Uncategorized

رواية أميرتي البريئة الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد طارق

وليد بغموض:  أمير يبقي اخويا ازاي؟ 
بيسان بعدم فهم مصطنع:  أمير مين… انا معرفش حد بالاسم داه.. 
وليد وهو يضغط على اسنانه حتي كادت تتهشم:  بقولك امير اخويا ازااي اظن كلامي واضح. 
بيسان بخوف:  انا معرفش اي حاجه من الانت بتتكلم عليها 
وليد وهو يضغط على ذراعها بشده قائلا بصوت اهتزت له الجدران:  بقولك أمير اخويا ازاي وانا ماليش اخوات. 
بيسان بدموع:  انا هحكيلك كل خاجه 
فلاش بااك 
سميرة بحقد:  احنا لازم ناخد حقنا منه يا سعاد.. 
سعاد بحقد:  ايواه…. واللي يحرق قلبه حد ولاده 
سميرة بشر:  امير ولا وليد… 
سعاد:  أمير ذكي وهيقرفنا اسئله… اما وليد فهو غبي ومش بيفهم. 
سميرة:  نبقي نخطف وليد ونوديه دار ايتام… ونقولهم ان هو مات.. ونتفق مع المربيه تقول لوليد ان اهله ودوه الملجأ وهم راجعين عملو حادثه ماتو. هو سعتها هيتعقد.. ويكره اهله. 
غافلين عن الذي استمعت كل شيء 
…*كان وليد عنده تلات سنين. *
*وامير عنده خمس سنين.* 
مايه سمعتهم وقالت الكلام دااه لامير……بعد ما قررت تتوب عن اللي بتعمله من بعد
فلاش بااااك 
عندما انطلقت الطلقه كانت من مسدس سميره 
وجائت في ضهر مايه…والان مايه تجلس على كرسي متحرك.
وطبعا مايا هتاخد جزاءها على المخدرات والهروين اللي كانت بتاجر فيهم.
وامير كلم ميار وطلب منها المساعده بعد ما عرف ان سميرة هربت واخدت معاها مليكه وميار واوهمت مليكه ان اهلها ماتو وطلبت منها تعمل كل اللي حصل ولما عربيه جت خبطتها كان دم فيك وكانت عروسه لبسه نفس لبس مليكه…..
وبعدين سميرة سفرتهم اليونان وعاشو هناك 10 سنين…
وامير عرف ميار وحكالها كل حاجه 
وقال انوه هيمثل انوه عاوز ينتقم من مليكه علشان سميرة تهدي  
وعلشان سميرة هي البوص 
هي زعيمت المافيا.! 
وهتطلب من امير انو يقتل مليكه 
مع العلم * ان سميرة متعرفش ان هو امير ابن اختها 
هو امير نائب الزعيم..*
باااااك 
نظر وليد لميار ثم لمس الهاتف عدة لمسات 
حتي جائة صوت الحارث الشخصي وهو يقول: اوامر حضرتك يا وليد بيه 
قال وليد اجزلي تذكرتين سفر 
للباريس.. ذهاب بلا عاودة..
__________________________________________$_______
عند شهد 
طرق زين على باب غرفتها 
قالت شهد بصوت عالي اتفضل 
دلف زين الي غرفتها 
ثم قال بابتسامه: عامله اي في المذاكره.
شهد: كويسه الحمد الله 
زين بمشاكسه  :  ذاكري كويس عشان مراتي تبقي دكتورة……يدكتورتي
نظرت له شهد بصدمه و…
_$_$__________________________________________________________
عند مراد ترك مليكه بعد ان خوفها بامر من امير 
مليكه ذهبت الي امير القصر 
لانها كانت تحفظ مكانه 
رنت الجرس 
جائت الخادمه وفتحت الباب
قالت مليكه : امير موجود؟
قال الخادمه باستغرا ب: ايوا اقوله مين
مليكه: قوليله مليكه..
ذهبت الخادمه ثم بعد قليل جاء امير.
لم يتفاجأء بمليكه لانه كان متوقع مجيئها له 
قال امير: تعالي معايا قبل متتكلمي ولا كلمه
استقل سيارته الخاصه وسار بدون سائق 
ذهب لمكان خالي من الناس كان المكان اشبه بصحره كان يوجد جبال عاليه وبحر كبير كان المنظر رائع ومخيف معاا
قال امير ب: قولي كنتي عاوزه تقولي ايه….وقال بشرود..من يوم الحادثه بقا عشر سنين باجي اقعد هناا وبفتكرك واوقات كنت بنهار…انا كنت مفتقدك…انتي متعرفيش انا حبيتك ازاي..ممكن انتي تشوفي ان دااه حاجه عاديه..اصل مفيش حد هيحب حد.من اول مره…
قالت مليكه: امير انت جايبني هنا لي…واي لازمه الكلام دااه 
تنهد امير تنهيده قويه ثم قال:ممكن تكوني اخر مره تشوفيني 
وهتروحي رحله للخلقك.
انتفضت مليكه قائلة: انت بتقول ايه؟
قال امير وعيونه لامعه: بقول اني انا تبع المافيااا وشغلي كله مع المافيا ومطلوب مني ايما اقتلك…ياما انا اللي هتقتل من المافيااا 
قالت مليكه بدموع: انا موافقه تقتلني لكن انت لو موت انا هموت وراك ومش هقدر اعيش دقيقه واحده 
ثم نظرت للبحر قائله: انا بحبك يا امير….اتنهدت وقالت: انا عارفه انك مش هتصدقني عشان مفيش حد بيحب حد بيعد عنه..
بس بعد ما ماما سميرة ق
قاطعها امير وهو يقول مشوحا بايده: ماما سميرة؟ ضحك بسخريه ثم قال 
زعيمه اكبر عائلات في تاريخ المافياا…..دي اللي طلبت مني اقتلك ديي اللي قالتلي تخلصني منها انهارده عشان امير ميوصلهاش ويتجوزها وتاخد كل ممتلكاته.. وهي متعرفش اني انا امير اللي هي بتقول عليه…
قالت مليكه بهدوء: وهي تقف  على حافه الجبال
وكامت المسافه كبيره جدااااااااا بين الجبال والبحر: انا عاوزه اقلك كلمه واحد….سامحنيي..وعوزاك تعرف ان محبتش ولا هحب حد غيرك 
اغلقت اعيونها وسالت شلالات من الدموع وهي تقول 
اشهد ان لا اله الا الله 
واشهد ان محمد رسول الله وسقطتت في مياه البحر ……..
بقلمي شهد طارق
هنزل الرابع عشر انهارده 
لو جابت 1K
البارت الثالث عشر 
من رواية “أميرتي البريئة” 
وليد بغموض:  أمير يبقي اخويا ازاي؟ 
بيسان بعدم فهم مصطنع:  أمير مين… انا معرفش حد بالاسم داه.. 
وليد وهو يضغط على اسنانه حتي كادت تتهشم:  بقولك امير اخويا ازااي اظن كلامي واضح. 
بيسان بخوف:  انا معرفش اي حاجه من الانت بتتكلم عليها 
وليد وهو يضغط على ذراعها بشده قائلا بصوت اهتزت له الجدران:  بقولك أمير اخويا ازاي وانا ماليش اخوات. 
بيسان بدموع:  انا هحكيلك كل خاجه 
فلاش بااك 
سميرة بحقد:  احنا لازم ناخد حقنا منه يا سعاد.. 
سعاد بحقد:  ايواه…. واللي يحرق قلبه حد ولاده 
سميرة بشر:  امير ولا وليد… 
سعاد:  أمير ذكي وهيقرفنا اسئله… اما وليد فهو غبي ومش بيفهم. 
سميرة:  نبقي نخطف وليد ونوديه دار ايتام… ونقولهم ان هو مات.. ونتفق مع المربيه تقول لوليد ان اهله ودوه الملجأ وهم راجعين عملو حادثه ماتو. هو سعتها هيتعقد.. ويكره اهله. 
غافلين عن الذي استمعت كل شيء 
…*كان وليد عنده تلات سنين. *
*وامير عنده خمس سنين.* 
مايه سمعتهم وقالت الكلام دااه لامير……بعد ما قررت تتوب عن اللي بتعمله من بعد
فلاش بااااك 
عندما انطلقت الطلقه كانت من مسدس سميره 
وجائت في ضهر مايه…والان مايه تجلس على كرسي متحرك.
وطبعا مايا هتاخد جزاءها على المخدرات والهروين اللي كانت بتاجر فيهم.
وامير كلم ميار وطلب منها المساعده بعد ما عرف ان سميرة هربت واخدت معاها مليكه وميار واوهمت مليكه ان اهلها ماتو وطلبت منها تعمل كل اللي حصل ولما عربيه جت خبطتها كان دم فيك وكانت عروسه لبسه نفس لبس مليكه…..
وبعدين سميرة سفرتهم اليونان وعاشو هناك 10 سنين…
وامير عرف ميار وحكالها كل حاجه 
وقال انوه هيمثل انوه عاوز ينتقم من مليكه علشان سميرة تهدي  
وعلشان سميرة هي البوص 
هي زعيمت المافيا.! 
وهتطلب من امير انو يقتل مليكه 
مع العلم * ان سميرة متعرفش ان هو امير ابن اختها 
هو امير نائب الزعيم..*
باااااك 
نظر وليد لميار ثم لمس الهاتف عدة لمسات 
حتي جائة صوت الحارث الشخصي وهو يقول: اوامر حضرتك يا وليد بيه 
قال وليد اجزلي تذكرتين سفر 
للباريس.. ذهاب بلا عاودة..
__________________________________________$_______
عند شهد 
طرق زين على باب غرفتها 
قالت شهد بصوت عالي اتفضل 
دلف زين الي غرفتها 
ثم قال بابتسامه: عامله اي في المذاكره.
شهد: كويسه الحمد الله 
زين بمشاكسه  :  ذاكري كويس عشان مراتي تبقي دكتورة……يدكتورتي
نظرت له شهد بصدمه و…
_$_$__________________________________________________________
عند مراد ترك مليكه بعد ان خوفها بامر من امير 
مليكه ذهبت الي امير القصر 
لانها كانت تحفظ مكانه 
رنت الجرس 
جائت الخادمه وفتحت الباب
قالت مليكه : امير موجود؟
قال الخادمه باستغرا ب: ايوا اقوله مين
مليكه: قوليله مليكه..
ذهبت الخادمه ثم بعد قليل جاء امير.
لم يتفاجأء بمليكه لانه كان متوقع مجيئها له 
قال امير: تعالي معايا قبل متتكلمي ولا كلمه
استقل سيارته الخاصه وسار بدون سائق 
ذهب لمكان خالي من الناس كان المكان اشبه بصحره كان يوجد جبال عاليه وبحر كبير كان المنظر رائع ومخيف معاا
قال امير ب: قولي كنتي عاوزه تقولي ايه….وقال بشرود..من يوم الحادثه بقا عشر سنين باجي اقعد هناا وبفتكرك واوقات كنت بنهار…انا كنت مفتقدك…انتي متعرفيش انا حبيتك ازاي..ممكن انتي تشوفي ان دااه حاجه عاديه..اصل مفيش حد هيحب حد.من اول مره…
قالت مليكه: امير انت جايبني هنا لي…واي لازمه الكلام دااه 
تنهد امير تنهيده قويه ثم قال:ممكن تكوني اخر مره تشوفيني 
وهتروحي رحله للخلقك.
انتفضت مليكه قائلة: انت بتقول ايه؟
قال امير وعيونه لامعه: بقول اني انا تبع المافيااا وشغلي كله مع المافيا ومطلوب مني ايما اقتلك…ياما انا اللي هتقتل من المافيااا 
قالت مليكه بدموع: انا موافقه تقتلني لكن انت لو موت انا هموت وراك ومش هقدر اعيش دقيقه واحده 
ثم نظرت للبحر قائله: انا بحبك يا امير….اتنهدت وقالت: انا عارفه انك مش هتصدقني عشان مفيش حد بيحب حد بيعد عنه..
بس بعد ما ماما سميرة ق
قاطعها امير وهو يقول مشوحا بايده: ماما سميرة؟ ضحك بسخريه ثم قال 
زعيمه اكبر عائلات في تاريخ المافياا…..دي اللي طلبت مني اقتلك ديي اللي قالتلي تخلصني منها انهارده عشان امير ميوصلهاش ويتجوزها وتاخد كل ممتلكاته.. وهي متعرفش اني انا امير اللي هي بتقول عليه…
قالت مليكه بهدوء: وهي تقف  على حافه الجبال
وكامت المسافه كبيره جدااااااااا بين الجبال والبحر: انا عاوزه اقلك كلمه واحد….سامحنيي..وعوزاك تعرف ان محبتش ولا هحب حد غيرك 
اغلقت اعيونها وسالت شلالات من الدموع وهي تقول 
اشهد ان لا اله الا الله 
واشهد ان محمد رسول الله وسقطتت في مياه البحر ……..
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى