Uncategorized

رواية انتقام الأخوة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

 رواية انتقام الأخوة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة وائل

فهد بلهفه:في أي ي عاصم 
عاصم بنهيار:مات 
عدي بصراخ:انت بتقول اي ي غبي انت 
تماره بصراخ:عاصم انت واعي بتقول اي انت قليل الادب بتقول علي ابوك كدا وهو لسه مكلمني 
عاصم بنهيار؛مش بكذب والله انا روحت الشركه لقيتهم بيقولي أنهم راحوا علي المستشفي بس بعد فوات الاوان
عدي بغضب وبيحاول يكذب عاصم :انت غبي ياض انا كنت خلاص هعمله العملية بطل هزار رخم انت رخم اصلا انا طالع انام 
فهد حس بصدق عاصم 
عاصم بصراخ:ملحقتش افرح بيه ي ماما 
تماره بصراخ:انا مش امك انا مش أم واحد بيقول علي أبوه مات وهو لسه عايش وانا مش عاوزاكم انا عاوزه حبيبي ورفيق دربي حسن هو فين وقعدت تتصل بية واللاسف طلع عاصم صح وتماره اغمي عليها هيا وعاصم 
و فهد وعدي ويونس الذي كان جسم بدون روح اللي عملوا اجرائات الدفن وبالفعل حسن راح ليقابل وجه كريم 
في المستشفي
عاصم كل شوية يقوم يصرخ وينام تاني وتماره مش بتصحي عاوزه تهرب من الواقع 
روح بدموع:اهدي ي ماما عشان خاطري هو في مكان احسن من اللي احنا فية دلوقتي 
تماره بصراخ:انا عاوزه حسن دا حبيبي انا معرفش اعيش من غيرة 
غزل بدموع:لا هتعرفي انا عيشت من غير ابويا للي مات قدام عيني ادعيلة ب الرحمه هو اكيد زعلان منك دلوقتي 
تماره:انا مش عارفه هعيش من غيره الزاي 
روح:هتعيشي هز هيبقي في قلبك روحه هتبقي محوطانا وهو دلوقتي زعلان يرضيكي يزعل 
تماره:هو فهد فين 
عشق بدموع:عاصم في الاوضة للي جمبك قاعده بيكسر في الحاجه وبيعيط ومنهار وهما بيهدوه 
تماره بدموع:ابني انا مش عاوزه يروح مني هو كمان عاوزه اروح له 
عشق:حاضر وسندتها لحد م راحت ل عاصم اول م شافها سكن في احضانها بعدما كان كالوحش الكاسر 
غزل بدموع:عاصم انت كويس 
عاصم بصراخ:اطلعوا براا مش عاوز اسمع صوت حد 
تماره شورتلهم أنهم يخرجوا 
عدي بحرج:معلش ي غزل 
غزل بعيون دامعه:البقاء الله انا اسفه اني ادخلت وسبتهم ومشت 
فهد بغضب:غبي عاوز يخسر كل الناس 
عشق بهدوء:عدي تعالي معايا ومسكت ايده ونزلوا قعدوا في الحديقه بتاعت المستشفي
فهد اخد روح وراحوا علي الفيلا 
######
تماره بدموع:عاصم 
عاصم بنهيار:انا اسف 
تماره بحنان:انا للي اسفه 
عاصم:بابا وحشني 
تماره بدموع:وانا كمان 
عاصم:هو احنا كدا مش هنشوفه تاني 
تماره بدموع:هو في مكان احسن من للي احنا فية ادعيلوا 
عاصم:انتي احن ام في الدنيا 
تماره:وانتي وأخواتك سندي دلوقتي ينفع سندي يكون مكسور كدا وبيعيط 
عاصم:لا 
تماره بحنان:طب يلا قوم عشان نروح 
عاصم:ماشي 
تماره:اوعدني انك متعيطش تاني 
عاصم:اوعدك ي تماره ومسك ايديها وراحوا علي الفيلا 
#######
عشق بحنان:اصرخ عيط اعمل اي حاجه 
عدي بدموع:انا مش جبل ي عشق عشان استحمل كل دا 
عشق بحنان:عارفه ب حبيبي بس لازم نستحمل 
عدي:بس انا تعبت 
عشق:احنا مع بعض نعرف نعدي كل حاجه 
عدي:اوعديني انك متسبنيش
عشق بغمزه:لا مش هسيبك انا لازقة اصلا 
عدي: وحشني 
عشق بحزن:هو في مكان احلي 
عدي؛متأكد ربنا يجعل متواه الجنه 
عشق: يارب الله دا عاصم وتماره اهم 
عدي ب لهفه:عاصم انت كويس 
عاصم:ايوه انا تمم الحمد الله يلا ي بطل عشان نروح بس ثانية روح انت وتماره وعشق وانا هروح مشوار 
عدي بغمزه:ولعه 
عاصم بأبتسامه:ماشي ي اخويا سلام 
عدي:يلا عشان الوقت أتأخر
########
فهد بدموع:لي ي روح 
روح:مينفعش تقول كدا قل لن يصيبنا الا مكتب الله لنا 
فهد بدموع:بس انا كدا هتحمل مسؤولية كبيره اوي 
روح بقوه:هتقدر 
فهد وهو بيقبل أيديها:متسبنيش
روح:مش هسيبك هبقا جمبك علي طول 
فهد بحب:بحبك 
روح بحنان:وانا كمان بحبك اوي 
فهد بخوف:فين خديجة و نوح 
روح:عند يونس 
فهد:كويس 
روح:طب يلا مش عاوزه اشوفك ضعيف تاني 
فهد:طول م انتي معايا انا مش هبقي ضعيف 
روح بعشق:بحبك 
فهد :بعشقك ي حياتي وقبلها قلبة خفيفه وسمعوا صوت تحت نزلوا
تماره:فهد انت كويس 
فهد بحنان:انا كويس طول م انتي كويسه 
عدي:انا تعبان اوي هطلع انام 
عشق:وانا كمان 
فهد:تمارتي انتي هتنامي معايا النهارده
تماره بحنان:لا نام في حضن مراتك وولادك ي حبيبي 
فهد بحنان:انتي حببتي وروح قلبي وهنام جمبك النهارده
تماره بدموع:لا ي فهد سبني لتعود انام لوحدي  
فهد بحنان:تمام ي امي 
تماره طلعت أوضتها 
تماره بدموع:كدا ي حسن تسيبني طب احفادك للي كان نفسك تشوفهم طب انا هكمل الحياة دي لوحدي وراحت مسكت بوكية الورد للي كان حسن جيبولهلها كدا ي حسن تسيني اكمل الحياة لوحدي وقعدت تبكي لحد م غلبها النوم 
#######
غزل بدموع:مين 
عاصم من خلف الباب:انا عاصم 
غزل فتحت الباب ومجرد م فتحته عاصم اترمي في احضانها يبكي وهيا تملس علي شعره الاسود 
غزل:اهدي ي عاصم خلاص اهدي
عاصم بدموع وانهيار :انا اسف مش عاوز اخسرك اسف والله مش هزعلك تاني متزعليش مني مش عاوزك تبعدي عني تاني ارجعيلي ي غزل والنبي عشان خاطر ربنا انا محتاجلك جمبي عشان انا دلوقتي وحيد خليكي جمبي مش عاوزك جمبي كصديقة بس زي مقولتيك انا عاوزك جمبي ك حببتي وبنتي ومراتي عشان خاطري انا اسف اني سبتك وقت شدتك وانتي مسبتنيش وقت شدتني انتي بنت اصول وانا بحبك وبحترمك بس كان غصب عني والله ي غزل واكمل بانهيار اكبر والله بحبك اوي وعمري مهزعلك تاني عاوز نرجع زي الاول ونتجوز علي طول انا بحبك حب انتي مش متصوراه بحبك اكتر من انتي بتحبيني وبتحاولي تخبي عني خليكي جمبي 
غزل بصراخ:خلاص خلاص اهدي انا اسف اهدي اهدي انا جمبك اهو والله مش هسيبك تاني انا جمبك خلاص اهدي وقعدت علي الارض وهو في احضانها انا بحبك ومش هسيبك تبعد عني تاني انتي ملكي ي عاصم ومش هخلي حاجه تمسك طول م انا موجود اهدي عاصم اطمن من كلام غزل ونام في ثبات عميق والابتسامه علي وجهه
غزل سندت دماغه علي الكنبة وراحت جابت لحاف وحططته علي الارض وجابت مخدات وبطنية ونيمته وغطتة ونامت بجوارة في طمئنية
#######
وبعد مرور شهرين
صباح يوم جديد 
روح بحنان:فهد اصحي ي نور عيني
فهد بهدوء:صباح الخير ي حبيبي
روح:صباح النور ي عيوني يلا عشان ننزل نفطر 
فهد:حاضر هلبس وانزل بعدك علي طول 
روح لسه هتمشي فهد شدها علية 
فهد بغمزه:فين صباح الخير بتاعتي 
روح:منا قولت صباح الخير من شوية 
فهد:لا بتاعتي غير وقبلها قبلة خفيفه واكمل دي صباح الخير بتاعتي مش هقولك كل يوم يعني احفظي 
روح بخجل:ماشي انا هستناك تحت ونزلت بسرعه 
فهد صلي الضحي ودعي لآبية ب الرحمه ولبس ملابسه ونزل 
فهد:صباح الخير متجمعين ديما 
تماره بحنان:صباح النور ي حبيبي
فهد لعشق وعدي:نستأذنكم تقطعوا وصلة الحب دي
عدي:في اي ي عم دا هتبقي مراتي قريب
فهد:لما تبقي مراتك ي اخويا ونظر لفهد الذي كان يتحدث في هاتفه بحب 
فهد بهدوء:والحنين هيفطر ولا هيقضيها تلفونات م انت هتروح تشوفها في الشركة 
عاصم بحب:بقت بتوحشني ي عم ملكش فية 
روح بمرح:في اي ي فهد متسيبهم يعيشوا حياتهم 
فهد بغمزه:ماشي عشان خاطرك ي جميل 
نوح بغضب:بابي 
فهد بحنان:عيون وحياة قلب بابي 
نوح بغضب:انا بكره سند 
فهد اتصدم من أن طفل لا يبلغ العمر يقول بكره 
سند بغضب:وانا كمان ومش بحبك 
فهد بحنان:تعالي ي سند 
سند راح ل فهد:انتو لي مش بتلعبوا مع بعض 
سند بغضب:نوح كل شوية يقولي تعالي نذاكر وانا مش عاوز اذاكر أنا عاوز بابا 
خديجه بدموع:نوح مش تزعل سند وقبلته في خده وسند ابتسم لها 
روح بصدمه:هو اي للي حصل دلوقتي 
فهد بضحك:دا شكل في قصة حب هتبدا من دلوقتي 
روح:لا لسه صغيرين دول اطفال 
نوح بغضب:انتي بتحبي سند اكتر مني 
خديجه بدموع:عشان بيلعب معايا ومش بيزعقلي وبياخد مني العابة زيك ف انا بحبه اكتر منك لما مش تاخد العابك مني هحبك 
سند بغضب:لا حبيني انا لوحدي 
خديجه بدموع:لا نوح هيزعل انا بحبه برضوا 
فهد:خلاص خلاص العبوا مع بعض وحبوا بعض وانت ي نوح متزعلش خديجه 
نوح:حاضر ي بابي 
وعم الصمت فجاءة وتحدث فهد مره اخري 
فهد بغموض: فرحك حدته ي عاصم انت وعدي 
تماره بحنان:ايوه هتعملوا امتي 
عاصم:انشاء الله الاسبوع الجاي
عدي:وهيبقا فرح عائلي
روح:بس لازم العرائس يلبسو فستان ابيض دا حلم كل بنت 
عاصم:اكيد هنجيب مهندس يزين الفيلا وهيبقي المقربين من العلتين بس 
عدي:اه 
فهد:اه عندكم حق كدا احسن 
عاصم بغمزه:ناوي تعمل فرح ولا اي 
فهد ببرود:امال يعني مش هتجوز 
روح بصدمه ودموع:هتتجوز
وعم الصمت فجأءة علي الجميع في انتظار اجابة فهد
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى