روايات

رواية حطمت قلبي الفصل العاشر 10 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل العاشر 10 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت العاشر

رواية حطمت قلبي الجزء العاشر

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة العاشرة

مراد بستغراب اسراء مالها اسراء اختي
عشق بص يا حبيبي هحكيلك كل حاجه بس نروح عندكم الاول واسراء تكون موجوده
مراد في ايه يا عشق قلقتيني
عشق لالا عادي متقلقش بس يلا قول لادهم اننا هنمشي
مراد قام ودخل عند ادهم وندي
مراد ادهم نا ماشي انا وعشق ورانا مشوار مهم
ادهم متخليك شويه يا مراد
مراد وهو بيسلم عليه وبيحضنه مره تاني مبروك يا حبيبي وهمس حاول تنزل معاها شويه
ادهم هشوف
مراد لندي مبروك يا ندوش

 

ندي الله يبارك فيك يا مراد عقبال فرحكم
عشق بضحك لا انا مش مستعجله كده
مراد غمزلها بس انا مستعجل تخلصي امتحاناتك ونتجور علطول
عشق سيبك منه وحضنت ندي مبروك يا قلب اختك ربنا يتمملكم علي خير مبروك يا ادهم
ادهم الله يبارك فيكي يا شوشو
ندي الله يبارك فيكي يا قلبي
اسراء الله وانا مش هتقولولي مبروك انا كمان
ياسمين بضحك شوف البت مسروعه علي الجواز
عشق بخبث قريب انشاء الله
مراد يلا يا اسراء عايزك مرواحين وانتي يا ماما هتعملي ايه
ادهم روحها معاك يا مراد كده كده الناس يعتبر مشيوا وانا هشوف هعمل ايه
مراد طب تمام
————————————–
في العربيه
اسراء بتتشات مع مازن
اسراء ( اكيد عشق مش هتقول ابقي اتقدم انت في الوقت اللي عايزه عادي)

 

مازن ( اختي وانا عارفها هتقول بس هتعرفك علشان تبقي جاهزه بس)
اسراء ( ربنا يستر هكلمك شويه كده )
وكل ده مراد متابعها من اامرايه
مراد خير بتكلمي مين
اسراء بتوتر ايه اه دي منه صاحبتي
مراد اممم منه طب تمام
عشق هيكون مين يعني يا حبيبي
مراد لا ولا حاجه
————————————
في فيلا السيوفي
ايمان ده الواحد تعب بشكل انهارده يعني ساكتين ساكتين وتتخطبوا ورا بعض يا عيال
مراد بضحك شوفتي كنتي بتتحايلي وبدون مقدمات احنا الاتنين وقعنا واتخطبنا
ايمان بحب وهي اي وقعه دي بنات قمر تتاكل اكل
مراد بضحك وغمز الا قمر يا امي والله

 

عشق مراااد
مراد عيون مراد هطلع اغير وجايلكم خليكي يا اسراء عايزك
اسراء بتوتر اشمعنا
مراد هتعرفي. وطلع
ايمان يحب جيتي منين يا بت يا عشق غيرتيه خالص ونورتي وشه
عشق راحت قعدت في حضنها والله يا ماما وهو كمان نورني وفرحني هو عوضي وانا عوضه
ايمان بحب ربنا يخليكم لبعض يابنتي واشوف عيالكم يااارب
عشق بحب ياااارب يا ماما
اسراء عشق هو عايزني في ايه
عشق انا هقوله
اسراء بخوف لا ابوس ايدك
عشق مراد سيبهولي انا بس مينفعش نسكت كتير لو عرف هتبقي مشكله اكبر وخصوصا شكله شاكك ولا ايه يا ماما
ايمان انا معاكي يا حبيبتي قوليله
مراد وهو نازل من علي السلم تقولي ايه
اسراء بخوف راحت استخبت ورا عشق
مراد بعصبيه في ايه هو الواضح اني العبيط الوحيد في الموضوع مش كده وشد عشق وقفها واكمل بعصبيه فهميني مش جيباني علشان تقوليلي
عشق حبيبي اهدي مالك في ايه دي حاجه متخصنيش تخص اختك وانا قولتلك هقول بس مينفعش كده ومترعبهاش منك المفروض تصاحبها يا مراد مش كده بجد

 

مراد طب نخلص في اييه
عشق بحزن الصراحه وهي بتبص لاسراء اللي خايفه
مراد بعصبيه ماتخلصيييييي
عشق بخضه حاضر الصراحه ان اسراء ومازن يعرفوا بعض قبل كده ومرتبطين بقالهم سنه وحصل بينهم خلاف وحكت ليه كل الحكايه
مراد بصدمه انا كنت عارف وحاسس وكدبك عليا يوم قرايه الفااتحه مدخلش دماغي بس قولت اسكت يا مراد هي هتيجي تفهمك الدنيا لكن في النهايه انتي مغلطيش لانه مش موضوعك ومن نفسك قررتي اني اعرف وبص لاسراء الدور والباقي علي الهانم اللي شافت نفسها خلاص كبرت ومبقاش ليها كبير وشغاله حب وتليفونات وتخبي كمان علينا وعليه
اسراء بدموع مراد انا
مراد بعصبيه هششششش مش عايز اسمع منك حاجه سكتي من الاول خلاص ومشي راح الجنينه
عشق انا هروحله هو بس صعبان عليه انك خبيتي يا اسراء
اسراء بدموع روحي يا عشق علشان خاطري خليه ميزعلش
—————————————–
في الجنينه
عشق حبيبي القموص
مراد بحزن عشق معلش مش عايز اتكلم
عشق اومال لما تزعل هتكلم مين يا مراد انا خطيبتك وحبيبتك وشهر وابقي مراتك يعني سرك وسندك
مراد عارف كل ده بس بجد مخنوق مش قادر اتكلم
عشق بحزن من ايه بس يا حبيبي
مراد يعني شايفه ان. اسراء تحب اخوكي وتخبي عليا ده صح

 

عشق انا شايفه انها بتخاف منك اوي انت متعودتش تصاحب اختك علي قد ما انت بتخوفها منك
مراد. بحزن يعني انا وحش اوي كده
عشق قطع لسان اللي يقول كده يا حبيبي انا بس بفهمك اسراء خبت عليك ليه هي بتخاف منك يا مراد وانت لو صاحبتها هتتعود تحكيلك ومتخبيش عليك اي حاجه
اسراء من وراه انا اسفه
مراد بصلها بدموع ودور وشه تاني واكمل لا امشي علشان انا وحش وبضرب
اسراء بعياط جريت حضنته انا اسفه يا مراد بجد اسفه انت عارف انا بحبك قد ايه انت اخويا وابويا وصاحبي وحبيبي ودموعك بلنسبالي عذاب انا والله خوفت اقولك تزعقلي وتحرمني منه لانك مكنتش مقتنع بلحب ولا بتؤمن بيه
مراد بحزن انا فعلا مكنتش مقتنع بيه بس مش معني كده اني مش هفهمك يا اسراء يمكن كنت ساعدتك في وقتها انا كل اللي بتطلبيه بعملهولك انا مش بمسك عصايه علشان تخافي
اسراء حقك عليا بجد والله مش هخبي تاني
مراد ماشي بس اانا هشوف الحوار ده نسيبي وانا هكلمه
اسراء بفرح يعني موافق
مراد طبعا موافق
اسراء بفرح بحبك اوووي بجد
عشق ايه يااااماااا كفايه حب وبعدين مكاني اللي انتي بقالك ساعه فيه ده
اسراء بضحك طلعت لسانها لعشق اخويا وبحضنه
عشق بضحك خلاص هردهالك بردو

 

اسراء بضحك ماشي ياستي يلا باي اسيبكم بقي
مراد متكلميش مازن انا هقوله
اسراء ماشي
عشق يلا روحني بقي
مراد يلا
ايمان ماتتعشي معانا يا حبيبتي
عشق مره تاني يا ماما معلش اتاخرت
ايمان ربنا معاكي يا قمر
———————————–
في العربيه
عشق مراد
مراد امممم
عشق انت عمرك كنت في عياده كده وبتكشف علي الناس بدل الاداره
مراد اه طبعا بس مطولتش مسكت الاداره علطول ولما بابا اتوفي كمان الشغل في الاداره زاد
عشق بغيره طب كويس ان مفيش وقت اصل اعمل حسابك مفيش انك تكشف تاني
مراد بضحك حبيبتي انتي دكتوره تحضري شويه
عشق لا انا قديمه وبغير
مراد بضحك طيب ريحي انا كده كده مش لاقي وقت ارجع اكشف تاني
عشق بمرح الحمدلله انت اللي قليل الادب واختارت قسم نسا
مراد بضحك مجنونه والله
———————————–

 

في بيت ندي
ادهم طب هتفضلي ساكته كده كتير اقوم امشي يعني
ندي عايزني اعملك ايه يعني يا ادهم
ادهم ندي علشان خاطري كفايه بجد سكوتك ده بيتعبني اكتر مش فاهم بتعملي كده ليه حتي بعد ماعرفتي من مراد وعشق وانتي واثقه زيهم اني مش كده و اني مليش زمب
ندي بعياط علشان انا كان نفسي يكون ليا كرامه زيي زي باقي البنات ومش سهل انسي يا ادهم انا فعلا بحبك وبحبك اووي بس كان نفسي ميحصلش كده كان نفسي اكون زيي زي اي عروسه
ادهم باس راسها حقك عليا يارتني كنت موت قبل ماجي جمبك
ندي بدموع بعد الشر متقولش علي نفسك كده انا عايشه علشانك وعلي امل في يوم كنت تبقي معايا يا ادهم
ادهم سامحيني ابوس ايديكي سامحيني بجد انا بموت بلبطئ لما اشوفك خايفه مني بموت لما بسمع عياطك وكمان انا السبب فيه انتي لو عيطي بس مش هستحمل مبالك بسببي بجد انا مكسور اوووي
ندي بدموع مسمحاك يا ادهم مسمحاك يا حييبي انت ملكش زمب وهنبدا مع بعض من جديد بس موعدكش اني انسي بسرعه كده
ادهم بفرحه ومدموع انا بوعدك هنسيكي يا نورعيني ايه رايك نتعشي سوا برا
ندي بابتسامه ماشي
————————————–

 

تحت بيت عشق
عشق تعالي شويه
مراد وهو بيقفل باب العربيه منا جاي علشان عايز اكلم مازن
عشق براحه علي اخويا شويه يا. مارو
مراد ايه مارو !! انا بعد مارو دي اخوكي مرفوض
عشق بضحك عادي هخليه لما نطلع يرفضك
مراد لا انا محدش يقدر يرفضني انا خطبت خلاص وشهر واتجوز كمان
عشق بضحك مغرور
مراد بضحك اوي
بيخبطوا علي الباب فتح حسام
حسام اهلا يا ابو نسب اتفضل
مراد ازيك يا حسام
حسام بخير يا باشا
مراد فين مازن
حسام في البلكونه
————————
في البلكونه دخل مراد وقف ورا مازن لقاه جايب صوره اسراء من الانستا وسرحان فيها وعينه مدمعه
مراد طب مش تروح تتقدملها طلما بتحبها اوي كده
مازن قام مخضوض واكمل مراد انا

 

مراد اقعد اقعد يا مازن عايز اتكلم معاك شويه
مازن اتفضل
مراد انت عارف ان انا اخو اسراء الكبير وهي ملهاش غيري بس بحكم فرق السن واني شديد شويه هي خافت مني و معرفتش اكون صاحبها فمحكتش ليا لولا عشق هي اللي اتكلمت بس في وجود اسراء
عشق دخلت مين بيجيب سيرتي
مراد مش وقتك خالص يا حبيبي دلوقتي
عشق اخص عليك يا مارو عموما جبتلكم شاي وماشيه سلام
عشق الو يابت
اسراء ايه بيعملوا ايه
عشق مش عارفه بيتكلموا بس مسمعتش حاجه مفيده
اسراء ربنا يستر
عشق يارب ياختي
عند مراد ومازن
مراد بس فاالولا كده لولا عرفت وانت لو كنت جيت من الاول اتقدمت مكنتش هرفضك انا بحب وفاهم وشايف ااحب في عنيك لاختي وعارف انك هتصونها
مازن انا فاهم كلامك وانا بحب اسراء اوي لا بحبها ايه انا بعشقها بس انا مش مقامها اكيد انت عرفت سبب الخلاف اللي كان بينا طب انت هتسعد اختي يا مراد انا مش هعرف اسعد اختك واعيشها زي مانت معيشها
مراد وده سبب يخليك تستسلم ?

 

مازن بدموع لا مش سبب بس انا قليل وهي كتير عليا يا مراد انا لو كنت اعرف ان هي اختك مكنتش فكرت اقرب منها علشان هي تستاهل غني زيكم بس حتي في الكليه اسمها اسراء علي نبيل اسم العيله مش بيتقال في البطاقه لانه شهره بس وهي مكنتش بتقوله
مراد متقولش كده الحب اللي في عينك ليها هيخليها اسعد حد في الدنيا خوفك عليها وانك تحسسها بلامان والحنيه بلدنيا عمرها مكانت بلفلوس وربنا هيكرمك وانت مهندس قد الدنيا وانا هوصي عليك تشتغل في شركه محترمه واختي عارف انك هتشيلها في عينك
مازن بدموع انا بجد مش عارف اقولك ايه يا مراد
مراد متقولش اي حاجه انت اخويا
مازن حضنه ربنا يخليك ليا وايه رايك بكره اخطب اسراء
مراد بضحك غيرانين كلكم عايزين تتخطبوا بعدي علي ااعموم موافق بس متعرفهاش خليها مفاجاه
مازن بفرح خلاص ماشي
عشق دخلت فاجاه
عشق حبيبي عايزه اقعد معاكم
مراد اقعدي يا عشق اقعدي انا كده كده ماشي. خلصت هتموتي انتي وتعرفي الاخبار وتقوليلها
عشق بتمثيل الحزن اانا اخص عليك لا بجد اخص
مراد بضحك يا عشششق طب وحياتي مكنتيش هتقولي ?

 

عشق بضحك لا الصراحه كنت هقول البنت قلقانه
مراد بضحك شوفت يا عم اختك انا عارف علي العموم مش هقولك
عشق علشان خاطري قولي وحياتي ومش هقول
مراد بتحذير ولو اسراءعرفت انتي حورا
عشق مش هتعرف انجز يلا
مراد اخوكي هيتقدملها بكره ويخطبها وانا هقولها اني رفضت وافاجئها
عشق حرام عليك بجد هتعيط
مراد سيبيها تعيط بس هتفرح جامد بعد لما تعرف
عشق بجد هتصعب عليا
مراد عارفه يا عشق لو
عشق بمقاطعه عيب عليك انا حلفت بحياتك
مراد ببتسامه طب يا حبيبي انا ماشي عايزه حاجه وباس راسها
عشق لا يا قلبي سلامتك تصبح علي خير
مراد وانتي من اهلي يارب
وطلع
حسام برا والله كنتي زي القمر ربنا يحميكي بجد ناقصك تتحجبي زي عشق ويبقي مش ناقصك اي حاجه تاني
حسام بضحك لا مش بجاملك ده حقيقي والله

 

مراد بضحك بتكلم مين يا حسام وغمز صاحبتك صح
حسام بخضه بسم الله يا شيخ حرام عليك سلام يا سيما دلوقتي
مراد بضحك قفلت ليه كمل كمل
حسام بضحك منتا خضتني خلاص وقفلت
عشق بضحك لالا ملكش حق يا مراد قطعت اللحظه كان لسه هيعبر اكتر عن رايه
مراد بضحك ده بجد ثنائيات مشكله يلا انا همشي
————————————-
في فيلا السيوفي
مراد رجع من برا وطلع ولسه هيدخل اوضته اسراء نادته
اسراء مراد واكملت وهي باصه في الارض هو انت عملت ايه مع مازن
مراد لا الموضوع ده انسيه
اسراء بصدمه ليه يا مراد ما حضرتك وافقت
مراد حضنها حبيبتي ده مش هيعيشك نفس مستواكي هتاكلي وتشربي منين بس
اسراء بعياط لا انا مش عايزه فلوس تولع الفلوس انا عايزاه هو وانت واققت ازاي ترجع في كلامك وبعدين لسه واخد بالك من مستواه دلوقتي واصلا خطيبتك اخته ونفس مستواه
مراد في فرق خطيبتي انا اللي هصرف عليها
اسراء بعياط انا مقهوره منك يا مراد وكنت صح لما سكت في الاول اديك حرمتني منه ربنا يسامحك ومشيت
مراد في سره شكلي ذوتها معاها
————————————–

 

عند عشق مراد اتصل بيها
عشق ايه يا حبيبي
مراد اسراء صح منهاره
عشق قولتلك هتعمل ايه بقي يا مراد
مراد لا هسكت ده كلها بكره الصبح
عشق والله هتشلني بافكارك دي
مراد اهدي انتي بس واتفرجي هتفرح ازاي
عشق هنشوف
مراد يلا روحي نامي متسهريش
عشق هنام شويه كده لسه بدري الساعه 9
مراد ماشي باي
عشق باي
بعد شويه تليفون عشق رن برقم غريب
عشق بستغراب ايه ده مين ده
عشق الو
مجهول لو خايفه علي حياه. مراد باشا انزلي ثواني تحت بيتك
عشق مين معايا
مجهول انزلي وتعرفي بنفسك

 

عشق لبست بنطالون جينز وجاكت كم وحجاب ونزلت
عشق بخوف مين هنا
وفاجاه لقيت ايد بتشدها
عشق بخوف وصدمه هش هشااام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى