روايات

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الجزء الرابع

رواية أختي من أهلكت رجولتي البارت الرابع

رواية أختي من أهلكت رجولتي
رواية أختي من أهلكت رجولتي

رواية أختي من أهلكت رجولتي الحلقة الرابعة

بتبداء الحفلة ولكن في نص الحفلة بيحدث ما لا يتوقعه احدا بيطفي كل الانوار والاضاءة اللي في المكان والجميع بيبص بدهشه واستغراب وهنا بيشتغل تسجيل صوتي علي الشاشه التي امامهم وهو صوت ياسين وهو بيقول ايوة يا عمر ايوة انا بحب چلنار اللي هي المفروض اختي وبتعتبرني اخوها وبتحضني بكل براءة ولكن انا انا من جوايا ببقا خاين ببقا بتمناها من جوايا كل ذرة جوايا بتتمني قربها بقيت بعشقها يا عمر مش بس بحبها عارف انها ملهاش ذنب في ده ولا انا ليا ذنب بس غصب عني تعرف يا عمر كنت بي انب نفسي الاول لما كنت بحس من نحيتها بحاجه وكنت لسه مابتديتش احبها كانت لما تقرب مني كان قلبي بيدق كنت بستغرب واقول ازاي دي اختي بس تعرف في يوم كنت راجع من الشركه وراجع البيت متاخر وكنت رايح لبابا عشان اسالو علي حاجه فشغل وكنت داخل المكتب سمعتو وهو بيكلم رسلان وعرفت ان چلنار تبقا مش اختي يا عمر وان ماما كمان متعرفش ساعتها كنت مصدوم ازاي ده معقول چلنار مش اختي
تعرف يا عمر علي قد ما زعلت وكنت مصدوم بس فرحت انها مش اختي لان وقتها اكتشفت اني بحبها يا عمر وهي كل ما بتكبر قدامي حبها بيكبر جوايا اكتر بقيت بعشقها بجنون يا عمر مش قادر وعارف انو مستحيل اكون معاها لان چلنار مش هتستحمل الصدمه دي ومحدش يعرف اني عرفت بس مش قادر اخبي اكتر من كدا يا عمر بقيت بتعذ”ب حبها بقا يعذ”بني ويو”جعني

 

 

عمر بهدؤء مينفعش تعذب نفسك يا ياسين چلنار لازم تعرف انك مش اخواها وتعرف انك بتحبها وساعتها هي تختار ويمكن تطلع هي كمان بتحبك وحتي لو مش بتحبك لما تعرف انك مش اخوها ممكن يكون في امل تبقو مع بعض وتتجوزو يا ياسين
ياسين بحزن مينفعش يا عمر مستحيل اعمل كده خليها مش عارفة الحقيقه احسن لان انا كدا هد”مر عيلتي بايدي وغير انت عارف العالم والناس مهيصدقو محدش هيسكت وهتبقا فضيحه لينا مستحيل اعمل اللي بتقولو ده
وهنا بيتقطع التسجيل الصوتي والضيوف بيبتداءؤ يتكلمو والانوار بترجع تاني وياسين ظاهر علي وشه علامات الغضب التي لا تبشر بالخير ابدا
فرح واقفه مصدومه ودموعها بتنزل بصدمه وخذلان وحزن واحمد ورسلان مصدومين ازاي التسجيل ده اشتغل والكل بيبص لي چلنار اللي واقفه زي الصنم من الصدمه وهنا بتقع چلنار فاقدة الوعي من شده صدمتها ولكي تهرب من هذا الواقع الاليم فلن تتحمل نظرات العالم لها
فرح الام بتصرخ وبتقول چلنار بنتي وبتجري عليها هي وياسين واحمد ورسلان ياسين كان هيشلها ولكن احمد بيقول بجمود متقربش منها بيبصله ياسين بصدمه
رسلان بيشيلها هو وبيدخل بيها لي الصالون ووراة فرح واحمد وبيحاولو يفوقوها
ياسين واقف مكانه بصدمه قرب بيقرب منه وبيحط ايده علي كتفه ياسين بيبصلة بضياع
الضيوف بتبتدي تتكلم وكل اللي عندو كلمه بيقولها وبيبصو لي ياسين بشما”ته وقر”ف
ياسين بيسمع كلامهم وبيتعصب وبيقول ياسين بغضب وصوت عالي بررررررررررررررررررررررررررررررررا كلو بررررررررررررررررررررررررررررررا مش عاوز اشوف حد هنا

 

 

الجميع بيخرج بخوف من ياسين والمكان بيبتدي يفضي بيفضل عمر وياسين بس وبيقول عمر ياسين اهدا
ياسين بغضب وبيفضل يك”سر في كل حاجه حواليه بغضب وبيقولو اهدا اهدا ازاي يا عمر واللي كنت خايف منه حصل كل حاجه ادمرت بس اقسم بالله اللي عمل كده مهرحمو عاوزك تعرفلي مين اللي عمل كدا يا عمر
عمر كان لسه هيتكلم ولكن هنا بيقاطعهم دخول سوزي وهي تلبس فستان قصير فوق الركبة باللون الابيض والحذاء من الكعب العالي اللي بيعمل صوت فالمكان بيبص ياسين وعمر باستغراب اتجاه صوت الكعب وبيشوفو سوزي اللي اول ما بيشوفها ياسين بيتعصب اكتر وبيقول بحده اي اللي جابك هنا
سوزي بتمشي بدلع وبتقرب باتجاه ياسين وبتقف قصاده وبتقول بدلع بقا كدا يا بيبي في حد يقول لمراتو اي اللي جابك هنا
ياسين وعمر بيبصولها بصدمه وبيقول ياسين بغضب مرات مين اظاهر انك اتجننتي علي الاخر يا سوزي هي حصلت انك تقولي انك مراتي
سوزي تؤ تؤ تؤ اهدا كدا يا بيبي هو انا مقولتلكش مش الورق اللي انت مضيت عليه النهاردة ده كان عقد جوازنا مفاجاه مش كدا حبيت اعملهلك مفاجاه
عمر بيبصلها بصدمه وياسين بيحاول يستوعب اللي سمعو

 

 

سوزي بتبتسم بخبث وبتقولو حلوة المفاجاه مش صح عارفة انها شديدة عليك اما بقا انا هنا ليه فا ده لسبب تاني كمان وهو ان انا ولكن هنا بيقاطع كلام سوزي صوت تك”سير ياتي من الداخل وصوت صر”اخ چلنار
ياسين اول ما بيسمع صوت التك”سير وصوت صر”اخ چلنار بيجري لداخل ووراة عمر وسوزي
اول ما بيدخل ياسين لداخل بيقف مكانه بصدمه اول ما بيشوف چلنار وهي ب__________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أختي من أهلكت رجولتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى