Uncategorized

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك أيمن

      رواية حب في عمليات خاصة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك أيمن

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك أيمن

رواية حب في عمليات خاصة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك أيمن

خرجت فيروز من الحمام لبست ترينج اسود في ابيض وسابت شعرها ونزلت دخلت المطبخ اخدت تفاحه وخرجت وهي بتاكل فيها شافت اسر قدامها
فيروز: يخربيتك ماتتكلم
اسر هي في في وادي وهو في وادي تاني اول مره تكون سايبه شعرها واصل لبعد ضهرها كانت جميله 
فيروز: هااااي ياا اخ
اسر: هاا اه ممكن نتكلم في المكتب 
فيروز: تعالا داداه اتنين قهوه ع المكتب 
اميره: ااه اهلا اهلا عامل ايه 
اسر: الحمد لله ياامي 
مريم وهي نازله من ع السلم
مريم: الرائد اسر عندنا نورتنا وراحت سلمت عليه وحضنته وهي بتبص في عيون فيروز بعدها عنه بتوتر 
اسر: اهلا يامريم 
فيروز: تعالا عن اذنكم ودخلو المكتب
اميره: انتي ازاي تقربي منه كده
مريم: الله اي ياماما انا معملتش حاجه غلط وبعدين انا بس معجبه بيه 
اميره: انتي لسه خلصنا من جوزك عشان تعجبي بغيرو
مريم: تؤ متوجعيش دماغي بقا ومشيت 
ندي: قولي لفيروز ع طريقتها معاكي 
اميره: بلاش مشاكل كفايه الي احنا فيه 
ندي: اهل محمد جايين دلوقتي 
اميره: طيب ادخلي قولي لفيروز ع ما اشوف المطبخ
ندي: حاضر
????????????????????????????
فيروز: هاا في اي بقا يابني
اسر: هو يعني
دق دق دق 
فيروز: ادخل 
ندي: فيروز اهل محمد ع وصول
فيروز: ماشي ياحبيبتي
ندي: عن اذنكم وخرجت
اسر: محمد مين
فيروز: جوز ندي
اسر: اه افتكرتها مطلقه او ارمله
فيروز: مهي هتكون المهم في اي
اسر: الصبح جالي تلفون من واحد اسمه الفهد الاسود
فيروز: اكبر تاجر سلاح في الشرق الاوسط 
اسر: تعرفيه
فيروز: سمعت عنه كتير وكمان سمعت ان اكبر الظباط معرفتش تمسكه لكن كلمك لي
اسر: كنت مكلف بالقبض عليه وانا بقتحم بيته كان موجود بنت حاولت استفزه بيها تقريبا كانت مراته وفجرت نفسها وهو لحد دلوقتي فاكر اني انا اللي موتها
فيروز: وبعدين 
اسر: كلمني وقال انه شافني وانا با ابوسك وافتكر انك حبيبتي وعاوز ينتقم مني فيكي
فيروز بصوت واطي من الكسوف: احم و المطلوب 
اسر: لازم تختفي انا مش مستعد اخسرك
فيروز: اختفي انت بتهزر صح 
اسر: لا انا 
دق دق دق 
فيروز بنفاذ صبر: ادخل
ادم: خالتو بابا واهله بره وعمو يونس واسلام كمان
فيروز: طيب ياادم جايه
اسر: رايحه فين 
فيروز: نكمل بعدين كانت هتخرج ومسك ايديها 
اسر: مش عاوز اخسرك
فيروز: طيب انا ليا ڤيلا فاضيه في **** هروح اقعد فيها بس مش هختفي الي. عاوز يعمله يعمله ودلوقتي تعالا بقا وخرجو
????????????????????????
في الرسيبشن قاعدين خ
خال وعم وجد محمد ومحمد واخواته الاتنين وندي واميره ومريم ويونس واسلام
فيروز: اهلا اهلا ا هلا شرفتو
الكل: الشرف لينا 
فيروز: ماما لو سمحتي انتي ومريم اتفضلو فوق وخدو الاولاد
طلعت مريم واميره 
الجد: ينفع الي اختك عملاه ده
فيروز: الي هو اي
اخو: تعلي صوتها ع جوزها وتخرج من البيت وهو مش موجود
فيروز وعنيها ع محمد الي مرفهش وشه من الارض: مش لما يبقا جوزها راجل عشان تحترمه
الخال: وهو جوزها عملها اي
فيروز: انا نبهت كام مره ميغلطش فيها وكنت بسكت ويرجعها بتها لكن توصل لمد الايد فا لا 
العم: اي الي يرضيكي ويروحو
قامت وقفت وراحت قدام محمد مسكته من ياقت القميص وقفته
فيروز: تعرف ان مش من الرجول ان راجل يمد ايديه ع ست وانت مدتها يبقا منتاش راجل ومشوفتش التربيه وانا هربيك وصربته بوكس جامد
الكل وقف
اخو الكبير: ده مينفعش مش بت زيك تعمل كده 
فيروز: اسلام يلا دخل الماذون
محمد: ا اي ده
فيروز:اقعد ياشيخنا
الخال: هتعمل اي
فيروز: هيطلقها وبفعلا طلقها رسمي وندي مبسوطه 
فيروز: احنا كده خلصين كلامي موجه للكل الي هشوفو حوالين بيتي ولو بالصدفه هندمه سامعين ياا بره بره
العم: والعيال دول ولادنا 
فيروز: ملكش عندي عيال واعلا مافي خيالك اركبه يلا
اخو: يعني هي كده
فيروز: اها يلا واكبر حيطه اخبط راسك فيها خرجو وهي راحت قعد حاسه بدوخه بسيطه من الصبح 
اسر لنفسه: نهار ابيض  ده ست رجاله مقدروش عليها الله واكبر حبيبتي بطل
اسلام: انتي كويسه هزت راسها بعلامه بطيئه
ندي: مالك
اسر راح قع
د قدامها ه الارض 
اسر: حاسه بايه فيكي حاجه 
فيروز: ندي لو سمحتي هاتيلي كبايه لبن بارد من جوه
ندي: ح حاضر وراحت جري جابتلها كبايه لبن وادتهالها شربتها
اسر: حاسه بايه 
فيروز: مفيش بس هبوط عشان مكالتش 
نزلت اميره ومريم اسر راح قعد ع الكرسي ومريم راحت قعدت ع الايد بتاعت الكرسي قام اسر راح قعد جنب اسلام ويونس
اميره: يلهوي اي الدم ده جرحك فتح
فيروز: ياداده معلش هاتي علبه الاسعافات الاوليه
الداده: حاضر  طلعت جابتلها العلبه قلعت فيروز الچاكيت والتيشرت الي تحته اببض كت شالت الشاش وابتدت تنضف الكل لنفسها
اسلام:بطلي تلعبي رياضه بقا اي ده
فيروز:بس بدل ما اقوم اسقف ع وشك
اسلام:تقدري
فيروز:اوريك
اسلام:لا انا عارف انك رجوله وتعمليه
الكل ضحك
فيروز: احم ماما انا هروح الڤيلا بتاعتي فتره
اميره: لي يابنتي في اي
فيروز: مفيش بس عاوزه اريح راسي شويه
اميره: زي ماتحبي بس متطوليش
ترن ترن ترن 
اميره: الو دي انعام وقامت دخلت الڤراندا
يونس: ليه هتروحي الڤيلا
فيروز: منا قولت هريح دماغي  شويه
يونس: يعني مفيش حاجه 
فيروز: نتكلم بعدين وانتي لمريم مفاجأتك بليل منستش قامت وهي بتدبدب وطلعت فوق
اسر: هي مالها 
فيروز: كتب كتابها بليل
ندي: اااي
فيروز: هشششش متقوليش لحد اسلام 
اسلام: يحرقو نعم
فيروز بضحك: فين الواد
اسلام: تحت ايدي
فيروز……… 
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى