Uncategorized

رواية ونحب تاني ليه الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة الهواري

  رواية ونحب تاني ليه الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة الهواري

 رواية ونحب تاني ليه الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة الهواري

_نور بغضب: نادر فوق لنفسك كده و شوف انت بتقول ايه ، و فكني و لو عاوزني ماقولش حاجه مش هقول بس ابعد عني 
_ نادر : مش هفكك غير لما تمضي علي الورقه دي.؟! 
_نور: ورقه ايه؟!….
_نادر :ورقه جوازنا …….
“في الجهه الأخرى عند مازن و نوح و معتز ابو نادر بعد ما شافوا الكاميرات و بدأوا يشوفوا مين الي خطف نور “
_مازن: العربيه من غير نمر والي خطف نور وشه مش باين ظهره بس الي باين في الكاميرا
_نوح: طب والعمل هنعمل ايه وكمان العربيه لونها اسود و فيه ميت عربيه لونها سوده 
_معتز: مافيش غير حل واحد نبلغ البوليس 
_ مازن: مع اني عارف انهم مش هيعملوا حاجه غير بعد ٢٤ ساعه بس تعالوا 
_نوح: تعالوا و نعمل الي علينا 
_معتز : انا بتصل ب نادر بس مش بيرد عليا 
_نوح: تلاقيه في العمليات ولا حاجه او ممكن مش سامع الفون 
_معتز: ممكن برضوا طب يلا ي ولاد 
” نوح و معتز و مازن مشيوا عشان يروحوا القسم … بس مازن شاكك في حد و بيقول في سره يارب ظني يطلع غلط 
_ انت اكيد اتجننت ي نادر 
_نادر : ايوه انا اتجننت بيكي ي نور و مش هسيبك 
_نور بصوت عالي : انت مش بتفهم انا مش بحبك انا بكرهككككككك
_نادر بغضب: نور اسكتي بقولك 
_نور بغضب : لا مش هسكت يا نادر وانا بقولها تاني اهه بكرهككك 
_نادر اتعصب و بصوت عالي اخرررررسي و ضربها بالقلم تطلق صرخههه من نور علي شده الالم و الغضب من نادر 
_نادر بغضب و مسك دراعها جامد : انتي مهما تقولي بكرهك برضوا بحبك ي نور ، انتي الوحيده الي حبيتك يا نور و مش عاوز اخسرك 
_نور بغضب و ألم : وانت فاكر بالي انت بتعمله ده هحبك يعني أو هتمسك بيك تبقي انت بتحلم ي نادر و حللمك ده هتخسره بسبب الي بتعمله ده و راجع نفسك و اعرف انت بتعمل كده في مين 
_نادر ساب دراعها و قعدت جمبها علي الارض :انا مش عارف انا بعمل كده ليه انا ببقي مش عاوز ده ، كل الي اعرفه اني بحبك و غلطت لما خطبت سهيله و قولت أحرق قلبك و كأني ضربت عصفورين بحجر واحد منها انتي قللبك يتكسر زي ما كسرتي قلبي كده و التاني تكوني قدام عيني علي طول 
_نور بضحك : هههههههه براافوا يا نادر قدرت تكسر قلبي و ده انت شوفته قدام عينك لما دخلت في غيبوبه و التاني بقي موعدكش أنه هيكمل لان سهيله مش لعبه تلعب بيها وانا الي افتكرت بتحبها بس طلعت اناني برضوا يا نادر و معملتش حساب انها بنت. عندها مشاعر و قلبها هيتكسر زي بالظبط ، انت كده بتخسرنا كلنا يا نادر و ده مش في مصلحتك والي انت بتعمله كده غلط في غلط 
_نادر : مش مهم اي حاجه المهم انك ماعيا دلقوتي و قدامي اهه انا مش عاوز حاجه تانيه 
_نور: وانا قولت نجوم السما اقربلك يا نادر 
#Menna_Elhawary 
_نوح: مازن عنده حق ادينا روحنا للازم يعدي علي خطفها 24 ساعه عشان ممكن ترجع في اي وقت 
_معتز: طب يبني تعالي نروح نشوف البنات زمانهم قالقانين و ام نور كمان يلا 
_ مازن : هو نادر متصلش ولا رد عليك ي عمي 
_معتز بيأس: للاسف مردش و فونه مغلق
_مازن: امممممم طب يلا نروح بيت نور 
_ نوح: يلااااا 
“نوح و معتز و مازن ركبوا العربيه و مازن ساق و هو بيفكر في نور و ايه الي ممكن يحصلها و ليه نادر مختفي وليه قافل تلفونه ليه بدأ يشك فيه 
” وصلوا البيت و ركنوا العربيه و طلعوا فوق الي كان الكل مستنيهم و عاوزين يعرفوا هما وصلوا لنور ولا لأ
“هدي : بنتي فين يا مازن بنتي فين ؟!.
_ مازن بحزن: مش عارف اقولك ايه بس 
_هدي : تقول ايه هيا نور حصلها حاجه ،،نور بنتي حصلها ايه انطقوا 
_نوح: يا مرات خالي احنا عملنا كل الي علينا شوفنا الكاميرات العربيه الي خطتفتها ملهاش نمرر و مش ظاهر وش الراجل ظاهر بس ظهره و روحنا القسم عشان نعمل محضر خطف بس قالوا لاازم يعدي عليها ٢٤ ساعه الاول و زي ما حضرتك شايفه اهه حاولنا بكل الطرق و مش نافع 
_زينب وهيا بتهدي هدي : اهدي ي هدي أن شاء الله هنلاقيها هتكون بخير متقلقيش 
_سهيله اتكلمت : هو نادر مردش عليكوا
_معتز: لا بنتي والله واتصلت بيه كتير اوي و تلفونه مغلق 
_سهيله: اول مره يعمل كده و يتأخر 
_ مازن: لو معاكوا رقم المستشفي اتصلوا عليه ممكن حد يعرف هو فين ؟!….
_ سهيله : انا ماعيا الرقم هتصل عليه 
_مازن : يلا اتصلي ……
#Menna_Elhawary
_ تفتكر مين الي خطف نور يا فارس 
_فارس: وانا هعرف منين يعني 
_ يعني مش عارف امممممم، بس لو طلعت انت هيبقي حسابك عصير 
_فارس: انا حتي لو اعرف مكان نور مش هقولك برضوا لانك واحد زباله و ممكن تعمل اي حاجه فيها 
_ هههههههه طلع لسانك طويل و مش مهمك الي بتقوله كمان 
“الشخص المجهول قرب من فارس و قبض علي رقبته جامد و قال 
_ لسانك ده لو طول تاني هقطعهولك يا فارس لما انا ابقي زباله انت تبقي خاين
_فارس : خاين ؟!… بس انا مخونتش حد 
_ لما تبقي بتحب جنه و تحب نور في نفس الوقت و تبقي عاوز تروح تخطب نور و تسيب جنه ده يبقي اسمه ايه 
_فارس بذهول: انا مش بحب جنه ، جنه كانت فاكره لما بتكلم ماعها أو بطمن عليها ابقي بحبها لا كانت غلطانه انا كنت قريب منها بسبب نور الي شوفتها مره واحنا في كافيه و الشله ماعنا و جنه قابلت نور بالصدفه و سلمت عليها انا من ساعتها وانا حبيتها اتشديت ليها و بقيت قريب من جنه اكتر عشان اعرف نور و أحاول أوصلها بأي طريقه 
_بس جنه كانت بتحبك 
_فارس ؛وانا قولت كنت مش بحبها و عمري ما حبيتها ، انا حبيت نور و اتكلمت مع جنه علي موضوع نور وأن انا عاوز اروح اخطبها و اتكلم مع اهلها ، جنه لقيت رد فعلها عادي جدا و كأنها رحبت بالموضوع و قالتلي علي عنوانها و كنت رايح تاني يوم روحت فعلا بس وانا في الطريق عملت حادثه ومش فاكر اي حاجه فتحت عيني لقيت نفسي في المخزن ده ومعرفش انا فين 
_ انا فعلا عارف ده كله وانا الي مساعد جنه عشان تخلليك تعمل حادثه و تجيبك هنا و تمنعك انك تروح لنور بأي طريقه حتي لو هتموتك فيها 
_ فارس: للدرجادي هيا مش بتحب نور 
_قصدك للدرجاتي جنه بتحبك ، جنه لما تحب حد مش بتبينله أنها بتحبه مش بتعرف تعبر عن حبها ، حتي لما قولتها علي موضوع نور ملقتش رد فعل يدل علي انها ادايقت أو أنها تعترفلك بحبها ليك هيا اخدت الصدمه جواها و سكتت 
_فارس: انا مش هقول غير ربنا يهديها 
_و يهديك انت كمان يا فارس 
#Menna_Elhawary
_ مازن : ها يا انسه سهيله قالولك ايه 
_سهيله: قالولي مش موجود و خرج من بدري اوووي
_معتز: يعني من امتي يعني ؟!
_سهيله: بعد ما كلمته اخر مره علي طول ، يعني خلص معايا المكالمه و خرج من المستشفى
_زينب: هيكون رايح فين يعني هو ملهوش صحاب في مصر حتي عشان يروح ليهم 
_ مازن : انا بدأت اشك في حاجه 
_ معتز : تشك في ايه ؟!
_ مازن و هو عينه علي سهيله الي باين عليها الصدمه و الشك : نادر 
_زينب : ماله ابني 
_مازن : انا مش متأكد بس هو مجرد شك مش اكتر 
_ هدي : قول يا بنتي ماله نادر
_ مازن: هو الي خطف نور 
” الكل في حاجه صدمه و ذهول من كلام مازن ، ازاي نادر يعمل كده و ليه بدأوا يستوعبوا الي حصل “
_معتز : انت اتجننت نادر هيخطف نور ليه 
_زينب: نادر عمره مايعمل كده ، وهيعمل كده ليه يبني 
_ نوح : استهدوا بالله ي جماعه استنوا نعرف ليه قال كده وايه المبرر الي خلاه يقول كده 
_ معتز: اتفضل قول المبرر انك تقول علي ابني أنه خاطف بنت خالته ي محترم 
_ مازن : هو انا ماعنديش دليل أو مبرر بس مجرد شكك وانا قولت ده في الاول ، وكمان هو مختفي من ساعه ما نور اتخطفت انتوا مش ملاحظين 
_ معتز: انت شكلك اتجننت ولا ايه انت وازن الكلام الي بتقوله ده 
سهيله اتكلمت: انا برضوا عندي نفس الشك يا عمي 
_زينب : سهيله انتي عارفه انتي بتقولي ايه ده خطيبك الي في يوم هيبقي جوزك 
_ سهيله: وانا بقول شك برضوا ، وكمان انا كنت شاكه في موضوع برضوا 
_معتز: قولي انتي كمان ما الكل جاي يشك في ابني دلقوتي 
_ مازن: ارجوكي قولي ممكن نوصل ليها 
_سهيله بتنهديه : نادر بيحب نور 
_ خديجه ؛ سهيله فووقي انتي بتقولي ايه 
_سهيله بصوت عالي : انا بقول الحقيقيه يا خديجه انا كتير كنت بشك في ده بس كنت بكدب نفسي و اقول يا بنت انتي ازاي تشكي فيه ، وقت ما نور كانت في غيبوبه كان هو خايف عليها كتير ، حتي لما فاقت برضوا كان مهتم بيها علي طول ضحك و هزار وكل حاجه كنت بشوف لمعه عينه فيها حب ليها بس برضوا كنت بكدب نفسي لحد ما اتأكدت دلقوتي و انا متأكدة أنه مش بيحبني وأنه خطبني عشان حاجه انا معرفش ليه عمل كده بس الي متأكده منه أن نادر عمره ماحبني و علي طول بيتهرب مني وعلطول يقولي سامحيني علي اي حاجه صدرت مني وقت ما المكتبه اتحرقت احنا عملنا حادثه و قعدت يتأسف كتير و يقولي سامحيني بس انا ماكنتش فاهمه حاجه كان بيتكلم بالألغاز وجه الوقت الي افهم فيه الالغاز ده و اهه ادينا عرفنا مين الي خطف نور ماتخافوش هو مش هيأذيها هو هيحطها في عينه 
” عم الصمت عليهم كلهم من ذهول كلام سهيله علي نادر و ازاي نادر يعمل كده وليه عمل كده محدش فاهم حاجه ولا حد قادر ياخد من حزن سهيله و يرميه في مكان بعيد اوووي” 
#Menna_Elhawary
_ هتفضل كده كتير انا تبعت 
_نادر : انا مش ضامن ليكي ممكن تعملي ايه 
_ نور : طب هيا الساعه كام 
_نادر : معرفش ، استني افتح الفون عشان كنت قافله 
_ نور :ايه يبني كميه المسدجات دي 
_ نادر : الدنيا مقلوبا عليا الكل متصل عليا من ساعه ما اتخطفتي 
_نور : مين الي رن قولي 
_ نادر : العيله كلها اتصلت عليا يا نهار لقولهم ايه 
_نور : طب بص فكني و سيبني و انا عقولهم كانوا خاطفني عشان يسرقوني وكده و اوعدك مش هقول حاجه 
_ نادر : انا قولتلك قبل كده انا مش هسيبك لو علي موتي يا نور 
_نور: هتعمل ايه يعني 
_نادر : بابا بيرن متعمليش صوت يا نور احسن ليكي سامعاني 
_نور بخوف: حاضر مش هعمل صوت 
“نادر رد علي معتز أبوه “
_نادر : الوا يا بابا 
_معتز بغضب : انت فين ي نادر و ياريت متقولش في المستشفى عشان انا عارف انك مش فيها 
_نادر : انا فعلا مش في المستشفى، انا مع صحابي 
_ معتز عارف أنه بيكدب : نادر انت بتكدب انت مش مع صحابك 
_نادر : هكون فين يعني 
_معتز: مش يمكن مع نور !!!
_نادر بصدمه و ذهول ازاي أبوه عرف مكانه وأنه مع نور بس حاول ميبينش : لا مش مع نور ومعرفش هيا فين اصلا 
_معتز: نور مخطوفه ي نادر وانت الي خاطفها يا نادر 
_ نادر اتصدم من معرفه ابوه أنه خطف نور قفل في وشه و قفل الفون بسرعه : قوومي ماعيا بسرعهههه 
_نور : في ايه ؟! حصل ايه 
_ نادر : ابويا عرف أن انا الي خاطفك و اكيد العيله كلها عرفت قومي هنشمي من هنا 
_نور : انت كده بتأذي نفسك يا نادر فوق من الي انت بتعمله ده فووق 
_ نادر بغضب: مش عاوز افووق مش عاوز قووومي 
_نور خافت منه و من طريقته : هنروح فين ؟!
_هنروح مكان محدش يعرفه حد ولا حتي الدبان الازرق 
يتبع…….
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تزوجت فتاة السابعة عشر للكاتبة رحمة أيمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى