Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا

اميره وقفت وسطهم وقالت : ده كتب كتاب بس مش فرح
اساف : اكيد في القاهره هنعمل فرح بقا
معتز : لسا هنتستنا
سالم بغضب : كدا يعني مشتو كلامكم عليا
اميره بغضب : مش عايزه كلام كتير انت بجد كسرتنا قدام اهلك انا سكت علي كل اغلطك علشان بناتنا بس خلاص مش هسكت تاني
سالم بغضب : يعني عجبك الفضيحه دي
اميره ببرود : انت السبب محدش غيرك قولتلك مش عايزين حاجه من خواتك كفايه الي عملوه فينا بس انت لاعامل زاي الكلب وراهم
سالم جاي يضرب اميره بس اركان مسك ايدو
اركان : مسمحلكش تمد ايدك علي ولدتي
اميره فرحت اوي بكلمه دي وآمال كمان كانت مبسوطه ان هيبقا ليها ضهر وامان
سالم بغضب : وانت مالك
اركان : بقولك ابنها ايه مبتفهمش علي العموم هي مش هتفضل قاعده معاك هنا مش هتقعد معا راجل عايز بس يرضه خواتو حتي لو غلط
سالم ببرود : طب هديكي المفاجاه أنا متجوز عليكي
اميره ببرود : عارفه اوع تكون مفكر أن الزوجه مبتحسش لما جوزها بيتجوز عليها لا بتحس وانا حسيت ومقولتش غير كلمه واحده بس انت مش راجل علشان معرفتش تصون بيتك وبناتك ومراتك واه عرفت انك اتجوزت ام اسلام
الكل بص لي اميره بصدمه ومستغربين صبرها ده
اميره كلمت بأبتسامه : كدا انا هقدر اطلق منك اول بنت لينا قريب هتجوز حببها وتانيه اتجوزت أما تالته ف هي شبهك مش هقولك مش خايفه عليها لا انا هدعلها في كل صلاه أن ربنا يهديها
سالم بغضب : انت طالق بتلاته
اميره بصت لي امال بابتسامه : عندك مكان ليا
امال جريت علي مامتها وقالت : أشيلك في قلبي
حنين جريت وحضنت مامتك هي كمان واساف بص علي اركان لقه باصص في الارض بحزن وراح وحضن صحبو لانو فاهم مالو دلوقتي
اركان بوجع : مش رجوله انك تجوز علي مراتك ام عيالك انت كدا مبسوط من نفسك انسان دور علي المتعه بتاعتو مفكرش في بناتو ولا الست الي فضلت معاك خطوه بخطوه مفكرتش في مشاعرها لما اتجوزت عليها ولا حتي فكرت في بناتك لما يعرفو فرحان اوي بنفسك وجاي تقول بكل بفخر انك اتجوزت عليها سوري يعني انت مش راجل ولا تستاهل عيالك ولا مراتك حتي يلا بينا نمشي من هنا
اركان راح مسك ايد اميره وقال : ارفعي راسك فوق لانو هو الي خسر مش انتي
اميره ابتسمتلو ومسكت ايد امال وطلعت من البيت بثقه والكل بطل مسك ايد حببتو وطلعو من البيت وسابو سالم لوحدو….
__________________________________________
❤️عند شرين❤️
شرين وصلت بيت روضه وكانت روضه وشروق وضحي مستنيها شرين دخلت عليهم بثقه
روضه : انتي اخت امال
شرين : اه وحنين كمان
ضحي : ازاي خطتنا منجحتش
شرين : هما اقوه ممننا بكتير
شروق بغضب : لا طبعا لازم نكسب عليهم بقا
ضحي : وهنعمل ايه
شرين : ندور علي ماضيهم اكيد فيه حاجات كتير مستخبيه
روضه : هو انتي لقتها فين دي
ضحي : مفيش كنت بفتش في ماضي امال وعرفت ان شرين غيرهم وتصلت عليها وكلمتها علي اساس اني ولد وهي رحبت جدا بلفكره
روضه : غريبه بتأذي خواتك عادي
شرين بغضب : مش بأذي حد هما الي اذوني دايما واخدين الاحسن
روضه : طب هربتي ليه من فرحك
شرين : لاني مش هتجوز واحد زاي ده
شروق : طب هنعمل ايه
ضحي : لازم الاول نبعد يامن ومريم وتالا ومعتز
روضه : انا عرفت أن معتز هيرجع تاني باريس
شروق : ويامن هيكمل شغلو برا يعني هو كمان هيسافر
ضحي : حلو اوي كدا يعني اساف وأركان هيبقو لوحدهم
شرين : وحنين وآمال هتعملي معاهم ايه
ضحي بشر: خليهم يفرحو يومين بس قولولي لما واحد يروح لي صحبو ويلقيه نايم معا حبيبتو هيعمل ايه
الكل بصلها بصدمه
شرين : نعم يعني ايه
ضحي بشر : يعني أنا هخلي اركان يقطع علاقتو بأساف نهائياااااا
روضه : قصدك أن هنخلي امال تبقا معا اساف في اوضه واحده
شروق : ونضحك عليهم وأركان يفتكر انهم كانو معا بعض
ضحي بشر : تؤتؤ هما هيكونو فعلا معا بعض
شرين بصدمه : مستحيل
ضحي : علشان خطتنا تنجح ومش تفشل زاي كل مره لازم يكونو معا بعض
شروق : طب ازاي
ضحي طلعت من شنطها برشام
ضحي : بلبرشام ده هو الي هيخلينا نكسب
شرين بضيق : بس انا كدا هأذي اختي اوي
روضه بسخريه : لا والله علي اساس انك وانتي جايه هنا مش عارفه انك هتأذيها
شروق : طب التنفيذ امتا
ضحي : هنخليهم يفرحو شويه وبعد نجي وندمر حياتهم بمجرد برشامه واحده من دوا ده
روضه كانت حاسه ان لعبه بتكبر منها اوي وأنها مش عايزه تأذي حد كدا اما شروق مكنتش حاسه بأي حاجه كانت بس عايزه تنتقم وعايزه حبيبها اركان وبس وشرين فضلت تسأل نفسها هي موافقه علي ده ولالا وياتره هتقدر تأذي اختها أما ضحي كان قلبها ميت وكانت مبسوطه اوي بلفكره دي……
__________________________________________
❤️عند اركان ❤️
الكل ركب عربيتو وجهز علشان يسافرو مصر
❤️في عربية يامن❤️
يامن : بعد الفرح هنسافر سويسرا علشان اكمل شغلي هناك لو مش حابه خلاص
مريم بأبتسامه : لا انا معاك في اي حاجه
يامن بحب : انا فرحان اني قدرت اختار صح
مريم : وانا كمان كنت كل يوم ادعي لي ربنا اني القي حد يعوضني واهو لقيتك
يامن : وانا هعوضك عن اي عذاب عشتيه انا بحبك بجد اوي
مريم : اممم وحبيت فيا ايه
يامن : حبيت فيكي كل حاجه واكتر حاجه حبتها فيكي انك جدعه وبتقفي جمبك صحابك
مريم : وانا حبيت فيك كل حاجه بجد
يامن مسك كف مريم وباسو برومانسية وهي بصتلو بحب
❤️في عربيه اساف ❤️
معتز : انا هسافر بعد الفرح انا وتالا
اساف : يلا احسن توفرو
حنين بضحك : هتوحشيني ياتوتو
تالا : وانتي والله وانت يلي معندكش دم مش هوحشك
اساف : ابدااا
معتز بغيظ : خاين
اساف : بس بجد هنحس بوحده من غيركم
معتز : والله انا مبسوط هنا ومعاكم انا بس هسافر اصفي كل حاجه هناك وبعدين ارجع
اساف : ترجع بسلامه ياصحبي
__________________________________________
الكل وصل القصر وقرارو يعملو الفرح في القصر وأركان جهز اوضة لي اميره واميره قعدت فيها وحنين وآمال اصرو ينامو في حضنها ويامن ومعتز كانو في اوضه واحده ومريم وتالا معا بعض
❤️عند اركان ❤️
اركان نام علي سرير كان بيفتكر الماضي بيفتكر ازاي باباه اتجوز علي مامتو ومامتو لما عرفت قرارت تسيب البيت وفي اليوم ده اتخانقو كتير ولمت هدومها وابو اركان كان بيحاول معاها وقالها انو هيوصلها لي بيت اهلها بس عملو حادثه وماتو هما الاتنين وسابو اركان وحيد معا جدو
اساف راح اوضة اركان
اساف : جاي إبات معاك انهارده
اركان : طيب
اساف قرب من أركان : مالك
اركان : مفيش
اساف : انت نكدي علفكره
اركان بضحك : انا بردو
اساف : بكرا فررررحي ياجدع
اركان بضحك : يابختك
اساف : ابدأ بقا حسد
اركان بضحك : نام يازفت بكرا ورانا يوم طويل
اساف : ايوا بكرا فرحي
اركان : ياعم عرفنا
اساف نام علي سرير وأركان نام جمبو
اركان : مش هتقول ليه عملت كدا
اساف : مش وقتو
اركان بضيق : طيب
اساف : اركان
اركان : هااا
اساف : تصبح علي خير ياصحبي
اركان بأبتسامه : وانتي من اهلو ياصحبي
اركان واساف نامو وكان كل واحد بيشكر ربنا عن نعمة صداقه
__________________________________________
❤️في يوم الفرح ❤️
اركان صحي من بدري علشان يظبط جنينة القصر وكان فرحان جدا وكانت معه امال وجاب تلات فساتين فرح لي تالا وحنين ومريم
❤️وفي المساء ❤️
اركان راح اوضه البنات وكانو جهزو اركان دخل عليهم وصفر اول ما شافهم
اركان : ايه جمال ده
تالا بسعاده : بجد
اركان : اه والله
مريم بغرور : اكيد احنا حلوين مش محتاجين تقولنا
اركان بأبتسامه : مغروره زاي خليكي كدا دايما واثقه من نفسك
مريم بحزن : بس انت هتوحشني
اركان راح حضن مريم
تالا بدموع : وانا كمان
اركان بحزن : معرفش ازاي هسبكم تسافرو انتو الاتنين كدا
تالا : معلش بقا هنرجع قريب
اركان راح حضن تالا وقال : ترجعو بسلامه
حنين بابتسامه : انا بقا قاعده علي قلبك
اركان بضحك : انتي وزفت تاني اومال فين امال
حنين : بتجهز
اركان : طيب يلا
مريم مسكت ايدي اركان وتالا مسكت ايدو التانيه وأركان طلع بيهم أما يامن دخل ومسك ايد حنين
يامن : جاهزه
حنين : طبعا
يامن خرج بحنين وطلعو جنينه القصر
اساف بضيق : انت ماسك عروستي كدا ليه
يامن بضحك : هخطفها
اساف وهو بياخد حنين من يامن : دي عروستي اياك تمسك أيدها تاني
يامن : ياعم خدها انا رايح اشوف عروستي
يامن قرب من مريم وخدها من أركان بهدوء
اركان : الف مبروووك عليك مريم
يامن غمزلو وقال : والف مبروك عليك امال
اركان ابتسم ومعتز خد تالا وأركان كان بيدور علي امال في كل مكان
❤️قدام القصر ❤️
ضحي وروضه وشرين وشروق كان بيتفقو معا شخص
ضحي : هتحط لي اساف البرشام ده اما امال اتصرف وشوف هتحطوهلها ازاي
روضه كانت حاسه ان كل الي بتعملو غلط وهضبع شرف بنت بس كانت لازم تسكت
شروق بتكلم شخص تاني : وانت هتخطف حنين وتحطها في الاوضه الي في جنينه وتخليها هناك لبكرا
الشخصين مشيو
ضحي : جاهزه ياشروق
شروق : جاهزه جدا
ضحي : يلا
شروق دخلت القصر من غير ما حد يشوفها وطلعت اوضة اساف وكانت بتحاول مش تبين وشها ..
أما امال نزلت الجنينه وأركان اخيرا شافها وابستم بحب وقرب منها
اركان : ايه الجمال ده
امال بسعاده : بجد فستان عجبك
اركان بحب : تؤ صحبت الفستان
اركان مسك ايد امال بحب وبدأو يرقصو وكان في معزيم كتير واساف طلب ميه علشان يشرب ولسوء حظو الشخص حطلو البرشام ….
الكل كان فرحان والموسيقي كان صوتها عالي وضحكتهم كانت أعله من موسيقي والشخص قدم لي اركان وآمال عصير وآمال شربت بس اركان رفض …….
وآمال حست بدوخه
اركان : مالك
امال : ها لا مفيش بس عايزه ادخل الحمام
اركان : اجي معاكي
امال : لالا هروح انا
امال دخلت القصر وبدأت تحس انها مش شايفه حاجه وشروق نزلت من الاوضه بهدوء ومسكت أيد امال
امال وهي مش شايفه اي حاجه : ميييين
شروق مردتش عليها ومسك أيدها وطلعتها الاوضه وآمال مكنتش حاسه بأي حاجه ودخلت الاوضه وشروق نيمتها علي سرير وطلعت من الاوضه والقصر كلو والفرح خلص ونفس الشخص الي حط برشام قرب من حنين وقالها : امال بعتاني بتقولك هي تعبانه اوي وعايزكي في اوضتها حنين قامت بسرعه
اساف : مالك
حنين : لا بس امال تعبانه هطلعلها
اساف : طيب ابقي طمنيني
حنين دخلت القصر وجايه تطلع علي سلم لقت حاطط أيديه في بوقها ورش عليها منوم وفي خلال دقيقه اغمه عليها ….
يامن ومعتز كانو حاجزين بعد الفرح علطول وفعلا مشيو واساف وأركان ودعوهم
واساف حس انو مش مركز في حاجه وراسو تقلت
اساف بضيق : اركان انا طالع
اركان : مالك انت كمان
اساف مقدرش يتكلم وشاورو يسكت ودخل القصر وطلع علي اوضتو بهدوء وبص علي سرير ومكنش قادر يركز ولا يحدد من الي نايم ووووووو????
❤️عند اركان❤️
راح لي اميره علشان يسأل علي امال
اركان : هي امال فين
اميره بستغراب : اكيد في اوضتها كانت تعبانه شويه
اركان : طب هشوفها
اميره : لا خليها نايمه وانت ارتاح اليوم كان صعب
اركان وهو بيبوس ايد اميره بحنان : شكرا يا احلا ام
اميره بحنان : ربنا يخليك يابني
اركان ابتسملها ودخل اوضتو واميره كمان دخلت اوضتها …….
أما ضحي والبنات رجعو البيت وهما مبسوطين فضلهم تكه وخطتهم تنجح
__________________________________________
❤️وفي صباح يوم جديد❤️
❤️في اوضه اركان ❤️
تلفونو فضل يرن كتير وهو صحي من نوم ورد علي تلفون
اركان : الو
ضحي وهي مغيره صوتها : روح شوف صحبك سمعت انو تعبان اوي
اركان بغضب : انت تاني
ضحي بسخرية : روح بس شوفو
اركان بغضب : تعرف لو كنت عملت فيه حاجه هقتلك
اركان رمه تلفونو وراح اوضه اساف وفضل يخبط كتير ومحدش رد وهو قلق ومبقاش عارف يدخل ولالا وبعدين افتكر كلام ضحي وقلق اكتر وفتح الباب ودخل الأوضه بسرعه وبعدين وقفت من الصدمه فضل واقف دقيقه بظبط وغمض عينو وفتحها تاني
اركان : لا اكيد انا بتهيألي
اركان غمض عينيو وفتحها كذا مره وبردو لسا شايف اساف نايم وامال في حضنو
اركان بزعيق : اسااااااف
اساف كان لسا بيفوق من مفعول البرشام حاسس انو مش قادر يقوم وبعدين فتح عينو بص جمبو لقه امال في حضنو قام مخضوض من علي سرير وبص علي اركان
اساف بصدمه : ايه ده
اركان بصلو بغضب وصدمه مخلتهوش عارف يتكلم
اساف حط ايدو علي راسو الي بتوجعو : اركان انا مش فاكر حاجه اي الي حصل
اركان بغضب : نعم ازاي مش فاكر
امال بدأت تفوق وكانت بتفوق بصعوبه وبصت قدامها لقت اركان واقف
امال بتعب : اركان
امال بصت علي نفسها انصدمت وبعدين بصت جمبها لقت اساف
امال برعب : في ايه
اركان بغضب : انا الي بسأل في اييييه الي انا فيه ده حلم صح
امال بصت برعب لي اساف وقالت : انا مش فاكره حاجه
اركان قرب من امال وقال بزعيق : ازااااي عايز افهم ازااااي
امال بدموع : والله معارفه والله
اساف بغضب : اكيد دي خطه منهم
اركان بغضب : من مييييين
اساف بيأس : معرفش
اركان بغضب : هي اكيد خطه انا واثق فيكم بس حتي لو خطه أنتو مش شايفين نفسكم
اساف مقدرش يقف اكتر من كدا وقعد علي سرير وآمال بدأت تعيط جامد وأركان مش قادر يشوفهم طلع من الاوضه بسرعه ونزل وركب عربيتو وبقا بيسوق بسرعه البرق اساف نزل وراه علشان يحاول بوقفو بس مش لحقو اساف وقف وسند علي الحيطه مفيش غير دموعو هي الي كانت بتعبر عن وجعو وصدمتو وفاجأه سمع صوت حنين من الاوضه الي في جنينه مسح دموعو وقرب من الاوضه وفتح الباب بهدوء لقه حنين واقفه وبتعيط
اساف بصدمه : ايه الي جابك هنا
حنين حضنت اساف بخوف وحكتلو كل حاجه وهو اتأكدت أنها لعبه
اساف بغضب : والله لندم الي عمل كدا
اما عند امال مكنتش عارفه تفكر كانت بتحاول تفتكر مش قادره تفتكر قامت من السرير وبدأت تصرخ وهي بتعيط وفضلت تكسر كل حاجه في الاوضه
امال بصريخ : ازاااااي ازاااااااي ازاااااااي
امال قعدت في الاوضه وبدأت تهده وبصت جمبها لقت في ازاز مكسور قربت منها ومسكت الازاز بجنون وكانت دموعها مغرقه وشها وقربت الازاز لي أيدها وبدأت تعور نفسها واساف وحنين دخلو عليها واساف قرب منها بسرعه
اساف بزعيق : امااااال
اساف شد أيدها وخد منها الازازه
اساف : انتي مجنونه
حنين قربت من امال بدموع : امال كنتي بتنتحررري ليبيه
امال بصريخ : سبووووني امووووت مش عايزه اعيش
امال كانت بتضربهم بأيدها وبتخليهم يبعدو عنها بس اساف كتف أيدها
اساف بحزن : اهدي ارجوكي
امال بدموع : سبني اموت ونبي
اساف بغموض : لازم تبقي قويه علشان تقدري تجيبي حقك من الي عمل كدا فينا
حنين : هو ايه الي حصل
امال بدموع : كل حاجه راحت
اساف بحزن : وانا خسرت كل حاجه بس لازم تهدي الموت مش حل
امال بصراخ : لا حل انا عايزه اموت سبني
امال فضلت تضرب اساف بأيدها واساف حضنها وحنين مسكت أيدها وحاولو يهدوها وهي 5 دقايق هديت خالص ونامت وحنين فضلت تمسح دموعها وهي بتعيط واساف شال امال ونيمها علي سرير
اساف : خليكي جمبها
حنين : مش هتحكيلي مالها
اساف بهدوء : هحكيلك
اساف بدأ يحكي لي حنين الي حصل
حنين بدموع : يعني ايه
اساف بحزن : معرفش حاجه
اساف خرج من الاوضه وحنين قربت من امال ومسكت أيدها
حنين بدموع : مهمها حصل مش هبعد عنك ابدا هما عايزين كدا وانا مش هخليهم يكسبو
اما اساف نزل من القصر ومسك تلفونو وعمل مكالمه
اساف : عايزك في خلال ساعه تجيلي ضحي وتشوفلي هي فين بظبط
اساف قفل تلفون وركب عربيتو وتحرك
__________________________________________
❤️عند اركان ❤️
كان بيسوق العربيه بسرعه ومكنش عارف يفكر كان بيهرب من الواقع اول مره بعد موت اهلو يعيط مش عارف يعيط علي صحبو ولا حبيبتو …..
_________________________________________
❤️عند امال ❤️
امال صحيت بهدوء واخيرا استوعبت ايه الي حصل صحيت ولقت حنين جمبها
امال بجمود : هاتي تلفوني
حنين بحزن : حاضر
حنين قامت وجابت تلفون امال وآمال رنت علي اركان رنت كتير ومكنش بيرد وبعدين رد
امال بحزن : مكنتش عايز ترد عليا صح
اركان سكت ومعرفش يرد
امال بغموض : انا بس عايزاك تعرف اني حبيتك بجد بس معرفش ايه الي بيحصل وليه بيحصل كدا معرفش انا ليه كل شويه اتأذي معرفش ليه حبنا مش بيكمل ابعد وشوف غيري انا للاسف مبقتش انفعك ابعد ونساني وانا هريحك مني وللابد
اركان بستغراب : قصدك ايه
امال قفلت التلفون وبصت علي حنين
امال : سبيني لوحدي
حنين : لا
امال بغضب : سبيني لوحدي
حنين بحزن : طيب
حنين خرجت وآمال قامت وقفلت الباب بلمفتاح اما اركان اتحرك بعربيتو علشان يرجع القصر وآمال طلعت البلكونه بهدوء وكان سور البلكونه عريض طلعت عليه بسهوله ووقفت وبدأت تعيط وفتكرت شريط حياتها كلها من ساعت ماتولدت لغيت لحظه دي افتكرت اول لقاء ليها هي وأركان وفتكرت لما اعترف أنو بيحبها فاقت من شرودها علي صوت عربيه اركان اركان نزل من العربيه وشافها
اركان برعب : امال
امال بصتلو بحزن
اركان : امال اوعي تعملي كدا
امال بدموع : خلاص كلو راح
اركان بزعيق : انا موووجود
اميره وحنين سمعتو صوت أركان وطلعو برا القصر وشافو امال
اميره بصريخ : امااااال
اركان بخوف : وحياتي عندك انزلي
امال بصريخ : لاااااا عايزه اموت
اركان : بصيلي طيب
امال بصتلو وركزت في عيونو
اركان : انا بحبك ومستحيل اسيبك انا مش هسيبك صدقيني
امال بغضب : كداااااااااب انت كداااااااااب
اركان بصدق : وحياتك عندي مش بكدب
امال بدموع : لا كدب
اركان : خلاص انا هموت معاكي لاني مش هقدر اعيش من غيرك انا بحبك ومستحيل احب غيرك مش مهم الي حصل المهم تبقي جمبي
امال بصريخ : كداااااااااب
امال حركت رجليها وووووو….
__________________________________________
في اوضه كلها ضلمه كانت ضحي وشروق وشرين وروضه قاعدين في الارض وايدهم ورجليهم مربوطه وكانو خايف اوي آلباب اتفتح واساف دخل وفتح نور وهما بصلو برعب اساف دخل وكان معه كلاب تقريبا 4 كلاب وهما اترعبو
اساف : تعرفو هعمل فيكم ايه
روضه برعب : انا معملتش حاجه هما الي عملو
ضحي بغضب : اخرسي
اساف بسخرية : اه مانتو هتخرسو لما اسيبهم عليكم
شرين بدموع : انا ماليش دعوه
اساف بغضب : اخرررسي دانتي حسابك معايا كبير
اساف سيب عليهم الكلاب وهما صرخوو واساف قعد علي كرسي بخبث ………
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى