Uncategorized

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيفين أحمد

 رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيفين أحمد

رواية جميلتي الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم نيفين أحمد

بعد مرور أسبوع علي الأحداث
عند جميله 
جميله بتمر علي الحالات في مستشفي وعدت علي غرفة تقي صغيره كان ادم يلعب معها دايما 
تقي : هو ادم لسه مفقش ???????? 
جميله بابتسامه ظاهريه : ايه ده  احنا قولنا ايه 
تقي : مفيش عياط 
جميله : ول زعل 
تقي :عشان ادم يكون مبسوط 
جميله : وندعيله 
تقي : أن يقوم بسرعه عشان ناكل الشكولاته 
جميله : شاطره ايوه كده يلا بقي ناخد العلاج عشان نصحي الصبح نروح جينيه نجيب ورد لادم 
تقي : ماشي وباست جميله في خدها وحضنتها 
جميله بفرحه علي براة الطفله دى وقالت احلي حضن ده ول ايه 
تقي : عشان انتي جميله واسم علي مسمي 
جميله : ???????? بتعكسيني يعني ماشي ماشي يا غلبويه ????
تقي : مليش دعوه ده ادم وجت علي ودنها وهمست وقالت هو الي قال عليكي كده اشش 
جميله بصوت واطي : وانتي بتهمسي ليه متعلي صوتك 
تقي : لا ليكون ادم حاسس بينا وشايفنا 
جميله : وانتي خايفه منه بقي 
تقي : عيب عليكي انا مسيطره بردو ، بس هتعلق ???????? 
جميله : غلبويه هانم يلا نامي وغطتها وقفلت النور وراحت علي غرفة معشوقها وجابت كرسي وقعدة جنبه
جميله : هتصحي أمتي انت وحشتني اوى يا خائن سيبني كل ده لوحدي عارف لم تصحي هغلبك وهطلع عينك عشان تعبي انا وتقي صغننه واختك تقي وجوزها حسام حتي سندس و مصطفي جم اها انا اتعرفت عليهم لطفين اوى وسندس حتت سكره زاي تقي وهنكون الفريق الثالثي ???????? عارف انا بحبك اوى ونفسي تحارب عشان خطري وترجع ???????????????? وعيطت وحضنته ومره واحده حست أنه اتحرك ولكن ركزت ول لا يمكن وهم وبعد فتره وهي بتكلمه حسته بردو اتحرك 
وادم كان سامع صوتها وبيصارع وبيجري وراه الصوت ونور من بعيد بيختفي وعمال يجري ولكن ونور بيختفي بتدريج 
عند مصطفي وسندس 
مصطفي : حبيبتي لازم ننزل مصر بكره 
سندس :ليه يا قلبي 
مصطفي : عشان عيال روحوا بيت معسكرهم خلص ومش هينفع نسبهم لوحدهم كل ده وكمان عندي شغل ضروري وعمليه مهمه 
سندس : ماشي يا قلبي كلم حسام وانا هكلم تقي 
مصطفي : ماشي يا قلبي 
عند حسام وسندس 
حسام : حبيبتي يلا عشان ناكل 
تقي بحزن : مش جعلته يا حبيبي كل انت 
حسام : راح بأس رأسه وقال أنا عارفه أن قلبك موجوع علي اخوكي بس هو هيرجع وهيبقي معانا علطول يريضكي لم يرجع تتعبي انتي وهو يزعل ويلوم نفسه 
تقي : لا بس هو وحشني اوى ???????? 
حسام : راح حضانه وقال إن شاء الله هيقوم وهيبقي زاي الفل بس هبقي اضربهولك ????
تقي : ضربته في صدره ليه أن شاء الله
حسام : واخده صف اخوكي من دلوقتي ماشي ماشي وواخد تفكيرك وانا اطلع من مولد بلا حمص وعمل وجهه زاي الاطفال وزعلان ???????? 
تقي : ???????? وربنا مجنون 
حسام : مجنون بيكي يا روح قلبي انتي 
تقي خجلت : وقالت مش يلا ناكل بقي 
حسام بخبث : مانتي مش جعانه 
تقي : لا جوعت وسابته وراحت تقعد تاكل ووجهه زاي طماطم 
عند الاطفال في البيت
سيلا : فين مالك مش نزل ليه يفطر 
مازن : قال مش جعان 
ملك بهروب : وطارق فين 
طارق : نازل علي سلم انا اهو يا قلبي 
سيلا : بتاكل ومش باص نحيته
طارق : انا ماشي ورايا ماتش كوره 
ملك : طب كل طيب اي حاجه 
طارق : لا عشان تمارين سلام 
ملك : طيب انا شبعت هروح تمارين سباحه 
ادهم : استني هنروح معاكي بدل ما نتأخر 
ادم : مكسل اروح وعايز انام  ممكن تقول للمدرب أن تعبان 
مازن : مفيش مشكله وهقول لي بابا في تلفون 
ادم بخوف : انا رايح البس اصلا
الكل ضحك عليه ???????????? 
ملك : بقولك يا سيلا مش رايح درس بيانو بتاعك 
سيلا كانت سرحان في الي حصل 
ملك : سيلا يا سيلا 
سيلا : اها نعم يا حبيبتي بتقولي ايه 
مازن : انتي مش معانا خلاص 
سيلا بتهرب : معلش كونت بفكر في لحن كده خطر في بالي 
ملك : يعني رايح درس بيانو
سيلا : اها يا قلبي رايحه 
ونزل مالك من فوق وهو لابس هدوم خروج وعلي كتفه شنطة النادى 
مازن : انت جهزت استناني طيب اجيب شنطتي 
مالك : تمام 
سيلا : مالك خد بالك منهم كلهم وصل ملك للقاعة سباحة بتاعتها وبعدها وصل مجنانين ادهم وادم ورحوا بعدها انت ومازن علي نادى
ادهم وادم كانوا نازلين علي كلام 
ادهم : انا مجنون تشكري يابنت الأصول 
ادم : آخرة الي يعمل بأصله ???? يلا ربنا علي ظالم 
ادهم : ومفتري 
ادم : و ضلالي 
ادهم : و….
سيلا : خلصتوا ول لسه 
ادم  وادهم بخوف خلصنا  
مالك : ماشي يلا الكل يروح يركب العربيه وحد ينادى عم ابراهيم السواق
بعد ما ركبوا  ادهم وادم عمالين يتخنقوا 
عم ابراهيم راجل هادئ وغلبان بس قالهم انتو بتخنقوا علي ايه 
ادم وادهم من كتر خناقه نسيوا علي ايه فضحكوا 
عم ابراهيم : ربنا يهديكم 
ملك بتبص ناحية مالك الي دايما مختفي الايام الي فاتت ومش بيتكلم ول يزعق في حد زاي الاول وزعلت علي حاله 
عند سيلا راحت درس وهي بتعزف سرحت في حاجه حصلت من كام يوم 
فلاش 
سيلا خارج للجنينه لقت طارق بيكلم في فون ويقولي انتي الي حبيبتي ومفيش غيرك في قلبي يا قلبي انتي يا عسليتي 
سيلا اتفاجاة وعيطة وراحت غرفتها في صمت 
رجوع للوقت الحالي 
مدرسة : سيلا ايه تهريج ده في لحن كده بردو مستواكي نهارده وحش اوى وغير انك عمال تسرحي كتير اتفضلي روحي لم تبطلي سرحان تيجي 
عند طارق في الملعب وهو بيفكر في سيلا وقع ورجله اتكسرت 
مدرب خدوا علي مستشفي علطول 
دكتور وهو بيعمل الإشاعة وطلعت كسر 
مدرب : تمام اعمل الازم يا دكتور 
دكتور وهو بيعمل جبيره لطارق 
طارق افتكر حصل ايه من يومين 
فلاش باك 
رايح لغرفة سيلا يشوفها لان مختفيه بتاع يومين كده فسمعها بتكلم صحابتها وبتقول 
سيلا : انا بكرهه ومش بقيت بحبه ول يهمني أمره خلاص احنا اخوات وقرايب وبس وميبرطناش غير أنه ابن عمتي وانا بنت خالتو وبس 
طارق اتفاجاة ليه وعشان ايه ولكن مشي في صمت وقلبه بيتقطع واتكسر مائة حته وهيموت ويعرف السبب
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة ياقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى