Uncategorized

رواية اغتصاب صالونات الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية البدري

  رواية اغتصاب صالونات الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية البدري

بعد مرور خمس شهور 
الوضع 
فؤاد /ملقاش اخته / خطف قيس ومحدش عارف يوصله /خد فادي لامريكا /
فادي/ عرف كل الي حصل لصبا /ساب مصر وساب الشركه وساب ابوه علشان فؤاد ميدمرش كل حاجه /سعيد علشان واخيرا لقي حد خايف عليه زي فؤاد/
رغد /لسه عند اخوها ومراته وفؤاد مبعتش يجبها ولا بيكلمها وعؤفت من اخوها انه مرتاح كده وان ده احسن ليها /فؤاد مناعها انها تخرج بره بيت اخوها ومناعهاانها تكلمه في التلفون حته / رغد دلوقت حامل في 6
شركه الجارحي شركه كريم ابوا فادي وفؤاد وصبا /
الشركه مدمره وكريم مش عارف يوقف الشركه تاني وبقت مديونه وهو حالته الصحيه في خطر /
سامي والد اروي ومعتز وقيس مات من شهر بسبب مرضه 
اروي /دخلت في حاله اكتأب حاد مش بتتكلم مع حد وعلاقتها بيزيد مقطوعه لسه /
معتز /شايل مسؤوليه الشركات علي كتافه وقلقان علي اخته واخوه وبيدور عليه وبيحاول يرجع يزيد الشركه /
علاقتهم اتقطعت بالكل
يزيد /مش خلصان من دارين وجريها وراه ولسه بيحب اروي / 
قيس /محدش يهرف عنه حاجه /
صبا /محدش يعرف عنها حاجه/الاكيد انها ولدت 
في صباح جديد 
صحت بطلتنا الجميله في غرفه تشبه غرف المستشفي 
صبا ..اااه راسي /بصت جنبها لقت زرار داست عليه /
دخل ثلاث ممرضات 
صبا بتعب ..هو انا فين 
الاوله كانت كبيره في السن … في المستشفي 
بتعب …ولادي. 
التانيه وكانت شابه…ولدتي ولدين زي العسل 
صبا ..هما فين 
التالته وكانت شابه برضوا …الانسه جت وخادتهم علي البيت 
التانيه ..قصدك الفيلا 
التالته ..البيه تحت هقله انك صحيتي 
صبا بسرعه ..لا لا متقلولهوش
الباب اتفتح ..بس خلاص انا عرفت يا قلبي 
صبا بصتله وديرت وشها
والتالت ممرضات خرجوا
راح وقعد جنبها …خوفتيني اوي علشان طولتي في الولاده خصوصا انهم قالولي انك اغمي عليكي اكتر من مره وانتي بتولدي ايهاب 
صبا بصتله …ايهاب 
..اهاا مش كنتي علطول بتقوليلي ان كان نفسك تتجوزي الهباب الي اسمه قيس. وتخلفي منه ايهاب و روجينا 
…وانت يهمك تحققلي حلمي بقي ان شاء الله 
..اهاا يهمني جدا 
..غييث 
..نعم 
/ايوا ايوا هو نفسه غيث الي مات مخنوق في التابوت وكده ايوا هو ????????وضحكه عليكوا /
صبا …ناوي علي اي 
غيث بابتسامه …نتجوز زي مكنت بحلم طول عمري 
الدنوع اتجمعت في عيونها …انا مش مصدقه انك السنين دي كلها كنت بتبصلي بالطريقه الحقيره دي وانا الي كنت مفكرانه اخوات وولاد عم 
..اوووو لما ابن عمك يبصلك مينفعش بس لما ابن عمتك يبصلك عادي /مسك ايدها بغل/صحح 
صبا اتألم بس مبينتش …ابعد عني وشيل ايدك يا غيث
بعد بنرفزه ..ماشي يا صبا ماشي
..عيالي فين 
… مع سانجو
…وخدتهم ليه 
….علشان ممنوع تشوفي العيال دي او تلمسيهم الي لما نتجوز يا قلبي 
…الهي يقف 
…ان شالله الكلب الي فضلتيه عليا ده 
بصتله بقرف 
هو…هدخلك واحده من الي بره تساعدك علشان نتنيل نتجوز وترحي تشوفي المتاعيس 
..والهي ما في متعوس غيرك يا غيث انا لقيس وبس ومش هبقي ليك ولا بحبك ولو عمله اي 
ابتسم ..كده كده قيس بقي عنده لقب جديد غير لوسيفر لقب المرحووم يا طليقه المرحوم 
اتصدمت وبرقت 
غيث بنفس الابتسامه …مالك خايفه عليه متقلقيش انا معملتلهوش حاجه اخوكي ناري هو يلي عمل كل حاجه 
صبا والدموع في عنيها …عمل فيه اي 
….دخله سجن تحت الارض سجن جهنم سجن اخوكي وانتي عارفاه اكيد
والدموع نزلت من عنيها ..حرام عليك منك لله 
بقرف….انتي لسه بتحبيه 
…لا بس بس هو ملوش ذنب انت السبب انت الي حطيت الصور وخليته يفكرني خونته انت الي كنت بتوصله ان ليث بيبات عندي واني بروحله وابات عنده انت السبب منك لله 
ببرود…ايوا انا وهو مكنش لازم يصدق الغلط غلطه موثقش فيكي يا قلبي 
…تصدق معاك حق اعبال منتا كمان تترمي في نار قؤاد اصله لو عرف انك لسه حي ترزق هيخص عليك بنفسه 
راح مسكها من شعرها وسط صويتها ….مش هيعرف ده بقاله. خمس شهور بيدور عليكي وملقكيش اهدي كده يا قلب وسابها ومشي وهي قعدت تعيط 
____€_____
عند رغد في غرفتها بتحاول تتصل بفؤاد بس مش بيرد اخر متتخنق ترمي التلفون 
جينا مرات اخوها ..مالك حبيبتي 
رغد ..من اول مجيت هنا وهو ولا هنا ومش بسأل ولا يطمن ولا بيكلمني 
..حبيبتي هو بيطمن وبيتكلم مع جان واخوكي بيقله كل شي 
بعياط…طب وانا يا جيناانا اي هو انا مش مراته يعني من ساعت مرجعتله واعترفت بحبي وهو راميني هنا 
____________
عند صبا روحت مع غيث واتجوزا واخيرا 
سانجوا في غرفه غيث ..وبعدين ناوي علي اي اتجوزتها اهو 
…ولا حاجه هبعت صور فرحنا دي لفؤاد وقيس وليث 
..اي ده ليه 
…مش قلتلك عاوز انتقم من عيله الجارحي والحديدي 
…طب وليث ليه ؟
..علشان حبها مكنش ينفع يحبها 
…انتوا ليه بتتخانقوا عليها من جمالها 
..غبيه 
..اومال 
..انتي مفكره قيس حبها او ليث او حتي انا
…هو انت اكيد لا 
…وهما برضوا مش بيحبوها 
..اومال 
…هما عاوزين يوصلوا لمخزن الغمراوي
…الغمراوي 
..ايوا جد صبا ده بقي مش سايب ورث لا ده سايب مخزن كله دهب دهب صافي 
…كان بيشتغل في الاثار يعني 
…لا او معرفش بس كل الي معروف انه عنده مخزن في فيلته في اسوان فيه مفتاح لمخزن في فيلته في الاقصر وصبا الوحيده الي تعرف تخش فلله اصلا 
..ليه بنت الراجل ده ملوش عيال تانيه مثلا 
..ليه ليه طبعا ابن واحد بس ومات وليه ولد واحد بس والواد ده عايش في المانيا مش هنا 
…انا مش فاهمه اي كنز 
..يا غبيه مش كنز بس دهب وفلوس كتير وملكيات اراضي وفلل وشاليهات وعاربيات وشقق كلها لاولاده الي هما لام صبا واخوه المتوفي برضوا ودلوقت كل حاجه هتبقي لصبا والزفه ابن خالها بس هو مش مهتم 
..ومظنش. ان صبا مهتمه 
…انا مهتم وقيس مهتم وفؤاد مهتم 
…فؤاد 
..وفادي وحياتك 
..لا بتهزر يعني 
…انتي مفكره ان فؤاد بيتمحلس لصبا ليه يعني 
…لا لا لا مصدقش 
…ولا انا صدقت برضوا. 
…والهي صعبت عليا بس اشمعنا هي والواد ده يعني الي مسمحلهم انهم يدخلوا فيله اسوان 
…معرفش يمكن علشان صبا طيبه ومش هتاكل حق اخواتها في الورث وكده 
..يمكن 
عند صبا فوق بتلعب مع الاطفال 
تسرح شويه قبل سنتين تقريبا بعد وفاة عمتها 
فلاش باك 
امها نورا …حببتي انا عارفه انك بتحبي قيس وانه بيحبك 
…ماما ان الموضوع ده قفلته من زمان من اول مشفته بيخوني بعيني 
..طب ممكن تهدي انا حظرتك كتير منه ومن غيث الي لصقه فيه اليومين دول 
….يووووووه سيبي ده متكلميش ده في اي يا ماما غيث ابن عمي واخويا في الرضاعه 
…لا مش اخوكي في الزفته 
..لا مامته شربه فؤاد حليبها انا فاكره علطول كنتوا بتقولولي كده 
..ايوا بس هو نفسه مشربش من حليب امه افهمي 
…برضوا اسمعا اختوا وخلاص 
…صبا انتي مش اخته وهو يحللك وشغل الاستعباط والصور الي اتصورتوها في شرم تتمسح فورا 
..ليه 
..علشان مقلش لابوكي انك كنتي رايحه معاه هو ومش مع صحبتك 
..حاضر هبقي امسحها بعدين المهم كنتي عاوزه تقولي حاجه 
…اه بوصي جدك كان جايبلك السلسه دي 
…مش دي سلسله المفتاح 
…اه هي 
…يوووووه هو ليه جدوا عايش في الحواديت دي ميوزع عليكي انتي وابن خالي وكانا خلصنا 
…معرفش لما تبقي تتجمعي انتي والزفه ابن خالك وتروحوا تفتحوا الخزن وتجيبوا الفلوس هنعرف 
…لا بقلك اي انا مليش في وجع الدماغ ده خلي المفتاح معاكي وروحي انتي الفله 
…انتي عارفه ان جدك مانع حد يخشها بعد موته غيرك انتي والزفت ابن خالك 
…يا رب ارحمني 
كملت …وغيره الحراس بتمنعنا خصوصا ان الفلل مش مكتوبه بأسمنا وجدك كتبها لصاحب عمره الطباخ بتاع الفله يعني ملناش حق بس الطباخ ده موافق ان انتي او ابن خالك بس الي تدخلوها 
…كملي يا شهرزات قولي واحكي انا سامعه 
…اتريقي اوي بروح امك المهم بقي في الموضوع ده كله انك تخدي السلسله وتبقي تروحي او متروحيش اديني وفيت الدين ووصلت الامانه غوري بقي في داهيه 
باااااااك 
صبا اتنهدت وهي بتبص لمهاب وايهاب عيالها الي ناموا….يا رتني مقولت لغيث حاجه ويارتني معرفت حد من اخواتي بالموضوع هه كلهم بيقربوا مني علشان يوصلوا للفلوس او للكنز زي مهما مسمينه بس مش هتعرف توصل لحاجه لغيث علشان السالسه مع ليث مش معايا انا هربيكوا كلكوا وهخليكوا تلفوا حولين روحكوا 
عند قيس وشه بالمعني شواارع ومرمي علي الارض 
بهمس متقطع وهو بيغمي عليه ..ص ص. صب اااا 
تمام ابتدينا في اللخبطه فركزوا كده معايا 
كريم ونورا  اهل صبا  ولادهم من الكبير للصغير 
(فؤاد_ صبا_فادي)
العائله/الجارحي/
هاجر /متوفيه وهي اخت كريم /وسامي والد قيس
(قيس_معتز_اروي)
العائله/الحديدي/
غيث ابن عم صبا ملوش اخوات وده الي معروف في العيله بس الحقيقه 
(سانجو اخته من ابوه وهي اصغر منه بسنه مش كتير)
عائله/الجارحي/
ليث زي معرفنا انه دكتور نفساني كان بيعالج صبا وحبها وهو عايش في لندن حاليا زي معرفنا بس مصري الجنسيه برضوا 
عائلته/الشافعي/
يزيد وده صديق قيس من يومه والمفروض انه شريك معاه في الشركه لكن بعد معرف قيس بعلاقته مع اروي 
قطع علاقته بيه وطرده ومن يومها ولا حس ولا خبر 
العائله /نعمان/
دارين /صديقه اروي /
حطت عينها علي يزيد وبتجري وراه ومع اختفاء يزيد هي كمان اختفت 
رغد صديقه لاروي وصبا والي بيكونوا زي شله كده 
هي مرات فؤاد من زمان من قبل ميسيب مصر جنسية والدها مصريه و والديتها امريكيه هي وفؤاد عرفوا بعض في امريكا ف فؤاد كان صديق اخوها جاي 
واتعرفوا في مصر واتجوزا وفؤاد سافر بعدها وولا حس ولا خبر لحد مرجع تاني 
ليها اخ من مامتها  جاي متزوج ب جينا 
في اول معرفوا بعض بعد موت امهم كان بيعملها وحش وعاوز يجوزها وكان بيبهدلها جامد بس هي هربت ونزلت مصر وهناك اتجوزت فؤاد الي بقي مافيا منافس لجاي في امريكا علشان كده جاي معرفش يقربلها تاني ودلوقت هو اتجوز وبقي انسان جديد مع اخته بس لسه برضوا بيشتغل مافيا وعدش فيه منافسه بينه هو والناري زي ما فؤاد معروف فيي امريكا 
(كده كتر خيري اوي محدش يجي متلغبط ومين ده وانا مش فاهم حاجه وخليكوا فاكرين الابطال والكل حد ذكرت اسمه واسم عيله وخلوا بالكوا من الفلاش باك بتاع صبا وفي كلام امها كويس علشان الموضوع ده هنحتاجه جااااامد جددددا لما صبا تروح علشان تلاقي الورث وكده  )
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى