Uncategorized

اسكريبت أحببته في مهمة الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

   اسكريبت أحببته في مهمة الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت أحببته في مهمة الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت أحببته في مهمة الجزء الرابع 4 والأخير بقلم أسماء ابراهيم

عدنان.. بس.. قطع كلامه صوت التليفون.. الووو….. اااااي انا جاي حالا.. 
نزلت اجري وراء عشان الحقه بس هو كان اسرع مني واخد العربيه ومشي.. 
كلمت حد. من القوة تمشي وراء العربيه وبعد شويه حالي اتصال انه الشركه حصل فيها حريق كبيير.. فضلت متابعه الاخبار لحد ما نعست مكاني.. مش عارفه نمت قد اي بس صحيت علي لمست ايده.. 
عدنان.. اسف صحيتك
ورد.. ولا يهمك المهم اي الا حصل.. 
عدنان.. حريق بسيط و الحمدلله عدت علي خير.. يلا اطلعي نامي ده.. 
ورد.. تصبح علي خير.. 
عدنان ابتسم ودخل مكتبه.. عمل اتصال.. لازم تعرف مين الا وراء الحريق ده و في اسرع وقت.. 
ورد كانت وقفه وراء الباب سمعته وهو بيتكلم.. اه لو تعرف ان عمك هو الا بيعمل كده بس وعد مني هفضل في دهرك لحد ما يتمسك… 
الداده حليمه.. بتعملي اي عندك يا ورد.. ولا اقول يا نور.. 
ورد بتوتر.. نور مين انا اسمي ورد.. 
مسكتها من ايدها وقالت لها تعالي وانا اعرفك مين نور…. 
تعالي هنا قوليلي عملت كده ليه انطقي بدل ما اقول ل عدنان بيه وهو يتصرف معاكي.. 
ورد بدموع.. لا متقوليش حاجه انا هقولك بس اوعديني محدش يعرف حاجه.. 
الداده حليمه.. اخلصي قولي.. 
ورد.. انا ابقا نور اخت هدير مرات عدنان.. انا جايه هنا في مهمه وهمشي عدنان ميعرفش حاجه يا داده عدنان و بنته في خطر و انا ماسكه القضيه دي و انا هنا عشان احمي هو ندي صدقيني يا داده هي دي الحقيقه.. 
الداده حليمه قربت منها وقالت كنت عارفه من الاول انك مش وش بهدله.. هديكي فرصه تقولي ل عدنان بيه الحقيقه معاكي لحد بكرا فاهمه.. 
سبتني وخرجت و مش عارفه اتصرف ازاي عدنان مش لازم يعرف اني هنااا مش لازم أبداً.. 
*********
تاني يوم ورد نزلت بقيت مش عارفه تتصرف ازاي وكل شويه الداده حليمه تغمز ليها عشان تتكلم..  
ورد.. عدنان بيه كنت عايزه اقول لحضرتك حاجه.. 
عدنان.. قولي عايزه اي.. 
ورد.. اصل بصراحه الموضوع يعني.. 
عدنان.. في اي ما تقولي.. 
ورد.. اصل يعن…. قطع كلامها صوت ضرب النار.. 
عدنان خرج يشوف في اي وفجأه.. مااماا.. عمي انت ازاي واخد امي.. 
اهلاً يا ابن اخويا.. 
عدنان.. عايز اي مش كفايه الا عملته.. 
*منتا خلتني ادفع التمن ودخلت السجن بسببك يا عدنان بيه ونسيت اني عمك من لحمك و دمك.. 
عدنان.. وانت نسيت انك دمرت حياتي اخدت مني اغلي الناس اخدت مني مراتي قتلتها بدم بارز مكنش في في قلبك رحمه حتي امي اخدتها اسيره عندك من غير ما اعرف وهربت من السجن وخطفتها.. 
ضحك بشر وقال.. هههه مش امك بس بص وراك كده.. 
ندي بدموع.. بابا الحقني.. 
*اظن دلوقتي تنزل المسدس من ايدك والا بنتك تحصل امها.. 
عدنان.. سيبهم هما حسابك معايا انا.. 
*كنت فكرك اذكي من كده يا ابن اخويا.. 
عدنان.. هات الا عندك.. 
*القصر والشركه يكتبوا باسمي وحالا.. 
عدنان نزل المسدس من ايده موافق علي كلامك بس بشرط.. 
*اسمع الاول و اشوف.. 
عدنان.. تيجي معايا المكتب نتكلم علي انفراد.. 
*ههه انت شايفني عبيط يا ابن اخويا.. 
عدنان بعصبيه.. انا مش ابن اخوك وانت مش عمي الدم الا بينا بقا مايه و اظن دلوقتي تلسم نفسك احسن.. 
قال جملته البوليس بقا في البيت كله.. 
ورد اخدت ندي وطلعت بيها الاوضه.. ندي انتي قويه صح هتفضلي هنا لحد ما نخلص من العصابة ماشي يا حبيبتي.. 
ندي بدموع.. طنط ورد هاتي بابا وتعالي هنا.. 
ورد حضنته.. اوعدك باباكي هيكون كويس متخفيش و دلوقتي البوليس تحت هيقدر يتصرف.. 
سبتها ونزلت كان خلاص كل حاجه خلصت والكلبش كان في ايد عم عدنان و اللواء محمود تحت.. 
اللواء محمود.. أخيرا وقعت في ايدي من تاني.. هربت مني مره مستحيل تهرب تاني لان محكم عليك بالعدام يا نادر بيه..خدوه من وشي.. 
العسكر اخده بس قبل ما يمشي ميل على الارض و جاب المسدس و بصوت عالي قال اتشاهد على روحك يا عدنان بيااا.. في نفس اللحظة ورد نزلت جاري وحضنت عدنان ولفت بظهرها لورا والرصاصه جات فيها كانت حركه سريعه وقعت ما بين ايده هو صرخ بصوت عالي وووووورد… 
اللواء محمود.. نوووووور.. نور يا بنتي فوقي انتي كويسه..الاسعاف بسرعه.. 
في المستشفي.. 
عدنان بقلق واضح في ملامح وشه.. طمني يا دكتور اخبارها اي.. 
الدكتور.. الحمدلله الرصاصه عملت جرح سطحي دلوقتي هي كويسه هتفوق بعد شويه 
عدنان.. اقدر اشوفها.. 

الدكتور.. اه طبعاً تقدر بس بلاش كلام كتيير.. 
عدنان.. تمام يا دكتور شكرا لحضرتك.. 
الدكتور.. علي اي دا واجبي 
عدنان دخل عندها كانت نايمه وباين عليها التعب…. قرب منها ومسك ايدها.. انتي كويسه يا نور.. 
نور بدموع.. عدنان انا اسفه.. 
عدنان.. مش وقته الكلام ده انا عرفت كل حاجه من اللواء محمود.. 
نور.. كل حاجه كل حاجه.. 
عدنان.. اه كل حاجه وشكرا عشان انقذتي بنتي وانا.. 
نور.. دا واجب عليا يا عدنان بيه.. 
عدنان.. عدنان بس من غير بيه.. 
نور..  اي 
عدنان.. تتجوزيني.. 
نور.  ايييي.. 
عدنان.. مش هقولها تاني.. 
نور.. عايزه اسمعها تاني.. 
عدنان.. بصي يا نور انا يمكن لسه مش بحبك بس اوعدك اني هتغير عشانك انتي و ندي.. هحاول بكل طاقتي اني اعوضك عن اي حاجه ضاعت منك.. تقبلي تكملي معايا طريقي الصعب الا كله مشاكل.. تقبلي تكوني شريكه حياتي ونصي التاني.. 
نور.. موافقه اتجوزك عشان احميك بس.. 
********
عدنان.. نور هو انا قولتلك بحبك النهارده.. 
نور.. لا ومخصماك.. 
عدنان قرب منها وهمس.. طب والله بحبك.. بحببببببك.. 
نور.. بس يا مجنون الناس بتتفرج علينا.. 
عدنان.. الاه مش مراتي..و ام ابني.. 
ندي من وراء.. و مامتي علي فكره.. 
نور قربت منها.. ومامتك يا قلب ماما.. حضنتها جامد ليها… 
عدنان.. دا كده ظلم بقا اشمعنا هي حضن وانا لا.. قرب منهم وحضنهم هما الاتنين..  
كيف لي ان لا اهواكِ وانتِ منقذتيِ..
مش كل حكايه بتنتهي بي الام تكون دي النهايه ممكن القدر ر يغير كل شيء وتبتدي الحكايه
دمتم بخير.. تمت.. اتمنا تعجبكم 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى