Uncategorized

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

 رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

رواية أحببت زوجة أخي الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم الشهاوي

ليلى:فيه واحده في دراعها وواحده ف ضهرها 
خالد :قلعيها الجلاپيه 
عبد الرحمن قفل الباب وخرج:ابقوا طمنوني 
ليلى قلعت جميله الجلابيه وكانت لابسه بنطلون وبادي كات وعلامات الكدمه ف دراعها بانت 
خالدمسك دراعها بقلق ودقق فيه طلع انه فعلا مش اي كدمة دا تجلط دموي فعلا عندها نزيف داخلي 
(الي مش فاهم يعني اي نزيف داخلي يدخل جوجل ويبحث لانها هتقابلنا كتير المرات الجايه)
ليلى رفعت البادي من ناحية ضهرها ووريته الكدمه التانيه
خالد:لازم تتنقل للمستشفى حالا 
ليلى بخوف:لا مش هيحصلها حاجه لا 
خالد:جميله عندها نزيف يلا مفيش 
وقت ليلى لبستها العبايه والطرحه تاني 
عبد الرحمن:خير 
ليلى بدموع ف عينيها:جميله عندها نزيف داخلي 
عبد الرحمن بذهول:طب يلا
اخدوا جميله وركبوها العربيه وراحوا بيها عند اقرب مستشفى
الدكتور:النزيف حاادجدا واثره من زمان بقالوا مده طويله ودا عرض حياتها للخطر لازم تتحجز ف المستشفى لحد اما جسمها يستقبل العلاج ونقدرنتعامل فيه تجلط دموي  بس هيه كانت عامله حادثه قبل كدا 
خالد:لا 
الدكتور:طب وقعت من مكان عالي شويه او اتعرضت للعنف من شخص 
خالد اول واحد جيه ف باله اخوه مصطفى معقوله  يكون عمل فيها حاجه راح برا المستشفى واتصل ب عمه عصام 
عصام:ايوه يابني خير 
خالد:عمي عاوز استفسر على حاجه لو سمحت هيه جميله اتعرضت للعنف من حد قبل مامصطفى يموت 
عصام:ليه يابني في حاجه جميله كويسه
خالد:يا عمي ارجوك رد عليا هقولك على كل حاجه بس بعدين 
عصام:ايوه يابني مصطفى كان ضارب جميله ودا كان مستمر يوميا لكن قبل ما مصطفى يموت مكانش بيضربها لان كان معظم وقته برا البيت ولو هنقول انها اتعرضت للعنف من مين فهيبقى……..
خالد:من مين يا عمي قول 
عصام: سمير يابني يوم الحادثه الي اتكلم عليها عمر 
خالد جمد ايديه علتلفون وكان هيتكسر ف ايده 
خالد:تمام يا عمي ابقى اكلمك بعدين 
عصام:طمني يا بني 
عبد الرحمن:ركبولها محاليل وجهاز اوكسجين حالتها خطره يا خالد هتعمل اي عرفت حاجه 
خالد بعصبيه:الحيوان 
عبد الرحمن:مين 
خالد قام بنرفزه:هتيجي معايا 
عبد الرحمن:فين 
خالد:يلا 
عبد الرحمن راح مع خالد لقسم الشرطه…………….
احلام قاعده ف اوضتها وهيه بتفكر فكل جمله قالها جوزها وهيه بتفكر ف كلام جوزها وسالم فضل برا البيت طول اليوم وكل واحد ف اوضته وعمر رجع طلع على اوضة مامته بس ملقهاش ولا لقى حد طلع لسهير
عمر:مفيش حد
سهير:طيب تعالى اقعد عندي لحد اما يجوا واهو تلعب انت وفادي تاني يلا 
عمر بفرحه:يلا
احلام فضلت سانده راسها علسرير ومغمضه عينيها 
سالم رجع اخر النهار ودخل اوضته لقى احلام نايمه باسها من راسها وغير هدومه وجيه قعد جمبها
احلام:سالم انت بتكرهني صح
سالم اخدها ف حضنه:لا يمكن يا احلام اكرهك دي حاجه مستحيله انت حببتي وحياتي كلها مينفعش اكرهك 
احلام:تصرفاتي كلها غلط ف غلط وانا بقيت وحشه 
سالم:نصلح بقا دا نحاول نصلحه ونعدل من تصرفاتنا عشان محدش يكرهنا الظاهر ان الشعر الابيض قصر عليكي جامد يا تيته 
احلام ضحكت وزقته بإيديها:وهو انت يعني الي لسه شباب اومال اي الشعر الابيض دا 
سالم:دا وقار دا اي وقار وبعدين انت كان فين عقلك وانت عماله تدبي ف البنت
احلام بدموع:انا غلطت اوي يا سالم اي الي انا عملته فعلا داجميله متستاهلش مني كل دا عمرها ما عملت حاجه وحشه ف حياتنا ودايما انا مبهدلاها ومتعصبه منها (حطت ايديها الاتنين على وشها)كانت لحظة غضب ونرفزه انت روحتلها اكيد يا سالم 
سالم:لا تصدقي مفيش اصلا حث ف البيت ليه 
احلام:انا اخر مره سمعت صوت خالد كان من كام ساعه 
سالم:استني كدا………….(طلع برا ونادا علكل بس محدش رد)مفيش حد ف البيت 
احلام:اتصل بيه كدا 
سالم اتصل ب خالد بس كان بيديله جرس بس 
سالم:مبيردش 
اخلام:استنى انا معايا رقم ليلى خطيبة عبد الرحمن 
احلام اتصلت ب ليلى 
ليلى:الو يا طنط ازاي حرتك 
احلام:انتو فين يا ليلى و مال صوتك 
ليلى:جميله في العنايه المركزه وحالتها حارجه جدا 
احلام بذهول:اي…………. سالم 
عمرو:ياخالد متوديش نفسك ف داهيه سيب المسدس من ايديك 
خالد:هموتك يا حقير 
سمير بسخريه:خلينا ندبس سوا يا ابن عمي 
عبد الرحمن:خالد سيب المسدس من ايدك…….
قاطع كلامهم صوت الرصاص و……… 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!