Uncategorized

رواية أنثى الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أيمن

 رواية أنثى الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك أيمن

الدكتور: المدام بتتعاطي مخدرات وبتلعب رياضه وطبعا ده قصر عليها
مالك: نعم مخدرات اي دي ظابط ممكن ادخلها
الدكتور: اتفضل بس ارجوك متتغطش عليها
مالك في نفسو يارب امسك نفسي عنها
دخل مالك الغرفه ورزع الباب بقوه مما سبب في استيقاظ ليلي
ليلي: اي ده براحه انا اي الي جابني هنا
مالك: ليلي انتي بتتعاطي مخدرات
ليلي: هخرج امتي
مالك بصوت عالي: ليلي رودي ع سوالي بسرعه
ليلي: نسبه المخدر الي في جسمي مش بمزاجي
مالك: يعني انتي عارفه انك بتتعاطي
ليلي: واطي صوتك ده انا لو بتعاطي مكنتش لعبت لعب حديد عشان اقوي جسمي تاني
مالك: ممكن اعرف ازاي عندك نسبه مخدر
ليلي: خرجني من هنا ونقعد في مكان هادي وانا هحكيلك  مع اني مش مجبره ابررلك
مالك: قومي 
ليلي: لا انا هقوم اوحدي وقامت ليلي بس كانت هتقع تاني مسكها مالك
ليلي: مالك لو سمحت انا ادري بحاله جسمي
دخل الدكتور ليلي هانم لو هتخرجي مفيش مانع بس ارجوكي ابعدي عن الرياضه القاسيه دي انتي ممكن يجيلك سكته قلبيه
مالك بخوف: لالا هتبعد
خرجت ليلي ومالك وقعدو في مكان هادي جدا
مالك: اتكلمي 
ليلي: اتكلم عدل انا مش متهمه
اسمع الي حصل اني اول قضيه مسكتها كانت تبع جواد رزق اظن تعرفو
مالك: جوواد رزق اكبر تاجر مخدرات ع مستوي العالم
ليلي: هو كنت لسه مبتدئه خطفني وفضل يديني مخدر لحد ما ادمنت وطبعا مكنتش قادره اقاوم وبعد مخلصت المهمه دي دخلت مصحه واتعالجت 
مالك: يعني مش مدمنه
ليلي: لا بس الظاهر انو بيتحطلي في الاكل او الشرب
مالك: تفتكري مين
ليلي: معرفش مين الي اتجراء وعملها
مالك: اسمعي متكليش بره البيت مفهوم ولا حته تشتري ازازه ميه من بره
ليلي: هنشوف
مالك: اه وتبطلي رياضه شويه
ليلي: انشاء الله 
مالك: انتي بارده
ليلي:الله متحترم نفسك بقا واه ماما متعرفش بلموضوع ده ممكن يحصلها حاجه
مالك: في حد عارف غيري
ليلي: انت وعمر ويوسف وماريا
مالك: كده في شك بين يوسف وماريا وعمر
ليلي بجمود: وانت
مالك: مستحيل اذيكي ده مش ممكن ابدا
ليلي: ههه طب قوم خلينا نروح
مالك’:قومي
دخلت ليلي ومالك البيت وحدو نورسين ويوسف ومياده وداليا وفؤاد وعامر مستنينهم وكمان في عمامها
ليلي دخلت ببرود باست راس وايد.امها وطلعت
مالك سلم عليهم وطلع وراها خبط ودخل الاوضه
مالك:ممكن نتكلم
ليلي:عايز اي
مالك:لي مكلمتيش اهلك
ليلي:انا اهلي امي مفيش غيرها
مالك:ممكن اعرف السبب
ليلي:لا
مالك:ليلي انا…..انا
ليلي:هتفضل تقول انا انا
مالك حاصرها وقرب منها لدرجه مش لم يقطع بينهم ولا اشل
مالك:بحبك
ليلي مغمضه عنيها وبتقول لنفسها معقوله هتتعفي هتكسري وعدك  
مالك:ليلي ارجوكي افتحي عينك وكلميني 
ليلي فتحت:نعم
مالك:في حاجه في قلبك من نحيتي
ليلي:مالك انا
مالك:انا مذ عاوز رد دلوقتي خدي رحتك بس اعرفي اني مش هبعد نفسس عنك تاني انا اسف
ليلي:اسف ع ا……
قاطعها يوسف بقبله تعبر عن ما بداخله من حب وشوق ليها بعد مده ابتعد حتي يحظي كل منهم بنفس
مالك:ع ده
ليلي:مازالت مغمضه عينيها وقالت ممكن تبعد
مالك:مش هديكي وقت كتير محتاج منك رد بعد بكره  بحبك يااميرتي وخرج مالك من الغرفه وتركها مع دوامه من الصراع الداخلي
ليلي:مش ممكن ازاي اتجراء يعملها الحيوان ده(منتي كنتي سكته الله) بعد مده نامت ليلي وطلع مالك خدها في حضنو ونامو 
_”في مكان اخر_”
العتال:هااا الخطه ماشيه
مجهول:مظبوط وقواها ابتدت تنهار واحده واحده
العتال:حلو اوي الكلام ده نهيتها ع ايدي بنت عامر
_”في ڤلا السيوفي_”
صحي مالك وملقاش ليلي جنبه نظر الي الساعه الموضوعه بجانبه وقال:لسه بدري راحت فين بنت المجنونه دي
ونزل مالك ملقهاش دحت سال الخدم وقال له انها في غرفه الرياضه تذكر كلام الدكتور وجري ع غرفه الرياضه ودخل وجدها شايله احمال ثقيله وبتتمرن مينكرش شكلها عحبو وكانت مثيره جدا بلبس الرياضه
مالك:ليلي اي الي بتعمليه دي 
ليلي:بتمرن
مالك:نسيتي كلام الدكتور
ليلي:انا عارفه هعدل نفسي ازاي مش عايزه ادخل مصحه تاني
مالك:طب كفايه كده ويلا ع الشغل
نورسين سمعت كلامهم وقررت تنهي علاقتهم 
يوسف: ليلي مالك كده شكلك تعبانه ومسك وجهها بين يديه ولا مهتم بمالك الذي اقسم انه يريد  ان يقتله
ليلي: متخفش ياحبيبي انا كويسه 
مالك بحده: لا ياشيخه الي ما قوليلي ياحبيبي قبل كده
ليلي: اسكت يلا يوسف رايح فين
يوسف: خارج اتمشي شويه
ليلي: خد اشرب مايه الجو بره حر جدا
يوسف؛ لا مش عاوز اشرب
ليلي: كده انت حر
يوسف: خلاص خلاص هاتي وشرب من الازازه بتعتها
وخرج يوسف وجهزت ليلي ومالك وراحو الشغل بعد الفطار العائلي اصراى والدتها ع الاكل 
_”في القسم_’
دخلت ليلي مكتبها وبعد مده دخل عمر وبيده كوب القهوه المعتاد لليلي  وتحدثو قليلا بخصوص القضيه وخرج
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى