصوت عالي يعني ادم طول عمره كان مضحي بسمعته عشان كان مصحي بكل حاجه عشانك وانت جاي دلوقتي تقتله يعني هوا دا اللي يستحقه
وقام علي وبيسمع قاسم وهوا بيتكلم قام وطلع مسدسه ووقف وراه ادم شايفه ومش قادر يتكلم ادم قام جري
ادم=قااسم
وادم اخد هوا الرصاصه مكانه
قاسم طلع مسدسه وضرب علي في دماغه ونهي عليه وجت القوات وقبضت على ادهم
قاسم =ادم ادم قوم اسعاااأاف بسرعه
واخد قاسم للمستشفى اللي فيها ريم ودخل للعمليات
قاسم=ها يامحمد الدكتور قالك ايه على ريم
محمد=لسه مقالش حاجه
قاسم=خير اطمن
وبعد نص ساعه طلع الدكتور
محمد=في ايه يادكتور طمني
الدكتور =احنا طلعنا الرصاصه وهيا خلال ساعات وتفوق اول مالبنج يفك هتفوق
محمد=تمام ….اقدر اشوفها
الدكتور =اول مانطلعها اوضتها هتشوفها عن اذنك
محمد=اتفضل
قاسم=انا رايح اشوف ادم
محمد=انا جاي معاك وبص لخالته اول ماتروح اوضتها قوليلي
ليلى=تمام يابني متقلقش
عند غرفة العمليات اللي فيها قاسم
محمد=قاسم
قاسم=نعم
محمد =ايه حكاية ادهم توأم ادم وليه مقولتش عليه من الاول
قاسم=انا اصلا عرفت بحكايته من كم يوم
محمد=طيب ايه حكايته ده

 

 

فلااش
اسماعيل =ده ياسيدي من سنين قضيته كانت
قاسم=قضيت ايه
اسماعيل=كان مختفي تماما
قاسم=مختفي ازاي
اسماعيل =متقاطعنيش واسمع
قاسم=تمام اتكلم
اسماعيل =من كم سنه اهله جولي المكتب وفتحوا محضر ان ابنهم مختفي من يومين واحنا كنا بندور عليه وملقيناش اي اثر ليه وبعدها بكم يوم اهله قفلوا المحضر وقالوا لقينا جثته ومش شاكين في حد
باااك
محمد=لسه في حاجه مختفيه
قاسم=زي ايه
محمد=ادهم يعني هيختفي من نفسه اكيد في حد اخده
قاسم=قصدك ان يمكن يكون حد من اعداء ابوه
محمد=يمكن
والصمت سيد المكان
قاسم=الو
خيري=ايوه ياقاسم هوا ادم عندك
قاسم=هوا الصراحه في المستشفى
خيري بخضه =اييه …انا جاي حالا سعاد بقلق=في ايه ياخيري
خيري=جهزي نفسك مش وقت كلام هقولك في الطريق
طلع الدكتور من عند ادم
قاسم=ها ايه الجديد
دكتور =احنا طلعنا الرصاص بس محتاجين دم عشان نزف كتير
قاسم=انا وهوا نفس الفصيله اسحب مني
دكتور =محتاجين تلت اكياس
محمد=خدو مني انا كمان نفس الفصيله
ودخلوا مع الممرضه وسحبت الدم وراحت ووصلو اهل ادم
سعاد ببكاء =في ايه ادم بخير صح ماله قولي ياقاسم
قاسم=متخافيش ادم بخير بس مستنين الدكتور يطمنا مافيش حاجه
خيري =هوا ايه اللي حصل يا قاسم
قاسم قاله كل الحكايه
خيري بصدمه=ادهمم ابني مستحيل

 

 

سعاد سمعت الاسم فقدت الوعي واخدوها يصحوها وفضل قاسم قدام غرفة العمليات طلع الدكتور
قاسم=ايه الاخبار يادكتور
الدكتور =خلال 48 ساعه لو مصحاش يبقى دخل غيبوبه
قاسم=تمام ….متشكر
ورجع بصله من القزاز والاجهزه متصله بيه وبدموع=اصحى يا ادم اصحى ومتتعبنيش بالله عليك
في اوضة ريم
ريم ابتدت تصحى
محمد=ريم انتي كويسه
ريم=كويسه بس
محمد=بس ايه
ريم=ادم…ادم فين
محمد قالها اللي حصل
ريم يدموع=عاوزه اشوفه
قاسم=مش هينفع عشان لسه موجود في الافاقه
ممرضه دخلت عليهم=ادم صحي يا قاسم بيه
قاسم بفرحه =انا جاي
ريم=عاوزه اروح اشوفه
محمد =تمام ياله
في اوضة ادم كلهم بيهزروا ويضحكوا
ادم=وبما ان الكل موجود عاوز اطلب ايد ريم
محمد=ها ايه رايك ياريم
ريم بصتله فهم انها موافقه
محمد=هيا موافقه مبروك
قاسم =بااااس مش لوحدك انا كمان تتجوزيني يا سلوى
سلوى=موافقه
محمد=بما ان مافيش سنجل غيري فا انا طالب ايد نور
اسماعيل =ايه رايك يانور

 

 

نور بخجل =اللي تشوفوه
اسماعيل =الف مبروك متزغرطوا ياجماعه والزغاريط عمت المكان
محمد =اول ما يقوم ادم نعمل خطوبه
في قصر من القصور الفخمه
مجهول بعصبيه =ازاااااااي ازاي اتقبض عليه كله الا ادهم اتصرفوا هربوه
مجهول 2=اوامرك
خمنوو ده يبقى مين استنو التاسع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ريم وكبرياء ادم السيوفي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!